• ფორმულა 1: გრან პრი 2019

    2019 წლის ფორმულა ერთის გრან პრი სარბოლო სესიებით

  • ავტომობილის თვითდიაგნოსტიკის ფუნქცია

    თანამედროვე და, მით უმეტეს, მომავლის „ჭკვიანი ავტომობილის“ ტექნიკური სისტემის მართვა წარმოუდგენელია მისი შემადგენელი მექანიზმებისა და მოწყობილობების მუშაობის მუდმივი (თვით)დიაგნოსტიკის გარეშე. ეს აუცილებელია, რათა მართვის სისტემამ დროულად მოახდინოს რეაგირება სისტემაში მომხდარ არასტანდარტულ მოვლენებზე და ეცადოს, თავად აღმოფხვრას იგი; ან ოპერატიულად გააფრთხილოს მძღოლი უწესივრობების შესახებ; ან (უკიდურეს შემთხვევაში) დაიმახსოვროს ისინი, რათა მოთხოვნისთანავე მიაწოდოს მათ შესახებ ინფორმაცია სერვისის თანამშრომელს (ან მძღოლს).

  • Sir Vival - ექსპერიმენტალური უსაფრთხო ავტომობილი შორეული წარსულიდან

    არსებობენ ავტომობილები, რომლებიც ხანდახან დროს უსწრებენ: ტექნოლოგიით, ვიზუალით თუ ა.შ. უშუალოდ კი ეს ერთგვარი "მუშტაიდის საბავშვო მანქანა" სინამდვილეში 1958 წლის Sir Vival-ია. რომელიც ვოლტერ ჯერომის შთაგონებთი მისია იყო შეექმნა მსოფლიოში ყველაზე დაცული ავტომობილი. პროექტი 10 წელი გაგრძელდა. საბოლოო ჯამში, მას მართალია დასახული მიზანი ბოლომდე ვერ გამოუვიდა მაგრამ მისმა ქმნილებამ მსოფლოში ყველაზე უცნაური ავტომობილის ტიტული მაინც დაიმსახურა. რეალურად, იგი ერთ-ერთი პირველი ავტომობილია 1957 წლის Aurora-სთან ერთად რომელიც ექსპერიმენტალურ უსაფრთხო ავტომობილად შეიქმნა.

  • საავტომობილო შიგაწვის ძრავები

    საავტომობილო ტრანსპორტში დღეისთვის გამოყენებულია ნავთობური წარმოშობის თხევად საწვავზე (ან აირად საწვავზე) მომუშავე შიგაწვის ძრავები. აღნიშნული ენერგეტიკული დანადგარის დანიშნულებაა ნავთობური წარმოშობის საწვავის წვის შედეგად მიღებული ქიმიური ენერგია გარდაქმნას მექანიკურ ენერგიად.

  • რა არის Top fuel და რით განსხვავდება ბენზინისაგან

    თუკი გნებავთ შექმნათ მაღალი სიძლიერის მქონე 4 ტაქტიანი (Stroke) ძრავა, არსებობს რამოდენიმე მეთოდი მის მისაღწევად. პირველი: გავზარდოთ ტაქტი. მეორე: დავაყენოთ ტურბინა/სუპერჩარჯერი. მესამე და ბოლო: შევცვალოთ ბენზინი სხვა უფრო ენერგეტიკული საწვავით. ხოლო რაც შეეხება Top fuel დრაგსტერებს, სამივეს ერთიანად აკეთებენ.

Followers

Saturday, September 5, 2015

ახალი Camaro რომელიც ვერ უტოლდება Mustang-ს


ახალი Camaro, რომელიც გამოიყურება საკმაოდ მიმზიდველად მისი განახლებებით, აპირებს დაიპყროს კუნთ მაგარი მანქანების მაღაზია.

სანამ იგი ამ გეგმას ასრულებს, მისი პირდაპირი მოწინააღმდეგე - Mustang-ი მიიწევს წინ მისივე გაყიდვების ჯამით. ამის მიზეზი კი არის ის, რომ Camaro იქნება ხელმისაწვდომი მხოლოდ მარცხენა საჭის სისტემით, როდესაც Mustang-ი  მარჯვენა საჭითაც გამოდის.

ეს ნიშნავს, რომ იგი მოაკლდება ისეთ გადამწყვეტ მაღაზიებს როგორებიცაა: ავსტრალია, გაერთიანებული სამეფო, ინდოეთი, იაპონია, ჰონგ კონგი და სხვა.

სანამ იგი მთელი უნარით ცდილობს მისი პირდაპირი მოწინააღმდეგის დაჯაბვნას, მანამდე Mustang-ი დაბრუნდება სახლში გვირგვინით და უფრო მეტი გაყიდვებით მსოფლიოში.

2016 Chevrolet Camaro Can’t Compete With Ford Mustangs


From what we know about the upcoming Chevrolet Camaro, it definitely has what it takes to take on the Ford Mustang. The Chevrolet Camaro is looking great and with all the new upgrades, the Chevrolet Camaro is looking ready to take over the muscle car market.
tough time taking on the Ford Mustang globally in terms of sales number. That is because it is believed that the Chevrolet Camaro will only be coming in with a left-hand drive system while the Ford Mustang will come in with both.
That means the Chevrolet Camaro will be missing out on a few crucial markets like Australia, UK, India, Japan, Hong Kong and more.
While the Camaro is fully capable of taking down the Ford Mustang, we think that at the end of the day, the Ford Mustang will take home the crown with more sales numbers globally.
                                                                  Source: Webogi

მიესალმეთ სწრაფ, მტკიცე საბრძოლო მანქანას რომელიც ცვლის "ჰამვის"


3 ათწლეულის განმავლობაში, არმიისთვის და საზღვაო ქვეითებისთვის "ჰამვი" იყო ამერიკის სამხედრო ძალა ყველგან სადაც აშშს ფეხი დაუდგამს. პირველი პროდუქცია შეიქმნა 1985 წელს "AM GENERALის" მიერ. მას არამარტო გადაყავდა ათასობით ამერიკელი ბრძოლის ველზე, არამედ იგი იქცა საკულტურო გამოსახულებად. როგორც ლეგენდარული ვილისის ჯიპი.

პენტაგონის JLTV( Joint Light tactical Vehicle) პროგრამა ითხოვდა მანქანას რომელიც იქნებოდა ბალანსირებული მარგ დატვირთვაზე, სიმძლავრეზე და დაცვაზე კრიტიკულ სიტუაციებში როგორც დღეს ისევე ხვალ. პროგრამამ გადაწყვეტილება მიიღო" "Oshkosh Defenceს" L-ATV (Light Combat All-Terrain Vehicle) სასარგებლოდ.

რატომ ოშკოში? გადავინაცვლოთ 2006-2007 წლებში სადაც სამხედროები და საზღვაო ქვეითები ფეთქდებოდნენ IEDზე ერაყში. ფაქტიურად IEDმა 60% ცოცხალი ძალის დანაკარგი გამოიწვია. სიტუაცია ისეთი საშინელი იყო რომ ჯგუფები იძულებულნი იყვნენ გამოეყენებინათ დასამაგრებელი მეტალი დაცვის მხრივ თავიან ჰამერებზე. ამის შემდგომ დაიწყო ე.წ MRAPის შექმნა რომელიც საკმაოდ ეფექტური იყო, მაგრამ ავღანეთის მაღალმთიანი ტერიტორიებისათვის მიუდგომელი. ეს პრობლემა კი "ოშკოშმა" გადაჭრა მისი M-ATVთი.

მაგრამ სამხედროებს და საზღვაო ქვეითებს სჭირდებოდათ უფრო მსუბუქი მანქანა - რაღაც რომელსაც შეეძლო წასულიყო იქ სადაც ჰამერს შეეძლო, მაგრამ დაცვის მხრივ ისეთივე ძლიერი ყოფილიყო როგორც MRAP ან M-ATV. ეს იყო JLRV პროგრამის მოთხოვნები რომელიც ზემოთხენებულმა შეძლო დაეკმაყოფილებინა.

L-ATV ჰამერთან შედარებით დიდია და იგი 2 სახით იქნება ხელმისაწვდომი. 4 კარიანი საბრძოლო შეჯავშნული მანქანა და 2 კარიანი შეჯავშნული მხარდამჭერი/სადაზვერვო. მისი მაქსიმალური წონა 7.1 ტონა. ამ წონის გამო მისი ტრანსპორტირება შესაძლოა შვეულმფრენით. ასევე მას აქვს შესაძლებლობა ოფროუდის მობილურობის და "Baja racerის". იგი პირველი მანქანაა რომელმაც დაამთავრა "Baja 1000ის" უდაბნოს რბოლა 2010 წელს. L-ATV შეუძლია გადალახოს ყველაზე მკაცრი პირობების მქონე გზები. ასევე იგი 70%ით უფრო სწრაფია ვიდრე M-ATV, სიჩქარით 160კმ/სთ.

"ოშკოშის" თავდაცვის პრეზიდენტის თქმით მას ისეთივე ჯავშანი აქვს გარედან როგორც MRAPს.იგი ამსგავსებს მის ჯავშანს 1080 დაცვის ჯგუფის სისტემას რომელიც მძღოლს თავიდან ააცილებს საშინელ ავარიას.

