• ფორმულა 1: გრან პრი 2019

    2019 წლის ფორმულა ერთის გრან პრი სარბოლო სესიებით

  • ავტომობილის თვითდიაგნოსტიკის ფუნქცია

    თანამედროვე და, მით უმეტეს, მომავლის „ჭკვიანი ავტომობილის“ ტექნიკური სისტემის მართვა წარმოუდგენელია მისი შემადგენელი მექანიზმებისა და მოწყობილობების მუშაობის მუდმივი (თვით)დიაგნოსტიკის გარეშე. ეს აუცილებელია, რათა მართვის სისტემამ დროულად მოახდინოს რეაგირება სისტემაში მომხდარ არასტანდარტულ მოვლენებზე და ეცადოს, თავად აღმოფხვრას იგი; ან ოპერატიულად გააფრთხილოს მძღოლი უწესივრობების შესახებ; ან (უკიდურეს შემთხვევაში) დაიმახსოვროს ისინი, რათა მოთხოვნისთანავე მიაწოდოს მათ შესახებ ინფორმაცია სერვისის თანამშრომელს (ან მძღოლს).

  • Sir Vival - ექსპერიმენტალური უსაფრთხო ავტომობილი შორეული წარსულიდან

    არსებობენ ავტომობილები, რომლებიც ხანდახან დროს უსწრებენ: ტექნოლოგიით, ვიზუალით თუ ა.შ. უშუალოდ კი ეს ერთგვარი "მუშტაიდის საბავშვო მანქანა" სინამდვილეში 1958 წლის Sir Vival-ია. რომელიც ვოლტერ ჯერომის შთაგონებთი მისია იყო შეექმნა მსოფლიოში ყველაზე დაცული ავტომობილი. პროექტი 10 წელი გაგრძელდა. საბოლოო ჯამში, მას მართალია დასახული მიზანი ბოლომდე ვერ გამოუვიდა მაგრამ მისმა ქმნილებამ მსოფლოში ყველაზე უცნაური ავტომობილის ტიტული მაინც დაიმსახურა. რეალურად, იგი ერთ-ერთი პირველი ავტომობილია 1957 წლის Aurora-სთან ერთად რომელიც ექსპერიმენტალურ უსაფრთხო ავტომობილად შეიქმნა.

  • საავტომობილო შიგაწვის ძრავები

    საავტომობილო ტრანსპორტში დღეისთვის გამოყენებულია ნავთობური წარმოშობის თხევად საწვავზე (ან აირად საწვავზე) მომუშავე შიგაწვის ძრავები. აღნიშნული ენერგეტიკული დანადგარის დანიშნულებაა ნავთობური წარმოშობის საწვავის წვის შედეგად მიღებული ქიმიური ენერგია გარდაქმნას მექანიკურ ენერგიად.

  • რა არის Top fuel და რით განსხვავდება ბენზინისაგან

    თუკი გნებავთ შექმნათ მაღალი სიძლიერის მქონე 4 ტაქტიანი (Stroke) ძრავა, არსებობს რამოდენიმე მეთოდი მის მისაღწევად. პირველი: გავზარდოთ ტაქტი. მეორე: დავაყენოთ ტურბინა/სუპერჩარჯერი. მესამე და ბოლო: შევცვალოთ ბენზინი სხვა უფრო ენერგეტიკული საწვავით. ხოლო რაც შეეხება Top fuel დრაგსტერებს, სამივეს ერთიანად აკეთებენ.

Followers

Saturday, March 19, 2016

Chevrolet Camaro ZL1 – 640-ცხენისძალიანი ქარიშხალი


Chevrolet-მ თავის პოპულარულ მასქლ ქარ Camaro-ს ახალი თაობის სატრეკო ვერსია ZL1 შეიმუშავა, რომელის პრემიერაც მალე, ნიუ იორკის ავტო შოუზე გაიმართება. ახალი ავტომობილი 6.2-ლიტრიანი LT4 V8 ძრავით აღიჭურვა, რომელიც მექანიკური კომპრესორის დახმარებით, 640 ცხენის ძალას და 868 ნიუტონმეტრს ანვითარებს.


