Friday, March 31, 2017
რა არის Top fuel და რით განსხვავდება ბენზინისაგან
თუკი გნებავთ შექმნათ მაღალი სიძლიერის მქონე 4 ტაქტიანი (Stroke) ძრავა, არსებობს რამოდენიმე მეთოდი მის მისაღწევად.
პირველი: გავზარდოთ ტაქტი.
მეორე: დავაყენოთ ტურბინა/სუპერჩარჯერი.
მესამე და ბოლო: შევცვალოთ ბენზინი სხვა უფრო ენერგეტიკული საწვავით.
ხოლო რაც შეეხება Top fuel დრაგსტერებს, სამივეს ერთიანად აკეთებენ.
Nitro-burning და Top fuel ძრავების პრინციპი იგივეა - ძრავი დაპროექტებულია ისე, რომ დაწვას ნიტრომეთანი ბენზინის მაგივრად. მათთვის ვინც ქიმიაში ერკვევა ბენზინის ფორმულაა C8H18, ხოლო ნიტრომეთანის CH3NO2. ისევე როგორც ბენზინი და ჰაერი არის შერეული ერთმანეთში რათა მოხდეს აფეთქება, ნიტრომეთანიც ასევე შერეულია აზოტის ქვეჟანგთან.
ნიტრომეთანის უდიდესი უპრატესობა არის ის, რომ ძრავში თითოეული აფეთქებიდან შეგიძლიათ მიიღოთ უფრო მეტი ცხენის ძალა. მართალია იგი ნაკლებად ენერგეტიკულია ვიდრე ბენზინი, მაგრამ შეგიძლიათ დაწვათ უფრო მეტი ნიტრომეთანი ცილინდრში. რაც უდრის მეტ ძალას თითოეულ ტაქტში. ზოგადად საჭიროა 6.8 ლიტრი ჰაერი რათა დაიწვას 0.4 ლიტრი საწვავი, ხოლო ნიტრომეთანის შემთხვევაში კი 0.7 ლიტრი ჰაერი 0.4 ლიტრისთვის. რაც ნიშნავს, რომ ბენზინთან შედარებისას, შეგიძლიათ შეაფრქვიოთ 8ჯერ მეტი ნიტრომეთანი ცილინდრში და მიიღოთ სრული წვა. ეს უფრო თეორიულად, მაგრამ რეალურად რადგანაც იგი ვერ არის ბენზინივით მასიური ენერგიის პირობებში, მასზე 2.5ჯერ უფრო მძლავრია. ასევე შეგიძლიათ ორმაგად ან სამმაგად შეცვალოთ ცხენის ძალები საწვავის შეცვლით, რაც დიდი გაუმჯობესებაა.
ჩვეულებრვივ დრაგის სარბოლო მანქანების ტაქტი 8.9 ლიტრს უდრის, არის სუპერჩარჯირებული და გამოიმუშავებს 6.000 ცხენის ძალას. შეუძლია დაწვას დაახლოებით 4 ლიტრი ნიტრომეთანი წამში, მიახლოებით ეს იგივეა ორი ჩაის კოვზი ნიტრომეთანის ჩაღვრა თითოეულ ცილინდრში.
ასევე მას ერთ-ერთი საინტერესო უნარი გააჩნია: ბენზინივით სწრაფად არ იწვის. იგი იმდენად ნელა იწვის, რომ ვერ ასწრებს მთლიანად დაწვას როდესაც ჯერ კიდევ ცილინდრშია და სარქველები იღება. ასე რომ, გამოსაბოლქვ სისტემას ჯერ კიდევ აფეთქების სტადიაში მყოფი ნიტრომეთანი გამოაქვს ძრავიდან. ზუსტად ამის გამო ვხედავთ ხოლმე მაყუჩიდან ცეცხლსროლას.
Thursday, March 30, 2017
ახალი ცნობები Mercedes-ის სამომავლო ჰიპერქარზე
გასულ წელს Mercedes-მა განაცხადა ახალი თაობის ჰიპერქარის შექმნაზე, რომელიც ფორმულა ერთის ტექნოლოგიით იქნებოდა აღჭურვილი.
