• ფორმულა 1: გრან პრი 2019

    2019 წლის ფორმულა ერთის გრან პრი სარბოლო სესიებით

  • ავტომობილის თვითდიაგნოსტიკის ფუნქცია

    თანამედროვე და, მით უმეტეს, მომავლის „ჭკვიანი ავტომობილის“ ტექნიკური სისტემის მართვა წარმოუდგენელია მისი შემადგენელი მექანიზმებისა და მოწყობილობების მუშაობის მუდმივი (თვით)დიაგნოსტიკის გარეშე. ეს აუცილებელია, რათა მართვის სისტემამ დროულად მოახდინოს რეაგირება სისტემაში მომხდარ არასტანდარტულ მოვლენებზე და ეცადოს, თავად აღმოფხვრას იგი; ან ოპერატიულად გააფრთხილოს მძღოლი უწესივრობების შესახებ; ან (უკიდურეს შემთხვევაში) დაიმახსოვროს ისინი, რათა მოთხოვნისთანავე მიაწოდოს მათ შესახებ ინფორმაცია სერვისის თანამშრომელს (ან მძღოლს).

  • Sir Vival - ექსპერიმენტალური უსაფრთხო ავტომობილი შორეული წარსულიდან

    არსებობენ ავტომობილები, რომლებიც ხანდახან დროს უსწრებენ: ტექნოლოგიით, ვიზუალით თუ ა.შ. უშუალოდ კი ეს ერთგვარი "მუშტაიდის საბავშვო მანქანა" სინამდვილეში 1958 წლის Sir Vival-ია. რომელიც ვოლტერ ჯერომის შთაგონებთი მისია იყო შეექმნა მსოფლიოში ყველაზე დაცული ავტომობილი. პროექტი 10 წელი გაგრძელდა. საბოლოო ჯამში, მას მართალია დასახული მიზანი ბოლომდე ვერ გამოუვიდა მაგრამ მისმა ქმნილებამ მსოფლოში ყველაზე უცნაური ავტომობილის ტიტული მაინც დაიმსახურა. რეალურად, იგი ერთ-ერთი პირველი ავტომობილია 1957 წლის Aurora-სთან ერთად რომელიც ექსპერიმენტალურ უსაფრთხო ავტომობილად შეიქმნა.

  • საავტომობილო შიგაწვის ძრავები

    საავტომობილო ტრანსპორტში დღეისთვის გამოყენებულია ნავთობური წარმოშობის თხევად საწვავზე (ან აირად საწვავზე) მომუშავე შიგაწვის ძრავები. აღნიშნული ენერგეტიკული დანადგარის დანიშნულებაა ნავთობური წარმოშობის საწვავის წვის შედეგად მიღებული ქიმიური ენერგია გარდაქმნას მექანიკურ ენერგიად.

  • რა არის Top fuel და რით განსხვავდება ბენზინისაგან

    თუკი გნებავთ შექმნათ მაღალი სიძლიერის მქონე 4 ტაქტიანი (Stroke) ძრავა, არსებობს რამოდენიმე მეთოდი მის მისაღწევად. პირველი: გავზარდოთ ტაქტი. მეორე: დავაყენოთ ტურბინა/სუპერჩარჯერი. მესამე და ბოლო: შევცვალოთ ბენზინი სხვა უფრო ენერგეტიკული საწვავით. ხოლო რაც შეეხება Top fuel დრაგსტერებს, სამივეს ერთიანად აკეთებენ.

Followers

Saturday, March 5, 2016

მართვის მოწმობის აღება სხვადასხვა ქვეყანაში


ყველა ქვეყანაში მართვის მოწმობის გამოცდებს განსხვავებულად აბარებენ. ზოგიერთ მათგანთან დაკავშირებულ რამდენიმე უცნაურობაზე გვინდა, გიამბოთ:

მექსიკაში მართვის მოწმობის არანაირი გამოცდა არ არსებობს. უბრალოდ მიდიხართ და ყიდულობთ მას სულ რაღაც 677 პესოდ (რაც, დაახლოებით, 30 ევროს უდრის).

