• ფორმულა 1: გრან პრი 2019

    2019 წლის ფორმულა ერთის გრან პრი სარბოლო სესიებით

  • ავტომობილის თვითდიაგნოსტიკის ფუნქცია

    თანამედროვე და, მით უმეტეს, მომავლის „ჭკვიანი ავტომობილის“ ტექნიკური სისტემის მართვა წარმოუდგენელია მისი შემადგენელი მექანიზმებისა და მოწყობილობების მუშაობის მუდმივი (თვით)დიაგნოსტიკის გარეშე. ეს აუცილებელია, რათა მართვის სისტემამ დროულად მოახდინოს რეაგირება სისტემაში მომხდარ არასტანდარტულ მოვლენებზე და ეცადოს, თავად აღმოფხვრას იგი; ან ოპერატიულად გააფრთხილოს მძღოლი უწესივრობების შესახებ; ან (უკიდურეს შემთხვევაში) დაიმახსოვროს ისინი, რათა მოთხოვნისთანავე მიაწოდოს მათ შესახებ ინფორმაცია სერვისის თანამშრომელს (ან მძღოლს).

  • Sir Vival - ექსპერიმენტალური უსაფრთხო ავტომობილი შორეული წარსულიდან

    არსებობენ ავტომობილები, რომლებიც ხანდახან დროს უსწრებენ: ტექნოლოგიით, ვიზუალით თუ ა.შ. უშუალოდ კი ეს ერთგვარი "მუშტაიდის საბავშვო მანქანა" სინამდვილეში 1958 წლის Sir Vival-ია. რომელიც ვოლტერ ჯერომის შთაგონებთი მისია იყო შეექმნა მსოფლიოში ყველაზე დაცული ავტომობილი. პროექტი 10 წელი გაგრძელდა. საბოლოო ჯამში, მას მართალია დასახული მიზანი ბოლომდე ვერ გამოუვიდა მაგრამ მისმა ქმნილებამ მსოფლოში ყველაზე უცნაური ავტომობილის ტიტული მაინც დაიმსახურა. რეალურად, იგი ერთ-ერთი პირველი ავტომობილია 1957 წლის Aurora-სთან ერთად რომელიც ექსპერიმენტალურ უსაფრთხო ავტომობილად შეიქმნა.

  • საავტომობილო შიგაწვის ძრავები

    საავტომობილო ტრანსპორტში დღეისთვის გამოყენებულია ნავთობური წარმოშობის თხევად საწვავზე (ან აირად საწვავზე) მომუშავე შიგაწვის ძრავები. აღნიშნული ენერგეტიკული დანადგარის დანიშნულებაა ნავთობური წარმოშობის საწვავის წვის შედეგად მიღებული ქიმიური ენერგია გარდაქმნას მექანიკურ ენერგიად.

  • რა არის Top fuel და რით განსხვავდება ბენზინისაგან

    თუკი გნებავთ შექმნათ მაღალი სიძლიერის მქონე 4 ტაქტიანი (Stroke) ძრავა, არსებობს რამოდენიმე მეთოდი მის მისაღწევად. პირველი: გავზარდოთ ტაქტი. მეორე: დავაყენოთ ტურბინა/სუპერჩარჯერი. მესამე და ბოლო: შევცვალოთ ბენზინი სხვა უფრო ენერგეტიკული საწვავით. ხოლო რაც შეეხება Top fuel დრაგსტერებს, სამივეს ერთიანად აკეთებენ.

Followers

Saturday, February 27, 2016

Mercedes-Benz–ის ახალი ძრავა


Mercedes-Benz–მა წარმოადგინა უახლესი ტურბო–დიზელის 2 ლიტრიანი I ტიპის 4 ცილინდრიანი ძრავა, რომელსაც პირველად E220d–ში ვიხილავთ. აღნიშნული მოდელი 2016 წლის გაზაფხულიდან გაიყიდება და უახლესი ტექნოლოგიების მქონე თანამედროვე ტურბო დიზელის ძრავათი "OM654–ით" იქნება აღჭურვილი.



ეს გახლავთ პირველი 4 ცილინდრიანი ალუმინის ძრავა Mercedes-Benz–ისგან, რომელიც 13%–ით უფრო ეკონომიურია ვიდრე აქამდე არსებული 2.1 ლიტრიანი ვერსია. ძრავას მუშა მოცულობა შემცირებულია 2 ლიტრამდე, მისი წონა კი სულ რაღაც 168 კილოგრამს შეადგენს.

