• ფორმულა 1: გრან პრი 2019

    2019 წლის ფორმულა ერთის გრან პრი სარბოლო სესიებით

  • ავტომობილის თვითდიაგნოსტიკის ფუნქცია

    თანამედროვე და, მით უმეტეს, მომავლის „ჭკვიანი ავტომობილის“ ტექნიკური სისტემის მართვა წარმოუდგენელია მისი შემადგენელი მექანიზმებისა და მოწყობილობების მუშაობის მუდმივი (თვით)დიაგნოსტიკის გარეშე. ეს აუცილებელია, რათა მართვის სისტემამ დროულად მოახდინოს რეაგირება სისტემაში მომხდარ არასტანდარტულ მოვლენებზე და ეცადოს, თავად აღმოფხვრას იგი; ან ოპერატიულად გააფრთხილოს მძღოლი უწესივრობების შესახებ; ან (უკიდურეს შემთხვევაში) დაიმახსოვროს ისინი, რათა მოთხოვნისთანავე მიაწოდოს მათ შესახებ ინფორმაცია სერვისის თანამშრომელს (ან მძღოლს).

  • Sir Vival - ექსპერიმენტალური უსაფრთხო ავტომობილი შორეული წარსულიდან

    არსებობენ ავტომობილები, რომლებიც ხანდახან დროს უსწრებენ: ტექნოლოგიით, ვიზუალით თუ ა.შ. უშუალოდ კი ეს ერთგვარი "მუშტაიდის საბავშვო მანქანა" სინამდვილეში 1958 წლის Sir Vival-ია. რომელიც ვოლტერ ჯერომის შთაგონებთი მისია იყო შეექმნა მსოფლიოში ყველაზე დაცული ავტომობილი. პროექტი 10 წელი გაგრძელდა. საბოლოო ჯამში, მას მართალია დასახული მიზანი ბოლომდე ვერ გამოუვიდა მაგრამ მისმა ქმნილებამ მსოფლოში ყველაზე უცნაური ავტომობილის ტიტული მაინც დაიმსახურა. რეალურად, იგი ერთ-ერთი პირველი ავტომობილია 1957 წლის Aurora-სთან ერთად რომელიც ექსპერიმენტალურ უსაფრთხო ავტომობილად შეიქმნა.

  • საავტომობილო შიგაწვის ძრავები

    საავტომობილო ტრანსპორტში დღეისთვის გამოყენებულია ნავთობური წარმოშობის თხევად საწვავზე (ან აირად საწვავზე) მომუშავე შიგაწვის ძრავები. აღნიშნული ენერგეტიკული დანადგარის დანიშნულებაა ნავთობური წარმოშობის საწვავის წვის შედეგად მიღებული ქიმიური ენერგია გარდაქმნას მექანიკურ ენერგიად.

  • რა არის Top fuel და რით განსხვავდება ბენზინისაგან

    თუკი გნებავთ შექმნათ მაღალი სიძლიერის მქონე 4 ტაქტიანი (Stroke) ძრავა, არსებობს რამოდენიმე მეთოდი მის მისაღწევად. პირველი: გავზარდოთ ტაქტი. მეორე: დავაყენოთ ტურბინა/სუპერჩარჯერი. მესამე და ბოლო: შევცვალოთ ბენზინი სხვა უფრო ენერგეტიკული საწვავით. ხოლო რაც შეეხება Top fuel დრაგსტერებს, სამივეს ერთიანად აკეთებენ.

Followers

Thursday, March 31, 2016

განახლებული Nissan GT-R


(SmartBox) უკვე რვა წელია, Nissan GT-R-ი ბაზარზეა, მაგრამ ამ დროის განმავლობაში, თითქმის არ შეცვლილა. ეს არცაა გასაკვირი, რადგან ამ ავტომობილს პრაქტიკულად არ აქვს ნაკლი. ყოველი ფეისლიფტინგი მინიმალური გარეგნული ცვლილებებით და სიმძლავრის მცირე მატებით შემოიფარგლება. ნიუ იორკის ავტო შოუზეც, GT-R-ი ოდნავ განახლებული წარსდგა.

