• ფორმულა 1: გრან პრი 2019

    2019 წლის ფორმულა ერთის გრან პრი სარბოლო სესიებით

  • ავტომობილის თვითდიაგნოსტიკის ფუნქცია

    თანამედროვე და, მით უმეტეს, მომავლის „ჭკვიანი ავტომობილის“ ტექნიკური სისტემის მართვა წარმოუდგენელია მისი შემადგენელი მექანიზმებისა და მოწყობილობების მუშაობის მუდმივი (თვით)დიაგნოსტიკის გარეშე. ეს აუცილებელია, რათა მართვის სისტემამ დროულად მოახდინოს რეაგირება სისტემაში მომხდარ არასტანდარტულ მოვლენებზე და ეცადოს, თავად აღმოფხვრას იგი; ან ოპერატიულად გააფრთხილოს მძღოლი უწესივრობების შესახებ; ან (უკიდურეს შემთხვევაში) დაიმახსოვროს ისინი, რათა მოთხოვნისთანავე მიაწოდოს მათ შესახებ ინფორმაცია სერვისის თანამშრომელს (ან მძღოლს).

  • Sir Vival - ექსპერიმენტალური უსაფრთხო ავტომობილი შორეული წარსულიდან

    არსებობენ ავტომობილები, რომლებიც ხანდახან დროს უსწრებენ: ტექნოლოგიით, ვიზუალით თუ ა.შ. უშუალოდ კი ეს ერთგვარი "მუშტაიდის საბავშვო მანქანა" სინამდვილეში 1958 წლის Sir Vival-ია. რომელიც ვოლტერ ჯერომის შთაგონებთი მისია იყო შეექმნა მსოფლიოში ყველაზე დაცული ავტომობილი. პროექტი 10 წელი გაგრძელდა. საბოლოო ჯამში, მას მართალია დასახული მიზანი ბოლომდე ვერ გამოუვიდა მაგრამ მისმა ქმნილებამ მსოფლოში ყველაზე უცნაური ავტომობილის ტიტული მაინც დაიმსახურა. რეალურად, იგი ერთ-ერთი პირველი ავტომობილია 1957 წლის Aurora-სთან ერთად რომელიც ექსპერიმენტალურ უსაფრთხო ავტომობილად შეიქმნა.

  • საავტომობილო შიგაწვის ძრავები

    საავტომობილო ტრანსპორტში დღეისთვის გამოყენებულია ნავთობური წარმოშობის თხევად საწვავზე (ან აირად საწვავზე) მომუშავე შიგაწვის ძრავები. აღნიშნული ენერგეტიკული დანადგარის დანიშნულებაა ნავთობური წარმოშობის საწვავის წვის შედეგად მიღებული ქიმიური ენერგია გარდაქმნას მექანიკურ ენერგიად.

  • რა არის Top fuel და რით განსხვავდება ბენზინისაგან

    თუკი გნებავთ შექმნათ მაღალი სიძლიერის მქონე 4 ტაქტიანი (Stroke) ძრავა, არსებობს რამოდენიმე მეთოდი მის მისაღწევად. პირველი: გავზარდოთ ტაქტი. მეორე: დავაყენოთ ტურბინა/სუპერჩარჯერი. მესამე და ბოლო: შევცვალოთ ბენზინი სხვა უფრო ენერგეტიკული საწვავით. ხოლო რაც შეეხება Top fuel დრაგსტერებს, სამივეს ერთიანად აკეთებენ.

Followers

Saturday, October 3, 2015

მოდის, Mercedes GLS მოდის!


ინტერნეტში ახალი Mercedes GLS-ის თითქმის შეუნიღბავი ფოტოები გამოჩნდა . მართალია, რამდენიმე დეტალი ამ ფოტოებზეც დაფარულია, მაგრამ პრინციპში, თითქმის შეიძლება სრული შთაბეჭდილების შექმნა, თუ როგორი იქნება ”ბენცის” ახალი დიდი SUV.


