• ფორმულა 1: გრან პრი 2019

    2019 წლის ფორმულა ერთის გრან პრი სარბოლო სესიებით

  • ავტომობილის თვითდიაგნოსტიკის ფუნქცია

    თანამედროვე და, მით უმეტეს, მომავლის „ჭკვიანი ავტომობილის“ ტექნიკური სისტემის მართვა წარმოუდგენელია მისი შემადგენელი მექანიზმებისა და მოწყობილობების მუშაობის მუდმივი (თვით)დიაგნოსტიკის გარეშე. ეს აუცილებელია, რათა მართვის სისტემამ დროულად მოახდინოს რეაგირება სისტემაში მომხდარ არასტანდარტულ მოვლენებზე და ეცადოს, თავად აღმოფხვრას იგი; ან ოპერატიულად გააფრთხილოს მძღოლი უწესივრობების შესახებ; ან (უკიდურეს შემთხვევაში) დაიმახსოვროს ისინი, რათა მოთხოვნისთანავე მიაწოდოს მათ შესახებ ინფორმაცია სერვისის თანამშრომელს (ან მძღოლს).

  • Sir Vival - ექსპერიმენტალური უსაფრთხო ავტომობილი შორეული წარსულიდან

    არსებობენ ავტომობილები, რომლებიც ხანდახან დროს უსწრებენ: ტექნოლოგიით, ვიზუალით თუ ა.შ. უშუალოდ კი ეს ერთგვარი "მუშტაიდის საბავშვო მანქანა" სინამდვილეში 1958 წლის Sir Vival-ია. რომელიც ვოლტერ ჯერომის შთაგონებთი მისია იყო შეექმნა მსოფლიოში ყველაზე დაცული ავტომობილი. პროექტი 10 წელი გაგრძელდა. საბოლოო ჯამში, მას მართალია დასახული მიზანი ბოლომდე ვერ გამოუვიდა მაგრამ მისმა ქმნილებამ მსოფლოში ყველაზე უცნაური ავტომობილის ტიტული მაინც დაიმსახურა. რეალურად, იგი ერთ-ერთი პირველი ავტომობილია 1957 წლის Aurora-სთან ერთად რომელიც ექსპერიმენტალურ უსაფრთხო ავტომობილად შეიქმნა.

  • საავტომობილო შიგაწვის ძრავები

    საავტომობილო ტრანსპორტში დღეისთვის გამოყენებულია ნავთობური წარმოშობის თხევად საწვავზე (ან აირად საწვავზე) მომუშავე შიგაწვის ძრავები. აღნიშნული ენერგეტიკული დანადგარის დანიშნულებაა ნავთობური წარმოშობის საწვავის წვის შედეგად მიღებული ქიმიური ენერგია გარდაქმნას მექანიკურ ენერგიად.

  • რა არის Top fuel და რით განსხვავდება ბენზინისაგან

    თუკი გნებავთ შექმნათ მაღალი სიძლიერის მქონე 4 ტაქტიანი (Stroke) ძრავა, არსებობს რამოდენიმე მეთოდი მის მისაღწევად. პირველი: გავზარდოთ ტაქტი. მეორე: დავაყენოთ ტურბინა/სუპერჩარჯერი. მესამე და ბოლო: შევცვალოთ ბენზინი სხვა უფრო ენერგეტიკული საწვავით. ხოლო რაც შეეხება Top fuel დრაგსტერებს, სამივეს ერთიანად აკეთებენ.

Followers

Monday, March 27, 2017

გამოქვეყნდა 2018 Honda Civic Si-ის ძრავის დეტალები


CivicX-ის ფორუმის წევრმა Honda-სგან მიღებულ იმეილზე დაყრდნობით გაავრცელა ინფორმაცია, რომელშიც ირწმუნება, რომ ახალი Honda Civic Si გამოიმუშავებს 192 ნიუმეტრ ტორქვეს 1.5 ლიტრი ტურბო ძრავიდან. თუმცა წყაროში ცხენის ძალები არ არის ნახსენები, მაგრამ ტორქვეზე დაყრდნობით 200+ ივარაუდება.

საბაზისო ვერსია, პატარა ტურბოთი გამოიმუშავებს 174 ცხენის ძალასა და 162 ნიუმეტრ ტორქვეს, რომელიც იზრდება 180 ცხენის ძალამდე და 177 ნიუმეტრ ტორქვემდე სპორტულ ვერსიაში. როგორც ხედავთ ზემოთხსენებული მონაცემი დიდად არ განსხვავდება საბაზისოსა და სპორტულისაგან, რადგან Honda-ს გადაწყვეტილებით ჩრდილოეთ ამერიკაში Top Civic-ის "მოვალეობას" ახლა უკვე Type R შეასრულებს 2.0 ლიტრი მოცულობის ტურბო ძრავით რომელიც 306 ცხენის ძალასა და 295 ნიუმეტრ ტორქვეს გამოიმუშავებს.

ახალი Civic Si-ის დებიუტი შედგება New York Auto Show-ზე 12 აპრილს.