მართალია, ეს მონაცემები 10 ცხენის ძალით და 13.5 ნიუტონმტერით ნაკლებია ამავე ძრავის სხვა ვერსიისაზე, რომელიც Corvette Z06-ს ამოძრავებს, მაგრამ 60 ცხენის ძალით და 114 ნიუტონმეტრით სჯობნის წინა თაობის Camaro ZL1-ის 6.2-ლიტრიანი LSA V8 ძრავის მონაცემებს. უფრო მეტიც, ახალი ZL1 მკაცრ დიეტაზეც დასვეს, რის შემდეგაც წონაში 91 კილოგრამი დაიკლო.

 General Motors-ი ჯერჯერობით ახალი Camaro ZL1-ის დინამიკურ მონაცემებს არ აქვეყნებს, თუმცა ძნელი მისახვედრი არ უნდა იყოს, რომ ის წინამორბედზე სწრაფი და ტემპერამენტიანი იქნება. ძველ ZL1-ს ადგილიდან 100 კმ/სთ სიჩქარის აკრეფა, მექანიკური კოლოფით 4.0 წამში, ავტომატურით კი 3.9 წამში შეუძლია, მაქსიმალური სიჩქარე კი შესაბამისად, 290 და 296 კილომეტრია საათში.



რაც შეეხება ტრანსმისიას, არჩევანშია 6-საფეხურიანი მექანიკური გადაცემათა კოლოფი და 10-საფეხურიანი ავტომატი, რომელიც Ford-ის და General Motors-ის ერთობლივი პროდუქტია. მექანიკურ კოლოფს, ლილვების ბრუნვების გამთანაბრებელი მექანიზმი აქვს. ეს კოლოფი სტანდარტულ აღჭურვილობაში შევიდა. რაც შეეხება ავტომატს, მისი საფეხურების გადართვა, საჭის რგოლთან არსებული ბერკეტებით ხდება. ამ კოლოფს გენერლები თავიანთ რვა მოდელზე გამოიყენებენ.

 ახალი Camaro ZL1 ასევე აღჭურვილია საკიდარის სისტემა მაგნეტიკ რაიდით, ჩაჭიდების მართვის სისტემით, ელექტრონიკით მართვადი, გაზრდილი ხახუნის დიფერენციალით, ლონჩ კონტროლით და მართვის რეჟიმის შესარჩევი სისტემით. ავტომობილი 20-დუიმიან ალუმინის ნაჭედ ბორბლებზე დგას, რომლებიც Goodyear-ის 285/30ZR20 (წინები) და 305/30ZR20 (უკანები) საბურავებით არის შემოსილი. ავტომობილის შენელებას Brembo-ს მუხრუჭები უზრუნველყოფენ, რომელთაგან წინებს ექვსი ცილინდრი აქვს, უკანებს კი – ოთხი.



ახალ Camaro ZL1-ს აეროდინამიკურ მილში ტესტების 100 საათი აქვს გატარებული, რა დროსაც, მისი აეროდინამიკის გარდა, გაგრილების სისტემაც დაიხვეწა. სწორედ ამის შედეგია ის, რომ ავტომობილს რადატორის უზარმაზარი ცხაური აქვს. მისი დანიშნულება არამხოლოდ ძრავის გაგრილება და მისთვის ჰაერის მიწოდებაა, არამედ აეროდინამიკის გაუმჯობესებაც – აქ „შეგროვილ“ ჰაერის ნაკადს საჭირო მიმართულება ეძლევა, რაც ავტომობილის მდგრადობას და გარსშემოდენილობას აუმჯობესებს.

 ახალი კაპოტიც, რომელსაც აქვს კარბონის კომპოზიტისგან დამზადებული სეგმენტი და ძრავის სეგმენტიდან ცხელი ჰაერის გამომშვები ჭრილი. საბარგლის უკანა ნაწილზე დამაგრებულია ანტი ფრთა, წინ და გვერდბზე კი სპლიტერებია განლაგებული. გაიზარდა ბორბლების თაღები, რათა იქ ზორბა ბორბლები ჩატეულიყო.