ჩვენი გერმანელი კოლეგების ინფორმაციით, ახალი Mercedes GLS-ის ტოპ-ძრავა 5,5-ლიტრიანი V8 Turbo იქნება, რომელსაც ავტომობილი Mercedes GLE 63 AMG-სგან მიიღებს. შესრულების მიხედვით, მისი სიმძლავრე 585 ცხენის ძალამდე უნდა იყოს.

ინტერიერში შევხვდებით ახალ კოკპიტს და უახლეს გასართობ-საინფორმაციო სისტემას. პირველად იქნება ხელმისაწვდომი ოფციური Apple Car Play. გარდა ამისა, ავტომობილი მიიღებს ახალ, 9-საფეხურიან ავტომატურ გადაცემათა კოლოფს 9G-Tronic-ს, რომელიც ამჟამინდელ 7G-Tronic-ს ჩაანაცვლებს. გერმანული AUTO BILD-ის ინფორმაციით, ახალ Mercedes GLS-ს პირველად 2016 წლის იანვარში, დეტროიტის ავტოშოუზე ვიხილავთ.


                                                                წყარო: Auto Bild Georgia

Will The 300MPH Capable Ferrari F80 Hypercar Rule Them All


The Ferrari will be powered by a hybrid drivetrain that pairs a KERS system with a combustion engine and would produce 1200 hp. Thats some serious horsepower. I thin Ferrari is on to something here.
The iconic V12 would be replaced by a 900hp twin turbo V8 setup, which would be married with the 300hp KERS system. Theis ridiculous two-seater would zoom from 0 to 62 mph in only 2.2 seconds with a top speed of a whopping 310mph.
Still like you and many others I’d like to see it powered by a naturally aspirated V12 engine, but let’s not forget that the legendary Ferrari F40 was also powered by the same V8 power plant.
What are your thoughts on this concept.



                                                               Source: Bmwmblog.com

Friday, October 2, 2015

Happy 50th Birthday, Bronco! Here’s the Details on the New One!


2018 Ford Bronco Illustration by Joseph Yoon
Today marks a big day in the life of a Ford Bronco fan. Today celebrates the official 50th birthday of the pioneering off-road vehicle that so many people fell in love with. To celebrate this joyous of days, we have all-new details about the new Ford Bronco, probably debuting in 2018.

Based on our anonymous source “close to the matter,” the new Bronco will be based off the new Super Duty platform, come with 38″ tires, have a fifty-two speed manual transmission, have double stacks that belch out coal, and will have a Hellcat motor strapped to a Ford Performance V8 straight from the GT350 R. It’s on the Internet, so it must be true?!
Wait, that doesn’t sound right at all. Let’s try that again.
Here’s a roundup of what we THINK the new, 2018 Bronco will have if it sees production.

First, it’ll probably be built on the upcoming Ranger platform, assuming the Ranger sees production. It’ll be powered by an EcoBoost 4-cylinder, or maybe the 2.7L V6 EcoBoost. There’s always a chance a diesel will be an option. But we can safely say that a V16 combining a 5.2L V8 and Dodge’s Hellcat 6.2L V8 isn’t happening. Like ever.

Will it have a manual transmission? Well, it’s more likely to happen than seeing the F-150 get a manual transmission. If the Ranger does, then it’s likely the Bronco will, since they’ll be sharing the technology. If it does get a manual transmission, it’ll probably have 6 gears, and not the 52 suggested earlier.
                                                                 Source: Ford-Trucks

დღეს Ford Bronco-ს 50 წელი შეუსრულდა. ცოტაოდენი რამ კი მის ახალ შთამომავალზე.


დღევანდელი დღე არის ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი "ბრონკოს" ფანებისთვის, რადგან  დღეს აღინიშნება პიონერი "ოფ-როუდერის" 50 წლის უიბილე, დიახ სწორედ "ფორდ ბრონკოსი!" იმ პიონერისა რომელმაც ამდენ ადამიანს შეაყვარა თავი. ამ დღის აღსანიშნავად ცოტაოდენი სიახლე მის შთამომავალზე რომლის შესაძლო დებიუტი შესაძლოა 2018 წელს შედგეს.


