• ფორმულა 1: გრან პრი 2019

    2019 წლის ფორმულა ერთის გრან პრი სარბოლო სესიებით

  • ავტომობილის თვითდიაგნოსტიკის ფუნქცია

    თანამედროვე და, მით უმეტეს, მომავლის „ჭკვიანი ავტომობილის“ ტექნიკური სისტემის მართვა წარმოუდგენელია მისი შემადგენელი მექანიზმებისა და მოწყობილობების მუშაობის მუდმივი (თვით)დიაგნოსტიკის გარეშე. ეს აუცილებელია, რათა მართვის სისტემამ დროულად მოახდინოს რეაგირება სისტემაში მომხდარ არასტანდარტულ მოვლენებზე და ეცადოს, თავად აღმოფხვრას იგი; ან ოპერატიულად გააფრთხილოს მძღოლი უწესივრობების შესახებ; ან (უკიდურეს შემთხვევაში) დაიმახსოვროს ისინი, რათა მოთხოვნისთანავე მიაწოდოს მათ შესახებ ინფორმაცია სერვისის თანამშრომელს (ან მძღოლს).

  • Sir Vival - ექსპერიმენტალური უსაფრთხო ავტომობილი შორეული წარსულიდან

    არსებობენ ავტომობილები, რომლებიც ხანდახან დროს უსწრებენ: ტექნოლოგიით, ვიზუალით თუ ა.შ. უშუალოდ კი ეს ერთგვარი "მუშტაიდის საბავშვო მანქანა" სინამდვილეში 1958 წლის Sir Vival-ია. რომელიც ვოლტერ ჯერომის შთაგონებთი მისია იყო შეექმნა მსოფლიოში ყველაზე დაცული ავტომობილი. პროექტი 10 წელი გაგრძელდა. საბოლოო ჯამში, მას მართალია დასახული მიზანი ბოლომდე ვერ გამოუვიდა მაგრამ მისმა ქმნილებამ მსოფლოში ყველაზე უცნაური ავტომობილის ტიტული მაინც დაიმსახურა. რეალურად, იგი ერთ-ერთი პირველი ავტომობილია 1957 წლის Aurora-სთან ერთად რომელიც ექსპერიმენტალურ უსაფრთხო ავტომობილად შეიქმნა.

  • საავტომობილო შიგაწვის ძრავები

    საავტომობილო ტრანსპორტში დღეისთვის გამოყენებულია ნავთობური წარმოშობის თხევად საწვავზე (ან აირად საწვავზე) მომუშავე შიგაწვის ძრავები. აღნიშნული ენერგეტიკული დანადგარის დანიშნულებაა ნავთობური წარმოშობის საწვავის წვის შედეგად მიღებული ქიმიური ენერგია გარდაქმნას მექანიკურ ენერგიად.

  • რა არის Top fuel და რით განსხვავდება ბენზინისაგან

    თუკი გნებავთ შექმნათ მაღალი სიძლიერის მქონე 4 ტაქტიანი (Stroke) ძრავა, არსებობს რამოდენიმე მეთოდი მის მისაღწევად. პირველი: გავზარდოთ ტაქტი. მეორე: დავაყენოთ ტურბინა/სუპერჩარჯერი. მესამე და ბოლო: შევცვალოთ ბენზინი სხვა უფრო ენერგეტიკული საწვავით. ხოლო რაც შეეხება Top fuel დრაგსტერებს, სამივეს ერთიანად აკეთებენ.

Followers

Saturday, September 26, 2015

ავტომობილები ერთადერთ ეგზემპლიარში


ექსკლუზიური ავტომობილი, ეს არის კაპრიზი მხოლოდ შეძლებული ადამიანებისათის.  სპეციალურად მათთვის, ავტოკონცერნები ქმნიან ავტომობილის უნიკალურ და ძვირადღირებულ ვერსიებს. უნიკალურები ვერსიები ასევე იქმნება როგორც კონცეპტის სახით, ასევე ქმნიან რომელიმე მნიშვნელოვანი დღის აღსანიშნავად.
ქვემოთ იხილავთ ავტომობილების რამოდენიმე ვერსიებს რომელიც შექმნილია ერთადერთ ეგზემპლიარში.
ЗИС-Спорт
როდსტერი ЗИС-Спорт შექმნილია ЗИС-101-ის ბაზაზე 1939 წელს ერთადერთ ეგზემპლიარში. ექვს ლიტრიანი  141 ც/ძ-იანი ძრავი, ავტომობილს აძლევდა საშუალებას განევითარებინა სიჩქარე 162 კმ/სთმდე. ავტომობილმა მიიღო დადებითი შეფასება სტალინისა და კაგანოვიჩის მიერ, მაგრამ მეორე მსოფლიო ომის შემდეგ, ავტომობილი უკვალოდ გაქრა.

