• ფორმულა 1: გრან პრი 2019

    2019 წლის ფორმულა ერთის გრან პრი სარბოლო სესიებით

  • ავტომობილის თვითდიაგნოსტიკის ფუნქცია

    თანამედროვე და, მით უმეტეს, მომავლის „ჭკვიანი ავტომობილის“ ტექნიკური სისტემის მართვა წარმოუდგენელია მისი შემადგენელი მექანიზმებისა და მოწყობილობების მუშაობის მუდმივი (თვით)დიაგნოსტიკის გარეშე. ეს აუცილებელია, რათა მართვის სისტემამ დროულად მოახდინოს რეაგირება სისტემაში მომხდარ არასტანდარტულ მოვლენებზე და ეცადოს, თავად აღმოფხვრას იგი; ან ოპერატიულად გააფრთხილოს მძღოლი უწესივრობების შესახებ; ან (უკიდურეს შემთხვევაში) დაიმახსოვროს ისინი, რათა მოთხოვნისთანავე მიაწოდოს მათ შესახებ ინფორმაცია სერვისის თანამშრომელს (ან მძღოლს).

  • Sir Vival - ექსპერიმენტალური უსაფრთხო ავტომობილი შორეული წარსულიდან

    არსებობენ ავტომობილები, რომლებიც ხანდახან დროს უსწრებენ: ტექნოლოგიით, ვიზუალით თუ ა.შ. უშუალოდ კი ეს ერთგვარი "მუშტაიდის საბავშვო მანქანა" სინამდვილეში 1958 წლის Sir Vival-ია. რომელიც ვოლტერ ჯერომის შთაგონებთი მისია იყო შეექმნა მსოფლიოში ყველაზე დაცული ავტომობილი. პროექტი 10 წელი გაგრძელდა. საბოლოო ჯამში, მას მართალია დასახული მიზანი ბოლომდე ვერ გამოუვიდა მაგრამ მისმა ქმნილებამ მსოფლოში ყველაზე უცნაური ავტომობილის ტიტული მაინც დაიმსახურა. რეალურად, იგი ერთ-ერთი პირველი ავტომობილია 1957 წლის Aurora-სთან ერთად რომელიც ექსპერიმენტალურ უსაფრთხო ავტომობილად შეიქმნა.

  • საავტომობილო შიგაწვის ძრავები

    საავტომობილო ტრანსპორტში დღეისთვის გამოყენებულია ნავთობური წარმოშობის თხევად საწვავზე (ან აირად საწვავზე) მომუშავე შიგაწვის ძრავები. აღნიშნული ენერგეტიკული დანადგარის დანიშნულებაა ნავთობური წარმოშობის საწვავის წვის შედეგად მიღებული ქიმიური ენერგია გარდაქმნას მექანიკურ ენერგიად.

  • რა არის Top fuel და რით განსხვავდება ბენზინისაგან

    თუკი გნებავთ შექმნათ მაღალი სიძლიერის მქონე 4 ტაქტიანი (Stroke) ძრავა, არსებობს რამოდენიმე მეთოდი მის მისაღწევად. პირველი: გავზარდოთ ტაქტი. მეორე: დავაყენოთ ტურბინა/სუპერჩარჯერი. მესამე და ბოლო: შევცვალოთ ბენზინი სხვა უფრო ენერგეტიკული საწვავით. ხოლო რაც შეეხება Top fuel დრაგსტერებს, სამივეს ერთიანად აკეთებენ.

Followers

Friday, November 6, 2015

იდეა, შიშველი ენთუზიაზმი და ერთი შანსი – “დვორნიკები”


“1902 წელი.
გარეთ წვიმს.
ფეხით არაკომფორტულია მოძრაობა, დავსველდები.
ავტომობილებსაც უჭირთ მოძრაობა.
ადგილზე მისვლაც მაგვიანდება.
რა უნდა ვქნა?” – ფიქრობდა მერი ანდერსონი.

ქალბატონო, დიდ მადლობას მოგახსენებთ იმ გაწეული წვლილისთვის, რითაც დღეს “BMW”–ს ან “Mercedes”–ის მგზავრები უსაფრთხოდ მგზავრობენ.

საუბარია წინა საქარე მინის საწმენდ ხელსაწყოზე.
საზოგადოებაზე ზრუნვამ განაპირობა ამ ქალბატონის თავში იმ ატრიბუტის დაბადება, რომელიც დღეს ჩვეულებრივი ამბავია ავტომობილისთვის.

ანდერსონის საწმენდი ხელსაწყო (დიახ, სწორედ ამ სახელით იყო) დაპატენტდა 1903 წელს. ამავე წელს, მერიმ კანადის ერთ–ერთ მსხვილ კომპანიას მისწერა  ამ გამოგონების შესახებ; თუმცა ჩათვალეს, რომ ამ გამოგონებას მომავალი არ ექნებოდა. ჩათვალეს, რომ კომერციულად კომპანიისთვის ამ ხელსაწყოს მასიური გამოშვება არ იქნებოდა მომგებიანი. მათ არ იცოდნენ ამ გამოგონებას რა ელოდა წინ. როგორც ჩანს, ამ კომპანიის მეწარმე არ იყო მეწარმეობირივი უნარით დაჯილდოებული, თუმცა ამ დროს ხომ წარმოების ფაქტორები მეწარმოეიბრივ უნარს არ მოიცავდა?