მანქანა აღჭურვილია GM Duramaxის 6.6 ლიტრი მოცულობის V8 ტურბო-დიზელი ძრავით და TAK 4i დამოუკიდებელი ამორტიზაციით. ასევე მისი სათადარიგო ელექტრო-დიზელი ძრავი უზრუნველყოფს 70კილოვატის ენერგიას. დამოუკიდებელი ამორტიზაციის სისტემას გააჩნია არათანაბარი-სიგრძე შეთავსებით ხვეულ წკირთან. ამის გამო იგი ადვილად ერგება 20 ინჩის მქონე საბურავებს. (Ford F-150 "მტაცებელი" "Baja racerისგან" განსხვავებით რომელსაც 15 ინჩი აქვს) ამის ფონზე იგი დადის როგორც დიდი "პიკაპი".

პირველი პარტიას არმია მიიღებს 2018 წელს და დამთავრდება 2040 წელს. ხოლო საზღვაო კორპუსი გამოსვლისთანავე, რომელიც 2022 წელს დამთავრდება.

P.S ჰამერი მაინც ჩემი ფავორიტია.

ახალი Lamborghini Centenario LP 770-4


ახალი Lamborghini-ი რომელიც იყო წარდგენილი მონტერეიში გასულ თვეს მცირე წრისთვის, არ ერქმევა SuperVeloce როგორც ამას ფრანგული მედია ავრცელებდა.

მას იგივე დამთხვევა ექნება როგორც Veneno-ს და მხოლოდ 20 ერთეული იქნება დამზადებული, ასევე 10 Spyder ვერსია იქნება ხელმისაწვდომი მაღაზიაში. მანქანა წარდგენილი იქნება ჟენევის ავტო შოუზე მომავალ წელს, ღირებულებით 1.000.000 ევრო.

ფრანგულმა მედიამ ასევე თქვა: "TF1" ადასტურებს რომ "ლამბორგინიმ" გადაწყვიტა სახელის შეცვლა რადგან ამ დროს დაემთხვა კომპანიის დამაარსებლის, ფერუციო ლამბორგინის ასი წლისთავი. გეგმაშია V12 ტიპის ძრავი, 770 ცხენის ძალით.

წესები, რომლებიც საწვავის დაზოგვაში დაგეხმარებათ


ყველამ ვიცით, რომ ავტომობილის შენახვის ხარჯებიდან დიდი წილი საწვავზე მოდის. იმისათვის, რომ ცოტათი მაინც შემცირდეს საწვავის მოხმარება, საჭიროა დავიცვათ შემდეგი წესები:

პირველი და ყველაზე მნიშვნელოვანი, ეს არის ძრავის მდგომარეობაზე დაკვირვება . საწვავის დიდი რაოდენობა იხარჯება საჰაერო ფილტრის დაბინძურების შედეგად. მისი შემოწმება მარტივია, თუ მასში სინათლის სხივებმა გაიარა ესეიგი ყველაფერი წესრიგშია, წინააღმდეგ შემთხვევაში საჭიროა მისი გამოცვლა.

ზეთის ხარისხი. საჭიროა მაღალი ხარისხის ზეთის შეძენა, რადგან უკეთ გაწმინდოს ძრავის დეტალები. მაგრამ აქ ცოტათი დახარჯვა მოგიწევთ, რადგან კარგი ზეთი შედარებით ძვირი ღირს.

ჰაერის წნევა საბურავებში. ჯერ კიდევ სკოლის პერიოდიდან ვიცით, რომ რაც უფრო მეტია ზედაპირის ფართობი, მით მეტია ხახუნის ძალა. აქედან გამომდინარე, საჭიროა საბურავებში ჰაერის წნევის რეგულარურად შემოწმება, თუ დაბალია საჭიროა მისი გაზრდა.

სიჩქარე. ავტომობილი მოწყობილია ისე, რომ რაც უფრო ჩქარად მიდიხართ მით მეტია მის მიერ საწვავის მოხმარება. აქედან გამომდინარე, თუ თქვენ არსად გეჩქარებათ რეკომენდირებულია მოძრაობის წესების შესაბამისად იაროთ. ეს დაგეხმარებათ არა მარტო საწვავის ეკონომიაში, არამეტ ასევე ტარების უსაფრთხოების გაზრდაშიც.

დამატებითი აღჭურვილობა. დამატებით აღჭურვილობას განეკუთნებიან: კონდიციონერი, გათბობა, ფარები, აუდიო სისტემა და სხვა ელექტრო ხელსაწყოები, რომლებიც დაკავშირებული არიან თქვენი ავტომობილის ელექტრონულ სისტემასთან. მათ მუშაობაზე დახარჯული საწვავის 5-20% იხარჯება. განსაკუთრებით ბევრ საწვავს მოიხმარს კონდიციონერი. ასე, რომ საწვავის დაზოგვის მიზნით უმჯობესი იქნება ცოტათი ჩაუწიოთ ფანჯარას, ვიდრე ჩართოთ კონდიციონერი.

ტარების მანერა. შეეცადეთ გაზის პედალი გამოიყენოთ მხოლოდ აუცილებლობის შემთხვევაში. მოერიდეთ მკვეთრ სტარტებსა და დამუხრუჭებას, რადგან ამ დროს ცილინდრებში საწვავის მიწოდება საგრძნობლად იზრდება. რეკომენდირებულია თქვენი ავტომობილის ტაქომეტრზე დაკვირვება – არ უნდა ცდებოდეს 2500 – 3000 ბრუნს. ასევე თუ თქვენ გაიგეთ წინ არსებულ საცობის შესახებ, ჯობია შედარებით გრძელი გზით შემოუაროთ მას, ვიდრე საცობში იდგეთ.

თუ თქვენ გინდათ საწვავის ეკონომია, გირჩევთ აკონტროლოთ თქვენი ავტომობილის წონა. ამისათვის საჭირო მისი საბარგულიდან მოაშოროთ ზედმეტი ნივთები, რომელთაც დიდი წონა აქვთ.

გადაცემათა კოლოფი. ავტომობილის მიერ საწვავის მოხმარება ასევე დამოკიდებულია გადაცემათა კოლოფის ტიპზეც. ავტომატური გადაცემათა კოლოფი მექანიკურისგან შედარებით 15 – 20% -ით მეტ საწვავს მოიხმარს.

ასევე ეკონომიის მიზნით კარგი ვარიანტია გაზზე გადასვლა. იგი საგრძნობლად იაფია, თუმცა ავტომობილის მიერ მისი მოხმარება ბენზინთან შედარებით 10 – 15% -ით მეტია.

                                                                წყარო: Driver.ge

ახალი Ford F-150 "მტაცებლის" ტესტირება ოფიციალურად დაიწყო


2017 წლის Ford F-150 "მტაცებელმა" ესესაა დაიწყო ფარტომაშტაბიანი ტესტირება ყველაზე საშინელ ადგილებში. მანქანამ საკმაო სიმძლავრე აჩვენა რაც მისი ძრავის და 4 თვლის დამსახურებაა. ასევე ზემოთ ხსენებული გაიტესტა მაქიმალურად. იგი გაატარეს გადაუმუშავებელ სატყეო მასალებზე, ტალახში, წყალში, ქვიშაში, მოკლედ ყველგან სადაც შესაძლებელი იყო.
საერთო ჯამში "მტაცებელმა" საკმაოდ კარგი შედეგი აჩვენა.


დღევანდელი ჩვენი გმირი: Falcon F7


დღევანდელი ჩვენი გმირი: Falcon F7

F7ის ექსტერიერზე მუშაობა ჯერ კიდევ 80იან წლებიდან იწყებს სათავეს, მანამ სანამ ის მოირგებდა ალუმინის ძარას ინტეგრირებული კარბონით, ისევე როგორც გამაგრებულ კარბონის ძირს და სხვადასხვა ძარის პანელებს.

ექსტერიერის შიგნით იმალება 7.0 ლიტრი მოცულობის V8 აგრეგატი კოდური სახელით "LS7", რომელიც 620 პონის და 585 ტორქვეს გამოიმუშავებს. ამას დავუმატოთ ისიც რომ ძრავი "ნატურალია" ანუ ყველანაირი გამაძლიერებელის გარეშე.
ძრავის, ასევე ამორტიზაციის უდიდესი ნაწილი აღებულია "კორვეტიდან"

მახასიათებლის თქმით "შევარდენს" 0-დან 100 კმ/სთ-მდე სჭირდება 3.3-3.6 წამამდე, მაქსიმალური სიჩქარე კი 305-321 კმ/სთ.

პროდუქცია საკმაოდ შეზღუდულია და მხოლოდ 10 "შევარდენი" იქნება ხელმისაწვდომი.

