• ფორმულა 1: გრან პრი 2019

    2019 წლის ფორმულა ერთის გრან პრი სარბოლო სესიებით

  • ავტომობილის თვითდიაგნოსტიკის ფუნქცია

    თანამედროვე და, მით უმეტეს, მომავლის „ჭკვიანი ავტომობილის“ ტექნიკური სისტემის მართვა წარმოუდგენელია მისი შემადგენელი მექანიზმებისა და მოწყობილობების მუშაობის მუდმივი (თვით)დიაგნოსტიკის გარეშე. ეს აუცილებელია, რათა მართვის სისტემამ დროულად მოახდინოს რეაგირება სისტემაში მომხდარ არასტანდარტულ მოვლენებზე და ეცადოს, თავად აღმოფხვრას იგი; ან ოპერატიულად გააფრთხილოს მძღოლი უწესივრობების შესახებ; ან (უკიდურეს შემთხვევაში) დაიმახსოვროს ისინი, რათა მოთხოვნისთანავე მიაწოდოს მათ შესახებ ინფორმაცია სერვისის თანამშრომელს (ან მძღოლს).

  • Sir Vival - ექსპერიმენტალური უსაფრთხო ავტომობილი შორეული წარსულიდან

    არსებობენ ავტომობილები, რომლებიც ხანდახან დროს უსწრებენ: ტექნოლოგიით, ვიზუალით თუ ა.შ. უშუალოდ კი ეს ერთგვარი "მუშტაიდის საბავშვო მანქანა" სინამდვილეში 1958 წლის Sir Vival-ია. რომელიც ვოლტერ ჯერომის შთაგონებთი მისია იყო შეექმნა მსოფლიოში ყველაზე დაცული ავტომობილი. პროექტი 10 წელი გაგრძელდა. საბოლოო ჯამში, მას მართალია დასახული მიზანი ბოლომდე ვერ გამოუვიდა მაგრამ მისმა ქმნილებამ მსოფლოში ყველაზე უცნაური ავტომობილის ტიტული მაინც დაიმსახურა. რეალურად, იგი ერთ-ერთი პირველი ავტომობილია 1957 წლის Aurora-სთან ერთად რომელიც ექსპერიმენტალურ უსაფრთხო ავტომობილად შეიქმნა.

  • საავტომობილო შიგაწვის ძრავები

    საავტომობილო ტრანსპორტში დღეისთვის გამოყენებულია ნავთობური წარმოშობის თხევად საწვავზე (ან აირად საწვავზე) მომუშავე შიგაწვის ძრავები. აღნიშნული ენერგეტიკული დანადგარის დანიშნულებაა ნავთობური წარმოშობის საწვავის წვის შედეგად მიღებული ქიმიური ენერგია გარდაქმნას მექანიკურ ენერგიად.

  • რა არის Top fuel და რით განსხვავდება ბენზინისაგან

    თუკი გნებავთ შექმნათ მაღალი სიძლიერის მქონე 4 ტაქტიანი (Stroke) ძრავა, არსებობს რამოდენიმე მეთოდი მის მისაღწევად. პირველი: გავზარდოთ ტაქტი. მეორე: დავაყენოთ ტურბინა/სუპერჩარჯერი. მესამე და ბოლო: შევცვალოთ ბენზინი სხვა უფრო ენერგეტიკული საწვავით. ხოლო რაც შეეხება Top fuel დრაგსტერებს, სამივეს ერთიანად აკეთებენ.

Followers

Saturday, March 12, 2016

ინფინიტი მერსედესის ტექნიკით


Mercedes A-კლასიც მოგწონთ და GLA-ც, მაგრამ ვერ გადაგიწყვეტიათ, რომელი შეიძინოთ? არსებობს საინტერესო ალტერნატივა: Infiniti Q30, რომელიც ”ნისანისა” და ”დაიმლერის” თანამშრომლობის ფარგლებში შეიქმნა, აქვს იგივე ტექნიკა, რაც ”ბენცს” - ოღონდ, სხვანაირად შეფუთული.


