• ფორმულა 1: გრან პრი 2019

    2019 წლის ფორმულა ერთის გრან პრი სარბოლო სესიებით

  • ავტომობილის თვითდიაგნოსტიკის ფუნქცია

    თანამედროვე და, მით უმეტეს, მომავლის „ჭკვიანი ავტომობილის“ ტექნიკური სისტემის მართვა წარმოუდგენელია მისი შემადგენელი მექანიზმებისა და მოწყობილობების მუშაობის მუდმივი (თვით)დიაგნოსტიკის გარეშე. ეს აუცილებელია, რათა მართვის სისტემამ დროულად მოახდინოს რეაგირება სისტემაში მომხდარ არასტანდარტულ მოვლენებზე და ეცადოს, თავად აღმოფხვრას იგი; ან ოპერატიულად გააფრთხილოს მძღოლი უწესივრობების შესახებ; ან (უკიდურეს შემთხვევაში) დაიმახსოვროს ისინი, რათა მოთხოვნისთანავე მიაწოდოს მათ შესახებ ინფორმაცია სერვისის თანამშრომელს (ან მძღოლს).

  • Sir Vival - ექსპერიმენტალური უსაფრთხო ავტომობილი შორეული წარსულიდან

    არსებობენ ავტომობილები, რომლებიც ხანდახან დროს უსწრებენ: ტექნოლოგიით, ვიზუალით თუ ა.შ. უშუალოდ კი ეს ერთგვარი "მუშტაიდის საბავშვო მანქანა" სინამდვილეში 1958 წლის Sir Vival-ია. რომელიც ვოლტერ ჯერომის შთაგონებთი მისია იყო შეექმნა მსოფლიოში ყველაზე დაცული ავტომობილი. პროექტი 10 წელი გაგრძელდა. საბოლოო ჯამში, მას მართალია დასახული მიზანი ბოლომდე ვერ გამოუვიდა მაგრამ მისმა ქმნილებამ მსოფლოში ყველაზე უცნაური ავტომობილის ტიტული მაინც დაიმსახურა. რეალურად, იგი ერთ-ერთი პირველი ავტომობილია 1957 წლის Aurora-სთან ერთად რომელიც ექსპერიმენტალურ უსაფრთხო ავტომობილად შეიქმნა.

  • საავტომობილო შიგაწვის ძრავები

    საავტომობილო ტრანსპორტში დღეისთვის გამოყენებულია ნავთობური წარმოშობის თხევად საწვავზე (ან აირად საწვავზე) მომუშავე შიგაწვის ძრავები. აღნიშნული ენერგეტიკული დანადგარის დანიშნულებაა ნავთობური წარმოშობის საწვავის წვის შედეგად მიღებული ქიმიური ენერგია გარდაქმნას მექანიკურ ენერგიად.

  • რა არის Top fuel და რით განსხვავდება ბენზინისაგან

    თუკი გნებავთ შექმნათ მაღალი სიძლიერის მქონე 4 ტაქტიანი (Stroke) ძრავა, არსებობს რამოდენიმე მეთოდი მის მისაღწევად. პირველი: გავზარდოთ ტაქტი. მეორე: დავაყენოთ ტურბინა/სუპერჩარჯერი. მესამე და ბოლო: შევცვალოთ ბენზინი სხვა უფრო ენერგეტიკული საწვავით. ხოლო რაც შეეხება Top fuel დრაგსტერებს, სამივეს ერთიანად აკეთებენ.

Followers

Saturday, February 27, 2016

Mercedes-Benz–ის ახალი ძრავა


Mercedes-Benz–მა წარმოადგინა უახლესი ტურბო–დიზელის 2 ლიტრიანი I ტიპის 4 ცილინდრიანი ძრავა, რომელსაც პირველად E220d–ში ვიხილავთ. აღნიშნული მოდელი 2016 წლის გაზაფხულიდან გაიყიდება და უახლესი ტექნოლოგიების მქონე თანამედროვე ტურბო დიზელის ძრავათი "OM654–ით" იქნება აღჭურვილი.



ეს გახლავთ პირველი 4 ცილინდრიანი ალუმინის ძრავა Mercedes-Benz–ისგან, რომელიც 13%–ით უფრო ეკონომიურია ვიდრე აქამდე არსებული 2.1 ლიტრიანი ვერსია. ძრავას მუშა მოცულობა შემცირებულია 2 ლიტრამდე, მისი წონა კი სულ რაღაც 168 კილოგრამს შეადგენს.

უახლესი ტექნოლოგიების მეშვეობით ახალ ძალურ დანადგარს ძალიან დაბალი ხმა აქვს, ვიბრაციები კი მინიმუმამდეა დაყვანილი. ძალიან საინტერესო ფაქტი გახლავთ ის, რომ შემცირებული მოცულობის მიუხედავად, 2 ლიტრიან ტურბო–დიზელს 1,600–2,800 ბრუნამდე–მდე 192 ცხენისძალა და 400 ნიუტონმეტრი გააჩნია, წარმავალ 2.1 ლიტრიან ძრავას კი 168 ცხენი ჰქონდა 3,800 ბრუნზე. მოცემული ძრავათი აღჭურვილი 2016 Mercedes-Benz E-Class–ი 0–100 კმ/სთ–მდე 7,3 წამში აჩქარდება მაქსიმალური სიჩქარე კი 240 კმ/სთ იქნება.



რაც შეეხება ყველაზე საინტერესო ეკოლოგია/ეკონომიას, უახლესი OM654 ქალაქში 4.3–4.7 ლიტრამდე დიზელს მოიხმარს, ქალაქგარეთ მისი წვა 3.6–4.1 ლიტრამდეა, შერეულად კი მას 3.9–4.3 ლიტრი დიზელი სჭირდება 100 კილომეტრის დასაფარად. ძრავა დაბინძურების თვალსაზრისითაც იდეალურია, რადგან იგი გავლილ კილომეტრზე მხოლოდ 112–102 გრამ CO2–ს გამოყოფს.


როგორც უკვე გითხარით ახალი E220d–ს გაყიდვები 2016 წლის გაზაფხულიდან დაიწყება და მისი ფასი 47,124 ევრო იქნება.