Ford-ის ახალი V8 ატმოსფერული ძრავი


Ford-მა თავისი სრულიად ახალი, ატმოსფერული V8 ძრავის მახასიათებლები გამოაქვეყნა. ამ აგრეგატით Mustang-ის ორი ვერსია – Shelby GT350 და Shelby GT350R აღიჭურვება. 5.2-ლიტრიანი ძრავი 526 ცხენის ძალას (7 500 ბრ/წთ-ზე) და 581 ნიუტონმეტრს (4 750 ბრ/წთ-ზე) გამოუმშავებს. მისი მუშა მოცულობის ყოველი პირობითი ლიტრი 102 ცხენის ძალას გამოიმუშავებს. ამ მაჩვენებლით და საერთო სიმძლავრით, ცისფერი ოვალის ისტორიაში,ყველაზე მძლავრი ატმოსფერული ძრავია, რომელიც საგზაო ავტომობილისთვისაა განკუთვნილი.

გარდა ამისა, Ford-ის ისტორიაში, მის სერიულ აგრეგატებს შორის, ყველაზე მაღალი მაქსიმალური ბრუნთა რიცხვი (8 250 ბრ/წთ) აქვს. უფრო მეტიც, მაქსიმალური მომენტის დაახლოებით 90 პროცენტს, ბრუნთა რიცხვების ფართო დიაპაზონში (3 450-7 000 ბრ/წთ) იძლევა. და მაბრუნი მომენტის და სიმძლავრის პიკების ბრუნთა რიცხვებს შორის სხვაობა 3 000 ბრუნია წუთში, რაც მას სარბოლო ძრავისთვის შესაფერის თვისებებს სძენს.

ახალ ძრავთან წყვილში, ორივე ვერსიაზე (Shelby GT350 და Shelby GT350R) მხოლოდ 6-საფეხურიანი მექანიკური გადაცემათა კოლოფი იმუშავებს. კოლოფის სახელია Tremec TR-3160 და ის მცირე წონითაც გამოირჩევა და მაღალ ბრუნვებზე მუშაობის უნარითაც. მისი კორპუსი და გადაბმულობის სეგმენტიც ალუმინისგანაა დამზადებული, რისი წყალობითაც, წონის შემცირების გარდა, გაზრდილია ძრავისა და კოლოფის კვანძის საერთო სიმტკიცე.

ახალი V8 ძრავის კიდევ ერთი თავისებურება ისაა, რომ მუხლა ლილვის მრუდმხარას ყელებს შორის გაშლის კუთხე 180 გრადუსია. ესეც სარბოლო ძრავებისთვისაა დამახასიათებელი. ცისფერი ოვალის განმარტებით, ასეთი კონსტრუქცია, ცილინდრიდან ნამწვი აირის გამოშვების და წვის ფაზებს შორის იდეალური დაშორების საშუალებას იძლევა, რაც ძრავს უკეთ „სუნთქვის“ საშუალებას აძლევს, რის პასუხადაც ის მეტ სიმძლავრეს გამოიმუშავებს.
                                                                      წყარო: SmartBox

Shelby "Daytona" Cobra


გამძლეობაზე რბოლების მსოლიო ჩემპიონატში თავისი გუნდის 1965 წლის ტრიუმფის 50 წლის იუბილეს აღსანიშნად, „შელბი ამერიკენმა“ ტრიუმფატორ ავტომობილ „დეიტონა კობრას“ რეპლიკა მოამზადა, რომელსაც მხოლოდ 50 ცალს გამოუშვებს. ავტომობილის პრემიერა 12 აგვისტოს გაიმართება ლაგუნა სეკას (შეერთებული შტატები) ტრეკზე.

„შელბი ამერიკენი“ მყიდველს რეპლიკას ორი მოდიფიკაციის სახით შესთავაზებს. ერთის ძარა ალუმინისგან დამზადდება, მეორისა კი – შუშაბოჭკოვანი კომპოზიტისგან. „დეიტონა კობრა“ რეპლიკები ფოლადის მილებისგან შეკრულ სივრცულ ჩარჩოზე აიგება. ისევე როგორც ორიგინალურ ავტომობილზე, ამ შემთხვევაშიც ალუმინსძარიანი ვერსიის უკანა საკიდარი რესორულია. კოკპიტი შავი ტყავით გაიწყობა, საჭე კი ხისა იქნება. მუხრუჭები თანამედროვეა, დისკური, „უილვუდის“ წარმოების.

კომპოზიტის ძარის მქონე ვერსიაზე, ავტომობილს ზამბაროვანი საკიდარი და უფრო თანამედროვე ეკიპირება ექნება. მათ შორისაა საჭის გამაძლიერებელი, შუშების ელექტრო ამწევები და კონდიციონერი. გარდა ამისა, ოპციის სახით, მყიდველს სალონის გამათბობელს და ხმის დამატებით იზოლაციას შესთავაზებენ. სხვა მხრივ, ორივე ავტომობილი გარეგნულად იდენტურია და რაც მთავარია, ორივე ეგრეთ წოდებული მგორავი შასის (ძრავის გარეშე) სახით გაიყიდება.

რაც შეეხება ძრავს, ესაა „შელბის“ ძრავების მწარმოებელი შტოს მიერ შემუშავებული, 4.7-ლიტრიანი V8, რომელსაც ალუმინის ბლოკი აქვს. სამწუხაროდ, მისი ტექნიკური მახასიათებლები არ გამოქვეყნებულა. ძრავს კუპეს სერიული ნომერი ექნება.

ალუმინის ძარიანი ავტომობილის ფასი 349 900 დოლარია, კომპოზიტის ძარიანისა კი – 179 900 დოლარი. მყიდველს ცალკე ძრავი 25 500 დოლარი დაუჯდება.

                                                                   წყარო: SmartBox

Honda-მ Accord-ი განაახლა


Honda -მ ამერიკული Accord -ის განახლებული ვერსია გამოიყვანა, რომელიც 2016 წლის მოდელი იქნება. Accord -მა გადაიტანა სერიოზული ცვლილებები და მიიღო რამოდენიმე სასარგებლო პარმეტრი.

მოდელს ახლანდელ ევროპულ ვერსიას თუ შევადარებთ არც თუ ისე დიდ განსხვავებას დავინახავთ. ერთი შეხედვით Accord -ი ძალიან გავს Acura -ს, რასაც ფოტოებიდან შეამჩნევთ. ავტომობილი აღჭურვილია სრულიად შუქდიოდური ოპტიკითა და გაგრძელებული ჩარჩოთი, რომელიც დაფარულია ქრომით – Honda -ს ემბლემა კი აქ ცოტა უჩვეულოდ გამოიყურება.

რაც შეეხება ტექნიკურ მახასიათებლებს, არჩევანში დარჩა 2,4 და 3,5 ლიტრი მოცულობის ძავების ვარიანტები, რომლებიც მუშაობენ 6 საფეხურიან მექანიკურ კოლოფთან.

                                                                     წყარო: Driver.ge

2015 MMD by Foose Ford Mustang


Modern Muscle Design-ის ლეგენდარული დიზაინერის Chip Foose-ის მუსტანგი. დოჯის ჯოჯოხეთის კატის კონკურენტად ჩაფიქრებული ეს პროექტი 810 ცხენის ძალას გვთავაზობს. სხვადასხვა მოდიფიკაციების შემდეგ ეს Mustang GT გლუვი სპოილერით, გამოკვეთილი წინა ბამპერით, გვერდითი ფრთებითა ორმაგი Hood-ით უფრო მეტ აგრესიულობას მატებს მის იერს. ამ მუსტანგის გულმკერდში კი 5.0 ლიტრიანი "კოიოტის" (Coyote) V8 გული ძგერს, რომელიც Bama Performance-ის 2.9 ლიტრიანი Twin-Scroll Whipple სუპერჩარჯერით არის გაძლიერებული. 60 მილს ის 3.4 წამში ანვითარებს, მაქს. სიჩქარე კი ამ ეტაპზე უცნობია, ფასი კი 130 000$

                                               წყარო: MUSTANG TEAM OF GEORGIA


100 კმ/სთ 1.779 წმ-ში


გერმანელმა სტუდენტებმა 0-100 კმ/სთ სიჩქარის განვითარების დროის რეკორდი მოხსნეს
ისინი საკუთარ თავს Green Team Formula Student -ს ეძახიან. ჩვენ უნდა დავიმახსოვროთ მათი სახელი, რადგან მათ 0-100 კმ/სთ სიჩქარის განვითარების დროის რეკორდი მოხსნეს – გერმანელი სტუდენტების მიერ შექმნილმა ელექტრონულმა ავტომობილმა 0-100 კმ/სთ სიჩქარე განავითარა 1,779 წმ -ში.

სიმართლე, რომ ვთქვათ შტუტგარდის უნივერსიტეტის სტუდენტების ეს მიღწევა ოფიციალურ ხასიათს არ ატარებს, იქიდან გამომდინარე, რომ ის ელოდება გინესის რეკორდების წიგნის კომისიის დასტურს. თვითონ სტუდენტები კი დარწმუნებულნი არიან გამარჯვებაში და ამტკიცებენ, რომ მათ წინა რეკორდი 0,006 წმ -ით გააუმჯობესეს.

სრულიად ელექტრონული ავტომობილი აღჭურვილია ოთხი ელექტროძრავით, თითო ძრავა ყველა ბორბალზე. ისინი საერთო ჯამში გამოიმუშავებენ 136 ცხენის ძალას, მაგრამ თუ გავითვალისწინებთ იმას, რომ ავტომობილი იწონის 160 კგ -ს, ეს არც თუ ისე ცოტაა.