ანონიმურ წყაროზე დაყრდნობით, ახალი "ბრონკო" იქნება "Super Duty-ს ბაზაზე აწყობილი საბურავის ბაზით 38" და "ფორდის" V8 ტიპის ძრავით, რომელიც მიიღებს GT350R-ისაგან.

         P.S თუკი ყველაფერი ისე იქნება როგორც მაღლა იყო ხსენებული, ასეთს უნდა მოველოდოთ



შესაძლოა პირველად იგი Ranger-ის ბაზაზე შეიქმნას, რომელიც იქნება აღჭურვილი Ecoboost-ის 4 ცილინდრიანი ძრავით ან 2.7L მოცულობის V6 ტიპის ძრავით. ასევე შესაძლოა იყოს დიზელიც ხელმისაწვდომი.


ახლა კი მთავარი: ექნება კი მას მექანიკური გადაცემათა კოლოფი? ამის მოხდენა უფროა შესაძლო, ვიდრე  "F-150-ის" ხილვა იგივე კოლოფით. თუ კი Ranger-ი აღიჭურვება მექანიკური კოლოფით, მაშინ Bronco-ც იქნება აგრეთვე. ეს ყველაფერი კი გამომდინარეობს იქიდან რომ ეს ორი უკანასნკელი ერთმანეთს ტექნოლოგიებს უზიარებს.

Wednesday, September 30, 2015

Mazda Possibly Maybe Might Have a New Rotary Sports Car Maybe

The timing all seems right; now it's up to Mazda to follow through.


Mazda has been teasing us about a new RX-7 for years, to the point where many of us are too skeptical to be strung along on these rumors anymore. Yes, 2017 marks the RX-7's 50th birthday, and yes, 2020 marks Mazda's 100th anniversary. It's true: these are times as good as any to revive a legend. 
Mazda announced today that it will be showcasing a brand-new sports car concept at the Tokyo Motor Show later this month. There's a teaser photo of it, above, though it really doesn't provide much information. The low, flat beltline recalls that of the Subaru BRZ/Toyota GT86/Scion FR-S, which could possibly point to a front-engine rear-drive sports car.
The company claims to have attempted to keep as closely to its lineage as possible with this new design. Mazda's sports car history will also play an integral part of the design. While you could imagine these details to match that of an RX-7 successor, that could also be said of a new Miata MX-5. And Mazda has said no words about what sort of engine will be under the hood. Will it be a rotary? A SkyActiv? A SkyActiv Rotary? We just don't know.
Last month, Mazda stated that it was still working on developing the rotary engine to bring it up to par with piston engines. This was also exciting news, but since RX-7 revival rumors have always existed in the realm of the subjective, we're waiting for an actual car with an actual rotary engine before we get ​too ​excited about this one.
                                                             Source: Road and Track

ტესლამ ყველას გადაუფრინა: გაიცანით Tesla-ს პირველი SUV - Model X


Tesla-ს შეფი ელონ მასკი რომ განსაკუთრებული ტიპია, ეს AUTO BILD-ის მკითხველებმა უკვე იცით. და აი, კიდევ ერთი დასტური იმისა, რომ მასკი გამორჩეულია: ”ტესლამ” თავისი პირველი SUV არა ფრანკფურტის ავტოშოუზე, რომელიც კვირას დასრულდა, არამედ ამ ერთ-ერთი უდიდესი ავტოგამოფენის დამთავრების შემდეგ, ცალკე წარმოადგინა. გაიცანით: Tesla Model X.


ეს გახლავთ ”ტესლას” ელექტრო-SUV, რომელმაც, უნდა აღინიშნოს, საკმაოდ დააგვიანა, რადგან ელონ მასკს მისი პრეზენტაცია ჯერ კიდევ 2013 წელს ჰქონდა დაგეგმილი. თუმცა, სჯობს გვიან, ვიდრე არასდროს: თქვენ წინაშეა Tesla Model X, რომელიც ამერიკაში უკვე იყიდება.