 ახალი Chevrolet Camaro ZL1-ის გაყიდვები წლის მწურულს დაიწყება.


წყარო: SmartBox

Friday, March 18, 2016

ტოიოტა GT86-ს ანახლებს


დგება მომენტები როდესაც მანქანას უწევს განახლება,  ზუსტად ამ სიტუაციაშია დღევანდელი ჩვენი გმირი - Toyota GT86.

როგორც ცნობილია მის განახლებაში შევა: წინა ბამპერი ახალი შემწოვით, LED განათება და "შერეული" დიზაინის დისკები.

რაც შეეხება შასის, მისი წონა შემცირებულია "დატუნინგებული" ამორტიზაციის და "პრუჟინის" დამსახურებით. ასევე ინტერიერმაც მიიღო რიგი განახლება: სალონი გადაიკვრება ტყავით ან ალკანტარით, ასევე კარები ზამშით ან ნაჭერით. ეს ყველაფერი კი თქვენზეა დამოკიდებული.
სამწუხაროდ ჯერ-ჯერობით ინტერიერის სურათები არაა გამოქვეყნებული.


რაც შეეხება ძრავს: ისევ და ისევ ატმოსფერული 2.0-ით აღიჭურვება, რომელიც გამოიმუშავებს 197 ცხენის ძალას და 151 ნიუმეტრს.

Thursday, March 17, 2016

ფორდი ავტომობილებს ორმოებზე გადახტომას ასწავლის


გზებზე არსებული ორმოები მარტო საქართველოს პრობლემა არ არის. ისეთ განვითარებულ ქვეყანაშიც კი, როგორიც ბრიტანეთია, უხარისხო გზების გამო, შარშან 25 000-ზე მეტი ავტომობილი დაზიანდა. სამეფოს საავტომობილო კლუბის ინფორმაციით, ეს წინა წლის ანალოგიურ მაჩვენებელზე დაახლოებით 25 პროცენტით მეტია. კვლევები აჩვენებს, რომ ცუდი საგზაო პირობები, ევროპის გზებზე შარშან მომხდარი საგზაო შემთხვევების დაახლოებით მესამედის მიზეზია.

 ამ პრობლემის მასშტაბურობის გათვალისწინებით, „ფორდ მოტორმა“ ბელგიის ლომელის პოლიგონზე, ააგო სპეციალური საგზაო მონაკვეთი, რომლის სიგრძეც 1.9 კილომეტრია და რომელზეც მსოფლიოში ყველაზე ცუდი საგზაო მონაკვეთებია დუბლირებული. „ავტომობილების საკიდარისთვის სასიკვდილო ბულვარზე“, ავტომობილები ტესტირებას გაივლიან და მიღებული ანათვლების ანალიზის საფუძველზე, ინჟინრები ისეთი სიახლეების შემუშავებას ეცდებიან, რომლებიც ცუდი გზებისგან ავტომობილების დაცვას შეუწყობენ ხელს.


გზის ახალი მონაკვეთი არის ნაწილი პოლიგონის 80-კილომეტრიანი გზისა, რომელზეც „ფორდ მოტორი“ საკუთარი ავტომობილების ტესტებს ატარებს. მასზე 25 ქვეყნის (მათ შორის, ევროპის ქვეყნების და აშშ-ის) 100 ყველაზე პრობლემური გზის მონაკვეთის თავისებურებებია იმიტირებული. გზებზე შესაბამისი ინფორმაციის შესაგროვებლად, „ფორდის“ ინჟინრებმა სამი წლის განმავლობაში, ევროპის, ჩრდლოეთ და სამხრეთ ამერიკის, აზიის ქვეყნების და ავსტრალიის გზები შემოიარეს, რათა ყველაზე ცუდ მდგომარეობაში მყოფი მონაკვეთები ენახათ და მათი ვერსიები ლომელის ტრეკზე შეექმნათ.