                                                                      წყარო: Driver.ge

Mercedes-Benz -ში C-Class -ი ცოტათი განაახლეს


Mercedes -ი და AMG -ის სპეციალისტები წარმოგვიდგენენ განახლებებს C-Class -ის ზოგიერთ მოდელებში. საუბარი მიდის სრულამძრავიან 367 ცხენის ძალის მქონე C 450 -სა და AMG Line სერიის მოდელებზე – ოთხკარებისთვის მომზადებულია განსაკუთრებული კოსმეტიკა.

შემოთავაზებულია C-Class -ისთვის უფრო სიუხეშის მიცემა, ისე როგორც ეს ქვემოთ მოყვანილ ფოტოებზეა. სრულ ექსტერიულ განახლებების ნაკრებში Mercedes-Benz -ის სტილისტები სულ რაღაც 2,5 ათას ევროს ითხოვენ.
                         
                                                                 წყარო: Driver.ge

ჰიბრიდული ავტომობილი რომელიც ვერტიკალურად აფრენას შეძლებს


ამერიკულმა Terrafugia -მ, რომელმაც რამოდენიმე წლის წინ გამოუშვა მფრინავი ავტომობილი, დაანონსა ახალი პროექტი – საუბარი მიდის ჰიბრიდულ აერომობილზე, რომელიც შეძლებს ვერტიკალურად აფრენას.
უფრო სწორად, რომ ვთქვათ ამ მოდელზე მშაობა უკვე რამოდენიმე წელია მიდის, ამასთან კომპანიაში გადაწყვიტეს TF-X გამოშვებამდე გაეახლებინათ. უბრალო სიტყვებით, რომ ვთქვათ Terrafugia ამზადებს ოთხადგილიან აერომობილს, რომელიც აღჭურვილია დასაკეცი ფრთებით და ავტოპილოტის სისტემით, რომელსაც შეუძლია როგორც მართოს TF-X ჰაერში, ასევე განახორციელოს მისი დაჯდომა/აფრენა.
აერომობილს ხმელეთზე გადაადგილებაში დაეხმარება 300 ცხენის ძალის მქონე ძრავა. ხოლო ფრენაში ორი 600 ცხენის ძალის მქონე ელექტრო ძრავა. ჰაერში მას შეეძლება განავითაროს 322 კმ/სთ სიჩქარე და დაფაროს 800 კმ -მდე მანძილი.


                                                                    წყარო: Driver.ge

ჰაკერებმა Jeep Cherokee გატეხეს


ამერიკულმა გამომცემლობა Wired -მა Uconnect -ის მულტიმედიური სისტემის არა უსაფრთხოებაზე მიღებული რამოდენიმე შეტყობიმების შემდეგ გადაწყიტა ჩაატაროს ექსპერიმენტი.

გამომცემლობის სპეციალისტებმა მოიწვიეს ორი ჰაკერი, რომელთაც უნდა გაეტეხათ Jeep Cherokee. რის შედეგადაც კომპიუტერულმა გენიოსებმა შეძლეს ავტომობილის ელექტრონიკაში სრულიად შეღწევა, ანუ მაგალითისთვის ნებისმიერ მომენტში მათ შეუძლიათ ავტომობილს გაუთიშონ მუხრუჭები.
ზემოთ ხსენებული ჰაკერები არიან ჩარლი მილერი და კრის ვალეისიკი.

ისინი ირწმუნებიან, რომ ერთადერთი აუცილებელი პირობა ამის გასაკეთებლად არის ინტერნეტთან კავშირი. ჩარლი და კრისი აღნიშნავენ, რომ თითქმის ყველა Fiat Chrysler Automobiles -ის მოდელებზე, რომლებიც აღჭურვილია Uconnect -ის მულტიმედიური სისტემით, შესაძლებელია მსგავსი რაღაცეების გაკეთება.

იძახიან, რომ FCA -ში იციან Uconnect -ის სუსტი მხარის შესახებ, საიდანაც შესაძლებელია ავტომობილში შეღწევა და ისინი მთელი ძალებით მუშაობენ პრობლემის მოგვარებაზე. მანამდე კი, როგორც ჩანს Uconnect -ის სისტემის მფლობელებს მოუწევთ მასზე ფალგის შემოხვევა და ანტენების დაძრობა…


                                                                   წყარო: Driver.ge

Nisan-ის შვილობილი მდიდრული მარკა Infiniti-ი ფრანკფურტის ავტოშოუზე (17-27 სექტემბერი) ახალ კომპაქტს, Infiniti Q30-ს წარმოგვიდგენს.


Nisan-ის შვილობილი მდიდრული მარკა Infiniti-ი ფრანკფურტის ავტოშოუზე (17-27 სექტემბერი) ახალ კომპაქტს, Infiniti Q30-ს წარმოგვიდგენს. სერიულთან მაქსიმალურად მიახლოვებული ვერსია სტუდიური მოდელის, Q30 Concept-ის მიხედვით შეიქმნა, ეს უკანასკნელი კი, გეხსომებათ, ფრანკფურტის ავტოშოუზე ორი წლის წინათ ვიხილეთ.

Infiniti-ის ახალი კომპაქტი Mercedes A-კლასის ბაზას იყენებს - როგორც იცით, Nisan-ი და Mercedes-ი თანამშრომლობენ. ახალი Infiniti Q30-ის წარმოება ინგლისში, სანდერლენდის ქარხანაში დაიწყება. ”ინფინიტის” ხელმძღვანელების განცხადებით, ეს იქნება ავტომობილი მათთვის, ვინც ”ურბანულ ინდივიდუალურობას” ეძებს. იაპონელები უმაღლესი ხარისხის შესრულებას და კარგ მართვადობას გვპირდებიან. აქვე ვთქვათ, რომ Q30 ბენზინის ძრავებს ”რენოსგან” მიიღებს, დიზელის აგრეგატები კი Mercedes-ის ექნება. ახალი Infiniti Q30-ის ოფიციალური პრეზენტაცია ფრანკფურტის ავტოშოუზე 15 სექტემბერსაა დაგეგმილი.

                                                                   წყარო: Auto Bild Georgia

Ferrari GTO 250 ერთ-ერთი უძვირფასესი ავტომობილი


Ferrari GTO 250 – გრან ტურიზმოს კლასის ავტომობილი, რომელსაც აწარმოებდა კომპანია “Ferrari”, 1962 – 64 წლებში, GT3 – ი კატეგორიის FIA – ს რბოლებში მონაწილეობის მისაღებად. დასახელების პირველი ნაწილი გამოსახავს თითოეული ცილინდრის მოცულობას კუბურ სანტიმეტრში, მეორე ნაწილი კი “Gran Turismo Omologata” – ს აბრივიატურაა, რაც იტალიურად ნიშნავს “რბოლაზე დაშვებულ ავტომობილს”.

1962 – 63 წლების პერიოდში, მხოლოდ 33 ავტომობილი იყო ნაწარმოები. 1964 წლებში, იქნა გამოშვებული ავტომობილის მეორე სერია, ოდნავ შეცვლილი ვიზაულით, რის შედეგად Ferrari GTO 250 – ს რაოდენობა 36 – მდე გაიზარდა. ალბათ სწორედ ამ მიზეზის გამო ვერ შეძლეს ნამდვილი Ferrari GTO 250 – ს გამოიყენება ფილმში “Vanilla Sky” და სპეციალურად ფილმისთვის შექმენს მისი პროტოტიპი.

ავტომობილის შეძენისას, თვით ენცო ფერარის თანხმობა იყო საჭირო

“Motor Trend Classic” – “საუკეთესო ფერარი, რაც კი ოდესმა შექმნილა”

Ferrari GTO 250 – მფლობელთა კლუბის ერთ ერთი წევრია – Tommy Filfiger, Ralph Lauren

ავტომობილის თავდაპირველი ღირებულება 1962 წელს – 18000$ იყო

ამის შემდეგ:

•1962 – $18,500
• 1965 – $4,000
• 1965 – $10,500
• 1968 – $6,000
• 1969 – $2,500
• 1971 – $9,500
• 1971 – $12,000
• 1973 – $17,500
• 1975 – $48,000
• 1978 – $85,000
• 1980 – $180,000-200,000
• 1983 – $300,000
• 1984 – $500,000
• 1985 – $650,000
• 1986 – $1,000,000
• 1987 – $1,600,000
• 1988 – $4,200,000
• 1989 – $10,000,000
• 1990 – $13,000,000
• 1993 – $3,000,000-3,500,000
• 1998 – $6,000,000
• 2000 – $7,000,000
• 2004 – $10,600,000
• 2010 – $26,000,000
• 2012 – $35,000,000
• 2013 – $52,000,000
• 2014 – $38,115,000

ბოლო რეკორდი – $52 000 000

Thursday, September 3, 2015

Honda Civic Type-R


ეს Civic-ი ძალიან მაგარი ტიპია. ამაზე მეტი რადიკალურობა თითქმის წარმოუდგენელია
სიმძაფრე და განსაკუთრებული ხასიათი არც წინამორბედ მოდელს აკლდა. პირიქით, ველური Civic-ი თავისი 8500-ბრუნიანი VTEC-ით თავის კატეგორიაში ნაღდი ჩემპიონი იყო. ერთი ეგ იყო, რომ შიშველი ციფრები ამ მანქანის Performance-დაპირებებს ისე ვეღარ შეესაბამებოდა, როგორც საჭირო გახლდათ. მიუხედავად შედარებით რბილი შესრულებისა, ველური «სივიკის» კონკურენტები ბოლო დროს უფრო სწრაფები გახდნენ, რაც «ჰონდასთვის» ახალ გამოწვევად იქცა - გამოწვევად, რომელსაც იაპონელებმა ახალი Civic Type-R-ით უპასუხეს. თავად ამ ახალი მოდელის გამოწვევა კი ის არის, რომ ეს მანქანა, არც მეტი და, ეშმაკმა დალახვროს, არც ნაკლები, ყველაზე სწრაფი წინაამძრავიანი კომპაქტი უნდა იყოს!