ჰიპერქარს Project One ერქმევა. როგორც შტუტგარდელები ამბობენ, მისი მიზანი არ არის სიჩქარის რეკორდის მოხნა, როგორც ეს Bugatti-მ გააკეთა, არამედ იყოს უდიდესი შესაძლებლობის მქონე სარბოლო ტრეკზე. თუმცა Bugatti-ის, Koenigsegg-ის, Pagani-ის, Aston Martin-ის, Ferrarri-ის და ყველა მაღალი კლასის ჰიპერქართა მწარმოებლის კონკურენტი ნამდვილად იქნება.
AMG-ს გადაწყვეტილებით, მას F1 Wo7 Hybrid-თან ბევრი საერთო ექნება და უფრო მეტიც, მისი "გავლენის" ქვეშ შეიქმნება. რაც მათი მეორე ფორმულა ერთზე დაფუძვნებული მანქანა იქნება, რომლითაც არამარტო ტრეკზე, არამედ სამოქალაქო გზებზეც იქნება გადაადგილება შესაძლებელი. (პირველი 1955 წლის W196-ია იგივე 300 SLR) წონასაც მკაცრად საზღვრავენ, 1247 კილოგრამი! რაც დღესდღეობით არცერთი ჰიპერქარის წონა არ არის.
ხელმისაწვდომი იქნება V ტიპის 6 ცილინდრიანი 1.6 ლიტრი მოცულობის 24 სარქველიანი ძრავი, 1000 ცხენის ძალით. რომლის ბრუნიც იქნება 15.000 (!) სარბოლო მდგომარეობაში, ხოლო სამოქალაქო გზების ვერსიაში 10.000. ყოველივე ამას კი ზემოთხსენებული ფორმულა ერთის ძრავი PU106C ითავებს წინა წამყვანი თვლებით. ასევე შესაძლოა პირველი მანქანა იყოს, რომელსაც ტურბულენტური რეაქტიული აალება გააჩნდეს. ამ სისტემას ფორმულა ერთში წარმატებით იყენებენ.
კომპანია მას 2019 წელს წარადგენს ლიმიტირებულ - 300 ერთეულად 2 მილიონი დოლარის ღირებულებით.
Wednesday, March 29, 2017
ამიერიდან შეგეძლებათ Mustang-ის გულისცემა შეიგრძნოთ
გაგიკვირდათ არა? მეც, სხვათაშორის. როგორც ვიცით, უახლესი Mustang-ი მის წინა თაობებისაგან საგრძნობლად განსხვავდება ტექნოლოგიურად თუ ვიზუალურად. Ford-ი მხოლოდ ამას არ ჯერდება და გადაწყვიტა შეგაგრძნობინოთ მისი ახალი ქმნილების გულისცემა, რომელიც ანალოგიურია ნამდვილი სრულწლოვანი მუსტანგის, რაც 30 ფეთქვაა წუთში. ყოველივე ეს კი სტარტერის (Engine Start/Stop) ღილაკზე აისახება წითლად. (იხილეთ ვიდეო)
რაც შეეხება მის სხვა დეტალებს: ძრავთა გამაში შესაძლებელი იქნება ახალი 2.3 ლიტრი მოცულობის 4 ცილინდრიანი ძრავისა და V ტიპის 5.0 ლიტრი მოცულობის 8 ცილინდრიანი ძრავის ოფცია. Ford-ი ირწმუნება, რომ ახალი 5.0 ყველაზე მძლავრი იქნება რომელიც GT ვერსიას ოდესმე ქონია. ხოლო რაც შეეხება ცხენის ძალებს ჯერ-ჯერობით თავს იკავებენ მისი გამოქვეყნებისგან.
ასევე განახლდება გადაცემათა კოლოფიც ახალი 10 საფეხურიანი ავტომატურით, რომელიც Ford-მა General Motor-სთან ერთად შეიმუშავა და მისი მოწინააღმდეგე Chevrolet Camaro ZL1 იყენებს.
განახლდა ექსტერიერიც, უფრო მრისხანე და ბრაზიანი წინა მხარეს, უკან კი ფარებმა რკალისებური ფორმა მიიღეს. ხოლო ინტერიერში ძველი სამუშაო პანელი ახალი ციფრული 12 ინჩიანი LCD მონიტორით შეიცვალა. ამ ოფციით შეგეძლებათ MyMode-დან შეცვალოთ არამარტო ძრავის, მართვისა და გადაცემათა კოლოფის თავისებურებანი არამედ აპარატურის. ასევე Ford-მა უკეთესი ხარისხის პლასტიკა გამოიყენა და მეტი Soft-touch იქ, სადაც ხელებს ხშირი კონტაქტი ექნება.
