• ფორმულა 1: გრან პრი 2019

    2019 წლის ფორმულა ერთის გრან პრი სარბოლო სესიებით

  • ავტომობილის თვითდიაგნოსტიკის ფუნქცია

    თანამედროვე და, მით უმეტეს, მომავლის „ჭკვიანი ავტომობილის“ ტექნიკური სისტემის მართვა წარმოუდგენელია მისი შემადგენელი მექანიზმებისა და მოწყობილობების მუშაობის მუდმივი (თვით)დიაგნოსტიკის გარეშე. ეს აუცილებელია, რათა მართვის სისტემამ დროულად მოახდინოს რეაგირება სისტემაში მომხდარ არასტანდარტულ მოვლენებზე და ეცადოს, თავად აღმოფხვრას იგი; ან ოპერატიულად გააფრთხილოს მძღოლი უწესივრობების შესახებ; ან (უკიდურეს შემთხვევაში) დაიმახსოვროს ისინი, რათა მოთხოვნისთანავე მიაწოდოს მათ შესახებ ინფორმაცია სერვისის თანამშრომელს (ან მძღოლს).

  • Sir Vival - ექსპერიმენტალური უსაფრთხო ავტომობილი შორეული წარსულიდან

    არსებობენ ავტომობილები, რომლებიც ხანდახან დროს უსწრებენ: ტექნოლოგიით, ვიზუალით თუ ა.შ. უშუალოდ კი ეს ერთგვარი "მუშტაიდის საბავშვო მანქანა" სინამდვილეში 1958 წლის Sir Vival-ია. რომელიც ვოლტერ ჯერომის შთაგონებთი მისია იყო შეექმნა მსოფლიოში ყველაზე დაცული ავტომობილი. პროექტი 10 წელი გაგრძელდა. საბოლოო ჯამში, მას მართალია დასახული მიზანი ბოლომდე ვერ გამოუვიდა მაგრამ მისმა ქმნილებამ მსოფლოში ყველაზე უცნაური ავტომობილის ტიტული მაინც დაიმსახურა. რეალურად, იგი ერთ-ერთი პირველი ავტომობილია 1957 წლის Aurora-სთან ერთად რომელიც ექსპერიმენტალურ უსაფრთხო ავტომობილად შეიქმნა.

  • საავტომობილო შიგაწვის ძრავები

    საავტომობილო ტრანსპორტში დღეისთვის გამოყენებულია ნავთობური წარმოშობის თხევად საწვავზე (ან აირად საწვავზე) მომუშავე შიგაწვის ძრავები. აღნიშნული ენერგეტიკული დანადგარის დანიშნულებაა ნავთობური წარმოშობის საწვავის წვის შედეგად მიღებული ქიმიური ენერგია გარდაქმნას მექანიკურ ენერგიად.

  • რა არის Top fuel და რით განსხვავდება ბენზინისაგან

    თუკი გნებავთ შექმნათ მაღალი სიძლიერის მქონე 4 ტაქტიანი (Stroke) ძრავა, არსებობს რამოდენიმე მეთოდი მის მისაღწევად. პირველი: გავზარდოთ ტაქტი. მეორე: დავაყენოთ ტურბინა/სუპერჩარჯერი. მესამე და ბოლო: შევცვალოთ ბენზინი სხვა უფრო ენერგეტიკული საწვავით. ხოლო რაც შეეხება Top fuel დრაგსტერებს, სამივეს ერთიანად აკეთებენ.

Followers

Tuesday, January 16, 2018

Ranger-ი ამერიკულ ბაზარს უბრუნდება #NAIAS2018


8 წლის წინ, Ford-მა Ranger-ის წარმოება შეაჩერა ამერიკულ ბაზარზე. შარშან, მისი წარმოების დაწყების შესახებ განაცხადა, ხოლო წლევანდელ Detroit Auto show-ზე კი ახალი Ranger-ი წარადგინა. რეალურად, ახალი მოდელი იმ მოდელისგან დიდად არ განსხვავდება რომელიც მსოფლიოს მაშტაბით იყიდება, თუმცა მრავალ განახლებას მიიღებს ამერიკელი მყიდველი.


სამომავლო ვარიანტი SuperCab და SuperCrew ვერსიებად იქნება ხელმისაწვდომი ფოლადის ძარაზე. ექსტერიერის მხრივ მიიღებს ფოლადის ბამპერებს, მოდელისდა მიხედვით სპეფიციურ ცხაურს, ახალ ალუმინის ძარის ზედას ორმაგი ამოზნექილობით, ბეჯებს, ფრთებს, სპოილერს უკეთესი აეროდინამიკისთვის და F150-ის სახელურს.


ინტერიერში განახლებულია საჭე, გადამრთველი და დამატებულია წყალგამძლე შესანახი ადგილი რომელიც უკანა სავარძლის ქვეშაა. სამუშაო დაფაზე 8 ინჩიანი თაჩსქრინ მონიტორია Ford-ის Sync 3 სისტემით, Apple Carplay -ს, Android Auto -სა და Amazon Alexa -ის ინტეგრირებით. ასევე, 4G Wi-Fi hotspot 10 მომხმარებლისთვის და აუდიოფილებისთვის B&O პრემიუმ ხმის სისტემა.