უახლესი ტექნოლოგიების მეშვეობით ახალ ძალურ დანადგარს ძალიან დაბალი ხმა აქვს, ვიბრაციები კი მინიმუმამდეა დაყვანილი. ძალიან საინტერესო ფაქტი გახლავთ ის, რომ შემცირებული მოცულობის მიუხედავად, 2 ლიტრიან ტურბო–დიზელს 1,600–2,800 ბრუნამდე–მდე 192 ცხენისძალა და 400 ნიუტონმეტრი გააჩნია, წარმავალ 2.1 ლიტრიან ძრავას კი 168 ცხენი ჰქონდა 3,800 ბრუნზე. მოცემული ძრავათი აღჭურვილი 2016 Mercedes-Benz E-Class–ი 0–100 კმ/სთ–მდე 7,3 წამში აჩქარდება მაქსიმალური სიჩქარე კი 240 კმ/სთ იქნება.



რაც შეეხება ყველაზე საინტერესო ეკოლოგია/ეკონომიას, უახლესი OM654 ქალაქში 4.3–4.7 ლიტრამდე დიზელს მოიხმარს, ქალაქგარეთ მისი წვა 3.6–4.1 ლიტრამდეა, შერეულად კი მას 3.9–4.3 ლიტრი დიზელი სჭირდება 100 კილომეტრის დასაფარად. ძრავა დაბინძურების თვალსაზრისითაც იდეალურია, რადგან იგი გავლილ კილომეტრზე მხოლოდ 112–102 გრამ CO2–ს გამოყოფს.


როგორც უკვე გითხარით ახალი E220d–ს გაყიდვები 2016 წლის გაზაფხულიდან დაიწყება და მისი ფასი 47,124 ევრო იქნება.


Friday, February 26, 2016

ახალი Honda Civic-ის ევროპული ვერსია


Honda თავის პოპულარულ კომპაქტურ ჰეჩბეკ Civic-ის ფოტო თიზერი გაავრცელა, რომელსაც პირველად ძველი კონტინენტის ბაზარზე, ჟენევის მოტორ შოუზე წარადგენს. თიზერზე ავტომობილის უკანა ნაწილი, ჩაბნელებულ ფონზეა გამოსახული. ეს არის კონცეპტუალური ავტომობილი (ამაზე მიგვითითებს სანომრე ნიშაში არსებული წარწერა – Prototype), რომლის სერიული ვერსიის წარმოებაც (ბრიტანეთში) მომავალ წელს უნდა დაიწყოს.

ამ ფოტოს მიხედვით ძნელი სათქმელია, ეს სტანდარტული Civic-ია, თუ მისი ტემპერამენტიანი ვერსია Type R. შეწყვილებული გამოსაბოლქვის, სახურავის ბოლოში არსებული სპოილერის და ზორბა ვენტილატორების მიხედვით შეიძლება ვივარაუდოთ, რომ ფოტოზე სწორედ ამ უკანასკნელს ვხედავთ.

კონცეპტუალური Civic-ის გარდა, იაპონური კომპანია სხვა მოდელებსაც წარადგენს. მათ შორისაა ფიჭურ ელემენტებზე მომუშავე Clarity, რომელსაც შვეიცარიულ გამოფენაზე, ევროპული პრემიერა ელის. Honda-მ ის პირველად ოქტომბერში, ტოკიოს შოუზე წარადგინა. მას ფიჭური ელემენტების ბლოკი და მთელი ძალური დანადგარი კაპოტის ქვეშ აქვს მოთავსებული და ერთი სრული გაწყობით, დაახლოებით 700 კილომეტრის გავლა შეუძლია.

კიდევ ერთი სიახლეა კონცეპტუალური Jazz Keenlight, რომლითაც Honda პოპულარული Jazz-ის ინდივიდუალიზაციის შესაძლებლობებს გვიჩვენებს. იაპონური კომპანიის სტენდზე შოუსტოპერობას კი ახალი სუპერ ავტომობილი NSX გასწევს, რომლის ევროპული გაყიდვებიც მალე დაიწყება. მისი წყვილ ტურბინიანი DOHC ბაზაშია განლაგებული, მასთან კი წყვილში 9-საფეხურიანი წყვილქუროიანი ტრანსმისია იმუშავებს.