ყველაზე საინტერესო კი რაც მას გააჩნია არის Magnetic Adaptive Dampers, რომელსაც ახალი ასევე Shelby GT350 იყენებს. (ეს არის სისტემა რომელიც იყენებს მაგნიტურად კონტროლირებად წევის რეგულატორს, სხვა სიტყვებით, ამორტიზაციაში მაგნეტორეოლოგიური ხსნარია რომელიც კონტროლირდება მაგნიტური ველით).
ასევე აღიჭურვება ახალი უსაფრთხოების სისტემებითა და დამხმარეებით, როგორებიცაა: ქვეითის აღმომჩენი, სავალი ხაზიდან არ გადაცდენის და დისტანციის მატყობინებლით, (პირველი სისტემა როგორც ვიდეოშია აღნიშნული საზღვრავს და აჩვენებს მძღოლს თუ რამდენი ადამიანია მის წინ, ხოლო მეორე სისტემამ თუკი დააფიქსირა ხაზიდან გადასვლა, ნიშანს იძლევა და თავისით ასწორებს მანქანას (ეს სისტემა მოქმედებს მხოლოდ მაშინ, როდესაც ციმციმას გარეშე ხდება გადასვლა)), ასევე ხაზიდან გადასული მანქანის დამხმარებლით (თუკი ხაზიდან გადავა უნებლიედ სისტემა ნიშანს იძლევა) და მძღოლის საგანგაშო სისტემით (როდესაც სისტემა ჩამონტაჟებული კამერების მეშვეობით საზღვრავს გზას, მძღოლის მართვას და შეგროვებული ინფორმაციის ანალიზის მიხედვით ადგენს მის ფიზიკურ მდგომარეობას თუ რამდენად დაღლილია იგი. თუკი მართვა რეგულარულს არ გავს სამუშაო პანელზე გამოჩნდება "დაისვენე").
უახლესი Mustang-ი ხელმისაწვდომი იქნება 2017 წლის შემოდგომიდან.
ბოტასი: გადასწრება სხვა ტრეკებზე უკეთესი იქნება
ვალტერ ბოტასის თქმით, ჯერ-ჯერობით არასწორია მოსაზრება თითქოს 2017 წლის ბოლიდებს არ შეუძლიათ გადასწრება და მისი თქმით, ეს სხვა ტრეკებზე დამტკიცდება.
მელბურნში კარგად ვნახეთ თუ როგორი რთული იყო გადასწრება, თუმცა ბოტასი ოპტიმისტურადაა განწყობილი, მისი თქმით რაც მოხდა ავსტრალიაში არ განმეორდება ყველა ტრეკზე. იგი ირწმუნება, რომ შემდეგი რბოლა, ჩინეთში სულ სხვა ისტორიის მატარებელი იქნება.
როდესაც ჰკითხეს თუ რა იყო მისი დამარცხების მიზეზი ავსტრალიაში და რას ფიქრობდა მომავალ რბოლებზე, მან უპასუხა: "ვფიქრობ ეს უფრო ტრეკის სირთულე იყო. ასევე წრეები, რომელსაც გრძელი სწორი მონაკვეთები გააჩნია უკეთესია, რადგან სლიფსტრიმს დიდი ეფექტი აქვს ახლა, ისევე როგორც DRS-ის გამოყენებას. ასე რომ, სადღაც ვიხილავთ სანახაობრივ რბოლას, სადღაც, მაგალითად როგორებიცაა ბარსელონა ან მონაკო, გადასწრებებთან რთულად იქნება საქმე. დავიცადოთ რამოდენიმე რბოლა და ვნახოთ როგორი იქნება სიტუაცია, მაგრამ წლევანდელი ავსტრალია აშკარად რთული იყო შარშანდელთან შედარებით. ვფიქრობ, როდესაც გყავთ ერთნაირი ბოლიდები ერთი და იგივე საბურავებით, უკიდურესად რთულია გადასწრება. ახალი ბოლიდებით კიდევ უფრო რთულია მიყვე, როდესაც 2 წამით დაშორებაში ხარ და დიდი რაოდენობით გრიპს კარგავ. აქედან გამომდინარე გვჭირდება დიდი სიჩქარე რათა ვცადოთ და შესაძლებელი იყოს გადასწრება.".