„გზის ეს მონაკვეთი არის კრებული მსოფლოს ყველაზე პრობლემური საგზაო მონაკვეთებისა, რომლებზე გადაადგილებაც ჩვენს კლიენტებს შეიძლება უწევდეთ. მსოფლიოში რეალურად არსებული გზების ასლების ჩვენს პოლიგონზე გადმოტანა დაგვეხმარება ისეთი ავტომობილების შემუშავებაში, რომლებიც ცუდ საგზაო პირობებს უკეთ გაუმკლავდებიან“, - ამბობს ლომელის პოლიგონის თანმშრომელი ერიკ-ჟან შარლი, რომელიც ავტომობილების გამძლეობის ტესტებზე მუშაობს.


ინჟინრები ყოველთვის ცდილობენ პოლიგონზე საგზაო ორმოების და გადაბმის ადგილების შესაძლებლობის გათვალისწინებას. ამასთან, ისინი იყენებენ მოწყობილობებს, რომლებიც ჩვეულებრივ, სეისმოლოგებს სჭირდებათ ხოლმე, როცა მიწისძვრებს სწავლობენ. „ფორდის“ ინჟინერ-გამომცდელები ცუდ გზებზე 70 კმ/სთ სიჩქარით გადაადგილდებიან, რა დროსაც საკიდარზე და ავტომობილის სხვა ნაწილებზე დეფორმაციებს და დატვირთვებს სეციალური სენსორებით ზომავენ.

 პოლიგონის ახალ მონაკვეთში შესულია ბელგიის ცნობილი გრანიტის ბლოკები, რომელიც მრავალდღიანი ველორბოლებიდან ცნობილი, პარიზის ხიდების ქვაფენილები, ბრაზილიის უსწორმასწორო გზები, რუსეთის გაყინული გზები, რომლებიც ძლიერი ყინვებისგან ორმოებითაა დაფარული და ავტომობილებისთვის ნამდვილ ჯოჯოხეთს წარმოადგენს.


მალე „ფორდი“ თავის ევროპულ მოდელებს აღჭურვავს სისტემით, რომელიც ამოტრიზატორების დინამიკურ მართვას უზრუნველყოფს. მას აქვს ორმოებისგან დამცავი ფუნქცია. პირველად ასეთ სისტემას სედან „მონდეოზე“ დააყენებენ. შემდეგ კი ის „გალაქსისა“ და „S-მაქსზეც“ გამოჩნდება. სისტემა წინასწარ გრძნობს, როცა ბორბალმა ორმოზე უნდა გადაიაროს, საკიდარს მყისიერად შესაბამისად მომართავს და ამით მას დაზიანებისგან იცავს. მეორე სისტემა, ბორბლებში არსებულ წნევას აკონტროლებს და მძღოლს ბორბლის დაზიანების შესახებ ატყობინებს. საკურსო მდგრადობის სისტემა კი ავტომობილის კონტროლს უზრუნველყოფს სიტუაციაში, როცა მძღოლს წინაღობისთვის მანქანის არიდება უწევს.

 „ფორდის“ ყველა ევროპულ მოდელს ტესტირება ლომელის პოლიგონზე უტარდება, სადაც ინჟინრებს და გამომცდელებს წლიურად დაახლოებით 6 მილიონი კილომეტრის გავლა უწევთ. მაგალითად, ახალ „ტრანზიტზე“ მუშაობისას, ტესტ პილოტებმა პოლიგონზე დაახლოებით 5 000 წრე გაიარეს, რა დროსაც, ავტომობილის ათწლიანი ექსპლუატაციის იმიტირება შესრულდა. ამას კი „სულ რაღაც“ ექვსი თვე დასჭირდა. პოლიგონის ტრასა ცუდი გზების გარდა მოიცავს ჩქაროსნულ ტრეკს, ტალახიან გზებს, ასევე მაღალტენიან სეგმენტებს, სადაც ავტომობილებს კოროზიაზე უტარდებათ ტესტები. პოლიგონზე ტესტების გარდა, საცდელ ავტომობილებს მთელს მსოფლიოში, გამოცდები -40°С-დან +40°С ტემპერატურების დიაპაზონში უტარდება.