წინა მხრიდან ავტომობილი, რა თქმა უნდა, საკმაოდ ჰგავს Model S-ს, გვერდიდან კი გაცილებით მაღალია. როგორც მოსალოდნელი იყო, Model X დამატებითი ოფციის სახით ხელმისაწვდომია სავარძლების მესამე რიგით და 7 მგზავრს იტევს. გარკვეულია Tesla-ს პირველი SUV-ის ფასიც: ახალი მოდელის პირველი ვერსიები, სახელწოდებით Signature, 117 000 ევრო ღირს. თუმცა ეს ამერიკული ფასია, ევროპაში კი, სავარაუდოდ, უფრო ძვირი იქნება.


ელექტროამძრაობასთან ერთად, Model X-ის განსაკუთრებულობა მისი წინა კარებია, რომელსაც თავად ელონ მასკი Falcon wings-ს უწოდებს. გარდა ამისა, როგორც კი მძღოლი ავტომობილს მიუახლოვდება, მისი კარი ავტომატურად იღება და ავტომატურადვე იკეტება. ამავდროულად, კარი აღჭურვილია სენსორებით, რაც გამორიცხავს იმას, რომ სხვა ავტომობილი დააზიანოს და ან თვითონ Model X-ის კარი დაზიანდეს.

Tesla Model X: ყველაზე დიდი პანორამული საქარე მინა

Signature-ვერსია 90-კვ/სთ-იანი ელემენტით გამოდის, რომელიც წინა (259 ცხენის ძალა) და უკანა (503 ცხენის ძალა) ღერძების ორივე ელექტრომოტორს ემსახურება. ჯამური სიმძლავრე: 762 ცხენის ძალა. ასეთი სიმძლავრით Model X 100 კმ/სთ-მდე ზუსტად 3,8 წამში ჩქარდება - ყოველ შემთხვევაში, ასეთია ელონ მასკის დაპირება, მაქსიმალური სისწრაფე კი 250 კმ/სთ იქნება. მასკისვე ცნობით, Model X დამუხტვის შემდეგ თითქმის 400 კილომეტრის გავლას მოახერხებს. რა თქმა უნდა, იარსებებს უფრო მცირესიმძლავრიანი ვერსიაც. აქვე ვთქვათ საწყისი ფასიც: დაახლოებით 70 000 ევრო.



                                                                 წყარო: Auto Bild Geogia

Tuesday, September 29, 2015

ბარაკ ობამას დაჯავშნული ავტომობილი


აშშ-ს პრეზიდენტ ბარაკ ობამას ავტომობილი, მეტსახელად “მხეცი” (The Beast) არის არა მხოლოდ VIP-კლასის ლიმუზინი, არამედ მას ასევე  უწოდებენ ყველაზე უსაფრთხო და დაჯავშნული ავტომობილს მთელ მსოფლიოში. 20 სმ სისქის დაჯავშნული კარები და 12 სმ სისქის მინა უძლებენ პირდაპირ დარტყმას მსხვილკალიბრიანი იარაღიდანაც კი. ქიმიური იარაღის გამოყენების შემთხვევისთვის, ავტომობილი აღჭურვილია ჯანგბადის ბალონებით. ასევე იგი აღჭურვილია ცრელმლსადენი და ცეცხლსასროლი იარაღითა და ქვემეხებით, და ყოველი შემთხვევისათვის პრეზიდენტის ჯგუფის სისხლის კონტეინერებით ექსტრემალური სიტუაციისთვის.


“მხეცი” დამზადებულია General Motors-ის მიერ, და აწყობილია სატვირთო პიკაპ - GMC TopKick-ის ბაზაზე. მისი სიგრძეა 5.5 მეტრი, იწონის 8 ტონაზე მეტს, და 100 კილომეტრზე მოიხმარს 30 ლიტრ დიზელის საწვავს.

ავტომობილი მთელს მსობლიოში, მის პატრონთან ერთად მოგზაურობს სპეციალური სატრანსპორთო თვითმფრინავით C-17 Globemaster. არსებობს ვერსია იმის შესახებ, რომ ობამას არსენალში “მხეცის” რამოდენიმე კლონი არსებობს. თითოეულის ღირებულება სავარაუდოდ $300 000 შეადგენს.