შესაბამისია ის რადიკალურობა, რომელიც იაპონელებმა ახალ მოდელს მიანიჭეს. რადიკალურობაში ვგულისხმობთ როგორც ვიზუალურ (სპოილერები, ცოტა არ იყოს ზედმეტი დაპირების მომცემი 4 მაყუჩი და ა.შ.), ისე ტექნიკურ მხარესაც, რაც ამ მანქანის ტესტირებისას, პირველივე მეტრებზე ვიგრძენით.
მართვით მიღებული ახალი შეგრძნებებიდან, ყველაზე მძაფრი ემოცია წესით სრულიად ახალ, პერსონალურად Type-R-ისთვის შექმნი 4-ცილინდრიან Turbo-ძრავას უნდა გამოეწვია, რომელიც 2500 ბრუნიდან 400-ნიუტონმეტრიან ბრუნის მომენტს ავითარებს, მაგრამ არა - მართალია, ეს ცხადად მაგარი ძრავაა, მაგრამ პირადად მე ყველაზე მეტად სულ სხვა რამ, კერძოდ კი Honda-ს უკომპრომისოდ შესრულებული წინა დაკიდება მომეწონა. ეს გახლავთ ორად გაყოფილი და ამით კიდევ უფრო დაჭიმული და ხისტი დაკიდება წინ - თავისი მექანიკური დიფერენციალით და უახლესი საბურავებით, რომლებიც «ჰონდას» პარტნიორმა Continental-მა შეუქმნა. აქვე უნდა ვახსენოთ ასევე ახალი, ადაპტირებადი სავალი ნაწილიც, რომელიც საბურავებს ცალკეულად მართავს, რათა ზედმეტი მოძრაობები მინიმუმამდე შემცირდეს. და უნდა ვთქვა, რომ ეს სისტემა ძალიან კარგად ფუნქციონირებს!

თუმცა მეორე სიჩქარეში გარკვეული უკმარისობები მაინც იგრძნობა, რაც წინაამძრავიანი სპორტული კოპაქტისთვის დამახასიათებელია, აი, მესამე საფეხურიდან კი «ჰონდა» თავის სიმძლავრეს სრულად აკონტროლებს. გადაცემები ექსტრემალურად მოკლეა, ძრავა ბრუნების ჰორიზონტისკენ (7000) ყოველთვის ბეჯითად მიიწევს და საერთო ჯამში მართლაც თითქმის ისე იქცევა, როგორც ატმოსფერული აგრეგატი. თამამად ვიტყვი, რომ ეს არის ერთ-ერთი საუკეთესო ტურბირებული ძრავა, რომელიც ოდესმე გამიტესტავს და, რაც ასევე მნიშვნელოვანია, ბევრი კონკურენტისგან განსხვავებით, არავინ ზღუდავს - არაფერი ზღუდავს 270 კმ/სთ-მდე! დაუჯერებელია!

ასე რომ, მაღალი ბრუნების მოყვარულ ყველა ენთუზიასტს შეუძლია მშვიდად იყოს: ახალმა Type-R-მა თავისი უმთავრესი ღირებულებებიდან მცირეოდენიც კი არ დაკარგა! პირიქით, უფრო რადიკალური და ველური გახდა. შესაბამისია შედეგიც, რომელიც ამ ავტომობილმა ნიურბურგრინგის ნორდშლაიფეზე აჩვენა - შედეგი, რომელიც წინაამძრავიანებში ახალ რეკორდს ნიშნავს: 7:50,63 წუთი! ცნობისათვის, რეკორდი ბოლოს Renault Mégane R.S. Trophy-R-ს ეკუთვნოდა, რომელმაც «ნორდშლაიფე» ამ «ჰონდაზე» თითქმის 4 წამით გვიან გაიარა.

► Honda Civic Type-R
ძრავა: 4-ცილინდრიანი, Turbo; მოცულობა: 1996 სმ3; სიმძლავრე: 228 კვტ (310 ცხ. ძ.) 6500 ბრ/წთ; ბრუნის მომენტი: 400 ნმ/2500-4500; მაქს. სიჩქარე: 270 კმ/სთ; აჩქარება: 0-100 კმ/სთ: 5,7 წამში; ამძრაობა: წინა/6-საფ. გად. კოლოფი; ავზი: 50 ლ; სიგრძე/სიგანე/სიმაღლე: 4390/1878-2065*/1466 მმ; ბაზა: 2590 მმ; საბარგული: 498-1214 ლ; წონა: 1382 კგ; საწვავის ხარჯი (EU): 7,3 ლ. Super/100 კმ-ზე; გამონაბოლქვი: 170 გ/კმ; ფასი: 34 000 ევრო

                                                         წყარო: Auto Bild Georgia

2015 Maserati Tipo 975 Ernesto Concept


ეს კონცეფცია ეფუძნება მაზერატის მომავალ გეგმებს მსუბუქ და "მწვანე" მანქანების შესახებ. ეს ჰიბრიდული ჰიპერ ავტომობილი Ernesto Maserati-ის საპატივსაცემოდ შეიქმნება, რომელიც 1975 წელს გარდაიცვალა. მის სახელში Maserati 975 კი ასე ვთქვათ სპეციალური კოდი დევს. ის 975 კილოგრამს იწონის, 975 ცხენი ძალა ექნება და მხოლოდ 975 ეგზემპლარი დამზადდება. ეს 5 ძრავიანი ჰიბრიდი მართალია ჯერ მხოლოდ კონცეფციაა, მაგრამ მას უკვე უწინასწარმეტყველებენ წარმატებას არა მხოლოდ როგორც ბრენდის მხრივ, არამედ როგორც ერთ-ერთ უნიკალურ ჰიბრიდულ ავტომობილს Super Car-ების რიგებში.

Wednesday, September 2, 2015

Jaguar E-Type Lightweight


1963 წელს ეს ავტომობილი 12 ეგზემპლარად შეიქმნა. 2015 წელს კი კიდევრ ერთი დაამზადეს, მაგრამ მისი შასის ნომერი 1963 წლით თარიღდება. ასევე ქოვენთრიში ააწყვეს და ზუსტად ისე, როგორც მაშინ. 340 ცხენის ძალა 1040 კილოგრამზე გამოდის, რომ ერთი ცხენის ძალაზე 3.1 კილოგრამი მოდის, რაც, არც მეტი, არც ნაკლები 911 Turbo-ს დონეა. ასეთი მაჩვენებლით არცერთი E-Type არ მისულა ახლოს 911-თან. ავტომობილის სრული დახასიათება კი ასეთია:

6-ცილინდრიანი ძრავა მექანიკური შეფრქვევით,
მოცულობა: 3868 სმ/3,
სიმძლავრე: 340 ცხ. ძ.
ბრუნის მომენტი: 380ნმ/4500,
მაქს. სიჩქარე: 270 კმ/სთ,
აჩქარება 0-100 კმ/სთ 4.1 წამში,
4-საფ. გადაცემათა კოლოფი,
სიგრძე/სიგანე/სიმაღლე: 4453/1700/1181 მმ,
წონა: 1040 კგ,
ფასი: 1.4 მილიონი ევრო.

                                                              წყარო: Auto Bild Georgia

1969 Ford Mustang Mach 40


უცნობი მუსტანგების ვარსკვლავი!!!
"არ აქვს მნიშვნელობა ძრავი სად იქნება. "მკვლელი კომპოზიტორი" ყოველთვის შექმნის ისეთ მუსიკას, რომ ყველასთვის დასამახსოვრებელი იყოს." ასე განაცხადა პროექტის ავტორმა ტერი ლიპსკომმა, როდესაც 2009 წლის აპრილში ამ პოექტზე მუშაობა დაიწყო. 1969 წლის მუსტანგის სული და GT40-ის მრბოლელის გამძლეობა. აი რატომ არის ეს მუსტანგი უნიკალური და მისი სახელიც აქედან გამომდინარეობს, Mach 40. გამოცდილი დიზაინერებისა და მექანიკოსების დახმარებით ლიპსკომმა შექმნა მუსტანგი უკანა ძრავით, ალუმინისა და სპეციალურად ამ ავტომობილისთვის შექმნილი თითოეული დეტალით განსხვავებული სხვებისგან.