მისი აზრით, ისეთი ტრეკი როგორიც ალბერტის პარკია, არ გვთავაზობს რეალურად გადასწრების შესაძლებლობას, ისეთივეს, როგორიც კიმი რაიკონენმა შეძლო. ფაქტია, რომ ლაპინ მანქანებმა დაამტკიცა სიმარტივე, რაც არც ისეთი ცუდია როგორც ნახსენები იყო.
"ვფიქრობ ლაპინგი უფრო მარტივი იყო. ცხადია, შესაძლებელია გუნდებს შორის განსხვავება, მაგრამ როდესაც ხარ ტოპ გუნდში, ტოპ მანქანით, სხვის წინააღმდეგ, არასდროს არის ადვილი გადასწრება. აქედან გამომდინარე მხოლოდ ერთი რბოლა ვნახეთ ამ მანქანებით, ზოგი ადვილი იქნება, ზოგი რთული და მომავალ რბოლებში ვნახავთ რა იქნება. ყველაფერი დამოკიდებულია იმაზე თუ როგორი ხარისხის საბურავები გაქვს, რა სიჩქარით მოძრაობ და რა ხდება შენს წინ". - ამბობს რაიკონენი
Tuesday, March 28, 2017
ჰემილტონი: ფეტელი უფრო დიდი გამოწვევაა ვიდრე როსბერგი
როგორც ვიცით, ჰემილტონი და როსბერგი ოთხი წლის განმავლობაში იყვნენ თანაგუნდელები Mercedes AMG-ში, სადაც სამი წლის განმავლობაში ებრძოდნენ ერთმანეთს ტიტულების მოსაპოვებლად, 2016 წელს კი ყველასათვის მოულოდნელად გაჩემპიონებულმა ნიკო როსბერგმა კარიერა დაასრულა.
ხოლო მას შემდეგ, რაც ფეტელმა 2017 წლის პირველ რბოლაში ავსტრალიის გრან პრის კვარცხლბეკის უმაღლესი საფეხური დაიკავა, ჰემილტონს კითხეს, იქნებოდა თუ არა ფეტელისგან წელს უფრო დიდი კონკურენცია, ვიდრე ამას როსბერგი აკეთებდა ოთხი წლის განმავლობაში, რაზეც მან უპასუხა: "უდაოდ. ვფიქრობ წელს ჩვენ სათავეში საუკეთესო მრბოლელებს ვიხილავთ. ასევე კარგი იქნებოდა ფერნანდო ალონსოს ყოფნაც ზემოთხსენებულში, თუმცა უახლოეს მომავალში ეს შეუძლებელია. ჩვენ გვყავს დიდებული მრბოლელი სებასტიანის სახით, რასაც მისი ოთხი ტიტულიც ადასტურებს, მას გააჩნია წარმოუდგენელი ტალღა ფორმულა ერთში. ეს ყველაფერი წლებია გრძელდება და ალბათ კიდევ დიდი ხანი გაგრძელდება. მასთან ბრძოლა სასიამოვნოა ასევე შესანიშნავია Ferrari-ს დაბრუნება მოწინავე პოზიციებზე.
ჰემილტონმა ასევე აღნიშნა, რომ მას სასიამოვნო დამოკიდებულება აქვს მის ახალ მეწყვილე ვალტერი ბოტასთან. ხოლო როდესაც მას კითხეს თუ რა განსხვავება იყო როსბერგსა და ფეტელს შორის ურთიერთობაზე, მას კომენტარი არ გაუკეთებია.
შეგახსენებთ, რომ შარშან ყოფილი თანაგუნდელები ერთმანეთს არაერთხელ შეეჯახნენ, მარტო ესპანეთის გრან-პრი რად ღირს. ამ ხშირი უსიამოვნო მომენტებიდან გამომდინარე მათი ურთიერთობა კრიტიკულად დაძაბული იყო, Mercedes AMG-ს ბოსს, ტოტო ვოლფს ხშირად უწევდა საქმეში ჩართვა რათა, პილოტები დაეშოშმინებინა.