უსაფრთხოების მხრივ ავტომატური გადაუდებელი მუხრუჭი და უკანამხედი კამერა სტანდარტულად ყველა მოდელს მოყვება. ხოლო ადაპტაციური კრუიზ კონტროლი, ბრმა წერტილის მონიტორინგი, ხაზიდან არ გადასვლის და მისი ხმოვანი სისტემა ოფციის სახით იქნება წარმოდგენილი.

ძალურ დანადგარი, რაც კი ჯერ-ჯერობით დადასტურებულია მოიცავს I ტიპის 4 ცილინდრიან 2.3 ლიტრი მოცულობის მოდიფიცირებულ ძრავს ტურბოდამჭირხნით (იგივე Focus RS-ის ძრავი, ცოტა მოდიფიცირებით), ნაწრთობი მუხლა ლილვითა და ბარბაცათი. თითქმის იგივე რაც Mustang-ში მოიპოვება და V ტიპის 6 ცილინდრიანი 3.0 ლიტრი მოცულობის დიზელის Power Stroke 250 ცხენის ძალითა და 440 ნიოტონმეტრით. კონკრეტულად ამ ოფციას 5170 კილოგრამის გაწევა და 916 კილოგრამის გადატანა შეეძლება. ორივე ძრავს ექსკლუზიური 10 სიჩქარიანი ავტომატური გადაცემათა კოლოფი მოემსახურება.


განმავლობაში F-150 უანდერძებს სვლის 4 რეჟიმიან სისტემას, რაც არეგულირებს დროსელის რეაქციას, გადაცემათა კოლოფის სიჩქარის შერჩევას და ტრაექტორიის კონტროლს ოპტიმალური ძალისთვის ჩვეულებრივ გზაზე, ტალახში, ქვიშაში თუ ისეთ ზედაპირებზე, როგორებიც ხრეში და თოვლია. ასევე კრუიზ კონტროლი, რომელიც მონიტორინგს გაუწევს დაბალ სიჩქარეზე და რთულად გადასალახავ ადგილებში.

გარდა ამისა, ოფციის სახით ხელმისაწვდომი იქნება FX4, რომელიც სპეციალურ უგზოობის საბურავებს, სპეც. ამორტიზაციას და ძირის დამცავს მოიცავს.

საერთო ჯამში მასში იგივე ტექნოლოგიაა გამოყენებული, რაც მომავალ Bronco-ში, რომელიც 2020 წელს გამოჩნდება.

გაყიდვები დაიწყება 2019 წლის პირველ კვარტალში, ოფციით: ორი ან სრული ამძრავი და XL, XLT

Monday, January 15, 2018

Hyundai Veloster-ის დებიუტი Detroit Auto show-ზე #NAIAS2018


გრანდიოზულ ავტოშოუს არც Hyundai არ გამოკლებია და განახლებული, რედიზაინირებული Veloster-ი წარადგინა. 

სეულში, 3 კარიანი ტრადიციული ჰეჩბექის მაგივრად სამხრეთ კორეელებმა აღნიშნულ მოდელს 4 კარი დაუმაგრეს, რაც ყველაზე შესამჩნევი და უჩვეული რამ იყო შოუზე. გაკეთების მიზეზიც მარტივია: უკან ადვილად მოთავსება.


გარდა ასეთი განსხვავებისა ექსტერიერი მოიცავს ოფციურ LED განათებას და დიდ ცხაურს ჰაერის შემშვებთან ერთად. რომელიც ქმნის ქარის ფარდას, რათა შეამციროს აეროდინამიკული მუხრუჭი წინა საბურავებში და დადაბლებულ შავ სახურავს რომელიც ეხმარება პროპორციებში.


ინტერიერში 8 ინჩიანი თაჩსქრინ მონიტორია, Apple Carplay-თა და Android Auto-თი. საქარე მინაზე გამოსახული სამუშო პანელი, უკაბელო დამტენი და 8 დინამიკიანი Infinity-ის აუდიო სისტემა.

ძრავთა გამაში შედის: I ტიპის 4 ცილინდრიანი 2.0 ლიტრი მოცულობის ძრავი 147 ცხენის ძალით და 132 ნიოტონმეტრით. ასევე I ტიპის 4 ცილინდიანი 1.6 ლიტრი მოცულობის ტურბოდამჭირხნით, რაც 201 ცხენის ძალასა და 195 ნიუტონმეტრს გამოიმუშავებს. ორივე სისტემას 6 სიჩქარიანი მექანიკური ან 7 სიჩქარიანი ავტომატური გადაცემათა კოლოფი ემსახურება. ასევე სტაბილიზაციის კონტროლი დამატებულია სპორტული მართვისთვის.


უსაფრთხოების მხრივ მოიცავს, დაჯახების საწინააღმდეგო სისტემას, ავტომატურ მუხრუჭს, ბრმა წერტილისა და გადამკვეთი მოძრავი ავტომობილების განგაშს, ადაპტაციურ კრუიზ კონტროლს, ხაზიდან არ გადასვლის და მის ხმოვან სისტემას, 6 აირბაგს, ავტომატურ შორსმაშუქს და მძინარა მძღოლის განგაშს.