დიზაინში ერთი საინტერესო სიახლეა: სუპერ ავტომობილს სედან Maxima-ს რადიატორის ცხაური „გადაუნერგეს“. შეიცვალა წინა და უკანა ბამპერებიც. რაც მთავარია, ისევ 0.26-ის დონეზე დარჩა აეროდინამიკური წინააღმდეგობის კოეფიციენტი. სხვა მხრივ, ის ისევ ის „ჯიტიარია“, რომელსაც მთელ მსოფლიოში უამრავი ფანი ჰყავს და რომელსაც მომავალში კლასიკური ავტომობილის თიკუნი არ ასცდება. და თუნდაც ის მინიმალურად იცვლება, მაინც პოპულარობით სარგებლობს.


ძრავიც – 3.8-ლიტრიან იV6 ტურბო, ოდნავ გაძლიერდა. ის ახლა 550-ის ნაცვლად, 570 ცხენის ძალას გამოიმუშავებს. ძრავთან წყვილში ისევ ორქუროიანი გადაბმით დაკავშირებული 6-საფეხურიანი რობოტიზებული გადაცემათა კოლოფი მუშაობს. ის უფრო რბილად მუშაობს და ნაკლებად ხმაურიანიცაა. ამ ტანდემის დახმარებით, ავტომობილს ასის ასაკრეფად 2.8 წამი ჰყოფნის, მისი მაქსიმალური სიჩქარე კი საათში 320 კილომეტრს აღწევს.

საგრძნობლად გაიზარდა ავტომობილის მზიდი სტრუქტურის სიმტკიცე და დაიხვეწა საკიდარი. შემცირდა ხმაური, რასაც ხელი შეუწყო ტიტანის გამოსაბოლქვის აღჭურვამ სისტემა „აქტივ საუნდ ენჰანსმენტით“. ამ სისტემის დახმარებით, შესაძლებელია გამოსაბოლქვის ხმაურის რეგულირება. ძრავის სიმძლავრის ზრდას კი, ინჟინრებმა ანთების სისტემის ოპტიმიზებით და ტურბინაში ჩაბერვის წნევის გაზრდით მიაღწიეს.

სიახლეებია სალონშიც. შეიცვალა მულტიმედიური სისტემა და კლიმატ კონტროლი, ასევე მაჩვენებლების დაფა, საჭის რგოლი და გადაცემების შესაცვლელი ბერკეტი. სალონში არსებული გადამრთველების რიცხვი, 27-დან 11-მდე შემცირდა. საერთო ჯამში, ინტერიერი უფრო სადა და სპორტული ხასიათისთვის შესაფერისად მარტივი გახდა.

                                                               წყარო: SmartBox

Lamborghini-მ მე-5000 Aventador-ი გამოუშვა


(SmartBox) Lamborghini-ს ფლაგმანმა სუპერ ავტომობილმა Aventador-მა მნიშვნელოვანი ზღვარი გადალახა – იტალიურმა კომპანიამ ის უკვე 5 000 ცალი დაამზადა. ამგავარად, ის წინამორბედ Murcielago-ზე პოპულარული გახდა. ცნობისათვის, Murcielago ათი წლის განმავლობაში, თითქმის 4 000 ცალი გაიყიდა. Aventador-ს კი ხუთ წელიწადში 5 000 მყიდველი გამოუჩნდა.

მე-5 000 ავტომობილი არის Aventador LP700-4 Roadster-ი, რომელიც წითელ (როსო ბია) ფერშია შეღებილი, რომელიც პირველად Aventador LP750-4 Superveloce-ზე გამოიყენეს. ფერი ოქროს ნაწილაკებს შეიცავს, რომელიც ძარის ზედაპირს განსაკუთრებულ ელვარებას ანიჭებს. ეს გამორჩეული ავტომობილი იტალიაში დარჩება, რადგან ის სწორედ აპინინზე შეუკვეთეს.

საინტერესოა, რომ Aventador-ს ჯერაც წინ ელის განახლება, რაც სანტ’აგატა ბოლონეზელებს იმედს აძლევს, რომ ამ ავტომობილის გაყიდვები 10 000-ს მიუახლოვდება. განახლების გარდა, კომპანია კიდევ ერთი სპეც ვერსიის გამოშვების მიზანშეწონილებას განიხილავს. შემდგ კი ბაზარზე Aventador-ის შემცვლელი გამოვა.