Nissan-მა ბიუჯეტური NISMO წარადგინა
Nissan-მა წარადგინა ახალი GT-R Track Edition, რომელიც 65.000$-იან "განსხვავებას შეავსებს" GT-R Premium-სა და GT-R NISMO-ს შორის რაც არც მეტი არც ნაკლები 129,585$ ეღირება. მარტივად რომ ვთქვათ ეს არის NISMO-სა და Premium-ის ჰიბრიდი, უფრო კონკრეტულად კი იგი აერთიანებს Premium-ის V6 ტიპის 3.8 ლიტრი მოცულობის წყვილ ტურბო ძრავს 565 ცხენის ძალით და NISMO-ს შასის.
იგი ასევე შეიმოსა NISMO-ს ფრთებით და 20 ინჩიანი დისკებით, რომელსაც აწარმოებს იაპონური კომპანია Rays. აქვს Premium-თან შედარებით ნახევარი ინჩით უფრო ფართო წინა საბურავები, უფრო მტკიცე და დიდი ჭანჭიკებითა დაფიქსირებული ოთხივე საბურავი და კარკასი და სპოილერი, რომელიც 1.4 მილიმეტრით უფრო სქელია ვიდრე Premium-ის, რაც დამატებით სიმტკიცესა და უკეთეს მართვას განაპირობებს. დამატებით მას კარბონის სპოილერი "ეხმარება" გამოირჩეს მთლიან GT-R-თაგან. (ყოველშემთხვევაში ასეა ნათქვამი)
რაც შეეხება ინტერიერს, Nissan-მა გადაწყვიტა აღეჭურვა მაღალი ფიქსირებადი Recaro-ს სავარძლებით, რომელიც იქნება შავი და წითელი ფერის კომბინაციით.
უახლესი GT-R ხელმისაწვდომი იქნება ზაფხულის ბოლოდან.
Monday, March 27, 2017
Ford-მა ჭერისთვის უსაფრთხოების ბალიში შექმნა
Ford-მა დააპატენტა უსაფრთხოების ბალიში, რომელიც ავტომობილის გადაბრუნებისას ამოქმედდება და მგზავრს დაიცავს.
ბალიში სენდვიჩის ტიპისაა, რომელიც ჩამონტაჟებულია ჭერსა და პანელს შორის. აქტიურდება მხოლოდ და მხოლოდ გადაბრუნების შემთხვევაში და იცავს მგზავრს მექანიკური დაზიანებებისაგან.
უსაფრთხოების გარდა მისი უპირატესობა ასევე მდგომარეობს მის სიმარტივეში, რაც აისახება იმაში, რომ მის ჩაშენება შესაძლებელია როგორც ახალ ისე ძველ მანქანებში და არ საჭიროებს სტრუქტურის მთლიან შეცვლას, რაც დაზოგავს დროსა და თანხას.
პატენტი ჯერ კიდევ 2016 წლის 16 სექტემბერს წარადგინა Ford-მა დიდ ბრიტანეთში, რომელიც საბოლოოდ გამოსცა 2017 წლის 22 მარტს.
გამოქვეყნდა 2018 Honda Civic Si-ის ძრავის დეტალები
CivicX-ის ფორუმის წევრმა Honda-სგან მიღებულ იმეილზე დაყრდნობით გაავრცელა ინფორმაცია, რომელშიც ირწმუნება, რომ ახალი Honda Civic Si გამოიმუშავებს 192 ნიუმეტრ ტორქვეს 1.5 ლიტრი ტურბო ძრავიდან. თუმცა წყაროში ცხენის ძალები არ არის ნახსენები, მაგრამ ტორქვეზე დაყრდნობით 200+ ივარაუდება.
საბაზისო ვერსია, პატარა ტურბოთი გამოიმუშავებს 174 ცხენის ძალასა და 162 ნიუმეტრ ტორქვეს, რომელიც იზრდება 180 ცხენის ძალამდე და 177 ნიუმეტრ ტორქვემდე სპორტულ ვერსიაში. როგორც ხედავთ ზემოთხსენებული მონაცემი დიდად არ განსხვავდება საბაზისოსა და სპორტულისაგან, რადგან Honda-ს გადაწყვეტილებით ჩრდილოეთ ამერიკაში Top Civic-ის "მოვალეობას" ახლა უკვე Type R შეასრულებს 2.0 ლიტრი მოცულობის ტურბო ძრავით რომელიც 306 ცხენის ძალასა და 295 ნიუმეტრ ტორქვეს გამოიმუშავებს.
ახალი Civic Si-ის დებიუტი შედგება New York Auto Show-ზე 12 აპრილს.