წყარო: Ford Georgia

ეს მაიბახი თითქმის ტანკია


ეს მანქანა ფაქტობრივად ტანკია ავტომობილებს შორის! გაიცანით: Mercedes-Maybach S 600 Guard , რომელიც ყველაზე საიმედოა შეჯავშნულ ავტომობილებს შორის.


Maybach-ი ძალიან მდიდრულ ავტომობილს ნიშნავს, თუმცა ეს ისედაც იცით. კონკრეტულად ეს ვერსია კი არა მარტო უკიდურესად კომფორტულია, არამედ დაუჯერებლად უსაფრთხოცაა! Mercedes-Maybach S 600 Guard პირველი ცივილური ავტომობილია, რომელიც ბალისტიკურ კლას VR10-ს აკმაყოფილებს, რაც აქამდე მხოლოდ ნამდვილ ტანკებს შეეძლოთ!


თუმცა ეს Maybach-ი სხვა დაუჯერებელი შესაძლებლობებითაც გამოირჩევა. მაგალითად, თუ ეს მანქანა ცეცხლში გაივლის, ავტომობილის ქვეშ დამონტაჟებული სპეციალური სისტემა ცეცხლს ჩააქრობს. გაზის შემოტევას კი მანქანა ასე პასუხობს: რამდენიმე წამში ავტომობილის ყველა საჰაერო იკეტება და გაზი ინტერიერში არავითარ შემთხვევაში არ შეაღწევს!


ზოგადად, S600 Guard შესაძლოა, ისე გამოიყურება, როგორც ჩვეულებრივი Maybach-ი, მაგრამ სერიულ ვერსიასთან ტექნიკურად თითქმის არაფერი აქვს საერთო. სერიულ მოდელთან ის მხოლოდ ექსტერიერის დიზაინსა და ინტერიერის რამდენიმე ელემენტს ინაწილებს. მისი წონა 4,5 ტონაა, რაც იმას ნიშნავს, რომ ჩვეულებრივ ვერსიაზე ორჯერ მძიმეა!

”უსაფრთხო ავტომობილებზე იმაზე დიდი მოთხოვნაა, ვიდრე წარმოგიდგენიათ. ამიტომაც ვქმნით საუკეთესოს!” - აცხადებს მარკუს ნასტი, რომელიც Daimler-ში შეჯავშნული ავტომობილების დეპარტამენტის ხელმძღვანელია.

 ეს ავტომობილები ზინდელფინგენის Daimler-ის ქარხანაში მზადდება და იქ ამაზე დაახლოებით 600 ადამიანია დასაქმებული. ასეთი მაქსიმალურად უსაფრთხო Maybach-ი მინიმუმ 470 000 ევრო ღირს და ამ ფასში ზონდერ-კომპლექტაცია არ შედის. ასეთი ვერსიები მეტწილად ნახევარ მილიონზე ძვირად იყიდება. ”დაიმლერი”, რა თქმა უნდა, არაფერს გვეუბნება ასეთი ”მაიბახების” მფლობელების შესახებ - მათი ვინაობა მკაცრად გასაიდუმლოებულია. ვიცით მხოლოდ ის, რომ Mercedes-Maybach S 600 Guard-ის გასაღების ბაზარი მეტწილად აღმოსავლეთ ევროპა, აზია და სამხრეთი ამერიკაა.

წყარო: AutoBild

Wednesday, March 16, 2016

U.S. Army Begins Testing Tech to Enable Self-Driving Convoys This Summer

Beginning in June, the Army will road-test communications technology that could lead the way to autonomous big-rig convoys.​

Beginning this June, the U.S. Army will conduct road tests of technology that promises to enable self-driving heavy truck convoys—though this summer's experiments will still put drivers behind the wheel.

Trucks.com reports that the Army will send at least four experimental vehicles out for testing along Interstate 69 in Michigan. The trucks will be equipped with advanced vehicle-to-vehicle and vehicle-to-infrastructure communications devices, meant to examine how future autonomous big-rigs in a convoy could communicate with one another, with other traffic, and with high-tech infrastructure equipment to sense traffic patterns, speed limits, road construction, and more.

