• ფორმულა 1: გრან პრი 2019

    2019 წლის ფორმულა ერთის გრან პრი სარბოლო სესიებით

  • ავტომობილის თვითდიაგნოსტიკის ფუნქცია

    თანამედროვე და, მით უმეტეს, მომავლის „ჭკვიანი ავტომობილის“ ტექნიკური სისტემის მართვა წარმოუდგენელია მისი შემადგენელი მექანიზმებისა და მოწყობილობების მუშაობის მუდმივი (თვით)დიაგნოსტიკის გარეშე. ეს აუცილებელია, რათა მართვის სისტემამ დროულად მოახდინოს რეაგირება სისტემაში მომხდარ არასტანდარტულ მოვლენებზე და ეცადოს, თავად აღმოფხვრას იგი; ან ოპერატიულად გააფრთხილოს მძღოლი უწესივრობების შესახებ; ან (უკიდურეს შემთხვევაში) დაიმახსოვროს ისინი, რათა მოთხოვნისთანავე მიაწოდოს მათ შესახებ ინფორმაცია სერვისის თანამშრომელს (ან მძღოლს).

  • Sir Vival - ექსპერიმენტალური უსაფრთხო ავტომობილი შორეული წარსულიდან

    არსებობენ ავტომობილები, რომლებიც ხანდახან დროს უსწრებენ: ტექნოლოგიით, ვიზუალით თუ ა.შ. უშუალოდ კი ეს ერთგვარი "მუშტაიდის საბავშვო მანქანა" სინამდვილეში 1958 წლის Sir Vival-ია. რომელიც ვოლტერ ჯერომის შთაგონებთი მისია იყო შეექმნა მსოფლიოში ყველაზე დაცული ავტომობილი. პროექტი 10 წელი გაგრძელდა. საბოლოო ჯამში, მას მართალია დასახული მიზანი ბოლომდე ვერ გამოუვიდა მაგრამ მისმა ქმნილებამ მსოფლოში ყველაზე უცნაური ავტომობილის ტიტული მაინც დაიმსახურა. რეალურად, იგი ერთ-ერთი პირველი ავტომობილია 1957 წლის Aurora-სთან ერთად რომელიც ექსპერიმენტალურ უსაფრთხო ავტომობილად შეიქმნა.

  • საავტომობილო შიგაწვის ძრავები

    საავტომობილო ტრანსპორტში დღეისთვის გამოყენებულია ნავთობური წარმოშობის თხევად საწვავზე (ან აირად საწვავზე) მომუშავე შიგაწვის ძრავები. აღნიშნული ენერგეტიკული დანადგარის დანიშნულებაა ნავთობური წარმოშობის საწვავის წვის შედეგად მიღებული ქიმიური ენერგია გარდაქმნას მექანიკურ ენერგიად.

  • რა არის Top fuel და რით განსხვავდება ბენზინისაგან

    თუკი გნებავთ შექმნათ მაღალი სიძლიერის მქონე 4 ტაქტიანი (Stroke) ძრავა, არსებობს რამოდენიმე მეთოდი მის მისაღწევად. პირველი: გავზარდოთ ტაქტი. მეორე: დავაყენოთ ტურბინა/სუპერჩარჯერი. მესამე და ბოლო: შევცვალოთ ბენზინი სხვა უფრო ენერგეტიკული საწვავით. ხოლო რაც შეეხება Top fuel დრაგსტერებს, სამივეს ერთიანად აკეთებენ.

Followers

Monday, January 29, 2018

Mazda-ს შემდეგი თაობის ძრავა უფრო სუფთა იქნება ელექტო ავტომობილთან შედარებით


ალბათ Mazda ერთადერთი კომპანიაა, რომელიც ცდილობს შიგა წვის ძრავების გადარჩენას. რაზეც მისი სადებიუტო, Skyactiv-X SPCCI-იც  მეტყველებს. თუმცა, მწარმოებელი მხოლოდ ამას არ სჯერდება და ამავდროულად ახალ შიგა წვის ძრავაზე - Skyactiv-3 -ზე მუშაობს. რომელიც როგორც იგი ამბობს, უფრო სუფთა იქნება ვიდრე ელექტრო ავტმობილები.

მითსუო ჰიტომის თქმით, სისტემის მთავარი არსი  არის ის, რომ გაზარდონ ძრავის მარგი ქმედება 56%-მდე. თუკი ყოველივე ეს მიიღწევა, მაშინ Skyactiv-3 იქნება პირველი შიგა წვის ძრავა, რომელიც უმეტეს ენერგეტიკულ (საწვავის) ენერგიას გარდაქმნის ძალაში, ვიდრე ხახუნსა და თბოგამტარობაზე.

დღესდღეისობით, უმაღლესი მარგი ქმედების მქონე შიგა წვის ძრავა ეკუთვნის Mercedes-AMG ფორმულა ერთის ჯგუფს - 50% ოდენობამდე, სტენდზე. თუმცა AMG იმედს იტოვებს, რომ პრაქტიკაში 41% -ს მაინც მიაღწევენ, რაც მათ ძრავს ყველაზე მაღალი მარგი ქმედების მქონედ გახდის.

საბოლოო ჯამში, Mazda-ს ახალი მიზანი, 27%-ით გაუმჯობესებულია მათ მიმდინარე ძრავებთან შედარებით. ჰიტომის არ უთქვია თუ როდის ჩაეშვება წარმოებაში ან რა იმედით და როგორ მაიღწევენ ამ გაუმჯობესებას.

თუკი კომპანია ყოველივე ამას შეძლებს, ამით დაეხმარება შიგა წვის ძრავებს გააგრძელონ ბრძოლა გადარჩენისთვის.