• ფორმულა 1: გრან პრი 2019

    2019 წლის ფორმულა ერთის გრან პრი სარბოლო სესიებით

  • ავტომობილის თვითდიაგნოსტიკის ფუნქცია

    თანამედროვე და, მით უმეტეს, მომავლის „ჭკვიანი ავტომობილის“ ტექნიკური სისტემის მართვა წარმოუდგენელია მისი შემადგენელი მექანიზმებისა და მოწყობილობების მუშაობის მუდმივი (თვით)დიაგნოსტიკის გარეშე. ეს აუცილებელია, რათა მართვის სისტემამ დროულად მოახდინოს რეაგირება სისტემაში მომხდარ არასტანდარტულ მოვლენებზე და ეცადოს, თავად აღმოფხვრას იგი; ან ოპერატიულად გააფრთხილოს მძღოლი უწესივრობების შესახებ; ან (უკიდურეს შემთხვევაში) დაიმახსოვროს ისინი, რათა მოთხოვნისთანავე მიაწოდოს მათ შესახებ ინფორმაცია სერვისის თანამშრომელს (ან მძღოლს).

  • Sir Vival - ექსპერიმენტალური უსაფრთხო ავტომობილი შორეული წარსულიდან

    არსებობენ ავტომობილები, რომლებიც ხანდახან დროს უსწრებენ: ტექნოლოგიით, ვიზუალით თუ ა.შ. უშუალოდ კი ეს ერთგვარი "მუშტაიდის საბავშვო მანქანა" სინამდვილეში 1958 წლის Sir Vival-ია. რომელიც ვოლტერ ჯერომის შთაგონებთი მისია იყო შეექმნა მსოფლიოში ყველაზე დაცული ავტომობილი. პროექტი 10 წელი გაგრძელდა. საბოლოო ჯამში, მას მართალია დასახული მიზანი ბოლომდე ვერ გამოუვიდა მაგრამ მისმა ქმნილებამ მსოფლოში ყველაზე უცნაური ავტომობილის ტიტული მაინც დაიმსახურა. რეალურად, იგი ერთ-ერთი პირველი ავტომობილია 1957 წლის Aurora-სთან ერთად რომელიც ექსპერიმენტალურ უსაფრთხო ავტომობილად შეიქმნა.

  • საავტომობილო შიგაწვის ძრავები

    საავტომობილო ტრანსპორტში დღეისთვის გამოყენებულია ნავთობური წარმოშობის თხევად საწვავზე (ან აირად საწვავზე) მომუშავე შიგაწვის ძრავები. აღნიშნული ენერგეტიკული დანადგარის დანიშნულებაა ნავთობური წარმოშობის საწვავის წვის შედეგად მიღებული ქიმიური ენერგია გარდაქმნას მექანიკურ ენერგიად.

  • რა არის Top fuel და რით განსხვავდება ბენზინისაგან

    თუკი გნებავთ შექმნათ მაღალი სიძლიერის მქონე 4 ტაქტიანი (Stroke) ძრავა, არსებობს რამოდენიმე მეთოდი მის მისაღწევად. პირველი: გავზარდოთ ტაქტი. მეორე: დავაყენოთ ტურბინა/სუპერჩარჯერი. მესამე და ბოლო: შევცვალოთ ბენზინი სხვა უფრო ენერგეტიკული საწვავით. ხოლო რაც შეეხება Top fuel დრაგსტერებს, სამივეს ერთიანად აკეთებენ.

Followers

Tuesday, May 29, 2018

Sir Vival - ექსპერიმენტალური უსაფრთხო ავტომობილი შორეული წარსულიდან


არსებობენ ავტომობილები, რომლებიც ხანდახან დროს უსწრებენ: ტექნოლოგიით, ვიზუალით თუ ა.შ. უშუალოდ კი ეს ერთგვარი "მუშტაიდის საბავშვო მანქანა" სინამდვილეში 1958 წლის Sir Vival-ია. რომელიც ვოლტერ ჯერომის შთაგონებთი მისია იყო შეექმნა მსოფლიოში ყველაზე დაცული ავტომობილი. პროექტი 10 წელი გაგრძელდა. საბოლოო ჯამში, მას მართალია დასახული მიზანი ბოლომდე ვერ გამოუვიდა მაგრამ მისმა ქმნილებამ მსოფლოში ყველაზე უცნაური ავტომობილის ტიტული მაინც დაიმსახურა. რეალურად, იგი ერთ-ერთი პირველი ავტომობილია 1957 წლის Aurora-სთან ერთად რომელიც ექსპერიმენტალურ უსაფრთხო ავტომობილად შეიქმნა.