იაპონიაში თავისუფლად შეიძლება, ჩაიჭრათ გამოცდაში, თუ ავტომობილის დაძვრამდე არ შეამოწმებთ, მის ქვეშ კატებს ხომ არ სძინავთ ტკბილად.

ჩინეთში გამოცდაზე აუცილებლად შეგხვდებათ შეკითხვა: - რას იზამთ იმ შემთხვევაში, თუ თქვენი ავტომობილით წყალში გადავარდებით?

ბრაზილიაში ჯერ ფიზიკურ და ფსიქოლოგიურ ტესტს აბარებთ, შემდეგ კი ავტომობილის მართვის თეორიულ და პრაქტიკულ გამოცდას. აქაურ მძღოლებს გზაზე სიცოცხლისთვის საშიშ სიტუაციებთან გასამკლავებლად ამზადებენ და პირველადი სამედიცინო დახმარების გაწევასაც ასწავლიან.

Thursday, March 3, 2016

Pagani-Huayra-BC Pagani Huayra BC – უფრო მსუბუქი და მძლავრი


სუპერ ავტომობილების მწარმოებელმა იტალიურმა კომპანია Pagani-მ, თავის მოდელ Huayra-ს ბაზაზე, მისი კიდევ უფრო მსუბუქი და მძლავრი ვერსია, Huayra BC შეიმუშავა, რომელიც თავისუფლად შეიძლება ჩაითვალოს მსოფლიოში ერთ-ერთ ყველაზე გიჟურ ავტომობილად. ამას კი მისი მონაცემები განაპირობებს.


ადრე გავრცელებული ინფორმაცია იტყობინებოდა, რომ Huayra BC-ს ძრავი, სტანდარტულ ვერსიაზე 100 ცხენის ძალით მძლავრი იქნებოდა. თუმცა, რეალობაში, სიმძლავრის მატება მხოლოდ 60-ცხენისძალიანია. ამ ავტომობილის პატრონის განკარგულებაში 789 ცხენის ძალა და 1100 ნიუტონმეტრია. ამ ძალას 6.0-ლიტრიანი წყვილ ტურბოიანი V12 აგრეგატი გამოიმუშავებს. მასთან კი Xtrac-ის წარმოების სრულიად ახალი, 7-საფეხურიანი ავტომატიზებული მექანიკური ტრანსმისიაა შეწყვილებული.

ამ ახალ კოლოფში ბევრი სიახლეა გამოყენებული. მათ შორისაა მოდიფიცირებული ელექტრო-ჰიდრავლიკური ჩამრთველი და კარბონის ბოჭკოსგან დამზადებული სინქრონიზატორები. ტრანსმისიის მოდიფიცირების მთავარ მიზანს, საფეხურების გადართვის დროის განახევრება (150-დან 75 მილიწამამდე) და შემსუბუქება წარმოადგენდა. ასეც მოხდა, ახალი კოლოფი, წინამორბედზე 40 პროცენტით ნაკლებს იწონის.


სტანდარტული „ჰუაირა“ 1350 კილოგრამს იწონის, რაც უზარმაზარი V12 ძრავის გათვალისწინებით, ნამდვილი მიღწევაა. მაგრამ ვერსია BC ამაზე 132 კილოგრამით ნაკლებს იწონის! ამას ინჟინრებმა სხვადასხვა დეტალების შემსუბუქებით მიაღწიეს. მაგალითად, გამოსაბოლქვი სისტემა ტიტატსგან დამზადდა და მხოლოდ 2.9 კილოგრამს იწონის. ის ამავე სისტემის სტანდარტულ ვერსიაზე 7.1 კილოგრამით ნაკლებს იწონის. შემსუბუქებას ხელი Brembo-ს ახალმა მუხრუჭებმაც შეუწყო, რომლებიც სტანდარტულზე დაახლოებით 6 პროცენტით მსუბუქია. 9 კილოგრამი დაიკლო ბორბლებმა, რომლებიც ნაჭედი ალუმინისგან დამზადდა.