დიზაინი თვალშიმოსახვედრია, ”ინფინიტის” აქცენტებიც იგრძნობა, ინტერიერი ხარისხიანადაა შესრულებული, სავარძლები ოდნავ ამაღლებული და ზოგიერთ ჩამრთველსა თუ გადამრთველსაც ”მერსედესიდან” იცნობთ. სრულიად ტყავში გადაწყვეტილი კოკპიტი კი ”ინფინიტის” ექსკლუზივია. უკანა სავარძელზე, რა თქმა უნდა, სივიწროვეა, უკან ხილვადობა კი - შეზღუდული


მოხვევა და გადართვები პირდაპირია, სავალი ნაწილი კი უფრო ხისტი, ვიდრე რბილი და მანქანა თავისი 17-დუიმიანი დისკებით უსწორმასწორობებს კარგად აუთოვებს. როგორც კი 109-ცხენისძალიანი საბაზო მოდელი ტურბო-ხვრელს გადალახავს, 1,4-ტონიანი Q30 წინ ჯანსაღად მიიწევს და მაქსიმუმ 190 კმ/სთ-ს ავითარებს.


გარდა ამისა, ”ინფინიტი” გვთავაზობს 2,2-ლიტრიან ტურბოდიზელს (170 ცხ. ძ.) სრული ამძრაობის ოფციით და ბენზინის კიდევ სამ ვარიანტს 122-დან 211 ცხენის ძალამდე. ორდისკინია ავტომატიკა ახლებურადაა ფორმირებული და რბილი გადართვებით გამოირჩევა. საწყისი ფასი დაახლოებით 22 000 ევროა და ფასები ზოგადად A-კლასთან უფრო ახლოსაა, ვიდრე GLA-სთან. მთავარი მაინც ისაა, რომ ”მერსედესის” ტექნიკით აღჭურვილი ”ინფინიტი”, რა თქმა უნდა, თავად ”ბენცზე” იაფია. აქვე შეგახსენებთ, რომ გამოვიდა QX30-იც.


ტექ. მახასიათებლები
ძრავა: 4-ცილინდრიანი, Turbo; მოცულობა: 1461 სმ3; სიმძლავრე: 80 კვტ (109 ცხ. ძ.)/4000; ბრუნის მომენტი: 260 ნმ/1750; მაქს. სიჩქარე: 190 კმ/სთ; აჩქარება 0-100 კმ/სთ: 12,0 წამში; ამძრაობა: წინა/6-საფეხურიანი გად. კოლოფი; ავზი: 50 ლიტრი; სიგრძე/სიგანე/სიმაღლე: 4425/1805/1495 მმ; საბარგულის მოცულობა: 368 ლიტრი; წონა: 1434 კგ; საწვავის ხარჯი (EU): 3,9 ლიტრი დიზელი/100 კმ-ზე; გამონაბოლქვი: 103 გ/კმ

წყარო: AutoBild

Ford’s Police Interceptors Get Serious Ballistic Body Armor


Strong words against crime, and good news for law enforcement came out of Ford World Headquarters in Dearborn, Michigan.

Ford police interceptors, such as the Explorer, Taurus and Fusion, are now available with U.S. Department of Justice standard Type IV protection against armor-piercing .30 caliber rifle ammunition. Which also makes them the only pursuit-rated police vehicles to offer such type of armor.

In case you’re wondering what the US Department of Justice standard is, here’s their very own description: “Type IV hard armor or plate inserts tested in a conditioned state with .30 caliber armor piercing (AP) bullets (U.S. Military designation M2 AP) with a specified mass of 10.8 g (166 gr) and a velocity of 878 m/s ± 9.1 m/s (2880 ft/s ± 30 ft/s).” Got that?

According to Ford, this solidifies the commitment that the American auto manufacturer has with law enforcement, and represents results of years of testing with the sole purpose of improving a type of vehicle that has been stagnant for decades (referring to police interceptors).