თვითმფრინავ C-17 Globemaster-ით ასევე ახდენენ დაჯავშნულ Chevrolet Suburban-ის ტრანსპორტირებას, რომლითაც გადაადგილდებიან, პრეზიდენტის დაცვის თანამშრომლები და გადააქვთ საკომუნიკაციო საშუალებები.



პრეზიდენტის ავტომობილი საკმაოდ კარგადა აღჭურვილი. მის საბარგულში მოიპოვება ყველაფერი, ცეცხსაქრობი, შაშხანები, პისტოლეტები, ნაღმტყორცნები, ცრემლსადენი გაზი და როგორც ზემოთ ავღნოშნეთ, პრეზიდენტის ჯგუფის სისხლის კონტეინერები ექსტრემალური სიტუაციისათვის. სხვათა შორის, პრეზიდენტის სავრძელი არის ნაჭრის და არა ტყავის.


რაც შეეხება მძროლს, ის არის CIA-ს მიერ მომზადებული სპეციალური სამსახურის აგენტი, რომელიც მსუბუქად მართავს 8 ტონიან მხეცს.









Monday, September 28, 2015

საბჭოური მანქანების ისტორია

ერთხელ, ერთმა კომპოზიტორმა ბრძანა, - მუსიკაში 7 ნოტი არსებობს და ყველაფერს სწორედ მათი განსხვავებული კომბინაციები ქმნიან.
ამიტომაც გასაკვირი არაა ის ფაქტი, რომ სიმღერათა რაღაც ნაწილს საერთო ჟღერადობა აქვსო. არცთუ ღრმა ლოგიკით ეს ფრაზა შეიძლება მანქანებსაც მოვარგოთ და მათ გარკვეულ იდენტურობაზეც ვისაუბროთ, - ყველა მათგანს ხომ 4 ბორბალი აქვს. ამ სტატიაში ჩვენ თვალს ეტაპობრივად გადავავლებთ საბჭოური ავტოინდუსტრიის განვითარების პერიპეტიებს და შევეცდებით იმის განსაზღვრას, თუ რა პრაქტიკული მსგავსებაა საბჭოური და ამერიკული წარმოების ავტომობილების თეორიულად განსხვავებულ მოდელებში.



რუსი მწერლისა და ფილოსოფოსის, ვასილი როზანოვის აზრით, რუსეთში სიმდიდრის დაგროვების თითოეული შემთხვევა ქურდობის ან გამოძალვის ელემენტებს შეიცავს. ამ საკითხს ვასილი ვასილევიჩის მსგავსად, ჩვენც ოდნავ კრიტიკულად თუ შევხედავთ და ისტორიულ ფაქტებსაც მოვიშველიებთ, მივალთ დასკვნამდე, რომ ჯერ კიდევ 1917 წლამდე რუსეთის იმპერია და მეტადრე მისი ეკონომიკური დარგი აქტიურად ცდილობდა ევროპულ სტანდარტებთან დაახლოებას. ამიტომაც იმ დროისთვის გარკვეული „კალკა“, განსაკუთრებით კი ინდუსტრიულ დარგებში, ადგილობრივი მაღალჩინოსნების (და არამხოლოდ მათი) თვალსაზრისით გამართლებულიც გახლდათ. 

