• ფორმულა 1: გრან პრი 2019

    2019 წლის ფორმულა ერთის გრან პრი სარბოლო სესიებით

  • ავტომობილის თვითდიაგნოსტიკის ფუნქცია

    თანამედროვე და, მით უმეტეს, მომავლის „ჭკვიანი ავტომობილის“ ტექნიკური სისტემის მართვა წარმოუდგენელია მისი შემადგენელი მექანიზმებისა და მოწყობილობების მუშაობის მუდმივი (თვით)დიაგნოსტიკის გარეშე. ეს აუცილებელია, რათა მართვის სისტემამ დროულად მოახდინოს რეაგირება სისტემაში მომხდარ არასტანდარტულ მოვლენებზე და ეცადოს, თავად აღმოფხვრას იგი; ან ოპერატიულად გააფრთხილოს მძღოლი უწესივრობების შესახებ; ან (უკიდურეს შემთხვევაში) დაიმახსოვროს ისინი, რათა მოთხოვნისთანავე მიაწოდოს მათ შესახებ ინფორმაცია სერვისის თანამშრომელს (ან მძღოლს).

  • Sir Vival - ექსპერიმენტალური უსაფრთხო ავტომობილი შორეული წარსულიდან

    არსებობენ ავტომობილები, რომლებიც ხანდახან დროს უსწრებენ: ტექნოლოგიით, ვიზუალით თუ ა.შ. უშუალოდ კი ეს ერთგვარი "მუშტაიდის საბავშვო მანქანა" სინამდვილეში 1958 წლის Sir Vival-ია. რომელიც ვოლტერ ჯერომის შთაგონებთი მისია იყო შეექმნა მსოფლიოში ყველაზე დაცული ავტომობილი. პროექტი 10 წელი გაგრძელდა. საბოლოო ჯამში, მას მართალია დასახული მიზანი ბოლომდე ვერ გამოუვიდა მაგრამ მისმა ქმნილებამ მსოფლოში ყველაზე უცნაური ავტომობილის ტიტული მაინც დაიმსახურა. რეალურად, იგი ერთ-ერთი პირველი ავტომობილია 1957 წლის Aurora-სთან ერთად რომელიც ექსპერიმენტალურ უსაფრთხო ავტომობილად შეიქმნა.

  • საავტომობილო შიგაწვის ძრავები

    საავტომობილო ტრანსპორტში დღეისთვის გამოყენებულია ნავთობური წარმოშობის თხევად საწვავზე (ან აირად საწვავზე) მომუშავე შიგაწვის ძრავები. აღნიშნული ენერგეტიკული დანადგარის დანიშნულებაა ნავთობური წარმოშობის საწვავის წვის შედეგად მიღებული ქიმიური ენერგია გარდაქმნას მექანიკურ ენერგიად.

  • რა არის Top fuel და რით განსხვავდება ბენზინისაგან

    თუკი გნებავთ შექმნათ მაღალი სიძლიერის მქონე 4 ტაქტიანი (Stroke) ძრავა, არსებობს რამოდენიმე მეთოდი მის მისაღწევად. პირველი: გავზარდოთ ტაქტი. მეორე: დავაყენოთ ტურბინა/სუპერჩარჯერი. მესამე და ბოლო: შევცვალოთ ბენზინი სხვა უფრო ენერგეტიკული საწვავით. ხოლო რაც შეეხება Top fuel დრაგსტერებს, სამივეს ერთიანად აკეთებენ.

Followers

Friday, June 29, 2018

Ford-ს დეფექტურ ძრავაზე ედავებიან


Ford-ის EcoBoost ძრავები ბოლო დროის, ერთ-ერთი საუკეთესო ძრავია, რაც კი ბაზარზეა და ამას მისი "მსოფლიოს საუკეთესო ძრავებში" ზედიზედ 3-ჯერ გამარჯვებაც მოწმობს. ამ, I ტიპის 3 ცილინდრიან 1.0 ლიტრი მოცულობის ძრავს 123 ცხენის ძალა და 125 ნიუტონმეტრი აქვს. თუმცა, პრაქტიკაში, მყიდველნი სხვაგვარად საუბრობენ.


სარჩელი ვინმე ლუის ო'რიორდანს ეკუთვნის, რომელმაც 2014 წელს EcoBoost-ის ტიპის 1.0 ლიტრი მოცულობის Ford Focus-ი შეიძინა. ყველაფერი კარგად იყო, სანამ 51499 კილომეტრის გავლის შემდეგ კინაღამ ავტოსაგზაო შემთხვევაში არ მოყვა. პრობლემად კი გამაგრილებელი შლანგი დასახელდა, რომელიც მაღალ ტემპერატურაზე მწყობრიდან გამოდიოდა 2011-დან 2013 წლის გამოშვებულ მოდელებში. Ford-მა ამ პრობლემის მქონე ავტომობილების 86% შეაკეთა მაგრამ არა მანამდე, სანამ მფლობელებს თვითონ არ მოუწიათ.


გაწვევამდე, მფლობელები ამბობდნენ, რომ ძრავის შეცვლა დაახლოებით $10.500 ღირდა. გარდა ამისა, ზოგიერთი ძრავი ცეცხლშიც კი გაეხვა, რაც მის შეკეთებას შეუძლებელს ხდიდა. ზემოთხსნებული მომჩივარის საქმეზე, კომპანიამ შეკეთების 60% დაფარა მანამ, სანამ შეთანხმდებოდნენ მთლიან დაფარვაზე 11 კვირის შემდეგ. თუკი საჩივარი მომჩივარის სასიკეთოთ წავა, Ford-ს მოუწევს $1.3 მილიარდის გადახდა თითოეული დაზარალებული მფლობელისთვის.