Besides the protection to common areas like doors, etc. Additional body panels with ballistic protection can be added if desired by the purchasing entity, which could cover the majority of the vehicle with the hopes of keeping its occupants safer.

Source: Ford-Trucks

Ford-ის საპოლიციო ავტომობილები სერიოზულ ბალისტიკურ დაცვას მიიღებენ.


"ძლიერი სიტყვები კრიმინალის წინააღმდეგ, და კარგი ამბავი სამართალდამცავებს". - ასე გაიჟღერა ახალმა ამბავმა დეტროიტიდან - Ford-ის შტაბიდან.

Ford-ის საპოლიციო მანქანები როგორებიცაა: Explorer, Taurus, Fusion, ახლა უკვე ხელმისაწვდომია აშშ-ს სამართლებრივი დეპარტამენტის 4 დონის ტიპის დაცვით, რომლის ჯავშანიც უძლებს .30 კალიბრიან ვაზნებს. ასეთმა განახლებამ ზემოთ ჩამოთვლილი ავტომობილები აქცია "ერთადერთ" მდევნელ - საპოლიციო ავტომობილებად რომლებსაც ასეთი სერიოზული დაცვა აქვს.

"მეოთხე ტიპის მძიმე ჯავშანი ან მეტალის ფირფიტების ჩანართებით გატესტილია .30 კალიბრის ჯავშანგამტანი ვაზნებით სპეციფიური 10.8 გ(166 გრინიანი) მასით და ტყვიის სიჩქარით 878 მ/წ+-9.1მ/წ(2880 ფუტი/წმ+-30 ფუტი/წმ" - ასე აღწერს დეპარტამენტი 4 ტიპის დაცვის დონეს.

სამართლებრივი დეპარტამენტის განხცადებით, 4 დონე შესაძლებელია როგორც მთლიან ჯავშნად, ასევე ფირფიტებათ რომელიც წლების მანძილზე გადიოდა ტესტირებას და როგორც ავღნიშნეთ უძლებს .30 კალიბრიან ვაზნებს.


გვერდითა დაცვა, როგორიცაა: კარები და ა.შ. შესაძლოა ჯავშნის დამატება ბალისტიკურ დაცვასთან ერთად, რომელიც დამატებით ოფციაში შედის.

Monday, March 7, 2016

მფრინავმა დრონმა “McLaren 650s”-ს გაუსწრო

პირველი დრონების ჩემპიონატის “World Drone Prix 2016“-ის ორგანიზატორებმა დუბაიში დრონის და დუბაის პოლიციის 4 მილიონად შეფასებული ავტომობილის “McLaren 650s”-ის შეჯიბრება მოაწყვეს.

 შეჯიბრების დროს გადაღებული ვიდეორგოლი “WDP – 2016”-ის რეკლამის სახითაა წარმოდგენილი. ავტომობილის და დრონის მარშრუტი ცოტა განსხვავებული იყო. დრონმა, რომელსაც პატარა ბავშვი მართავდა, მოძრაობა ცათამბრჯენიდან ბურჯ-ჰალიფადან დაიწყო, ხოლო “McLaren 650s”-მა მოძრაობა გზიდან დაიწყო. შეჯიბრის გამარჯვებული დრონი გახდა

 რაც შეეხება თვითონ ჩემპიონატს, ის 11-12 მარტს დუბაიში გაიმართება და მასში 100-მდე ჯგუფი მიიღებს მონაწილეობას. მონაწილეები დრონების სიძლიერის მიხედვით შეირჩა და ყველა თავის მსგავს დრონს შეეჯიბრება. შეჯიბრების საპრიზო ფონდი 1 000 000 დოლარია. პირველ ადგილზე გასული 250 000 დოლარს მიიღებს.