Ford GT90
კონცეპტი, რომელიც წარდგენილი იყო დეტროიტის ავტოგამოფენაზე 1995 წელს, პოზიციონირებდა როგორც «ყველაზე ძლევამოსილი სუპერქარი». მართლაც, 12 ცილინდრიანი, 4 ტურბინიანი ძრავი, 720 ცხენის ძალით სიჩქარეს ანვითარებდა 407 კმ/სთ-მდე. სხვათა შორის,  სუპერქარ Bugatti Veyron-საც იგივე სიჩქარის მაჩვენებელი ქონდა, რომელიც გამოვიდა 10 წლის შემდეგ ვიდრე კონცეპტი Ford GT90.

Cadillac Cien
ეს ავტომობილი იყო შემუშავებული და აწყობილი, კომპანიის 100 წლისთავთან დაკავშირებით. Cien აღიჭურვა იმ დროისათვის უახლესი ტექნოლოგიებით. მას ჰქონდა სატელიტური კომუნიკაციების სისტემა OnStar, ხმის კონტროლის სისტემა Communiport, პარკირებისა და ღამის ხედვის ასისტენტი, რომელსაც შეეძლო გზის პროექციის საქარე მინაზე გადატანა. მიუხედავად ამისა ეს ყველაფერი ავტომობილს არ გამოადგა, რადგან ის ახლა დგას კომპანიის მუზეუმში.


Ferrari F12 Berlinetta TRS
აწყობილია კლიენტის დაკვეთით, რომლის ვინაობაც არ სახელდება. კლიენტმა სთხოვა Ferrari-ს, აეწყო F12 Berlinetta-ის სპეციალური, კაბრიოლეტის ტიპის კუპე. არაოფიციალური ინფორმაციით, ამ უნიკალური ავტომობილის ღირებულება $4.2 მილიონზე მეტია.

McLaren X-1
ეს მოდელი დამზადებულია Special Operations სექტორის ინჟინერების მიერ, სპეციალური დაკვეთით. დამკვეთის ვინაობა არ სახელდება. ცნობილია მხოლოდ ის, რომ ის ახლა ღმოსავლეთიდანაა. ამ სურვილის ასრულება, კლიენტს დაუჯდა $7 მილიონი.


BMW Gran Coupe Pininfarina Lusso
მისის სახელწოდებიდან გამომდინარე, არ არის ძნელი მისახვედრი, თუ რომელი კომპანიები მონაწილეობდნენ ამ ავტომობილის შექმნაში. როგორც მწარმოებლები ამბობენ, ოთხადგილიანი კუპეში შერწყმულია თანამედროვე ელეგანტურობა და აგრესიული მართვის დინამიკა. ინტერიერში გამოყენებულია ძვირფასი ტყავისა და ხის დეტალები.

Porsche 911 Panamericana
ეს ავტომობილი 1989 წელს დაბადების დღეზე აჩუქეს Porsche-ს დირექტორს ფერრი პორშეს. აღსანიშნავია, რომ მისი დიზაინი შეიმუშავა ჰარმ ლაგააიმ, რომელმაც რამოდენიმე წელიწადში მსოფლიოს აჩუქა ლეგენდარული Porsche Boxster.

Mercedes-Benz GWA 300 SLC
უცნობმა მდიდარმა აღმოსავლეთ ევროპიდან გადაწყვიტა ესიამოვნებინა საკუტარი ტავი და შეეკვეთა ექსკლუზიური ავტომობილი.  მისი ოცნების ასრულება კი მიანდო მიანდო კონცერნ Mercedes. მისი იდეა იყო ის, რომ ლეგენდარული Mercedes-Benz 300 SC-სგან, რომელიც 1955 წელს კომპანიამ გამოუშვა 100 ცალი, შეექმნათ თანამედროვე როდსტერი,  SLS AMG-ის ბაზაზე, შედეგად კი მიიღეს უნიკალური მონსტრი სახელწოდებით Gullwing Americ, რომლის ფასიც მკაცრად გასაიდუმლოებულია. Mercedes-Benz GWA 300 SLC აღჭურვილია V8, 517 h/p, და ანვითარებს სიჩქარეს 315 კმ/სთ. მისი აჩქარება 100 კმ/სთ-ში შესაძლებელია 3.8 წამში.