                                                                                    წყარო: Smartbox

Thursday, February 25, 2016

Levante – პირველი უგზობის მაზერატი



ხუთი წელი გავიდა მას შემდეგ, რაც Maserati-მ თავის ისტორიაში პირველი უგზობის კონცეპტუალური ავტომობილი, Kubang-ი გვიჩვენა. მას შემდეგ, ბაზარი ამ ავტომობილის სერიული ვერსიის მოლოდინშია და აი, მისი დროც დადგა – ჟენევის მოტორ შოუზე, უგზობის Levante-ს მსოფლიო პრემიერა გაიმართება. მანამდე რამდენიმე დღით ადრე კი იტალიურმა კომპანიამ, ის ინტერნეტით გავრცელებული ფოტოებით გაგვაცნო.


Fiat Chrysler-ს ამ ავტომობილის წარმოება უკვე დაწყებული აქვს მირაფიორის (იტალია) ქარხანაში, ევროპელი დილერების შოურუმებში ის გაზაფხულზევე გამოჩნდება, შემდგ კი მსოფლიოს დანარჩენ ბაზრებზეც გამოჩნდება. „მაზერატი“ ჯერჯერობით თავისი პირველი უგზობის მოდელის არც ტირაჟს და არც ფასს არ აქვეყნებს.

საშუალო ზომის მდიდრული ქროსოვერი გარეგნულად ბევრად არ განსხვავდება კონცეპტ Kubang-ისგან. მისი გარეგნული დამახასიათებელი ნიშნებია დიდი ზომის რადიატორი და ვიწრო ფარები, ასევე სპორტული პროფილი და მომრგვალებული ფორმები. უკნიდან მის სპორტულ ხასიათზე, ორივე კიდეში მოავსებული წყვილ-წყვილი გამოსაბოლქვი მიგვანიშნებს.

ამ ეტაპზე, Maserati-ს თავისი ახალი ავტომობილის ინტერიერის ფოტოები არ გამოუქვეყნებია. თუმცა ცნობილია, რომ სალონი Ghibli-ს სტილშია შესრულებული. ეს კი ნიშნავს, რომ იქ უხვადაა გამოყენებული ტყავი და ძვირფასი მასალები. გარდა ამისა, ცენტრალურ კონსოლზე ზორბა ეკრანი განლაგდება, რომელიც ინფოტაინმენტ სისტემის ნაწილია.

ასევე ჯერჯერობით არ გამოქვეყნებულა ინფორმაცია ავტომობილის აღჭურვილობის და ტექნიკური სპეციფიკაციების შესახებ. თუმცა, გავრცელებული ინფორმაციით, რომელმაც ცოტა ხნის წინ გაჟონა, ავტომობილი ბენზინის 3.0-ლიტრიანი V6 და დიზელის ასევე 3.0-ლიტრიანი V6 ძრავებით აღიჭურვება. ბენზინისძრავიან მოდელი ორი ვერსიის სახით იქნება. ესენია Levante 350 და Levante 430. პირველ შემთხვევაში, ადგილიდან ასამდე აჩქარება 6.3 წამში იქნება შესაძლებელი, მაქსიმალური სიჩქარე კი 243 კმ/სთ-ს მიაღწევს. მეორე შემთხვევაში კი იმავე აჩქარებას 5.2 წამი დასჭირდება, მაქსიმუმი კი 264 კმ/სთ იქნება. დიზელისძრავიანი „ლევანტეს“ შესაბამისი მაჩვენებლები 6.9 წამი და 230 კმ/სთ-ია.

„მაზერატი“ აცხადებს, რომ „ლევანტეს“ შასის აგებულება, იტალიური კომპანიის ავტომობილებისთვის დამახასიათებელ შესანიშნავ დინამიკურ შესაძლებლობებს და მართვადობას უზრუნველყოფს. და იმავდროულად, ცუდ გზაზე გადაადგილებისას, უბადლო გამავლობას ავლენს და არის ძალიან კომფორტული.