მართალია, Aventador-ი უკვე ხუთი წლისაა, ის მაინც შესაშური მახასიათებლებით გამოირჩევა. მისი 6.5-ლიტრიანი V12 ატმოსფერული ძრავი, 700 ცხენის ძალას და 690 ნიუტონმეტრს გამოიმუშავებს. ძრავთან დაკავშირებულია 7-საფეხურიანი ნახევრად ავტომატური ტრანსმისია, რომელიც მამოძრავებელ ძალას ოთხივე ბორბალს უნაწილებს. ამ ტანდემის დახმარებით, ავტომობილს ადგილიდან ასის აკრეფა 2.9 წამში შეუძლია, მისი მაქსიმალური სიჩქარე კი საათში 350 კილომეტრს აღწევს.

                                                                   წყარო: SmartBox

Ford Escape შუშის საწმენდის გამათბობლით


ამიერიდან, ფორდი თავის ქროსოვერ „ისკეიპის“ მყიდველს, საქარე შუშის საწმენდის გამათბობელით აღჭურვას შესთავაზებს. ასეთი სისტემა ვერსია „ტიტანიუმის“ სტანდარტულ ეკიპირებაში შევა, მოდიფიკაცია SE-ს მყიდველს კი მას დამატებითი ოპციის სახით შესთავაზებენ. ახალი სისტემა საკმაოდ მარტივია და ცივ მხარეებში მცხოვრებლებს ბევრ პრობლემას აარიდებს. მათ აღარ მოუწევთ მანქანის გაჩერების შემდეგ, საწმენდების ამოწევა, რათა ისინი შუშას არ მიეყინოს.

იმისათვის, რომ საქარე შუშის და მისი საწმენდის გაყინვა აირიდოს თავიდან, „ფორდი“ შუშას გამათბობელი ელემენტით აღჭურვავს, რომელიც ზუსტად იმ ადგილის გათბობას უზრუნველყოფს, სადაც საწმენდი არის გაჩერებული. ასეთი გამათბობლის დახმარებით, მინუს 28 გრადუსი ყინვის დროს, გაყინული შუშის და საწმენდის გალღობა 10 წუთში არის შესაძლებელი. ასეთი გამათბობელი დაახლოებით ისე მუშაობს, როგორც გაყინული უკანა შუშის გალღობის სისტემა.


კავშირის სისტემა SYNC-ით აღჭურვილი „ისკეიპის“ მფლობელებს, გამათბობლის შორიდანვე, მანქანაში ჩაჯდომამდე კარგა ხნით ადრე, სმარტფონის დახმარებით ჩართვის საშუალება ექნებათ. სმარტფონით მფლობელს თავისი ავტომობილის გადატვირთულ სადგომზე მოძებნა, მისი ჩაკეტვა ან გახსნა და დაქოქვაც კი შეუძლია. ახლა კი ამ ფუნქციებს საქარე შუშის და მისი საწმენდის გამათბობლის ჩართვაც დაემატა. უფრო მეტიც, SYNC კავშირის სისტემა იმის საშუალებასაც იძლევა, რომ ავტომობილი დათქმულ დროს სრულ მზადყოფნაში (რა თქმა უნდა, გალღობილი საქარე შუშით და მისი საწმენდით) დაგახვედროთ.

ცივი რეგიონებისთვის განკუთვნილ პაკეტში ასევე შედის გამათბობლით აღჭურვილი სავარძლები და გარე სარკეები, ასევე ძრავის გამთბობი სისტემა, რაც ცივ ამინდში მის დაქოქვას აადვილებს.

                                                              წყარო: Ford Georgia

Wednesday, March 30, 2016

Mansory 4XX Siracusa 778 ცხენის ძალით


(SmartBox) Ferrari-ს ავტომობილები თავისი სრულყოფილებით გამოირჩევიან, მაგრამ ტუნინგზე ორიენტირებული კომპანიები მაინც ახერხებენ ამ სრულყოფილების უფრო დახვეწას და თავიანთ მყიდველს, კიდევ უფრო დახვეწილ პროდუქტს სთავაზობენ. სატუნინგო ატელიეებს შორის კი Mansory ერთ-ერთი ყველაზე გამორჩეულია. ამის დასტურია 4XX Siracusa, რომელიც Ferrari 488 GTB-ს ბაზაზე შეიქმნა და ახლა უკვე 778 ცხენის ძალით ხიბლავს მდიდარ ავტო გურმანებს.