ავტომობილის შექმნის მთავარი არსი მდგომარეობდა მის ავარიისგან მაქსიმალურ თავდაცვაში, შესაბამისად ვოლტერმა იგი ორ ნაწილად გაყო, იმ იმედით, რომ დაჯახებისას  ცალკე მყოფი წინა მხარე ითავებდა მთლიან პასუხისმგებლობას, რაც მეორე მხრივ მგზავრთა ნაწილის უსაფრთხოებას გარანტირებდა. ამისთვის მან 1948 წლის Hudson-ის (დიახ ეს ის უჟმური მრბოლელი და ექიმი ჰადსონია მანქანებიდან) ღრმად მოდერნიზებული სედანის უკანა ნაწილი აიღო უკანა სექციად; დააშენა ზედ კოშკურა და მასში ჩასვა 360 გრადუსიანი საქარე მინა, რათა მძღოლი მაქსიმალური მხედველობითი არეალით უზრუნველყოფილიყო; ხოლო ეს ცილინდრული საქარე მინდა გამუდმებით მოძრაობდა და ამით მისი გაწმენდვა ხორციელდებოდა.

მძღოლის სამუშაო ადგილი. გვერდებზე ჩანს სამუშაო პანელიც. 

ექსტერიერში, გარდა კოშკურისა, ასევე ყურადღებას იპყრობდა მთლიან ავტომობილზე გარშემორტყმული 3 ფენიანი ჰაერით გაბერილი რეზინის ბამპერები და გვერდითა სპლიტერები, რაც მას იცავდა შემხვედრი ავტომობილებისგან დაჯახებისა ან გაკაწვრისგან დაბალ სიჩქარეზე. მაგრამ მხოლოდ ეს არ იყო ჯერომის საბოლოო ინოვაცია. გარდა მაგისა, იგი წლებით წინ იყო მასში გამოყენებული უსაფრთხოების ღვედებით, სალონის პანელებით,  ჩაშენებული ე.წ "დუგებით" და მძღოლის სკამით, რომელიც დაახლოებით 1 მეტრამდე იწეოდა მაღლა. 

ერთ-ერთ ჟურნალში გამოქვეყნებული სტატია მისი მახასიათებლების შესახებ

გარდა ასეთი სიუცხოვისა, გააჩნდა 3 წინა განათება (2 ძრავის განყოფილებაზე და 1 მძღოლის) ხოლო უკან, კონსტრუქცია ისე იყო შემუშავებული, რომ ე.წ "ბრმა წერტილები" არ ქონოდა ავტომობილს. ასევე, კარბონის გამოსაბოლქვი სისტემა, გვერდულად გაღებადი კარებები, რათა მგზავრებს "კლუბურ" ავტომობილში ეგრძნოთ თავი (სალონში მძღოლისთვის და 3 ადამიანისთვის იყო ადგილები განკუთვნილი) და დიდი საჰაერო შემშვები სალონში.


მისი დაცვა შედგებოდა ორი ნაწილისგან: პირველი პასიური დაცვა - მოიცავდა მგზავრის დაცვას როდესაც უკვე შეჯახება მოხდებდა, ხოლო აქტიური - ავტომობილის შესაძლებლობას რომ თავიდან აერიდებინა შემთხვევა მანევრითა თუ სამუხრუჭე შესაძლებლობით. როგორც ამერიკელების უმრავლესობა, ჯერომიც ფოკუსირებული იყო პასიურ დაცვაზე, იმ ფაქტის იგნორირებით, რომ მისი ავტომობილის მოუქნელი გაყოფა ორ მოდულად ცუდად აისახებოდა მანევრზე.

საბოლოო ჯამში იგი მაინც მოხვდა ჟურნალების ყდებზე. ჯერომის კი მეტისმეტად უცნაური ორ ფერიანი ბროშურები ქონდა რომელიც განადიდებდა მის ღირსებებს. მაგრამ მისი ნახვიდან 15 წუთის შემდეგ მნახველები სწრაფადვე კარგავდნენ ინტერესს. სამაგიეროდ, რამდენადაც დაუჯერებლად არ უნდა ჟღერდეს ეს ექსცენტრიული ავტომობილი საბოლოო ჯამში მაინც გადარჩა და მასაჩუსეტსის შტატის ქალაქ ბელინგემის საავტომობილი გაყიდვების შენობაში იმყოფება.