ოქტომბრის რევოლუციის შემდეგ, რუსეთში აქტიურად დაიწყო იმ მითის პროპაგანდა, რომლის თანახმადაც ყველაფერი სასარგებლო და საინტერესო მათ სამშობლოში გახლდათ გამოგონებული თუ წარმოებული. თუმცა აქ დაბრკოლებას სხვა რამ ქმნიდა, - უნდა ასრულებულიყო პროპაგანდის მონეტის მეორე მხარეც, მსოფლიოს ყველაზე პროგრესულ ქვეყანას სხვებთან შედარებით, მოწინავე
ტექნოლოგია უნდა ჰქონოდა წარმოების განსავითარებლად. ამ მიზნით კომუნისტებმა სპეციალური ორგანიზაციაც კი დაარსეს, რომელსაც ნამ (რუსული აბრევიატურით: საავტომობილო კვლევის ცენტრალური ინსტიტუტი) ეწოდა. სულ მალე მზე პირველმა საბჭოურმა მანქანამ იხილა, რომლის ავტორი ახალგაზრდა ინჟინერი, ვინმე კონსტანტინ შარპოვი გახლდათ. მოდელი მოულოდნელად იმდენად წარმატებული გამოდგა, რომ მალე მისი მასობრივად წარმოება დაიწყო. მოგვიანებით, 1979 წელს, თავის მემუარებში შარპოვმა აღნიშნა, რომ „ნამი-1“ სხვა არაფერი იყო თუ არა, ჩეხური ტატრა-11-ის სრული კოპია.



                                              1927-30 წლებში „ნამი-1"-ის 403 მოდელი იქნა წარმოებული.
მიუხედავად ამისა, მანქანა მასობრივი მოხმარებისთვის მაინც არ იყო გამიზნული და მხოლოდ მაღალჩინოსანთა მომსახურებას ეწეოდა. ქვეყნის მზარდ ბაზარს მზარდი მოთხოვნაც მოჰყვა, რის გამოც სსრკ ახალი საავტომობილო ქარხნების აშენებისა და განვითარების საჭიროების წინაშე დადგა. 

კატალიზატორის როლი „დიდმა დეპრესიამ“ შეასრულა. 1929 წელს ამერიკის შეერთებულ შტატებში ღრმა ეკონომიკური კრიზისი დაიწყო, რამაც ამ ქვეყნის წამყვანი საავტომობილო კომპანიების, „შევროლესა“ და „ფორდის“, საქმიანობაზე პირდაპირი და, რაც მთავარია, უარყოფითი ზეგავლენა მოახდინა. ზოგადად, ქვეყანაში მანქანების გაყიდვათა მოცულობა განახევრდა. ხსენებულმა კომპანიებმა კი გაკოტრების რეალური საფრთხე იგრძნეს, ჩათრევას ჩაყოლა ამჯობინეს და გადაწყვიტეს საბჭოთა ხელისუფალთათვის სამთავრობო ორგანოების მომსახურების მიზნით, კომერციული მოდელების წარმოება შეეთავაზებინათ. შედეგად, სულ მალე საბჭოურ გზებზე „ფორდი A“-ს მოდელი გამოჩნდა. მოგვიანებით კი, შეთანხმების საფუძველზე, მისი წარმოება სსრკ-შიც დაიწყო.



                                                                  "საბჭოური ფორდები"
ფორდის ადგილობრივი წარმოების საპასუხისმგებლო ფუნქცია კომპანია „გაზ"-მა (გორკის საავტომობილო ქარხანა) ითავა. პირველი მოდელები ბაზარზე 1932 წლის დეკემბერში გამოჩნდნენ და ძალიან მალევე დაიმკვიდრეს საინტერესო და, ამავდროულად, ლოგიკური მეტსახელი, - „საბჭოური ფორდები“. სხვა ყველა სიკეთესთან ერთად, „ფორდებს“ ლოგოც კი იდენტური ჰქონდათ, - ლურჯი ოვალი ცენტრში შესაბამისი ბრენდის მითითებით. გამომდინარე იქიდან, რომ „გაზ"-ის მიერ წარმოებული მოდელი ამერიკულ ანალოგთან შედარებით, სერიოზულ დახვეწას საჭიროებდა, რუსმა ინჟინერ-მექანიკოსებმა „ზემოდან“ მიღებული დავალების საფუძველზე, აქტიური მუშაობა დაიწყეს და 5 წელიწადში ახალი და საბჭოური მანქანათმშენებლობისთვის საეტაპო მოდელი, - „გაზ მ1“ შექმნეს, რომლის უპირატესობად თავიდანვე მძიმე რუსულ კლიმატთან (თუ გზებთან) მაქსიმალური მორგებადობა დასახელდა. აღსანიშნავია, რომ მოგვიანებით „გაზ მ1“-ის დიზაინი მრავალი საბჭოური მანქანისთვის გახდა „შთაგონების წყარო“. 
1930-იანი წლების დასაწყისში, საბჭოთა ინჟინრებმა უკვე ლიმუზინის ტიპის მოდელების შექმნაზე დაიწყეს მუშაობა. მეორე მსოფლიოს ომის წინ სსრკ-ში 3 საკმაოდ მსხვილი და მზარდი საავტომობილო ქარხანა ფუნქციონირებდა. მიუხედავად ამისა, პირველი საბჭოური ლიმუზინი ამერიკულის ანალოგი გახლდათ. ახალი მოდელის დაგეგმვის საპასუხისმგებლო საქმეში თვით იოსებ სტალინი ჩაერთო, რომლის პირადი არჩევანის საფუძველზე, „ზის-110“ „პაკარდი 180“-ის დიზაინზე დაყრდნობით აიგო. აქვე აღვნიშნოთ, რომ განიხილებოდა „პაკარდი კლიპერის“, „კადილაკი 75“-ისა და „კადილაკი 63“-ის კანდიდატურებიც.