Sbarro GT1
ეს ავტომბილი შეიქმნა მერსედესის ჯგუფის გამარჯვების საპატივსაცემოდ, ლი მანის სერიაზე 1999 წელს. ავტომობილი აღჭურვილია 7.4 ლიტრიანი V8 ძრავით, რომლის სიმძლავრეც 450 ც/ძ.  ახლა შეიძლება მოგვეჩვენოს, რომ მისი მონაცემები არც ისე კარგია, მაგრამ იმ დროისათვის მწარმოებლები თვლიდნენ საუკეთესოდ. 

Rolls-Royce Hyperion
ეს ექსკლუზიური ავტომობილი შეუკვეთა კოლექციონერმა როლანდ ჰოლმა.  Hyperion არის კაბრიოლეტი რომელიც  შეიქმნა 2008 წელს, ხოლო მისი ძარის დეტალები შემუშავებულია 1930-იანი წლების როლს როისის სტილში. მისი დიზაინი შემუშავდა ლეგენდარულ ატელიე Pininfarina-ში. 

Lamborghini Egoista
2013 წელის, 50 წლის იუბილესთან დაკავშირებით ლამბორჯინმა წარადგინა უნიკალური სუპერქარი Lamborghini Egoista. საიუბილეო სიახლის ძირითად გამორჩეულობად, მისი სახელიდან გამომდინარე არის ის, რომ მის სალონში შეიძლება მოთავსდეს მხოლოდ ერთი ადამიანი.  მისი ექსტერიერის და ინტერიერის ვიზუალური მხარე თითქმის იდენტურია სამხედრო ავიაციასთან.  ის აღჭურვილია 5.2 ლიტრიანი V10 ძრავით. მის კონსტრუქციაში ფართოდ გამოიყენება კარბონის დეტალები, რის გამოც მისი მასა ერთ ტონას არ აღემატება.

Dartz PROMBRON AS1936 Monaco Red Diamond Edition
ავტომობილი დამზადებულიე ერთადერთ ეგზემპლიარად ლატივაში, Hammer-ის ბაზაზე. მას აქვს ექსკლუზიური დიზაინი. ეს ავტომობილი გაიყიდა $1.6 მილიონად და ითველაბ ყველაზე მაღალ ფასად, ოდესმე გაყიდული ჯიპებს შორის.  მისი მაქსიმალურიე სიჩქარეა 312 კმ/სთ, ხოლო 100 კკმ/სთ-მდე სიჩქარეს ანვითარებს 5.2 წამში. აღჭურვილია 6 ლიტრიანი, 552 ც/ძ ძრავით.

Maybach Exelero
ეს არის ალბათ ყველაზე ძვირადღირებული და პრესტიჟული სუპერქარი მსოფლიოში. რომელიც შეიქმნა 2005 წელს ლიმუზინ Maybach 57-ის ბაზაზე.  სპორტკუპე შემუშავებული იყო, საბურავების მწარმოებელ კომპანია Fulda-თან ერთად, რათა გაეკეთებინა მარალსიჩქარიანი საბურავების დემოსტრირება, რომელიც გათვლილი იყო 370 კმ/სთ სიჩქარეზე.
თითქმის 6 მეტრიანი ავტომობილის მასა მხოლოდ 2660 კგ-ია. ის აღჭურვილია V12, 700 ც/ძ-იანი ძრავით, რომელიც ტანდემში მუშაობს 8 სიჩქარიან ავტომატურ გადაცემათა კოლოფთან. უზარმაზარი და მძიმე სპორთქარი 100 კმ/სთ სიჩქარეს ანვითარებს სულ რაღაც 4.4 წამში, ხოლო მისი მაქსიმალური სიჩქარეა 351 კმ/სთ.
2011 წელს ავტომობილი 8 მილიონ დოლარად შეიძინა ამერიკელმა რეპერმა ბრაიან უილიამსმა, რომელიც ცნობილია ასევე როგორც Birdman.  ხოლო ერთი წლის მერე Daimler-მა გამოაცხადა რომ წყვეტს «მაიბახ»-ის წარმოებას, რადგან ბოლო წლებში მას კომპანიისთვის მოჰქონდა მხოლოდ ზარალი.

                                                                                       წყარო: Zariosauto

Friday, September 25, 2015

ფოლკსვაგენის შეფი გადადგა, VW ახალ ცხოვრებას იწყებს!


