• ფორმულა 1: გრან პრი 2019

    2019 წლის ფორმულა ერთის გრან პრი სარბოლო სესიებით

  • ავტომობილის თვითდიაგნოსტიკის ფუნქცია

    თანამედროვე და, მით უმეტეს, მომავლის „ჭკვიანი ავტომობილის“ ტექნიკური სისტემის მართვა წარმოუდგენელია მისი შემადგენელი მექანიზმებისა და მოწყობილობების მუშაობის მუდმივი (თვით)დიაგნოსტიკის გარეშე. ეს აუცილებელია, რათა მართვის სისტემამ დროულად მოახდინოს რეაგირება სისტემაში მომხდარ არასტანდარტულ მოვლენებზე და ეცადოს, თავად აღმოფხვრას იგი; ან ოპერატიულად გააფრთხილოს მძღოლი უწესივრობების შესახებ; ან (უკიდურეს შემთხვევაში) დაიმახსოვროს ისინი, რათა მოთხოვნისთანავე მიაწოდოს მათ შესახებ ინფორმაცია სერვისის თანამშრომელს (ან მძღოლს).

  • Sir Vival - ექსპერიმენტალური უსაფრთხო ავტომობილი შორეული წარსულიდან

    არსებობენ ავტომობილები, რომლებიც ხანდახან დროს უსწრებენ: ტექნოლოგიით, ვიზუალით თუ ა.შ. უშუალოდ კი ეს ერთგვარი "მუშტაიდის საბავშვო მანქანა" სინამდვილეში 1958 წლის Sir Vival-ია. რომელიც ვოლტერ ჯერომის შთაგონებთი მისია იყო შეექმნა მსოფლიოში ყველაზე დაცული ავტომობილი. პროექტი 10 წელი გაგრძელდა. საბოლოო ჯამში, მას მართალია დასახული მიზანი ბოლომდე ვერ გამოუვიდა მაგრამ მისმა ქმნილებამ მსოფლოში ყველაზე უცნაური ავტომობილის ტიტული მაინც დაიმსახურა. რეალურად, იგი ერთ-ერთი პირველი ავტომობილია 1957 წლის Aurora-სთან ერთად რომელიც ექსპერიმენტალურ უსაფრთხო ავტომობილად შეიქმნა.

  • საავტომობილო შიგაწვის ძრავები

    საავტომობილო ტრანსპორტში დღეისთვის გამოყენებულია ნავთობური წარმოშობის თხევად საწვავზე (ან აირად საწვავზე) მომუშავე შიგაწვის ძრავები. აღნიშნული ენერგეტიკული დანადგარის დანიშნულებაა ნავთობური წარმოშობის საწვავის წვის შედეგად მიღებული ქიმიური ენერგია გარდაქმნას მექანიკურ ენერგიად.

  • რა არის Top fuel და რით განსხვავდება ბენზინისაგან

    თუკი გნებავთ შექმნათ მაღალი სიძლიერის მქონე 4 ტაქტიანი (Stroke) ძრავა, არსებობს რამოდენიმე მეთოდი მის მისაღწევად. პირველი: გავზარდოთ ტაქტი. მეორე: დავაყენოთ ტურბინა/სუპერჩარჯერი. მესამე და ბოლო: შევცვალოთ ბენზინი სხვა უფრო ენერგეტიკული საწვავით. ხოლო რაც შეეხება Top fuel დრაგსტერებს, სამივეს ერთიანად აკეთებენ.

Followers

Thursday, April 11, 2019

Acura-ს ახალი მოდელი NSX-ის გვერდით აიწყობა


დღეს დღეისობით, როდესაც დღეს ავტომობილების 99.9%-ს რობოტები აწყობენ, Acura-მ გადაწყვიტა მისი  მომდევნო ორი მოდელი: TLX-სა და MDX-ის ხელით აწყობა Honda-ს PMC ცენტრში (Performance Manufacturing Center), ახალი NSX-ის გვერდით მერისვილში, ოჰაიოში. მანამდე კი, მომდევნო კვირას აღნიშნული მოდელების პროტოტიპებს ნიუ იორკის საერთაშორისო ავტო შოუზე წარადგენს. 


TLX PMC A-Spec ვერსია მიიღებს ისეთ ოფციებს როგორებიცაა: კამერების განლაგებას, წინა სავარძლების გათბობა/გაგრილებას, უკანა სავარძლებისა და საჭის გამათბობელს; ტყავის ან/და ალკანტარას სავარძლებს; შავ ტყავის საჭეს, ჭერს; წითელ სამუშაო პანელს, ამავე ფერის განათებით და ელექტრონულად დასაკეც სარკეებს. 

ექსტერიერის მხრივ, განახლებულ წინა ბამპერს; გადიდებულ მაყუჩს; შავ სპოილერს, ჭერს, სახელურებს, ცხაურს ბამპერის ქვედა ნაწილს და 19 ინჩიან 10 ქიმიან დისკებს. ძარა კი ექსკლუზიურად წითელ ფერში შეიღებება, რომელიც იყენებს "თოვლის ფიფქების მაგვარ" პიგმენტებს, რაც აქამდე მხოლოდ NSX-ის ოფცია იყო.


ძალურ აგრეგატად V ტიპის 6 ცილინდრიან 3.5 ლიტრი მოცულობის ძრავაა გათვალისწინებული 290 ცხენის ძალით, რომელიც 9 სიჩქარიან ავტომატურ გადაცემასთან იქნება შეწყვილებული, ასევე კომპანიის საფირმო ნიუტონმეტრზე ორიენტირებულ სრულ ამძრავიან სისტემას SH-AWD (Super-Handling All-Wheel Drive), მყარ ამორტიზატორებს და უფრო სწრაფ საჭის მანევრირების კოეფიციენტს.


ხელით აწყობის მიზეზით, წარმოება მყისიერად ლიმიტირებულია და მხოლოდ 720 ერთეული დამზადდება 6 თვიანი ინტერვალებით (360 TLX, 360 MDX), წინასწარი ღირებულება 50.000 დოლარი.