• ფორმულა 1: გრან პრი 2019

    2019 წლის ფორმულა ერთის გრან პრი სარბოლო სესიებით

  • ავტომობილის თვითდიაგნოსტიკის ფუნქცია

    თანამედროვე და, მით უმეტეს, მომავლის „ჭკვიანი ავტომობილის“ ტექნიკური სისტემის მართვა წარმოუდგენელია მისი შემადგენელი მექანიზმებისა და მოწყობილობების მუშაობის მუდმივი (თვით)დიაგნოსტიკის გარეშე. ეს აუცილებელია, რათა მართვის სისტემამ დროულად მოახდინოს რეაგირება სისტემაში მომხდარ არასტანდარტულ მოვლენებზე და ეცადოს, თავად აღმოფხვრას იგი; ან ოპერატიულად გააფრთხილოს მძღოლი უწესივრობების შესახებ; ან (უკიდურეს შემთხვევაში) დაიმახსოვროს ისინი, რათა მოთხოვნისთანავე მიაწოდოს მათ შესახებ ინფორმაცია სერვისის თანამშრომელს (ან მძღოლს).

  • Sir Vival - ექსპერიმენტალური უსაფრთხო ავტომობილი შორეული წარსულიდან

    არსებობენ ავტომობილები, რომლებიც ხანდახან დროს უსწრებენ: ტექნოლოგიით, ვიზუალით თუ ა.შ. უშუალოდ კი ეს ერთგვარი "მუშტაიდის საბავშვო მანქანა" სინამდვილეში 1958 წლის Sir Vival-ია. რომელიც ვოლტერ ჯერომის შთაგონებთი მისია იყო შეექმნა მსოფლიოში ყველაზე დაცული ავტომობილი. პროექტი 10 წელი გაგრძელდა. საბოლოო ჯამში, მას მართალია დასახული მიზანი ბოლომდე ვერ გამოუვიდა მაგრამ მისმა ქმნილებამ მსოფლოში ყველაზე უცნაური ავტომობილის ტიტული მაინც დაიმსახურა. რეალურად, იგი ერთ-ერთი პირველი ავტომობილია 1957 წლის Aurora-სთან ერთად რომელიც ექსპერიმენტალურ უსაფრთხო ავტომობილად შეიქმნა.

  • საავტომობილო შიგაწვის ძრავები

    საავტომობილო ტრანსპორტში დღეისთვის გამოყენებულია ნავთობური წარმოშობის თხევად საწვავზე (ან აირად საწვავზე) მომუშავე შიგაწვის ძრავები. აღნიშნული ენერგეტიკული დანადგარის დანიშნულებაა ნავთობური წარმოშობის საწვავის წვის შედეგად მიღებული ქიმიური ენერგია გარდაქმნას მექანიკურ ენერგიად.

  • რა არის Top fuel და რით განსხვავდება ბენზინისაგან

    თუკი გნებავთ შექმნათ მაღალი სიძლიერის მქონე 4 ტაქტიანი (Stroke) ძრავა, არსებობს რამოდენიმე მეთოდი მის მისაღწევად. პირველი: გავზარდოთ ტაქტი. მეორე: დავაყენოთ ტურბინა/სუპერჩარჯერი. მესამე და ბოლო: შევცვალოთ ბენზინი სხვა უფრო ენერგეტიკული საწვავით. ხოლო რაც შეეხება Top fuel დრაგსტერებს, სამივეს ერთიანად აკეთებენ.

Followers

Thursday, March 30, 2017

ახალი ცნობები Mercedes-ის სამომავლო ჰიპერქარზე


გასულ წელს Mercedes-მა განაცხადა ახალი თაობის ჰიპერქარის შექმნაზე, რომელიც ფორმულა ერთის ტექნოლოგიით იქნებოდა აღჭურვილი.

ჰიპერქარს Project One ერქმევა. როგორც შტუტგარდელები ამბობენ, მისი მიზანი არ არის სიჩქარის რეკორდის მოხნა, როგორც ეს Bugatti-მ გააკეთა, არამედ იყოს უდიდესი შესაძლებლობის მქონე სარბოლო ტრეკზე. თუმცა Bugatti-ის, Koenigsegg-ის, Pagani-ის, Aston Martin-ის, Ferrarri-ის და ყველა მაღალი კლასის ჰიპერქართა მწარმოებლის კონკურენტი ნამდვილად იქნება.

AMG-ს გადაწყვეტილებით, მას F1 Wo7 Hybrid-თან ბევრი საერთო ექნება და უფრო მეტიც, მისი "გავლენის" ქვეშ შეიქმნება. რაც მათი მეორე ფორმულა ერთზე დაფუძვნებული მანქანა იქნება, რომლითაც არამარტო ტრეკზე, არამედ სამოქალაქო გზებზეც იქნება გადაადგილება შესაძლებელი. (პირველი 1955 წლის W196-ია იგივე 300 SLR) წონასაც მკაცრად საზღვრავენ, 1247 კილოგრამი! რაც დღესდღეობით არცერთი ჰიპერქარის წონა არ არის.

ხელმისაწვდომი იქნება V ტიპის 6 ცილინდრიანი 1.6 ლიტრი მოცულობის 24 სარქველიანი ძრავი, 1000 ცხენის ძალით. რომლის ბრუნიც იქნება 15.000 (!) სარბოლო მდგომარეობაში, ხოლო სამოქალაქო გზების ვერსიაში 10.000. ყოველივე ამას კი ზემოთხსენებული ფორმულა ერთის ძრავი PU106C ითავებს წინა წამყვანი თვლებით. ასევე შესაძლოა პირველი მანქანა იყოს, რომელსაც ტურბულენტური რეაქტიული აალება გააჩნდეს. ამ სისტემას ფორმულა ერთში წარმატებით იყენებენ.

კომპანია მას 2019 წელს წარადგენს ლიმიტირებულ - 300 ერთეულად 2 მილიონი დოლარის ღირებულებით.