ორი თვის წინ ვინმეს რომ ეთქვა, სექტემბერში ”ფოლკსვაგენის” კონცერნის შეფი მარტინ ვინტერკორნი თანამდებობას დატოვებსო, მთელი გერმანია სიცილით ”მოკვდებოდა” - ზაფხულში ”ფოლკსვაგენმა” პირველად გაასწრო ”ტოიოტას” გაყიდვებით და მსოფლიოში ყველაზე გაყიდვადი საავტომობილო კონცერნი გახდა. ორიოდე თვის წინ ვერავინ იფიქრებდა, რომ სექტემბერში VW-ში ასეთი ამბები დატრიალდებოდა!

ახლა კი, ამერიკაში დაწყებული სკანდალი იქამდე მივიდა, რომ მარტინ ვინტერკორნმა ”ფოლკსვაგენში” 35-წლიანი მოღვაწეობის შემდეგ პოსტი დატოვა!


მარტინ ვინტერკორნი

”ფოლკსვაგენმა” ახალი ცხოვრება უნდა დაიწყოს, პირველ რიგში საკადრო ცვლილებებია საჭირო,” - განაცხადა 68 წლის ვინტერკორნმა, რომელმაც შეძლო და გერმანული ავტოგიგანტი ცოტა ხნის წინ მსოფლიოს ნომერ პირველ კონცერნად აქცია.

”შეძრული ვარ იმის გამო, რაც ბოლო დღეებში მოხდა. აბსოლუტურად განადგურებული ვარ და ვერ წარმომიდგენია, როგორ შეიძლება მომხდარიყო ეს ყველაფერი ფოლკსვაგენის კონცერნში,” - ნათქვამია ვინტერკორნის ოფიციალურ განცხადებაში. ”ვიკო”, როგორც მას გერმანიაში მოიხსენიებენ, განცხადებაში წერს: ”მიუხედავად იმისა, რომ ჯერ არ გარკვეულა, ვისი ბრალია მომხდარი, პასუხისმგებლობა, რა თქმა უნდა, საკუთარ თავზე უნდა ავიღო. ამ ნაბიჯს ჩვენი კონცერნისა და ჩვენი მომხმარებლების ინტერესების გამო ვდგამ. პირადად მე არაფერი დამიშავებია, მაგრამ ვგრძნობ პასუხისმგებლობას როგორც კონცერნის მთავარი ხელმძღვანელი და თანამდებობას ვტოვებ!”


ვინ შეცვლის ვინტერკორნს, ვინ გახდება კონცერნის ახალი ბოსი? ჩვენი გერმანელი კოლეგების ცნობით, ყველაზე მეტი შანსი ”პორშეს” შეფს, 62 წლის მათიას მიულერს (მარჯვნივ) აქვს

მარტინ ვინტერკორნი ”ფოლკსვაგენის” კონცერნის შეფი 2007 წელს გახდა, მანამდე კი ”აუდის” ხელმძღვანელობდა, რომელიც ასევე VW-ს კონცერნის წევრია. ”ვიკოს” ხელში ”ფოლკსვაგენმა” წარმოუდგენელი პროგრესი განიცადა და წელს, 2015 წლის პირველი ნახევრის შედეგების მიხედვით, პირველად გაასწრო ”ტოიოტას”.

ვინ შეცვლის ვინტერკორნს, ვინ გახდება კონცერნის ახალი ბოსი? ჩვენი გერმანელი კოლეგების ცნობით, ყველაზე მეტი შანსი ”პორშეს” შეფს, 62 წლის მათიას მიულერს აქვს, რომლის ხელშიც ”პორშე” საოცრად პროგრესირებს. შეგახსენებთ, რომ ”პორშეც” ”ფოლკსვაგენის” კონცერნშია. გერმანული AUTO BILD-ის ინფორმაციით, კანდიდატთა სიაშია ”აუდის” შეფი, 52 წლის რუპერტ შტადლერიც.


რა მოხდა ამერიკაში?

გამონაბოლქვის სკანდალის გამო ”ფოლკსვაგენს” აშშ-ში თითქმის 18 მილიარდი დოლარის ოდენობის ჯარიმის დაკისრების საფრთხე ემუქრება. რატომ? საქმე ისაა, რომ ”ფოლკსვაგენის” დიზელისძრავიანი ავტომობილები გამონაბოლქვის ტესტებზე იმაზე მაღალ შედეგს აჩვენებდნენ, ვიდრე ჩვეულებრივი ექსპლუატაციისას. როგორც გაირკვა, ეს კომპიუტერული პროგრამის დამსახურება გახლდათ, რომელიც სწორედ ოფიციალური ტესტების დროს აქტიურდებოდა.


