• ფორმულა 1: გრან პრი 2019

    2019 წლის ფორმულა ერთის გრან პრი სარბოლო სესიებით

  • ავტომობილის თვითდიაგნოსტიკის ფუნქცია

    თანამედროვე და, მით უმეტეს, მომავლის „ჭკვიანი ავტომობილის“ ტექნიკური სისტემის მართვა წარმოუდგენელია მისი შემადგენელი მექანიზმებისა და მოწყობილობების მუშაობის მუდმივი (თვით)დიაგნოსტიკის გარეშე. ეს აუცილებელია, რათა მართვის სისტემამ დროულად მოახდინოს რეაგირება სისტემაში მომხდარ არასტანდარტულ მოვლენებზე და ეცადოს, თავად აღმოფხვრას იგი; ან ოპერატიულად გააფრთხილოს მძღოლი უწესივრობების შესახებ; ან (უკიდურეს შემთხვევაში) დაიმახსოვროს ისინი, რათა მოთხოვნისთანავე მიაწოდოს მათ შესახებ ინფორმაცია სერვისის თანამშრომელს (ან მძღოლს).

  • Sir Vival - ექსპერიმენტალური უსაფრთხო ავტომობილი შორეული წარსულიდან

    არსებობენ ავტომობილები, რომლებიც ხანდახან დროს უსწრებენ: ტექნოლოგიით, ვიზუალით თუ ა.შ. უშუალოდ კი ეს ერთგვარი "მუშტაიდის საბავშვო მანქანა" სინამდვილეში 1958 წლის Sir Vival-ია. რომელიც ვოლტერ ჯერომის შთაგონებთი მისია იყო შეექმნა მსოფლიოში ყველაზე დაცული ავტომობილი. პროექტი 10 წელი გაგრძელდა. საბოლოო ჯამში, მას მართალია დასახული მიზანი ბოლომდე ვერ გამოუვიდა მაგრამ მისმა ქმნილებამ მსოფლოში ყველაზე უცნაური ავტომობილის ტიტული მაინც დაიმსახურა. რეალურად, იგი ერთ-ერთი პირველი ავტომობილია 1957 წლის Aurora-სთან ერთად რომელიც ექსპერიმენტალურ უსაფრთხო ავტომობილად შეიქმნა.

  • საავტომობილო შიგაწვის ძრავები

    საავტომობილო ტრანსპორტში დღეისთვის გამოყენებულია ნავთობური წარმოშობის თხევად საწვავზე (ან აირად საწვავზე) მომუშავე შიგაწვის ძრავები. აღნიშნული ენერგეტიკული დანადგარის დანიშნულებაა ნავთობური წარმოშობის საწვავის წვის შედეგად მიღებული ქიმიური ენერგია გარდაქმნას მექანიკურ ენერგიად.

  • რა არის Top fuel და რით განსხვავდება ბენზინისაგან

    თუკი გნებავთ შექმნათ მაღალი სიძლიერის მქონე 4 ტაქტიანი (Stroke) ძრავა, არსებობს რამოდენიმე მეთოდი მის მისაღწევად. პირველი: გავზარდოთ ტაქტი. მეორე: დავაყენოთ ტურბინა/სუპერჩარჯერი. მესამე და ბოლო: შევცვალოთ ბენზინი სხვა უფრო ენერგეტიკული საწვავით. ხოლო რაც შეეხება Top fuel დრაგსტერებს, სამივეს ერთიანად აკეთებენ.

Followers

Friday, October 30, 2015

განახლებული Subaru Forester -ი : უფრო ადვილად სამართავი და ჩუმი


Subaru განახლებებს თავისი მოდელებისთვის რეგულარულად აკეთებს. ამჯერად მან შემოგვთავაზა წელს უკვე მეორედ განახლებული Forester-ი.

დეკორატიული ცვლილებების გარდა ახალ მოდელში შეიცვალა ბამპერი, რადიატორის ჩარჩო, საჭე და ხელსაწყთა კომბინაცია. Forester -მა მიიღო ბევრი ნამდვილად სასარგებლო განახლება. მაგალითად ის გახდება Subaru -ს პირველი მდოელი, რომელიც აღჭურვილი იქნება სრულიად შუქდიოდური ადაპტიური ფარებით. ასევე მიიღო სხვა თანამედროვე პარამეტრები – SD-კარტის მხარდაჭერის მქონე ახალი ნავიგაციური სისტემა, უკანა სავარძლების გათბობის ფუნქცია, ბოლო ვერსიის უსაფრთხოების კომპლექსი EyeSight -ი და ა.შ. ასევე ავტომობილში გაიზარდა ხმის იზოლაციის დონე.

ავტომობილის საჭის მართვის სისტემა და სავალი ნაწილი ხელახლაა დაკონფიგურებული, გამყარებულია ძარა – ელოდეთ ავტომობილს უფრო კარგი მართვითა და რბილი სიარულით.

ახალ Forester -ში ძრავების გამა უცვლელია, მაგრამ გვპირდებიან, რომ ისინი უფრო ეკონომიურები გახდებიან. მოცემული მოდელის გაყიდვები იაპონიაში რამოდენიმე დღეში დაიწყება.

