• ფორმულა 1: გრან პრი 2019

    2019 წლის ფორმულა ერთის გრან პრი სარბოლო სესიებით

  • ავტომობილის თვითდიაგნოსტიკის ფუნქცია

    თანამედროვე და, მით უმეტეს, მომავლის „ჭკვიანი ავტომობილის“ ტექნიკური სისტემის მართვა წარმოუდგენელია მისი შემადგენელი მექანიზმებისა და მოწყობილობების მუშაობის მუდმივი (თვით)დიაგნოსტიკის გარეშე. ეს აუცილებელია, რათა მართვის სისტემამ დროულად მოახდინოს რეაგირება სისტემაში მომხდარ არასტანდარტულ მოვლენებზე და ეცადოს, თავად აღმოფხვრას იგი; ან ოპერატიულად გააფრთხილოს მძღოლი უწესივრობების შესახებ; ან (უკიდურეს შემთხვევაში) დაიმახსოვროს ისინი, რათა მოთხოვნისთანავე მიაწოდოს მათ შესახებ ინფორმაცია სერვისის თანამშრომელს (ან მძღოლს).

  • Sir Vival - ექსპერიმენტალური უსაფრთხო ავტომობილი შორეული წარსულიდან

    არსებობენ ავტომობილები, რომლებიც ხანდახან დროს უსწრებენ: ტექნოლოგიით, ვიზუალით თუ ა.შ. უშუალოდ კი ეს ერთგვარი "მუშტაიდის საბავშვო მანქანა" სინამდვილეში 1958 წლის Sir Vival-ია. რომელიც ვოლტერ ჯერომის შთაგონებთი მისია იყო შეექმნა მსოფლიოში ყველაზე დაცული ავტომობილი. პროექტი 10 წელი გაგრძელდა. საბოლოო ჯამში, მას მართალია დასახული მიზანი ბოლომდე ვერ გამოუვიდა მაგრამ მისმა ქმნილებამ მსოფლოში ყველაზე უცნაური ავტომობილის ტიტული მაინც დაიმსახურა. რეალურად, იგი ერთ-ერთი პირველი ავტომობილია 1957 წლის Aurora-სთან ერთად რომელიც ექსპერიმენტალურ უსაფრთხო ავტომობილად შეიქმნა.

  • საავტომობილო შიგაწვის ძრავები

    საავტომობილო ტრანსპორტში დღეისთვის გამოყენებულია ნავთობური წარმოშობის თხევად საწვავზე (ან აირად საწვავზე) მომუშავე შიგაწვის ძრავები. აღნიშნული ენერგეტიკული დანადგარის დანიშნულებაა ნავთობური წარმოშობის საწვავის წვის შედეგად მიღებული ქიმიური ენერგია გარდაქმნას მექანიკურ ენერგიად.

  • რა არის Top fuel და რით განსხვავდება ბენზინისაგან

    თუკი გნებავთ შექმნათ მაღალი სიძლიერის მქონე 4 ტაქტიანი (Stroke) ძრავა, არსებობს რამოდენიმე მეთოდი მის მისაღწევად. პირველი: გავზარდოთ ტაქტი. მეორე: დავაყენოთ ტურბინა/სუპერჩარჯერი. მესამე და ბოლო: შევცვალოთ ბენზინი სხვა უფრო ენერგეტიკული საწვავით. ხოლო რაც შეეხება Top fuel დრაგსტერებს, სამივეს ერთიანად აკეთებენ.

Followers

Wednesday, March 29, 2017

ბოტასი: გადასწრება სხვა ტრეკებზე უკეთესი იქნება


ვალტერ ბოტასის თქმით, ჯერ-ჯერობით არასწორია მოსაზრება თითქოს 2017 წლის ბოლიდებს არ შეუძლიათ გადასწრება და მისი თქმით, ეს სხვა ტრეკებზე დამტკიცდება.

მელბურნში კარგად ვნახეთ თუ როგორი რთული იყო გადასწრება, თუმცა ბოტასი ოპტიმისტურადაა განწყობილი, მისი თქმით რაც მოხდა ავსტრალიაში არ განმეორდება ყველა ტრეკზე. იგი ირწმუნება, რომ შემდეგი რბოლა, ჩინეთში სულ სხვა ისტორიის მატარებელი იქნება.

როდესაც ჰკითხეს თუ რა იყო მისი დამარცხების მიზეზი ავსტრალიაში და რას ფიქრობდა მომავალ რბოლებზე, მან უპასუხა: "ვფიქრობ ეს უფრო ტრეკის სირთულე იყო. ასევე წრეები, რომელსაც გრძელი სწორი მონაკვეთები გააჩნია უკეთესია, რადგან სლიფსტრიმს დიდი ეფექტი აქვს ახლა, ისევე როგორც DRS-ის გამოყენებას. ასე რომ, სადღაც ვიხილავთ სანახაობრივ რბოლას, სადღაც, მაგალითად როგორებიცაა ბარსელონა ან მონაკო, გადასწრებებთან რთულად იქნება საქმე. დავიცადოთ რამოდენიმე რბოლა და ვნახოთ როგორი იქნება სიტუაცია, მაგრამ წლევანდელი ავსტრალია აშკარად რთული იყო შარშანდელთან შედარებით. ვფიქრობ, როდესაც გყავთ ერთნაირი ბოლიდები ერთი და იგივე საბურავებით, უკიდურესად რთულია გადასწრება. ახალი ბოლიდებით კიდევ უფრო რთულია მიყვე, როდესაც 2 წამით დაშორებაში ხარ და დიდი რაოდენობით გრიპს კარგავ. აქედან გამომდინარე გვჭირდება დიდი სიჩქარე რათა ვცადოთ და შესაძლებელი იყოს გადასწრება.".

მისი აზრით, ისეთი ტრეკი როგორიც ალბერტის პარკია, არ გვთავაზობს რეალურად გადასწრების შესაძლებლობას, ისეთივეს, როგორიც კიმი რაიკონენმა შეძლო. ფაქტია, რომ ლაპინ მანქანებმა დაამტკიცა სიმარტივე, რაც არც ისეთი ცუდია როგორც ნახსენები იყო.

"ვფიქრობ ლაპინგი უფრო მარტივი იყო. ცხადია, შესაძლებელია გუნდებს შორის განსხვავება, მაგრამ როდესაც ხარ ტოპ გუნდში, ტოპ მანქანით, სხვის წინააღმდეგ, არასდროს არის ადვილი გადასწრება. აქედან გამომდინარე მხოლოდ ერთი რბოლა ვნახეთ ამ მანქანებით, ზოგი ადვილი იქნება, ზოგი რთული და მომავალ რბოლებში ვნახავთ რა იქნება. ყველაფერი დამოკიდებულია იმაზე თუ როგორი ხარისხის საბურავები გაქვს, რა სიჩქარით მოძრაობ და რა ხდება შენს წინ". - ამბობს რაიკონენი