როგორც Mansory ამბობს, 4XX Siracusa უნიკალურ, კარბონის სტრუქტურაზეა აგებული. მისი წყვილ ტურბო კომპრესორიანი 3.9-ლიტრიანი V8 ძრავი კი 778 ცხენის ძალას და 870 ნიუტონმეტრს გამოიმუშავებს. ავტომობილის მთავარი ღირსება კი მისი ძარაა, რომელიც აეროდინამიკური ელემენტებით არის დახუნძლული. ამ ელემენტების დახმარებით, ავტომობილის გზასთან ჩაჭიდება მნიშვნელოვნად არის გაუმჯობესებული. ყველა ეს ელემენტიც კარბონისგან არის დამზადებული, რაც 4XX Siracusa-ს სიმსუბუქეს განაპირობებს.


„4XX სირაკუზა“ 20- (წინ) და 21-დუიმიან (უკან) ბორბლებზე დგას, რომლებიც შესაბამისად, 255/30 და 325/25 ზომის საბურავებით არის შემოსილი. დამოკლებული ზამბარების წყალობით, ავტომობილის სიმძიმის ცენტრმა 20 მილიმეტრით დაბლა დაიწია. „მანსორი“ ირწმუნება, რომ ძრავის გაძლიერებას, მხოლოდ მხოლოდ ძრავის მართვის ოპტიმიზებით და სპეციალური გამოსაბოლქვი სისტემის გამოყენებით მიაღწია.

ამ ყველაფრის მეშვეობით, „სირაკუზა“ საბაზო მოდელზე ოდნავ ტემპერამენტიანი გამოდგა: ადგილიდან ასის აკრეფა 2.9 წამში შეუძლია (488 GTB ამას 3.0 წამშ ახერხებს), მისი მაქსიმალური სიჩქარე კი საათში 341 კილომეტრია (488 GTB-ს შემთხვევაში, 330 კმ/სთ).

                                                                 წყარო: SmartBox

Aston Martin-ი F1-ზე სწრაფ ჰიპერ ავტომობილს გამოუშვებს

(SmartBox) Aston Martin-ს სურს, რომ მისი ახალი პარტნიორის, ფორმულა 1-ის გუნდ Red Bull-ის ტექნიკურმა დირექტორმა ედრიან ნიუიმ, მისთვის ისეთი ჰიპერ ავტომობილი შეიმუშაოს, რომელიც სილვერსტოუნის ტრეკს, ფორმულა 1-ის ბოლიდზე სწრაფად გაივლის. სუპერ ავტომობილების მწარმოებელმა ბრიტანულმა კომპანიამ და მსოფლიოს ოთხგზის ჩემპიონმა, ტექნოლოგური პარტნიორობის შესახებ, ფ1-ის სეზონის პირველი ეტაპის წინ გამოაცხადეს.


ხელშეკრულების თანახმად, Red Bull-ი Aston Martin-ს ისეთი ჰიპერ ავტომობილის შემუშავებაში დაეხმარება, რომელიც ყველა დროის უსწრაფესი საგზაო ავტომობილის სახელს მოიხვეს. პარალელურად, Aston Martin-ის რეკლამა, ავსტრიული გუნდის ბოლიდებზე დაიტანეს. პირველადი გეგმით, ბრიტანული კომპანია ამ ავტომობილს მხოლოდ 99 ცალს დაამზადებს, თითოეულის ფასი კი მილიონ დოლარზე მეტი იქნება.

ჰიპერ ავტომობილს სახელად AM-RB 001 შეურჩიეს. ინიციალები შესაბამისად, „ასტონ მარტინს“ და „რედ ბულს“ ნიშნავს, რიცხვი კი – მათს პირველ ერთობლივ პროექტს. მიზანი, რომლის შესაბამისადაც, ეს ავტომობილი ფ1-ზე სწრაფი უნდა იყოს, „ასტონის“ მთავარმა აღმასრულებელმა ენდი პალმერმა დასახა.