Army spokesman Douglas Halleaux told Trucks.com that interstate testing of fully driverless, robotically controlled vehicles isn't far off. "It won't be in June, but it won't be long," he said.

The armed forces have a particular interest in developing autonomous heavy-duty trucks. "Army line-haul convoys currently require at least two personnel in each vehicle, not including escort or protection vehicles," Paul Rogers, director of the Army's Tank Automotive Research, Development and Engineering Center in Warren, MI, told Trucks.com. Removing soldiers from convoy duties could reduce the potential for battlefield casualties as well as those incurred in accidents outside of battle zones.

And autonomous convoy technology could have great benefits for the civilian trucking industry. Experts envision a future where a series of semi-autonomous smaller cargo trucks follows a lead truck (piloted either by a human or autonomously), able to handle bridge weight limits, tight turns, or narrow streets more nimbly than a single large truck. This could also alleviate the growing shortage of truck drivers, with as many as 48,000 unfilled openings for drivers as of the end of 2015.

The Army has been testing self-driving tech on military bases for several years: The photo above shows a convoy of driverless Army trucks navigating the Department of Energy's Savannah River Site in South Carolina in May of 2014. But with its first public-road tests set for this coming summer, the Army is ready to make its next advance on the self-driving future.

Source: Road and Track

აშშ-ს არმია იწყებს ფუნქციურად დამოუკიდებელი მართვის სისტემის ტესტირებას


ივნისის დასაწყისში აშშ-ს არმია იწყებს "თვით-მმართავი კონვოის" პროექტის ხელმძღვანელობას, რომელიც მოიცავს: მძიმე სამხედრო სატვირთო მანქანების ფუნქციიურად დამოუკიდებელი მართვის ტესტირებას. როგორც აღნიშნეს ტესტირება ჯერ ისევ ექსპერიმენტის სტატუსშია რაც ნიშნავს რომ მანქანაში ადამიანს მაინც უწევს ყოფნა.

 Trucks.com-ის განცხადებით არმიას დაგეგმილი აქვს გააგზავნოს მინიმუმ 4 ექსპერიმენტული მანქანა, რომლებიც იქნება აღჭურვილი შემდეგი სისტემებით: "მანქანა-მანქანა", "მანქანა - ინფრასტრუქტული კომუნიკაციის" სისტემებით. რაც გულისხმობს თუ როგორი იქნება სამომავლოდ კონვოის მსვლელობის დროს კომუნიკაცია ეკიპაჟებს შორის, სხვა (თუნდაც სამოქალაქო მანქანებთან), ტექნოლოგიურად მაღალ ინფრასტრუქტურულ აღჭურვილობასთან, სიჩქარის ლიმიტთან, გზის მშენებლობის, ავარიის დროს მოქცევას და ა.შ.

 არმიის წარმომადგენლის თქმით ტესტირება სრული დატვირთვით მუშაობს და ფუნქციურად დამოუკიდებელი მანქანების წარმოებაში ჩაშვება არც ისე შორსაა. "მართალია ეს ივნისში არ მოხდება, მაგრამ არც დიდი დრო დარჩა" - დასძენს იგი.

 ასევე შეიარაღებული ძალები განსაკუთრებულ ყურადღებას იჩენს, რადგან მათი თქმით ეს სისტემა არამარტო კონვოის დროს არამედ ბრძოლის დროსაც შეამცირებს სამხედროთა დაშავებას და ა.შ.
კონვოის ამ მომენტში საჭიროებს 2 კაციანი ეკიპაჟი, ესკორტის და დამცავი მანქანების გარეშე.

 თუკი სისტემამ გაამართლა ექსპერტების თქმით მას სამოქალაქო ინდუსტრიაშიც გამოიყენებენ. კერძოთ: კონვოის დროს "დიდ" სატვირთო მანქანას (რომელსაც ადამიანი მართავს) გაჰყვება შედარებით "მომცრო" სატვირთო მანქანები (მძღოლის გარეშე).