1945 წლის აგვისტოში, საბჭოთა მთავრობის დადგენილებით, 
მოსკოვში მსუბუქი მანქანების მწარმოებელი ახალი ქარხანა გაიხსნა, რომელიც სხვა თანამემამულე ავტოსაწარმოებისგან შედარებით დახვეწილი და თანამედროვე საწარმოო ხაზით გამოირჩეოდა. ახალი პროდუქციისთვის „ნიმუშების“ არჩევის პასუხიმგებლობა საკუთარ თავზე ისევ სტალინმა აიღო. იოსებ ბესარიონოვიჩის ძვირფასი ყურადღება იმთავითვე „Opel Cadette“-ზე შეჩერდა. ავტოინჟინრებმა მოდელი დაშალეს და მისი შესწავლა დაიწყეს. პირველი 5 ექსპონატი 1946 წლის ნოემბერში იქნა წარმოებული. იმავე წელს მოსკოვის საავტომობილო ქარხანაში რებრენდინგს ჰქონდა ადგილი, - ახალი სახელწოდებით „მოსკვიჩი“, საწარმომ „ფორდის“: „Perfect"-ისა და „Taurus"-ის ძრავაზე ახალი მოდელები ააგო.

მორიგი საავტომობილო ბუმი საბჭოთა კავშირში 1959-1965 წლით თარიღდება, როდესაც ეკონომიკის განვითარების 7-წლიანი პროგრამის მნიშვნელოვანი ნაწილი სწორედ საავტომობილო ინდუსტრიის დახვეწის პოლიტიკას ითვალისწინებდა. კომპანია „გაზ“-მა, როგორც საბჭოური ავტოწარმოების ფლაგმანმა, ხელისუფალთა მომსახურებისთვის რუსული მანქანათმშენებლობისთვის ლეგენდად ქცეული მოდელი, „ჩაიკა“ შექმნა. იმავე წელს „კადილაკის“ დიზაინზე აიგო "ზილ-111".









ავტოინდუსტრიის განვითარება ეტაპობრივად მიმდინარეობდა უკრაინაშიც. „ზაპოროჟეცის“ საწარმო, რომელიც თავისი მოდელის "ზაზ-965"-ის წარმოებას ფიატის ბაზაზე გეგმავდა, არჩევანი საბოლოოდ გერმანული კომპანია „NSU“-ზე შეაჩერა. ზაზ-ის ხსენებული მოდელი NSU Prinz 4-ის სრული ანალოგია. ისტორიას ის თავისი „პორტაბელურობით“, მცირე ძრავითა და მეტსახელით - „საპნის ყუთი“ შემორჩა.