„როცა ჩვენ ასეთ ავტომობილს გამოვუშვებთ, ყველას მიზანი მისი ჯობნა გახდება. ჩვენი მიზანია, ჩვენი მანქანა, სილვერსტოუნზე ფ1-ის მანქანებზე სწრაფი იყოს. ან თუნდაც მსოფლიოს ნებისმიერ სხვა ტრეკზეც. დარწმუნებული ვარ, არის ავტომობილები, რომლებსაც სწორზე ფ1-ზე მეტი სიჩქარის აკრეფა შეუძლიათ. მაგრამ ჩვენ ავტომობილებს დრეგისთვის არ ვაკეთებთ. ჩვენ ისეთ ავტომობილებს ვუშვებთ, რომლების გამოყენებაც შესაძლებელია“, – ამბობს პალმერი.

ამ ეტაპზე, Aston Martin-ს არ აქვს გადაწყვეტილი, თუ რა სპეციფიკაციები ექნება ახალ ავტომობილს. თუმცა ცნობილია, რომ მისი ფორმა, გრაუნდ ეფექტის აეროდინამიკის შესაბამისად შემუშავდება. ამ საქმეში კი ნიუი მსოფლიოში საუკეთესო სპეციალისტია. სხვა თუ არაფერი, სწორედ მისი დიდი დამსახურებაა ის, რომ Red Bull-მა ზედიზედ ოთხჯერ მოიპოვა ფ1-ის მსოფლიო ჩემპიონის ტიტული და ფ1-ის კონსტრუქტორთა თასი.

„უნივერსიტეტში ჩემი ბოლო პროექტი, ავტომობილებზე გრაუნდ ეფექტის აეროდინამიკის გამოყენებას ეხებოდა. მე ამ პროექტზე 1980 წელს დავიწყე ფიქრი და დღემდე მისი ერთგული ვარ“, – ამბობს ნიუი და დასძენს, რომ ამ ტიპის ავტომობილის შემუშავება იმ თავისუფლებას ანიჭებს, რაც ფ1-ს ძალიან აკლია: „ეს კრეატიულობის მეტ შესაძლებლობას მანიჭებს. ფორმულა 1-ის რეგლამენტი, ფაქტობრივად გამზადებულ პროექტს გვაძლევს. ამიტომაა, რომ სარბოლო ავტომობილები სულ უფრო მეტად ემსგავსება ერთმანეთს. საგზაო ავტომობილებზე მუშაობისას კი გაცილებით მეტი თავისუფლებაა და ამიტომ, არსებულისგან ძალიან განსხვავებული პროდუქტის შექმნას შევძლებთ“.

Red Bull-ის შეფი კრისტიან ჰორნერი დარწმუნებულია, რომ ერთობლივად შემუშავებული ჰიპერ ავტომობილი, ფ1-ის ხელმძღვანელობას იმას დაანახებს, თუ რისი შექმნაა შესაძლებელი, რომ არა მეტისმეტი შეზღუდვები. „ჩემი აზრით, ამ მანქანის მთავარ ღირსება, შეუზღუდავი აეროდინამიკა იქნება. ვფიქრობ, ფ1-ს აქვს იმის საშუალება, რომ გაცილებით სწრაფი იყოს. ამ მიმართულებით, 2017 წელს იგეგმება ნაბიჯის გადადგმა. შეუზღუდავი აეროდინამიკის წყალობით, ეს მანქანა ძალიან სწრაფი იქნება. მისი აეროდინამიკის საშუალებით, შესაძლებელი გახდება, ჩვენს მიერ ოდესმე შექმნილი ყველა დანარჩენ ავტომობილზე გაცილებით მეტი ჩაჭიდების ძალის გენერირება“, – ამბობს ჰორნერი.

ამ ფოტოებზე გამოსახულია ნიუის და „რედ ბულის“ მიერ შემუშავებული კონცეპტუალური ავტომობილი X2010, რომელიც პირველ რიგში, სწორედ აეროდინამიკით გამოირჩევა. კომპიუტერულმა გათვლებმა აჩვენა, რომ მას მოსახვევების გავლა, ფ1-ის ბოლიდებზე გაცილებით სწრაფად შეუძლია…

                                                                   წყარო: SmartBox