• ფორმულა 1: გრან პრი 2019

    2019 წლის ფორმულა ერთის გრან პრი სარბოლო სესიებით

  • ავტომობილის თვითდიაგნოსტიკის ფუნქცია

    თანამედროვე და, მით უმეტეს, მომავლის „ჭკვიანი ავტომობილის“ ტექნიკური სისტემის მართვა წარმოუდგენელია მისი შემადგენელი მექანიზმებისა და მოწყობილობების მუშაობის მუდმივი (თვით)დიაგნოსტიკის გარეშე. ეს აუცილებელია, რათა მართვის სისტემამ დროულად მოახდინოს რეაგირება სისტემაში მომხდარ არასტანდარტულ მოვლენებზე და ეცადოს, თავად აღმოფხვრას იგი; ან ოპერატიულად გააფრთხილოს მძღოლი უწესივრობების შესახებ; ან (უკიდურეს შემთხვევაში) დაიმახსოვროს ისინი, რათა მოთხოვნისთანავე მიაწოდოს მათ შესახებ ინფორმაცია სერვისის თანამშრომელს (ან მძღოლს).

  • Sir Vival - ექსპერიმენტალური უსაფრთხო ავტომობილი შორეული წარსულიდან

    არსებობენ ავტომობილები, რომლებიც ხანდახან დროს უსწრებენ: ტექნოლოგიით, ვიზუალით თუ ა.შ. უშუალოდ კი ეს ერთგვარი "მუშტაიდის საბავშვო მანქანა" სინამდვილეში 1958 წლის Sir Vival-ია. რომელიც ვოლტერ ჯერომის შთაგონებთი მისია იყო შეექმნა მსოფლიოში ყველაზე დაცული ავტომობილი. პროექტი 10 წელი გაგრძელდა. საბოლოო ჯამში, მას მართალია დასახული მიზანი ბოლომდე ვერ გამოუვიდა მაგრამ მისმა ქმნილებამ მსოფლოში ყველაზე უცნაური ავტომობილის ტიტული მაინც დაიმსახურა. რეალურად, იგი ერთ-ერთი პირველი ავტომობილია 1957 წლის Aurora-სთან ერთად რომელიც ექსპერიმენტალურ უსაფრთხო ავტომობილად შეიქმნა.

  • საავტომობილო შიგაწვის ძრავები

    საავტომობილო ტრანსპორტში დღეისთვის გამოყენებულია ნავთობური წარმოშობის თხევად საწვავზე (ან აირად საწვავზე) მომუშავე შიგაწვის ძრავები. აღნიშნული ენერგეტიკული დანადგარის დანიშნულებაა ნავთობური წარმოშობის საწვავის წვის შედეგად მიღებული ქიმიური ენერგია გარდაქმნას მექანიკურ ენერგიად.

  • რა არის Top fuel და რით განსხვავდება ბენზინისაგან

    თუკი გნებავთ შექმნათ მაღალი სიძლიერის მქონე 4 ტაქტიანი (Stroke) ძრავა, არსებობს რამოდენიმე მეთოდი მის მისაღწევად. პირველი: გავზარდოთ ტაქტი. მეორე: დავაყენოთ ტურბინა/სუპერჩარჯერი. მესამე და ბოლო: შევცვალოთ ბენზინი სხვა უფრო ენერგეტიკული საწვავით. ხოლო რაც შეეხება Top fuel დრაგსტერებს, სამივეს ერთიანად აკეთებენ.

Followers

Monday, September 28, 2015

ნიდერლანდების გზებზე უპილოტო მინიავტობუსები გამოჩნდება

ნიდერლანდებში საზოგადოებრივ გზებზე პირველად მცირე ზომის სამგზავრო ავტობუსები გამოჩნდება, რომელიც ავტოპილოტირების რეჟიმში იმართება. მანქანას სახელად WEpod გააჩნია ელექტრომექანიკური სისტემა. მინი ავტობუსში 6 ადამიანის ადგილია, რომელთა დაჯავშნა მსურველებს მობილური აპლიკაციის მეშვეობით შეეძლებათ.


თავდაპირველად მინიავტობუსი ორ ქალაქ ედე-სა და ვაგენინგენს შორის იმოძრავებს. WEpod მიიღებს რადარებს, ლაზერულ სენსორებს, GPS მიმღებსა და კამერებს, რომელიც მას დაეხმარება სატრანსპორტო ნაკადში გადაადგილებაში. ბარიერების გადალახვასა და საჭირო მანევრების შესრულებაში. მინიავტობუსის მოძრაობის მაქსიმალური სიჩქარე 25 კილომეტრი საათშია.


უსაფრთხოების მიზნებიდან გამომდინარე, თვითმართვადი ტრანსპორტის ექსპლუატირება არ მოხდება უამინდობის, პიკის საათებისა და ღამის პირობებში. WEpod გზებზე ნოემბრის თვეში გამოჩნდება, თუ პროექტი წარმატებულად ჩაივლის, მაშინ 2016 წლის მაისიდან ის ნიდერლანდების სხვა ქალაქებშიც გამოჩნდება.