ძრავი: Ford GT 5.4-ლიტრიანი DOHC V-8. Whipple-ის 4 ლიტრიანი Supercharger.
უჟანგავი ფოლადის გამოსაბოლქვი მილები. (მაყუჩები)
Ford Ricardo-ს 6-სიჩქარიანი გადაცემათა კოლოფი.
Baer-ის 14 ინჩიანი მუხრუჭები.
Schott-ის ალუმინის თვლები (დისკები) წინა: 18X10 უკანა: 19X11
Michelin Pilot Sport-ის საბურავები.
ინტერიერი ტყავითა და ნახშირბადბოჭკოვანი ელემენტებით დატვირთული სადაც ასევე New Vintage gauges-სა და Pioneer-ის ბრენდებს შეხვდებით.
მოკლედ კი გეტყვით იმას, რომ მუსტანგი ყოველთვის ახერხებს ადამიანებში ისეთი იდეების და ფანტაზიების გაღვიძებას, რომელიც მას კიდევ უფრო მეტად განსხვავებულს და უნიკალურს ხდის.

                                                         წყარო: MUSTANG TEAM OF GEORGIA

Citroen -ი ოთხადგილიან ელექტრონულ კაბრიოლეტს გამოუშვებს


PSA Peugeot Citroen -მა და ფრანგულმა კორპორაცია Bollore Group -მა ხელი მოაწერეს ხელშეკრულებას, რომლის თანახმადაც Citroen -ი დაკავდება სრულიად ელექტრონული კაბრიოლეტის აწყობითა და გაყიდვით.

თვითონ მოდელი შემუშავებულია Bollore Group -ის სპეციალისტების მიერ, თუმცა მისი წარმოება დაეკისრება რენნეში არსებულ PSA -ს ქარხანას, ხოლო რეალიზაცია Citroen -ის სადილერო ქსელს. მოდელმა მიიღო სახელი Bluesummer -ი. როგორც სახელიდან ჩანს ავტომობილი გათვლილია ზაფხულისთვის და იტევს ოთხ ადამიანს. დამუხტულს შეუძლია 200 კილომეტრის დაფარვა. ხოლო მისი მაქსიმალური სიჩქარე არის 110 კმ/სთ.

                                                                  წყარო: Driver.ge

Maserati Boomerang


ეს არის ერთ-ერთი ყველაზე უცნაური და გადასარევი ავტომობილი მათ შორის, რაც კი ოდესმე შექმნილა- Maserati Boomerang, რომელიც სექტემბერში აუქციონზე უნდა გაიყიდოს.

Maserati-მ ეს ავტომობილი საზოგადოებას პირველად1972 წელს, ტურინში, მერე კი, 1973 წლის დასაწყისში, ჟენევის ავტოშოუზე წარუდგინა და რა გასაკვირია, რომ მას უდიდესი გამოხმაურება მოჰყვა. საქმე იმაშია, რომ ასეთი რადიკალური დიზაინის მქონე ავტომობილი მსოფლიოს მანამდე არასდროს ენახა. შესაძლებელი რომ ყოფილიყო ალბათ საბურავებსაც ოთხუთხედს დაუყენებდნენ... თუმცა ისიც საკმარისი, რომ მანქანას უფრო მეტი მინა ჰქონდა, ვიდრე აკვარიუმს და საზოგადოების წინაშე ისეთი ინტერიერით წარსდგა, ხალხს თმები ყალყზე უდგებოდა. აქვე ვთქვათ, რომ ეს მანქანა შექმნა ჯორჯეტო ჯუჯარომ, რომელმაც ამ ამბიდან ორი წლის შემდეგ მსოფლიოს პირველი Volkswagen Golf-იც აჩუქა.

პირველი ეგზემპლარი მხოლოდ საჩვენებელი მოდელი იყო და არ დადიოდა, მერე კი სრულ მზადყოფნაში მოიყვანეს და ერთადერთ ეგზემპლარს, რომელიც 5 სექტემბერს აუქციონზე გაიყიდება, 310 ცხენის ძალა აქვს და მაქსიმუმ 300 კმ/სთ-ის განვითარება შეუძლია. აუქციონზე ამ ავტომობილის სანაცვლოდ ექსპერტები 3-დან 4 მილიონამდე ევროს ელოდებიან...
                                                       
                                                               წყარო: Auto Bild Georgia

იშვიათი ASTON MARTIN V12 ZAGATO


2012 წლის თებერვალში Aston Martin -მა წარმოადგინა მოდელი V12 Zagato. თავდაპირველად იგეგმებოდა ამ ავტომობილის 150 ეგზემპლარის გამოშვება, მაგრამ შემდგომ ეს რიცხვი 101 -მდე შეამცირეს. ავტომობილი შეგიძლიათ ნახოთ ქვემოთ მოყვანილ ვიდეოში:



Aston Martin V12 Zagato გამოშვების დროს ღირდა 330 ფუნტი სტერლინგი. ერთი ასეთი ავტომობილის აწყობას უნდებოდნენ 2000 საათი. სწორედ აწყობის სირთულემა და ბრიტანელი მყიდველის ნაკლებმა ინტერესმა გამოიწვია წარმოების 101 ერთეულამდე დაყვანა.
ავტომობილი აღჭურვილია 6,0 ლიტრი მოცულობის მქონე v12 ძრავით, რომელიც გამოიმუშავებს 510 ცხენის ძალასა და 570 ნმ ბრუნვით მომენტს. 0-100 კმ/სთ სიჩქარეს ავტომობილი ანვითარებს 4,2 წმ -ში, ხოლო მაქსიმალური სიჩქარე კი შეადგენს 305 კმ/სთ -ს.

Ford-ის კოსმიური Mustang-ი


Ford -მა გამოუშვა სპეციალური მოდიფიკაციის მუსტანგის ერთ ეგზემპლარი, რომელიც ეძღვნება ამერიკულ კოსმოსურ პროგრამა “აპოლონს”.

ავტომობილი აღჭურვილია GT მოდიფიკაციის V ტიპის 8 ცილინდრიანი 5.0 ლიტრი მოცულობის მქონე ძრავით, რომელიც 435 -ის ნაცვლად გამოიმუშავებს 627 ცხენის ძალას. ავტომობილის დინამიკის მახასიათებლები სამწუხაროდ უცნობია.

რაც შეეხება ინტერიერს, სავარძლებზე გამოჩნდა “აპოლონის” ამოქარგული ლოგოტიპები. ასევე გაუმჯობესებულია ხელსაწყოთა პანელი, გადაცემათა კოლოფის ბერკეტი და სხვა დეტალები.

Ford Mustang Apollo Edition -ი გაიყიდება აუქციონზე, რომელიც ჩატარდება ვისკონსიის შტატში, ქალაქ ოშკოშში ავიაციის მოყვარულთა ყოველწლიურ ღონისძიება – EAA AirVenture -ზე. აუქციონიდან მიღებული თანხა წავა ახალგაზრდა პილოტების გადამზადების პროგრამა Young Eagles -ზე.

Dodge Charger concept


წარმოგიდგენთ Dodge Charger concept-ს, რომელიც ტრადიციულ რეტრო სტილშია შექმნილი.

• აღჭურვილიa 5.7 ლიტრი მოცულობის V8 HEMI ძრავით. თუ თქვენ ასევე დაამატებთ დამატებით 3,600$-ს თქვენი RT ვერსია მიიღებს SXT-ის სტანდარტულ მახასიათებლებს. ასევე იგივე 5.7 ლიტრი მოცულობის HEMI ძრავს, 370 ცხენის ძალით და 395 ტორქვეთი.
•პლიუს ამას TorqueFlite-ს 8 სიჩქარიანი ავტომატური გადაცემათა კოლოფი.
•რაც შეეხება ექსტერიერს - ბამპერები და სპოილერი გაძლიერებული იქნება, ასევე ექნება ალუმინის 20 დიუმიანი დისკები, ორმაგი გამოსაბოლქვი სისტემა, გაძიერებული ამორტიზაცია და მანქანის ფერი სპოილერი.

Ford-ის კარბოვან-ბოჩკოვანი დისკები GT350Rისთვის


Ford-ის ინოვაციები გრძელდება, რასაც ახალი GT350R-ით გვაჩვენებს. ყველაფერს იმას რაც კი ვნახეთ, დავუმატოთ ახალი - კარბონის დისკები, რომელიც თვით NASA - National Aeronautics and Space Administration-ის ტექნოლოგიითაა შექმნილი.

Ford-ი პირველი კომპანიაა რომელმაც მასიურ წარმოებაში ჩაუშვა კარბონის დისკები, რამაც მანქანის წონაზე იმაზე მეტად იმოქმედა, ვიდრე ვინმეს წარმოედგინა.

ცნობისთვის, პირველი ამ იდეის განმახორციელებელი იყო Koenigsegg-ი, რომელიც სპეც-შეკვეთებით უყენებდა თავის ჰიპერქარებს.

Shelby-ის საჩუქარი იუტას პოლიციას


Shelby-მ საჩუქარი გაუკეთა იუტას პოლიციას და მათ დაქვემდებარებაში მყოფი F-150 მტაცებელი გადააქცია ზემტაცებელად.