და ესეც არაა ყველაფერი – Pagani-მ სრულიად ახალი კომპოზიციური მასალა შეიმუშავა, რომელიც პირველად სწორედ Huayra BC-ზე გამოიყენა. როგორც იტალიური კომპანია ირწმუნება, ეს მასალა კარბონის კომპოზიტზე 50 პროცენტით მსუბუქი და 20 პროცენტით მტკიცეა. მის შესახებ „პაგანი“ დეტალებს არ ახმაურებს, თუმცა არსებობს ვარაუდი, რომ მასში კარბონის ბოჭკოსთან ერთად, ტიტანიცაა გამოყენებული.


ამ ყველაფრის გარდა, Huayra BC ახალი აეროდინამიკური ელემენტებითაც აღიჭურვა. როგორც კომპანიის დამაარსებელი და მფლობელი ჰორაციო პაგანი ამბობს, ეს ელემენტები, სარბოლო ავტომობილების მწარმოებელ Dallara-ში მუშაობისას დაგროვილი გამოცდილებით შეიმუშავა. მათ შორისაა უფრო წაგრძელებული წინა სპლიტერი, ჰაერის მასიური წინა არხები, გვერდითა კალთები, მასიური უკანა ანტი ფრთა და აგრესიული უკანა დიფუზორი.

ავტომობილის შიგნითაც კარბონი უხვადაა გამოყენებული, რომელთანაც ალკანტარა შეახამეს. კოკპიტი სისადავით არ გამოირჩევა, თუმცა არც ზედმეტად გადატვირთულია. ასევე ახალია სავარძლები, რომლებიც ოთხწერტილოვანი ღვედებითაა აღჭურვილი.

რაც შეეხება სახელში დამატებულ ინიციალებს, BC ჰორაციო პაგანის მეგობრისა და მისი კომპანიის პირველი მომხმარებლის, ბენი კაიოლას აღნიშნავს.

Pagani მხოლოდ 20 ცალი Huayra BC-ს გამოშვებას გეგმავს. თითოეულის ფასი 2.3 მილიონი ევროა. და როგორც კომპანია აცხადებს, ყველა მათგანზე შეკვეთები უკვე მიღებული აქვს.
წყარო: Smartbox

MTM S8 Talladega R – ოთხბორბლიანი რაკეტა


მონაცემები, როგორებიცაა სიმძლავრე 802 ცხენის ძალა, სიჩქარე 350 კმ/სთ, ადგილიდან 100 კმ/სთ-მდ 3 წამში აჩქარება, ეგზოტიკურ სუპერ ავტომობილებს ახასიათებს და არა ხუთადგილიან ლუქს სედანებს, როგორიცაა მაგალითად, Audi S8. მაგრამ სატუნინგო ატელიე MTM-მა ეს წესი დაარღვია.


MTM-ი Audi S8-ს ბაზაზე საკუთარ მოდელ Talladega S-ს ადრეც აწარმოებდა. ამჯერად კი ამ ავტომობილის კიდევ უფრო მძლავრი და ტემპერამენტიანი ვერსია, Talladega R შეიმუშავა. ზემოთ მოყვანილი ტექნიკური მახასიათებლები სწორედ ამ ავტომობლს ეკუთვნის. უფრო მეტიც, Talladega R-ს ადგილიდან ორასის ასაკრეფად 9.9 წამი ჰყოფნის, სამასს კი 29 წამში აღწევს. ასეთ ავტომობილებს ხშრად სუპერ ავტომობილების მკვლელებსაც უწოდებენ.

 802 ცხენის ძალის მოთვინიერებაში, Talladega R-ს Bimoto-ს წარმოების 22-დუიმიანი ბორბლები ეხმარება, რომლებიც 265/30 ზომის საბურავებით არის შემოსილი. სამუხრუჭე სისტემაში კი კარბონ-კერამიკული დისკოებია გამოყენებული, რომლებიც ეფექტურად ახერხებენ ასეთი დინამიკის მქონე, საკმაოდ მძიმე ავტომობილის შენელებას და გაჩერებას.