განვაგრძოთ ისტორია..

“ფორდი, ჰენრი ფორდი, ქალბატონო” – ხელი ჩამოართვეს ერთმანეთს ჰენრიმ და მერიმ.

ამ არაჩვეულებრივმა გამომგონებელ–მეწარმემ მიიღო მერის იდეა და მასიურ წარმოებაში “ჩაუშვა”.  საქარე მინის საწმენდი ხელსაწყო პირველად “ford model T”–ზე გამოჩნდა, რომლის გამოშვების რაოდენობაც 15 მილიონს შეადგენს. ამ გამოგონებით ავტომობილით მოძრაობა უფრო საიმედო გახდა.


ხედავთ მძღოლის ადგილთან, თქვენგან მარჯვენა ზედა კუთხეში “დვორნიკს”? ეს მერის  გამოგონებაა..

ქალბატონმა, რომელსაც საკუთარი ავტომობილიც კი არ გააჩნდა, საჭირო დროს, საჭირო ადგილას გაჩენილი იდეით და ენთუზიაზმით ავტომობილი უფრო კომფორტულად წარმოგვიდგინა.

Thursday, November 5, 2015

Ford Mustang, F-150 and Focus are hottest at SEMA show


Historically Ford has always stole the stage at the Specialty Equipment Market Association (SEMA) show. And this year it’s no surprise they have done it again.
Ford Mustang, Ford Focus and Ford F-Series are officially Hottest Car, Hottest Sport-Compact and Hottest Truck of this year’s SEMA show.
The SEMA award recognizes the most popular vehicles the organization’s members feature in their displays at the week long event. 2015 marks the first time any OEM has won three of the coveted awards.
Before this year’s show opened, SEMA officials walked the floor of the giant aftermarket expo and counted the number of new cars and trucks exhibited.
More Mustang, Focus and F-Series vehicles are on display than any other car or truck.
“Winning SEMA’s hottest vehicle awards for Mustang, Focus and F-Series is a great affirmation of the popularity of Ford vehicles with this trendsetting part of the market,” said Dave Pericak, director, Ford Performance, who accepted all of the honors at the annual awards breakfast.
“We’re proud the aftermarket has embraced these three vehicles with as much enthusiasm as our customers invest to personalize their Mustang, Focus and F-Series.”
Ford Focus won Hottest Sport-Compact of SEMA for the first time as the car’s popularity with the aftermarket grows. Mustang and F-Series each have multiple wins – a testament Ford says to the popularity and appeal of their vehicles.
Ford takes has the largest and most comprehensive venues at SEMA this year as the largest OEM presence with 28 unique SEMA builder cars featured on the Ford stand alone.
Additionally there are nearly 50 vehicles on display between the stand and the wildly popular Ford Out Front demo track.
Custom builds include six Ford Focus and Fiesta ST cars, seven Ford SUV models from Edge Sport and Explorer Sport, eight Ford Mustangs and seven Ford F-150 concepts.













                                                            Source: Ford Motor Company

Tuesday, November 3, 2015

ელექტრომობილები ერთ დამუხტვაზე 10 -ჯერ მეტ მანძილს დაფარავენ


კემბრიჯის უნივერსიტეტის მეცნიერები მუშაობენ ახალ ლითიუმ-ჟანგბადის ბატარეებზე. რომლებიც საგრძნობლად გაზრდიან ელექტრომობილების ერთ დამუხტვაზე გასავლელ მანძილს და ამასთან, Financial Times -ის თქმით, ლითიუმ-იონურ ანალოგებზე გაცილებით მომგებიანები იქნებიან.
საიდუმლო არ არის, რომ ერთ დამუხტვაზე გასავლელი მანძილის სიდიდე ელექტრომობილისთვის გადამწყვეტი მნიშვნელობა აქვს. ამ სფეროში საგრძნობი პროგრესის მიუხედავად ავტომძღოლების უდიდესი ნაწილი მაინც ტრადიციულ საწვავზე მომუშავე ავტომობილებს ამჯობინებს. თუმცა, როგორც კემბრიჯის უნივერსიტეტის მეცნიერები ირწმუნებიან ლითიუმ-ჟანგბადის ბატარეას ნამდვილი გადატრიალების მოწყობა შეუძლია, რადგან მისი დახმარებით ელექტრომობილი ერთ დამუხტვაზე 10 -ჯერ მეტი მანძილის დაფარვას შეძლებს.
ყველაზე საინტერესო ის არის, რომ ეს ტექნოლოგია მხოლოდ გასავლელი მანძილის უპირატესობით არ სარგებლობს. ექსპერტები ირწმუნებიან, რომ ლითიუმ-ჟანგბადის ბატარეები მათ დღევანდელ ანალოგებთან შედარებით 5 -ჯერ მსუბუქები და 5 -ჯერ იაფები იქნებიან.
კემბრიჯის უნივერსიტეტის სპეციალისტები აცხადებენ, რომ დაახლოებით 10 წელი იქნება საჭირო იმ პერიოდამდე, მანამ ლითიუმ-ჯანგბადის ბატარეები მასიურ წარმოებაში გაიშვება.
                                                       წყარო: Driver.ge