• ფორმულა 1: გრან პრი 2019

    2019 წლის ფორმულა ერთის გრან პრი სარბოლო სესიებით

  • ავტომობილის თვითდიაგნოსტიკის ფუნქცია

    თანამედროვე და, მით უმეტეს, მომავლის „ჭკვიანი ავტომობილის“ ტექნიკური სისტემის მართვა წარმოუდგენელია მისი შემადგენელი მექანიზმებისა და მოწყობილობების მუშაობის მუდმივი (თვით)დიაგნოსტიკის გარეშე. ეს აუცილებელია, რათა მართვის სისტემამ დროულად მოახდინოს რეაგირება სისტემაში მომხდარ არასტანდარტულ მოვლენებზე და ეცადოს, თავად აღმოფხვრას იგი; ან ოპერატიულად გააფრთხილოს მძღოლი უწესივრობების შესახებ; ან (უკიდურეს შემთხვევაში) დაიმახსოვროს ისინი, რათა მოთხოვნისთანავე მიაწოდოს მათ შესახებ ინფორმაცია სერვისის თანამშრომელს (ან მძღოლს).

  • Sir Vival - ექსპერიმენტალური უსაფრთხო ავტომობილი შორეული წარსულიდან

    არსებობენ ავტომობილები, რომლებიც ხანდახან დროს უსწრებენ: ტექნოლოგიით, ვიზუალით თუ ა.შ. უშუალოდ კი ეს ერთგვარი "მუშტაიდის საბავშვო მანქანა" სინამდვილეში 1958 წლის Sir Vival-ია. რომელიც ვოლტერ ჯერომის შთაგონებთი მისია იყო შეექმნა მსოფლიოში ყველაზე დაცული ავტომობილი. პროექტი 10 წელი გაგრძელდა. საბოლოო ჯამში, მას მართალია დასახული მიზანი ბოლომდე ვერ გამოუვიდა მაგრამ მისმა ქმნილებამ მსოფლოში ყველაზე უცნაური ავტომობილის ტიტული მაინც დაიმსახურა. რეალურად, იგი ერთ-ერთი პირველი ავტომობილია 1957 წლის Aurora-სთან ერთად რომელიც ექსპერიმენტალურ უსაფრთხო ავტომობილად შეიქმნა.

  • საავტომობილო შიგაწვის ძრავები

    საავტომობილო ტრანსპორტში დღეისთვის გამოყენებულია ნავთობური წარმოშობის თხევად საწვავზე (ან აირად საწვავზე) მომუშავე შიგაწვის ძრავები. აღნიშნული ენერგეტიკული დანადგარის დანიშნულებაა ნავთობური წარმოშობის საწვავის წვის შედეგად მიღებული ქიმიური ენერგია გარდაქმნას მექანიკურ ენერგიად.

  • რა არის Top fuel და რით განსხვავდება ბენზინისაგან

    თუკი გნებავთ შექმნათ მაღალი სიძლიერის მქონე 4 ტაქტიანი (Stroke) ძრავა, არსებობს რამოდენიმე მეთოდი მის მისაღწევად. პირველი: გავზარდოთ ტაქტი. მეორე: დავაყენოთ ტურბინა/სუპერჩარჯერი. მესამე და ბოლო: შევცვალოთ ბენზინი სხვა უფრო ენერგეტიკული საწვავით. ხოლო რაც შეეხება Top fuel დრაგსტერებს, სამივეს ერთიანად აკეთებენ.

Followers

Tuesday, November 3, 2015

ელექტრომობილები ერთ დამუხტვაზე 10 -ჯერ მეტ მანძილს დაფარავენ


კემბრიჯის უნივერსიტეტის მეცნიერები მუშაობენ ახალ ლითიუმ-ჟანგბადის ბატარეებზე. რომლებიც საგრძნობლად გაზრდიან ელექტრომობილების ერთ დამუხტვაზე გასავლელ მანძილს და ამასთან, Financial Times -ის თქმით, ლითიუმ-იონურ ანალოგებზე გაცილებით მომგებიანები იქნებიან.
საიდუმლო არ არის, რომ ერთ დამუხტვაზე გასავლელი მანძილის სიდიდე ელექტრომობილისთვის გადამწყვეტი მნიშვნელობა აქვს. ამ სფეროში საგრძნობი პროგრესის მიუხედავად ავტომძღოლების უდიდესი ნაწილი მაინც ტრადიციულ საწვავზე მომუშავე ავტომობილებს ამჯობინებს. თუმცა, როგორც კემბრიჯის უნივერსიტეტის მეცნიერები ირწმუნებიან ლითიუმ-ჟანგბადის ბატარეას ნამდვილი გადატრიალების მოწყობა შეუძლია, რადგან მისი დახმარებით ელექტრომობილი ერთ დამუხტვაზე 10 -ჯერ მეტი მანძილის დაფარვას შეძლებს.
ყველაზე საინტერესო ის არის, რომ ეს ტექნოლოგია მხოლოდ გასავლელი მანძილის უპირატესობით არ სარგებლობს. ექსპერტები ირწმუნებიან, რომ ლითიუმ-ჟანგბადის ბატარეები მათ დღევანდელ ანალოგებთან შედარებით 5 -ჯერ მსუბუქები და 5 -ჯერ იაფები იქნებიან.
კემბრიჯის უნივერსიტეტის სპეციალისტები აცხადებენ, რომ დაახლოებით 10 წელი იქნება საჭირო იმ პერიოდამდე, მანამ ლითიუმ-ჯანგბადის ბატარეები მასიურ წარმოებაში გაიშვება.
                                                       წყარო: Driver.ge