                                                                  წყარო: Driver.ge

Subaru -მ WRX STI უფრო მძლავრი გახადა


Subaru -მ ტოკიოს ავტოშოუს სტუმრები WRX STI -ის სპეცვერსიით გაახარა – სუპერსედანმა მიიღო S207 პრეფიქსი და ბევრი ტექნიკური განახლება, მათ შორის დამატებითი სიმძლავრეც. ნაადრევად ნუ გაგიხარდებათ – ასეთი STI -ები ხელმისაწვდომი იქნება მხოლოდ შიდა ბაზარზე, ანუ გაიყიდება მხოლოდ იაპონიაში.

ყველაფერთად ერთად ავტომობილი ლიმიტირებული რაოდენობით გამოვა და შეადგენს 400 ეგზემპლარს. აქედან დაახლოებით ასი ავტომობილი აღჭურვილი იქნება NBR Challenge Package -თი, რომელიც ითვალისწინებს ყვითელ ფერს და სხვა კოსმეტიკურ შტრიხებს. ხოლო დანარჩენებისთვის განკუთვნილია საფირმო ლურჯი ფერი.

რაც შეეხება ტექნიკურ მახასიათებლებს, აქ უნდა აღინიშნოს დამატებითი 28 ცხ.ძ.  და თითქმის 40 ნმ გამწეობა (საერთო ჯამში 328 ცხ.ძ. და 431 ნმ), რომელსაც გამოიმუშაებს 2 ლიტრი მოცულობის ძრავა – ეს ყველაფერი ახალი “ტვინის”, ტურბინის, სხვა დგუშებისა და სპორტული გამოსაბოლქვი სისტემის დამსახურებაა.

                                                               წყარო: Driver.ge

Tuesday, October 27, 2015

The Gurkha is Here to Save You From the Apocalypse


According to Digital Trends, the Terradyne Gurkha RPV makes the “Hummer H1 look cuter than a Toyota Yaris,” and honestly, from the Gurkha’s exterior, we can’t argue with that. Like the original Hummer H1, the Gurkha is a civilian version of a military vehicle. It’s the ultimate go anywhere/flee from the zombie apocalypse type of vehicle.
Terradyne builds these trucks off a Ford F-550 chassis, and similarities between the Gurkha and the stock Ford end right then and there. The truck is armored from top to bottom and is able to move its bulky body through whatever terrain and through whatever type of firepower you might come up against. According to the company, the Gurkha’s body can withstand hours of AK-47 fire, .50 caliber sniper fire, and is blast protected from small explosives, which definitely makes it more durable than your average F-550.
The truck features a 6.7-liter V8 turbo diesel that makes 300 horsepower and 660 lb-ft of torque. It can fit up to 12 people, and has a fuel capacity of over 40 gallons, thus ensuring you have enough fuel to get you out of those sticky situations. The downside of such a vehicle? It weighs almost 10 tons and starts at $278,000. However, you do get the peace of mind that you can come up against any situation and laugh hysterically as you plow straight through it. I wonder how it would behave on Los Angeles’ 405 Freeway?








                                                                    Source: Ford-Trucks

Monday, October 26, 2015

Toyota ემზადება მსოფლიოსთვის ყველაზე უსაფრთხო სატრანსპორტო საშუალების წარსადგენად


იაპონური ავტოგიგანტი აპირებს წარმოადგინოს ახალი უსაფრთხო სატრანსპორტო საშუალება. ავტომობილს სხვა ავტომობილებთან შედარებით აქვს ერთი შესანიშნავი მახასიათებელი – უსაფრთხოების ბალიშები როგორც მგზავრებისთვის ისე ქვეითებისთვისაც.

დღესდღეისობით ავტომობილის შემუშავება ფინალურ სტადიაშია. მწარმოებლებმა გადაწყვიტეს იზრუნონ არა მარტო სალონში არსებულ მგზავრებზე, არამედ ქვეითებზეც.

Flesby -ის (ასეთი სახელწოდება მიიღო ავტომობილმა) კაპოტ ქვეშ, ასევე რადიატორის ჩარჩოს წინ, საბარგულში და ავტომობილის კარებებში ჩამონტაჟებული იქნება  უსაფრთხოების ბალიშები, რომლებიც შეჯახებისთანავე გაიხსნება. ავტომობილი “სინათლეს იხილავს” არანაკლებ 2030 წლისა.

                                                              წყარო: Driver.ge

Sunday, October 25, 2015

Drive Flashback: 1966 Ford Mustang by Bertone

That time a car magazine bought a Ford Mustang, shipped it to Italy, and had Bertone build them a custom to their exact specifications.


It's an everyday occurrence for an editor to commission a story. But for the editor and publisher of automobilia's answer to American Heritage to commission the construction of a car is, to borrow a phrase, a case of man bites dog. Yet this is exactly how the car on this month's cover came to be. Scott Bailey, the man who is Automobile Quarterly, pried a bright red fastback Mustang out of Dearborn, got Alitalia to fly it across the Atlantic, and commissioned Carrozzeria Bertone to rebody it.



As in any such commissioning, there were stipulations. There were to be no mechanical changes. Well, practically none. It was to be ready in time for the New York Automobile Show. (Like everybody else's exhibit, it was, but just barely.) And it was to be any color Nuccio chose as long as it was not the same color as when it left here. But that was it. No "It's got to be lower than the underside of a Fruehauf." No "I want a fastback just like Jayne Mansfield's Ferrari." No limits at all. Which makes Scott Bailey a good guy in any carrozzeria's eye.

                                                                 Source: Road and Track