• ფორმულა 1: გრან პრი 2019

    2019 წლის ფორმულა ერთის გრან პრი სარბოლო სესიებით

  • ავტომობილის თვითდიაგნოსტიკის ფუნქცია

    თანამედროვე და, მით უმეტეს, მომავლის „ჭკვიანი ავტომობილის“ ტექნიკური სისტემის მართვა წარმოუდგენელია მისი შემადგენელი მექანიზმებისა და მოწყობილობების მუშაობის მუდმივი (თვით)დიაგნოსტიკის გარეშე. ეს აუცილებელია, რათა მართვის სისტემამ დროულად მოახდინოს რეაგირება სისტემაში მომხდარ არასტანდარტულ მოვლენებზე და ეცადოს, თავად აღმოფხვრას იგი; ან ოპერატიულად გააფრთხილოს მძღოლი უწესივრობების შესახებ; ან (უკიდურეს შემთხვევაში) დაიმახსოვროს ისინი, რათა მოთხოვნისთანავე მიაწოდოს მათ შესახებ ინფორმაცია სერვისის თანამშრომელს (ან მძღოლს).

  • Sir Vival - ექსპერიმენტალური უსაფრთხო ავტომობილი შორეული წარსულიდან

    არსებობენ ავტომობილები, რომლებიც ხანდახან დროს უსწრებენ: ტექნოლოგიით, ვიზუალით თუ ა.შ. უშუალოდ კი ეს ერთგვარი "მუშტაიდის საბავშვო მანქანა" სინამდვილეში 1958 წლის Sir Vival-ია. რომელიც ვოლტერ ჯერომის შთაგონებთი მისია იყო შეექმნა მსოფლიოში ყველაზე დაცული ავტომობილი. პროექტი 10 წელი გაგრძელდა. საბოლოო ჯამში, მას მართალია დასახული მიზანი ბოლომდე ვერ გამოუვიდა მაგრამ მისმა ქმნილებამ მსოფლოში ყველაზე უცნაური ავტომობილის ტიტული მაინც დაიმსახურა. რეალურად, იგი ერთ-ერთი პირველი ავტომობილია 1957 წლის Aurora-სთან ერთად რომელიც ექსპერიმენტალურ უსაფრთხო ავტომობილად შეიქმნა.

  • საავტომობილო შიგაწვის ძრავები

    საავტომობილო ტრანსპორტში დღეისთვის გამოყენებულია ნავთობური წარმოშობის თხევად საწვავზე (ან აირად საწვავზე) მომუშავე შიგაწვის ძრავები. აღნიშნული ენერგეტიკული დანადგარის დანიშნულებაა ნავთობური წარმოშობის საწვავის წვის შედეგად მიღებული ქიმიური ენერგია გარდაქმნას მექანიკურ ენერგიად.

  • რა არის Top fuel და რით განსხვავდება ბენზინისაგან

    თუკი გნებავთ შექმნათ მაღალი სიძლიერის მქონე 4 ტაქტიანი (Stroke) ძრავა, არსებობს რამოდენიმე მეთოდი მის მისაღწევად. პირველი: გავზარდოთ ტაქტი. მეორე: დავაყენოთ ტურბინა/სუპერჩარჯერი. მესამე და ბოლო: შევცვალოთ ბენზინი სხვა უფრო ენერგეტიკული საწვავით. ხოლო რაც შეეხება Top fuel დრაგსტერებს, სამივეს ერთიანად აკეთებენ.

Followers

Thursday, March 23, 2017

GT350-ის მფლობელები Ford-ს სასამართლოში ედავებიან


სასამართლოში Ford-ის წინააღმდეგ შეტანილია სარჩელი, სადაც მას დეფექტური ავტომობილების გაყიდვას აბრალებენ, კერძოთ კი ახალი Shelby GT350-ია ნაგულისხმები, რომელიც გაყიდული იყო როგორც "track-ready", მაგრამ სინამდვილეში არ შეუძლია უზრუნველყოს უსაფრთხოება ტრეკზე.

მფლობელები რომლებიც ტრეკზე იმყოფებოდნენ ამბობენ, რომ ავტომობილი კარგავს სისწრაფეს ყოველგვარი გაფრთხილების გარეშე 15 წუთში. რასაც ასევე ადასტურებს Hagens Berman-ი, რომელმაც Toyota-ს 1.6 მილიარდი დოლარის დავა მოუგო მალული დეფექტისთვის. ასევე General Motors-ს, სანთლების პრობლემის მიზეზით, Volkswagen-სა და Mercedes-benz-სს პროგრამულ თაღლითობაზე და ა.შ.

სასამართლოს მტკიცებით ავტომობილის ბაზირებული მოდელი ან Technology Package, ხურდება გადაცემათა კოლოფისა და უკანა დიფერენციალის დეფექტურობის გამო, რასაც არ შეუძლია უზრუნველყოს ფუნქციისადმი საკმაო გაგრილება მაღალ სისწრაფეზე, გარე გადაცემათა კოლოფისა და დიფერენციალის გამაგრილების გარეშე. როდესაც ეს ხდება, ავტომობილი არსებული ინფორმაციით გადადის ე.წ Limp Mode-ში (Limp Mode მარტივად რომ ვთქვათ ერთგვარი გადაცემათა კოლოფის დაზიანებაა, როდესაც მეორე ან მესამე სიჩქარეში ვარდება და იჭედება), უცბად კარგავს ძალასა და სწრაფად ამცირებს სიჩქარეს.

"როდესაც Ford-მა დაიწყო Shelby GT350-ის გაყიდვა, მათ ზუსტად იცოდნენ ტრეკ-ენთუზიასტების მოწოდება: იგი იყიდებოდა გაზრდილი პერფორმანსით მცირე ტირაჟიან სიმბოლურ ავტომობილად, რომელიც დაკავშირებული იყო რბოლასთან" ნათქვამია Hagens Berman-ის ხელმძღვანელის სტივ ბერმანის მიერ. "ჩვენ გვჯერა რომ Ford-მა იგი გაასაღა როგორც "track-ready", როდესაც იცოდნენ, რომ ზემოთხსენებულ ავტომობილებს ტრეკზე დეფექტი აღმოაჩნდებოდა."