•აღიჭურვა 6.2 ლიტრი მოცულობის სუპერჩარჯირებული ძრავით.
•ახალი კომპიუტერის დენისწყაროთი
•ბამპერებით
•საბურავებით
•სარბოლო "ხაზებით"

Dodge Dakota-ს აცოცხლებს


Dodge წინ მიიწევს და ახალი მოდელით წარმოგვიდგება. Dodge dakota რომელიც პირველად 1987 წელს მოევლინა, განაგრძობს განვითარებას.

•როგორც გეგმავენ ძრავის ტიპი იქნება V6 სხვა დანარჩენი უცნობია.
•ასევე განაცხადეს რომ წვა იქნება 30 ლიტრზე ნაკლები.
•სხვა ტექნიკური მახასიათებლები ჯერ-ჯერობით უცნობია.
•გაყიდვები დაიწყება 2016 წლის დასაწყისში.

Mercedes-ის ახალი სისტემა "Car-to-x"

Mercedes-მა დაანონსა ახალი სისტემა, სახელწოდებით "Car-to-X' კომუნიკაციის სისტემა". რომელიც უზრუნველყოფს მიაწოდოს მძღოლს ინფორმაცია თუ რა ხდება მის "რადისუზე", ისევე როგორც მის უკან მოძრავ მანქანას . პროგრამის პირველ ვერსიას 2017 წლის E კლასში ვიხილავთ.

პირველი "ჯოჯოხეთის კატა"

სურათზე წარმოდგენილია პირველი "ჯოჯოხეთის კატა", სრული სახელით Coronet Super Bee 440 Six Pack. 390 ცხენით, 4 სიჩქარიანი გადაცემატა კოლოფით და რაღათქმაუნდა V8 ძრავით.

Ford-ის "აპოლო მთვარე"


Ford-მა 7 ივლისს წარადგინა ახალი მუსტანგი სახელწოდებით "აპოლო მთვარე" რაკეტა-შთაგონება, რომელიც მხარს უჭერს ახალი თაობის სწავლას პილოტებისადმი.

Saturn V-სებრი Mustang-ი შეწირული იქნა EAA-სთვის (ექპერიმენტარული ავიაციის ასოციაცია).
ზემოთხსენებული მუსტანგი 23 ივლისს აუქციონზე წარსდგება ვინსკონსინში და მიღებულ თანხას "ფორდი" გადასცემს კომპანიას.

Ford-ი 2007 წლიდან ეხმარება კომპანიას და გაყავს Mustang-ები აუქციონებზე.
იმავე წელს მან წარადგინა Lockheed Martin SR-71-ის "ანალოგი" Mustang-ი, რომელიც 375.000$ად გაიყიდა აუქციონზე.
შარშან იმავე მიზეზით კი F-35 Lightning II-ი, რომლის ფასიც 200.000$ იყო.

UBB RS 1000


ერთ-ერთმა ტუნინგ ატელიე UBB Super Cars-მა, რომელიც 2007 წელს დაარსდა და მის შემდგომ მოჰყვება მანქანების ტუნინგს, (ძირითადად Mustang-ებს) შექმნა ახალი მონსტრი Mustangის სახით. ასევე ცნობილია რომ მისი პირველი პროექტი 2007 წლის Mustang-ი იყო, რომელიც აღჭურვილი იყო Ford GT-ის სუპერ დამჭირხნიანი ძრავით და ერქვა UBB 1000. ახლა კი წარმგვიდგენს მის ახალ პროექტს, 2015 წლის Mustang-ს (კოდური სახელით S550) რომელსაც UBB 900-ის სახელით მოიხსენიებენ.

ძრავა დარჩა იგივე, ბაზირებული Coyote 5.0 ლიტრი მოცულობით, რომელიც დაჭირხნული იქნება ჰელიონის სისტემით, გამომგდები ტყუპი ტურბოთი და ბურთულიანი საკისარი ტურბოთი. მაბრუნი მომენტით 8.000. ჩაბერვის შემდეგ კუბატურობა ისევ 5.0 ლიტრი იქნება. საერთო ჯამში 1.000 ცხენის ძალით. ეს ყველაფერი შეწყვილებული 6 სიჩქარიან სექვენტალურ გადაცემათა კოლოფთან, 60/40 ძალით. ასევე იქნება ორი ვარიანტი UBB 900 და RS 1000. განსხვავება კი ექსტერიერი იქნება კერძოთ ბამპერები.  (RS 1000 იქნება განიერი ბამპერებით) დაემატა სრული ამძრაობა. როგორც ამბობენ, რეჟიმების გადართვის უნიკალური სისტემით იქნება აღჭურვილი, რაც "ქუჩის" და "ტრეკის" სახელით იქნება ცნობილი, რომელსაც 5 წუთი სჭირდება გადასაწყობად. რაც ყველაზე მთავარია, განსაზღვრული იქნება ყველანაირი გემოვნებისთვის. აქედან გამომდინარე ზემოთხსენებულს დაემატება არჩევანი მარცხენა და მარჯვენა საჭის არჩევანთან დაკავშირებით, რაც ძირითადად გაერთიაებულ სამეფოში, სამხრეთ აფრიკაში და ავსტრალიაში იქნება ხელმისაწვდომი. საწყისი ფასი: 115.000$ (UBB 900)

ასევე კომპანია აპირებს Focus RS-ის დატუნინგებას. მისი 2.3 ეკობუსტი ძრავიდან 500 ცხენის ამოღებას RS-ის გადაცემათა კოლოფით, რაც საკმაოდ კარგია.

2016 Lamborghini Aventador LP750-4 SV (SuperVeloce)


2016 Lamborghini Aventador LP750-4 SV (SuperVeloce)
იტალიურმა კომპანიამ გადაწყვიტა ახალი Aventador-ის წარმოება, მაგრამ იმ ინფორმაციით შემოიფარგლებიან, რომ მხოლოდ 600 ცალს დაამზადებენ რომლებზეც შეკვეთების მიღება უკვე დასრულებულია.

მისი მონაცემები კი ასე გამოიყურება:
6.5-ლიტრიანი V12 ძრავით (რა თქმა უნდა, ატმოსფერულით) აღიჭურვება, რომელიც 739 ცხენის ძალას და 690 ნიუტონმეტრს გამოიმუშავებს.
ახალ "SV-ს“ 0-100km/h განვითარება 2.8 წამში შეუძლია, მისი მაქსიმალური სიჩქარე კი 350 კილომეტრია საათში.
წინამორბედთან შედარებით ახალ "ლამბოს" 49 ცხენის ძალით მეტი ექნება და 50 კილოთი უფრო მსუბუქი იქნება.
აღსანიშნავია ისიც, რომ იტალიურმა სუპერ ავტომობილმა 6 წუთსა და 59.73 წამში გაიარა ნურბურგრინგის "მწვანე ჯოჯოხეთის“ წრე და ღირსეულად დაიკავა ადგილი სერიული ავტომობილების რეკორდების სიაში რომელსაც porsche 918 spyder უდგას სათავეში 6 წუთსა და 57 წამით.

Dodge აპირებს შეცვალოს Challenger-ი ახალი მოდელით, რომელიც აღადგენს დავიწყებულ Barracuda-ს.


ჭორების მიხედვით Dodge აპირებს შეცვალოს Challenger-ი ახალი მოდელით, რომელიც აღადგენს დავიწყებულ Barracuda-ს
.
•აქედან გამომდინარე Challenger-ი დარჩება მეორე გენერაციაში.
•ზემოთხსენებულ მანქანას ექნება გაძლიერებული შასი და უფრო მოჭიმული ამორტიზაცია.
•Challenger-ის მოდელი SRT8 დატოვებს R/T-ს, რომელსაც ჩაანაცვლებს Barracuda-ს ახალი მოდელი (ეს Hellcat Challenger-ს არ ეხება).
•ასე რომ ახალ Barracuda-ს ექნება უკეთესი და უფრო თანამედროვე მონაცემები ვიდრე ამჟამინდელ SRT8-ს.
.

Dodge Ram 1500 "მეამბოხე"


Dodge-მ წარადგინა თავისი ახალი ყველგანმავალი Dodge Ram 1500, რომელსაც "მეამბოხე" უწოდა და ტრადიცია "სწორი ნაწილი, სწორ ადგილას" მიხედვით შექმნა.
მან "მეამბოხით" პასუხი გასცა Ford-ის F-150 FX4-ს და Chevrolet-ის Silverado Z27-ს.