სხვათა შორის, ავტომობილი რალიში მსოფლიოს ორგზის ჩემპიონმა, გერმანელმა ვალტერ რიორლმა გატესტა, რომელმაც ის ძალიან მოიწონა. „მართვა შესანიშნავია“, „გაზის პედლის უკუქმედება ფანტასტიური“, – ასე შეაფასა ლეგენდარულმა მრბოლმა Talladega R-ი. ის კი ასეთ ეპითეტებს ტყუილად არ იმეტებს

 MTM-ი თავის ოთხბორბლიან რაკეტას ძვირად – 222 000 ევროდ აფასებს. თუმცა, ამ ფასში დონორი ავტომობილის, Audi S8-ს ღირებულებაც შედის. თან, ასე „იაფად“ 800-ცხენისძალიანი ავტომობილის შოვნაც შეუძლებელია.

წყარო: Smartbox

Monday, February 29, 2016

Ford-ი ოთხ წელიწადში ოთხ ახალ ქროსოვერს გამოუშვებს


Ford-ს უახლოეს ოთხ წელიწადში ოთხი ახალი უგზობის მოდელის გამოშვება აქვს დაგეგმილი. ამასთან, ოთხივე ავტომობილი იმ სეგმენტისა იქნება, რომლებშიც ამერიკული კომპანია ჯერჯერობით არაა წარმოდგენილი. ამის შესახებ, ჩიკაგოს ავტო შოუს დროს, ცისფერი ოვალის მარკეტინგის, გაყიდვების და სერვისის ვიცე პრეზიდენტმა მარკ ლანევემ განაცხადა.

მისი თქმით, ახალი ავტომობილები, ძირითადად ათასწლეულების მიჯნის თაობის (1980-იანი წლების შემდეგ დაბადებულების) მყიდველის მოთხოვნების გათვალისწინებით მუშავდება. როგორც კვლევები უჩვენებს, ამ ეპოქის მყიდველს არ სურს დიდგაბარიტიან სედანებით მგზავრობა და მათი უმეტესობა, სატრანსპორტო საშუალებად უგზობის მოდელებს არჩევს.

ასეთი ავტომობილების პოპულარობას არაერთი ფაქტორი განაპირობებს. მათ შორისაა საწვავის გაიაფება, ახალი, ეკონომიური და მძლავრი ძრავები, ასევე ბაზარზე სულ უფრო მეტი ისეთი ავტომობილის გამოჩენა, რომლების ძალურ სისტემაშიც, ელექტრო ძრავებია ჩართული. ამ ფაქტორების გამო, უგზობის მოდელები აღარ მიიჩნევა შთანმთქმელ ავტომობილებად. უფრო მეტიც, „ფორდის“ მარკეტოლოგები ირწმუნებიან, რომ საწვავის გაძვირების შემთხვევაშიც კი, უგზობის მოდელებზე მოთხოვნილება არ შემცირდება. უბრალოდ, მყიდველი უპირატესობას მომცრო ავტომობილებს მიანიჭებს.

ამჟამად Ford-ის“ სამოდელო გამაში, უგზობის რამდენიმე ავტომობილი შედის. ესენია Ecosport, Escape (ევროპაში მისი ანალოგია Kuga), Edge (ფოტოზე), Flex, ასევე დიდგაბარიტიანი Explorer და Expedition. სხვათა შორის, მალე Fiesta-ს ბაზაზე დამზადებულ Ecosport-ს ამერიკის ბაზარზეც შეიტანენ. ლანევეს არ დაუკონკრეტებია ახალი ავტომობილების სეგმენტები. მხოლოდ მიანიშნა, რომ ერთი მათგანი მინი ქროსოვერი იქნება. სავარაუდოდ, მინიმუმ ერთის აღჭურვილობაში ელექტრო ძრავიც შევა.
წყარო: Ford Georgia