საშუალო კლასის ავტომობილებში საკმაოდ დიდი ხნის მანძილზე პირველობას სტაბილურად ინარჩუნებდა „პობედა“, რომელსაც მოგვიანებით სახელი შეუცვალეს, - „ვოლგას“ მიერ წარმოებული მოდელები თავისი დიზაინით ძალიან ჰგვანან Chevrolet Belair-ისა და Plymouth Savoy-ის. ფორდი Mainline-ისა და გაზ-21-ის ერთმანეთისგან გარჩევა კი თითქმის შეუძლებელია.


1970 წელს ხელი მოეწერა კონტრაქტს იტალიურ "ფიატთან", რომლის საფუძველზეც კომპანია „ლადა“ იღებდა პასუხიმგებლობას ეწარმოებინა ფიატის მარკის ავტომობილები რუსული ბრენდის მარკით.

ლეობიდ ბრეჟნევის დროს საბჭოური ავტოინდუსტრია უკვე ძვირადღირებული, მაღალი კლასის მანქანების წარმოებაზე გადაერთო. ბრეჟნევი თავად გახლდათ ავტომობილების დიდი მოყვარული. 1965 წელს აშშ-დან მას ექსკლუზიურად გამოუგზავნეს ავტოგამოფენაზე შეძენილი „ლინკოლნ კონტინენტალი“, რომელიც ლეონიდ ილიჩმა მაშინვე ზილ-ის ქარხანაში მიავლინა, ინჟინრებს მოდელის შესწავლა და გაუმჯობესებული ანალოგის აგება დაავალა. სიმბოლურია, რომ მისი სურვილი სისრულეში 1967 წელს, ოქტომბრის რევოლუციის 50-წლისთავზე მოიყვანეს. მართალია, ზილ-114 „მშობლისგან“ ოდნავ განსხვავდებოდა, თუმცა საბჭოური წარმოების გახლდათ. აღსანიშნავია, რომ მისი მომდევნო მოდელი, ზილ-115 „Cadillac Fleetwood 76“-ის ბაზაზე აიგო.

საბჭოთა კავშირის დაშლის შემდგომ, რუსულ ავტოინდუსტრიაში კოპირების შემთხვევები ძველებურად ხშირია. როგორც რუსეთში ხუმრობენ, ერთადერთი, ნამდვილად რუსული წარმოების მოდელი „ნივა“, იგივე ვაზ-2121-ია. აღსანიშნავია, რომ 1998 წლიდან "ლადა"-სა და „ჯენერალ მოტორსის“ შეთანხმების საფუძველზე, „ნივას“ ამერიკული კომპანიაც აწარმოებს.





































ნიდერლანდების გზებზე უპილოტო მინიავტობუსები გამოჩნდება

ნიდერლანდებში საზოგადოებრივ გზებზე პირველად მცირე ზომის სამგზავრო ავტობუსები გამოჩნდება, რომელიც ავტოპილოტირების რეჟიმში იმართება. მანქანას სახელად WEpod გააჩნია ელექტრომექანიკური სისტემა. მინი ავტობუსში 6 ადამიანის ადგილია, რომელთა დაჯავშნა მსურველებს მობილური აპლიკაციის მეშვეობით შეეძლებათ.


თავდაპირველად მინიავტობუსი ორ ქალაქ ედე-სა და ვაგენინგენს შორის იმოძრავებს. WEpod მიიღებს რადარებს, ლაზერულ სენსორებს, GPS მიმღებსა და კამერებს, რომელიც მას დაეხმარება სატრანსპორტო ნაკადში გადაადგილებაში. ბარიერების გადალახვასა და საჭირო მანევრების შესრულებაში. მინიავტობუსის მოძრაობის მაქსიმალური სიჩქარე 25 კილომეტრი საათშია.


უსაფრთხოების მიზნებიდან გამომდინარე, თვითმართვადი ტრანსპორტის ექსპლუატირება არ მოხდება უამინდობის, პიკის საათებისა და ღამის პირობებში. WEpod გზებზე ნოემბრის თვეში გამოჩნდება, თუ პროექტი წარმატებულად ჩაივლის, მაშინ 2016 წლის მაისიდან ის ნიდერლანდების სხვა ქალაქებშიც გამოჩნდება.