მონაცემები:

მისთვის განკუთვნილია 2 ტიპის ძრავი:
•3,6 ლიტრის მოცულობის V6 ტიპი, 305 ცხენით და 269 ნიუმეტრი ტორქვეთი.
•5,7 ლიტრის მოცულობის V8 ტიპი, 395 ცხენით და 410 ნიუმეტრი ტორქვეთი.
•ორივე ძრავისთვის განკუთვნილია 8 საფეხურიანი ავტომატური კოლოფი.
•მაქსიმალური სიჩქარე: 170 km/h
•ამორტიზაციის სისტემა "air-ride" სტანდარტულია, და 1 ინჩით გაზრდილია.
•ინჟინრებმა შეანელეს მოხვევის სისტემა უკეთესი off-road კონტროლისთვის.
•ასევე აღჭურვილია 17 დიუმიანი Toyo Open Country A/T საბურავებით.
•წონა:2517 კილოგრამი
•ღირებულება: 44,000$

Mustang-ი კოდური სახელით "მელა"


ერთ-ერთი საუკეთესო Mustang-ი, კოდური სახელით "მელა". (მესამე თაობა) რომელიც დაიწუნეს, მაგრამ დროთა განმავლობაში მან მაინც მიაღწია იმას რომ გამხდარიყო საუკეთესო თავის რიგებში. მისი უნიკალური ძარის გამო შეიძლება ნებისმიერი დისციპლინის მორგება, დრაგი იქნება რბოლა თუ დრიფტი. (რატომღაც სულ დრიფტი ურჩევნიათ) ვინმე იტყვის რატომ "მელა" ? იმიტომ რომ მასსავით "ეშმაკი" და მოქნილი არის.
სურათზე კი არის Speedhunters-ის ერთ-ერთი წარმატებული დრიფთ პროექტი რომელსაც ბადალი არ ჰყავს.
მოგვიანებით შეიქმნა მისი კობრა ვერსია, რომელიც 90იანი წლების დრაგის მეფე ხშირად იყო.

•მწარმოებელი - Ford Motor Company
•პროდუქცია 1978–1993
•მოდელის წლები 1979-1993
•დიზაინის შექმნა 1976

ძრავთა შემადგენლობა
•2.3 L (140 cu in) 86 hp I4
•2.3 L (140 cu in) turbocharged I4
•3.3 L (201 cu in) I6 85 hp
•2.8 L (171 cu in) V6
•3.8 L (232 cu in) Essex V6
•4.2 L (256 cu in) V8
•4.9 L (302 cu in) Windsor

გადაცემათა კოლოფი
•4/5-speed მექანიკური
•3/4-speed ავტომატური

ძარის ტიპები
•2-კარიანი ე.წ "კაბრიოლეტი
•2-კარიანი კუპე
•3-კარიანი "ჰეჩბექი"

ვიღაც იტყვის 86 ცხენი რა არისო. მაშასადამე პასუხია საწვავის კრიზისი რომელიც ამერიკას 79ში ქონდა. შესაბამისად ძრავიც დაბალი მოცულობის იყო და დაბალი "საჯინიბო" ჰყავდა.
ხალხის უმეტესობა თვლის რომ ეს "ნაგავია", არადა ასეთი პერსპექტიული მანქანები იშვიათობაა.

This Is a Preview of the 1,480 HP Bugatti Veyron Replacement

Meet the Bugatti Vision Gran Turismo




One of the more unique aspects of Gran Turismo is the Vision GT series of concept cars that manufacturers are creating just for the game. Some of them are total fiction, while others are serving as prototypes or teasers for upcoming production cars.
The Bugatti Vision Gran Turismo is distinctly more production car teaser than shot in the dark fantasy.

Bugatti's Vision Gran Turismo concept has no virtual specs yet since it seems Bugatti will be saving that for the car's official debut at the Frankfurt Motor Show. And that's because they've built a full-size version of the car to display on their show stand.

So what do we know? This shares some of its appearance with the Veyron as well as the old Chiron concept. The interior appears to use Audi's virtual cockpit and is devoid of most other buttons or controls. It's powered by a 16 cylinder, quad turbo engine, just like the Veyron.

Look for a lot of these elements to appears on the upcoming Chiron super ultra hyper duper car when it's released.
                                                                Source: Road and Track

Meet the Fast, Tough War Machine That's Replacing the Humvee

Oshkosh's L-ATV will be the Pentagon's next rugged truck.


​For three decades, Army and Marine HMMWVs or "Humvees" have been the symbol of American military power everywhere U.S. forces have put boots and tires on the ground. First produced in 1985 by AM General, the Humvee has not only carried hundreds of thousands of Americans to and from combat, it has become a cultural icon. Like the legendary Willys Jeep, the Humvee is part of the language and even spawned a consumer product the Hummer.
Replacing it is a big a deal.
The Pentagon's Joint Light Tactical Vehicle program was tasked to deliver "a flexible vehicle that balances the payload, performance, and protection critical in the operating environments of today and tomorrow," says Sean Stackley, the Assistant Secretary of the Navy (Research, Development, and Acquisition). This week, the program made its choice: Oshkosh Defense's Light Combat All-Terrain Vehicle (L-ATV)
Why go with Oshkosh? Think back to 2006-7 and you'll remember that American Army soldiers and Marines were getting clobbered by improvised explosive devices in Iraq. In fact, IEDs accounted for 60 percent of American casualties. The situation was so dire that units were bolting steel plates to their Humvees for protection. That led to the development of heavy Mine Resistant Ambush Protected (MRAP) vehicles, which worked well in Iraq but not in the mountainous terrain of Afghanistan. There, the Pentagon's solution was the lighter M -ATV or MRAP All-Terrain Vehicle built by Oshkosh Defense.


But the Army and Marines needed a lighter vehicle still—something that could go where a Humvee could go, but with the kind of protection offered by an MRAP or M-ATV. Those were the requirements of the JLTV program, which this week selected Oshkosh's L-ATV  over offerings from AM General and defense titan Lockheed Martin. Oshkosh's win sees it walk away with a $6.7 billion contract in low rate initial production for a program estimated to be worth $30 billion through 2024.
The L-ATV differs from a Humvee in a few key ways. Oshkosh's new vehicle is bigger and will come in two variations, four-passenger combat vehicles and two-seat combat support vehicles. It carries a maximum weight of 15,639 pounds. That relatively light sum is one-third less than an M-ATV and allows the L-ATV to be transported by helicopter. It also gives the new vehicle the off-road mobility and speed of a Baja racer. In fact, an early development version of the L-ATV became the first military-class vehicle to complete the Baja 1000 desert race in 2010. L-ATV can travel over rugged terrain 70 percent faster than the M-ATV, even to speed over 100 mph. 
Oshkosh's new offering does all this while offering the ballistic protection of a light tank, according to Oshkosh senior vice president of defense programs John Bryant. The L-ATV has as much body armor on the outside as an MRAP. Bryant likens its armor and Core 1080 crew protection system to that of a race car, which allows its driver to walk away from a horrific wreck.

The L-ATV's speed and mobility is courtesy of its GM Duramax 6.6-liter V8 turbo-diesel engine and TAK-4i independent suspension. An optional ProPulse hybrid diesel-electric drive train is also offered and provides 70kW of on-board and export power. The independent suspension is an unequal-length control-arm setup with coil springs. Completely modular, it bolts up easily and offers 20 inches of independent wheel travel. (Compare that with Ford's F-150 SVT Raptor R Baja-type production-based racer, which offers 15 inches of travel.) Reportedly, the L-ATV just drives like a big pickup.
The first Army unit should be equipped with the vehicles in around 2018, and its acquisition would be complete in 2040. The Marine Corps is set to begin its buy at the start of production and finish in fiscal 2022.
By then, maybe it will have a catchy name. 
                                                                Source: Road and Track

Tuesday, September 1, 2015

Proportionally, England Buys More V8 Mustangs Than the United States

Ford says 80 percent of U.K. Mustang buyers choose the V8, compared with just 52 percent in the U.S. And they pay $7 a gallon for gas!


After 50 years of standing by while Ford churned out Mustang after Mustang for the States, U.K. buyers can finally buy one of the iconic pony cars all official-like at their friendly neighborhood Ford dealer. And while we get three engine choices here—a turbo four, a V6, and the mighty 5.0-liter V8—our friends across the pond are only being offered the EcoBoost four and the V-8. So which engine are they choosing?
Ford has released preliminary stats on what versions U.K. buyers are snapping up, and it turns out the Brits are opting for the all-American V-8 in droves. Droves proportionally larger, it must be pointed out, than those of Americans buying V8–powered Mustangs. Fully 70 percent of the initial 2000 orders for Mustangs in the U.K. were for the 5.0-liter V8, and 55 percent of all Mustang buyers are going with the six-speed manual.
Shortly after the Mustang when on sale last year, Ford reported that a mere 52 percent of U.S. buyers ponied up for the V8, while the rest were split pretty much equally between the EcoBoost and the V6. Even today, those take rates haven't budged much.
Do you hear that, America? Britain is doing it better than us. And that's with average gasoline prices of £1.16 per liter—nearly $7 a gallon!—not to mention their cramped little roads and that constant talk about CO2 emissions and the like.
Now, the Brits' V8 love could be representative of pent-up demand for the Mustang—hey, if we had to wait 50 years for this car, we'd skip right past the weak engine and go right for the right motor. Or maybe it's the mix of cheap horsepower and a robust exhaust note that's proving compelling to the good people of the U.K. (In England, the EcoBoost starts at £29,995 and the V-8 is just a few quid more, at £33,995.)
But still. When Lee Iacocca invented the pony car, it had a V8, not some fuel-sipping turbo four. We are the ones who live in the land of cheap gas, excessive horsepower, and mindless burnouts. The Brits have their roundabouts, their afternoon tea, and their intelligent-sounding accents. It's all well and good for us to send them our red-blooded Mustang, but how can it be that they're proving to be better Mustang buyers than we are? Come on, America!
                                                                  Source: Road and Track