• ფორმულა 1: გრან პრი 2019

    2019 წლის ფორმულა ერთის გრან პრი სარბოლო სესიებით

  • ავტომობილის თვითდიაგნოსტიკის ფუნქცია

    თანამედროვე და, მით უმეტეს, მომავლის „ჭკვიანი ავტომობილის“ ტექნიკური სისტემის მართვა წარმოუდგენელია მისი შემადგენელი მექანიზმებისა და მოწყობილობების მუშაობის მუდმივი (თვით)დიაგნოსტიკის გარეშე. ეს აუცილებელია, რათა მართვის სისტემამ დროულად მოახდინოს რეაგირება სისტემაში მომხდარ არასტანდარტულ მოვლენებზე და ეცადოს, თავად აღმოფხვრას იგი; ან ოპერატიულად გააფრთხილოს მძღოლი უწესივრობების შესახებ; ან (უკიდურეს შემთხვევაში) დაიმახსოვროს ისინი, რათა მოთხოვნისთანავე მიაწოდოს მათ შესახებ ინფორმაცია სერვისის თანამშრომელს (ან მძღოლს).

  • Sir Vival - ექსპერიმენტალური უსაფრთხო ავტომობილი შორეული წარსულიდან

    არსებობენ ავტომობილები, რომლებიც ხანდახან დროს უსწრებენ: ტექნოლოგიით, ვიზუალით თუ ა.შ. უშუალოდ კი ეს ერთგვარი "მუშტაიდის საბავშვო მანქანა" სინამდვილეში 1958 წლის Sir Vival-ია. რომელიც ვოლტერ ჯერომის შთაგონებთი მისია იყო შეექმნა მსოფლიოში ყველაზე დაცული ავტომობილი. პროექტი 10 წელი გაგრძელდა. საბოლოო ჯამში, მას მართალია დასახული მიზანი ბოლომდე ვერ გამოუვიდა მაგრამ მისმა ქმნილებამ მსოფლოში ყველაზე უცნაური ავტომობილის ტიტული მაინც დაიმსახურა. რეალურად, იგი ერთ-ერთი პირველი ავტომობილია 1957 წლის Aurora-სთან ერთად რომელიც ექსპერიმენტალურ უსაფრთხო ავტომობილად შეიქმნა.

  • საავტომობილო შიგაწვის ძრავები

    საავტომობილო ტრანსპორტში დღეისთვის გამოყენებულია ნავთობური წარმოშობის თხევად საწვავზე (ან აირად საწვავზე) მომუშავე შიგაწვის ძრავები. აღნიშნული ენერგეტიკული დანადგარის დანიშნულებაა ნავთობური წარმოშობის საწვავის წვის შედეგად მიღებული ქიმიური ენერგია გარდაქმნას მექანიკურ ენერგიად.

  • რა არის Top fuel და რით განსხვავდება ბენზინისაგან

    თუკი გნებავთ შექმნათ მაღალი სიძლიერის მქონე 4 ტაქტიანი (Stroke) ძრავა, არსებობს რამოდენიმე მეთოდი მის მისაღწევად. პირველი: გავზარდოთ ტაქტი. მეორე: დავაყენოთ ტურბინა/სუპერჩარჯერი. მესამე და ბოლო: შევცვალოთ ბენზინი სხვა უფრო ენერგეტიკული საწვავით. ხოლო რაც შეეხება Top fuel დრაგსტერებს, სამივეს ერთიანად აკეთებენ.

Followers

Monday, October 17, 2016

Renault-ის ისტორიაში პირველი პიკაპი


პარიზის მოტორ შოუზე, Renault-ის პავილიონში, შესანიშნავ კონცეპტ Trezor-ს გვერდს სერიული პიკაპი Alaskan-ი უმშვენებდა, რომელიც ფრანგული კომპანიის ისტორიაში, ამ ტიპის პირველი გლობალური ავტომობილია.


ის ნათესავი Nisan-ის პიკაპ Navara-ს პლატფორმაზეა ბაზირებული, რომელზეც მალე თავის პიკაპს Mercedes-benz -იც გამოუშვებს.

Alaskan-ის ძრავების გამაში, რამდენიმე აგრეგატი შევიდა. მათ შორისაა ბენზინის ოთხცილინდრიანი 2.5-ლიტრიანი 160 ცხენის ძალით, ასეთივე მოცულობის (ასევეოთხცილინდრიანი) ორი დიზელი, რომელთა სიმძლავრე 160 და 190 ცხენის ძალაა, ასევე წყვილ ტურბოიანი 2.3-ლიტრიანი dCi, რომელიც ასევე ფორსირების ორი ხარისხითაა და ასევე 160 და 190 ცხენის ძალას გამოიმუშავებს.


ძრავს უწყვილდება ან 6-საფეხურიანი მექანიკური, ან 7-საფეხურიანი ავტომატური კოლოფი. პიკაპი შეიძლება იყოს როგორც წინა, ასევე სრულ ამძრავიანი. მეორე შემთხვევაში, ავტომობილი ასევე ელექტრონული, გაზრდილი ხახუნის დიფერენციალითაც იქნება აღჭურვილი.


Renault Alaskan-ის კლირენსი 230 მილიმეტრია და მას 3.5-ტონიანი მისაბმელის ტარება შეუძლია, რაც, როგორც მისი მწარმოებელი ამბობს, კლასში საუკეთესო მაჩვენებელია. პიკაპის საბარგული შეიძება იყოს მოკლე, ან გრძელი. ამასთან, მასში არის ოთხი სამაგრი, რომელიც ბარგის სწრაფად დამაგრებას უზრუნველყოფს.

                                                              წყარო: Renault Georgia