წყარო: Smartbox

ავტომობილები მალე გარე აირბალიშებით აღიჭურვება


Volvo პირველი საავტომობილო კომპანიაა, რომელმაც თავისი ავტომობილი – კომპაქტური ჰეჩბეკი V40, გარე აირბალიშით აღჭურვა (ფოტოზე). ის კაპოტის უკან არის ჩამალული და სახურავის საქარე შუშას იცავს. ასეთი ბალიშის დანიშნულება, ტრავმებისგან ფეხმავლების დაცვაა. ბალიში ფეხმავალს ავტომობილის მყარ ნაწილზე თავის დარტყმისგან იცავს.
ვოლვო პირველი კომპანიაა, რომელმაც ინტერიერის აირბალიშების გამოყენბა დაიწყო და როგორც ჩანს, გარე ბალიშების შემთხვევაშიც ასე იქნება. ამის დასტურია ის ფაქტი, რომ საავტომობილო მაკომპლექტებლების მწარმოებელმა კომპანიებმა ZF-მა და TRW-მ, რომლებიც ახლახანს გაერთიანდნენ, გარე აირბალიშებთან დაკავშირებით, განსხვავებულ იდეებზე დაიწყეს მუშაობა და უკვე ექსპერიმენტებსაც ატარებენ.
მათ მიერ შემუშავებული ერთ-ერთი იდა იმაში მდგომარეობს, რომ ავტომობილი გარე გვერდითა აირბალიშით აღიჭურვოს, რომელიც გვერდიდან შეჯახებამდე რამდენიმე მილიწამით ადრე გაიბერება და ამგვარად, სალონში მყოფებს ტრავმებისგან დაიცავს. მეორე იდეა გულისხმობს ისეთი მოწყობილობის გამოყენებას, რომელიც ასევე გვერდიდან შეჯახებისას, სავარძლებს ავტომობილის შუისკენ გადააადგილებს და მაქსიმალურად დააშორებს კარს, რომელზეც შეჯახება მოხდა. კომპანია Autoliv-ი, რომელმაც Volvo-ს გარე აირბალიში დაუმზადა, ექსპერიმენტს ატარებს ფოლადის მილზე, რომელიც აირბალიშებს უკავშირდება და საჭიროებისას მათ ერთდროულად ბერავს.
რომ გზებზე ავტონომიური ავტომობილების მომრავლება, საგზაო შემთხვევებს და ტრავმებს შეამცირებს. თუმცა ამის მიუხედავად, ახალი ტიპის აირბალიშების დამკვიდრება მაინც აუცილებელი იქნება. მაგრამ ასეთი ავტომობილების მასობრივად წარმოების დაწყებამდე ჯერაც ბევრი დროა. ამიტომ, უსაფრთხოების გასაუმჯობესებლად, ავტომწარმოებლებს სულ უფრო მეტი სიახლის დანერგვა მოუწევთ.

                                                                                         წყარო: Smartbox

2020 Ford Bronco Concept Designed By a Fan Forum Is Absolutely Perfect

Future Ford Bronco concept designed by the folks at Bronco6G.com hits all the right buttons​


We are all rabid for a new, sixth-generation Ford Bronco. Rumor has it Ford is planning to build one by 2020. The automaker has been trolling Bronco fans for awhile now with teasers and winking hints. And whether you're a fan of the upright 1960s original or the early-'90s version of OJ Simpson fame, you're probably dying to see what a 21st-century Bronco looks like.

Well, we still haven't gotten a glimpse at what, if anything, Ford is planning for the Bronco nameplate. But that hasn't stopped the amazingly talented fans over at Bronco6G.com from taking matters into their own hands, rendering multiple versions of a concept 2020 Ford Broncothat absolutely nail what they, and we, want to see in a two-door 4x4.

"For our Bronco concept, we fused styling elements from previous Bronco generations, the 2004 Bronco concept, and modern Ford trucks and SUVs," Bronco6G.com administrator Tom told R&T in an email. "You can see the classic round headlights and square inset front grille evolved from the 1st gen Bronco, which was also showcased in the retro-futuristic 2004 Bronco concept."

"Our concept features a modern body-on-frame next-generation Bronco that retains a tall, boxy, tough, no-frills design with a strong focus on utility and off-road capabilities. We fitted separate versions with different grilles, wheel fender shapes, varying ride heights, and cargo rack for some different looks," Tom said.



Bronco6G.com intel says that the sixth-generation Bronco (for which the site is named) would most likely be built at Ford's Michigan Truck Plant in Wayne, Michigan, and that the automaker is benchmarking the Jeep Wrangler as its closest competitor.
We definitely dig what they've come up with. There's definitely some current Ford truck DNA in there—look at the shape of the windshield, clearly an F-150 piece—but the unadorned, slab-sided proportions and tidy, short-wheelbase layout is 100-percent Bronco.

                                                    source: Road and Track