Lamborghini-ს ახალი ექსკლუზიური სუპერ ავტომობილი


Centenario – ასე ჰქვია Lamborghini-ს კიდევ ერთ საოცარ ავტომობილს, რომელიც იტალიურმა კომპანიამ თავისი დამაარსებლის, ფერუჩო ლამბორგინის დაბადებიდან ასი წლის იუბილეს მიუძღვნა. სანტ’აგატა ბოლონეზელები ამ ავტომობილს მხოლოდ 40 ცალს დაამზადებენ, რომელთაგან ნახევარი კუპე იქნება და ნახევარიც – როდსტერი. თითოეულის ფასი 1.75 მილიონი ევროა და ისინი უკვე გაყიდულია!


Centenario კარბონის კომპოზიტის მონოკოკური სტრუქტურის ბაზაზე დამზადდა, რომელიც Aventador-ის შესაბამისი სტრუქტურის მოდიფიცირებული ვერსიაა. მას ძარაც კარბონის აქვს. იმის მიუხედავად, რომ უზარმაზარი V12 ძრავითაა აღჭურვილი, ავტომობილი მაინც „მხოლოდ“ 1520 კილოგრამს იწონის. ეს კი 55 კილოგრამით ნაკლებია Aventador-ის წონაზე.

 Centenario-ს სიგრძე 4 924 მილიმეტრია, სიმაღლე კი – 1 143 მილიმეტრი. ანუ, Aventador-ზე 144 მილიმეტრით გრძელი და 7 მილიმეტრით მაღალია. ავტომობილი აეროდინამიკური ელემენტებითაა აღჭურვილი, რომლებიც მის გარსშემოდენილ ფორმას უზრუნველყოფენ. მათ შორისაა წინა და უკანა დიფუზორები, წინა და გვერდითა სპლიტერები, ორივე კარის უკან მოთავსებული ჰაერის ამღები, რომლებითაც, ახალ Ford GT-ს ჰგავს, ასევე სახურავზე მოთავსებული ჰაერის ამღები და დასაკეცი უკანა ფრთა, რომელიც 150 მილიმეტრის სიმაღლეზე ამოდის და დახრის კუთხეს 15 გრადუსით იცვლის.


უკანა ზორბა დიფუზორის სტრუქტურაში მოთავსდა სამმაგი გამოსაბოლქვი, უკანა ფარებს კი დაწოლილი Y-ის ფომა აქვს. „ჩენტენარიოს“ წინა ბორბლები 20-დუიმიანია, უკანები კი – 21-დუიმიანი. ისინი ალუმინისგან არის ჩამოსხმული და გაჩარხული და Pirelli-ს მარკა Pzero რეზინითაა შემოსილი, რომელბიც სპეციალურად ამ ავტომობილისთვის არის შემუშავებული.

 ავტომობილს მამოძრავებელი ძალით 6.5-ლიტრიანი ატმოსფერული V12 ძრავი უზრუნველყოფს, რომლის სიმძლავრეც 770 ცხენის ძალაა. ამგვარად, ეს არის „ლამბორგინის“ მიერ სერიული ავტომობილებისთვის შემუშავებული ყველაზე მძლავრი აგრეგატი. მისი დახმარებით, „ჩენტენარიოს“ ადგილიდან ასის ასაკრეფად 2.8 წამი ჰყოფნის, სამასს კი 23.5 წამში აღწევს. მაქსიმალური სიჩქარე საათში 350 კილომეტრია. გარდა ამისა, 100 კმ/სთ სიჩქარიდან სრულ გაჩერებამდე მხოლოდ 30 მეტრი ჰყოფნის, 300 კმ/სთ-დან გაჩერებამდე კი – 290 მეტრი.


და ბოლოს, Centenario-ს ოთხივე ბორბალი მართვადია. დაბალი სიჩქარით მოძრაობისას, უკანა ბორბლები საპირისპირო მიმართულებით მოტრიალდება, რაც ვიწრო ადგილზე მოხვევას აადვილებს. მაღალ სიჩქარეზე კი უკანა ბორბლებიც წინების მიმართულებით (ოღონდ არა ისეთივე კუთხით) ტრიალდება, რაც მოსახვევების უკეთ გავლის საშუალებას იძლევა.
წყარო:Smartbox