ასე გამოეხმაურა პრესა სკანდალს

გარდა იმ ჯარიმისა, რომელიც ”ფოლკსვაგენს” აშშ-ში ემუქრება, კომპანიის იმიჯზე ზრუნვისთვის VW-მ აშშ-დან დიზელისძრავიანი ავტომობილები უკან გაიწვია, რაც გერმანელებს დაახლოებით 6,5 მილიარდი ევრო დაუჯდათ.

ამას ისიც დაემატა, რომ ამ დღეებში ფრანკფურტის ბირჟაზე ”ფოლკსვაგენის” კონცერნის აქციების ფასები დაეცა. თუმცა კატასტროფული ვარდნის შემდეგ, გუშინ აქციის ფასებმა ოდნავ აიწია, რაც ”ფოლკსვაგენისთვის” ბოლო დღეებში პირველი პოზიტიური სიახლეა. ახლა მთელი კონცერნი გამოძიების დასრულების და ახალი შეფის მოლოდინშია.

ფოლკსვაგენის აქციების ფასების დინამიკა ბოლო დღეებში




                                                            წყარო: Auto Bild Georgia

Thursday, September 24, 2015

დაივიწყეთ ბენზინგასამართი სადგურების შესახებ! რა შეიცვლება ავტომობილების სამყაროში?


როგორც ვიცით, ნავთობის მსოფლიო მარაგი უსასრული არ არის, ამიტომ ავტომობილების მწარმოებლები დიზელის და ბენზინის ალტერნატივებს აქტიურად ეძებენ.
გაჩნდა უამრავი გიბრიდული და ელექტრო ავტომობილი და ყველასთვის გასაგებია, რომ მომავალში არსებული ავტო პარკი კარდინალურად შეიცვლება.
ამერიკულმა ფირმამ Laser Power Systems–მა მომავლის ავტომობილის საკუთარი ხედვა წარადგინა. ისინი, ავტომობილების მწარმოებლებს, თორიუმის, როგორც საწვავის გამოყენებას სთავაზობენ. ეს სუსტი რადიაქტიული ელემენტია, რომელსაც უზარმაზარი ენერგიის წარმოება შეუძლია. თორიუმის 232 იზოტოპის 1 გრამს ისეთივე მაღალი ეფექტურობა აქვს, როგორც ბენზინის 28 ტონას!


ეს კი, მომავლის ავტომობილებს მილიონი კილომეტრის დაფარვის შესაძლებლობას მისცემს ყოველგვარი ბენზინის ჩასხმის გარეშე.


ინოვაციური ძრავის ფუძე თორიუმის ლაზერია, რომელიც აცხელებს წყალს და ორთქლის ტურბინებს ატრიალებს. აქტიური ნივთიერება თორიუმის 232 იზოტოპის 8 გრამი იქნება. Laser Power Systems–ის სპეციალისტები ამბობენ, რომ ამ ძრავის წონა სულ რაღაც 200 კილოგრამზე მეტი იქნება.


თუმცა ამ საკითხთან დაკავშირებით, ბევრი სკეპტიკური შენიშვნა არსებობს. მიუხედავად იმისა, რომ თორიუმი სუსტი რადიაქტიული ელემენტია, ის მანც რადიაქტიულია. შესაბამისად ძრავის განყოფილება კარგად იზოლირებული უნდა იყოს, ეს კი მაქანის წონას საგრძნობლად გაზრდის.


არ უნდა დაგვავიწყდეს, რომ რადიაცია ძალიან სახიფათოა ჯანმრთელობისთვის, მით უმეტეს იმ შემთხვევაში ავარია თუ მოხდა. ასევე ბევრ კრიტიკოსს აინტერესებს, როგორ მოხდება მსგავსი ავტომობილების უტილიზაცია.


გავიხსენოთ კომპანია “ფორდ”–ის ცდა 50–იან წლებში შეექმნა მანქანა ბირთვული ძრავით.



ნებისმიერ შემთხვევაში ეს კონცეფცია ყურადღებას იქცევს, ვინ იცის შეიძლება რამდენიმე წელიწადში ასეთი მანქანების წარმოება სერიულიც კი გახდეს.

Apple Just Moved Up The 'Ship Date' Of Its Electric iCar


By now the whole world knows that Apple wants to build a car. The so-called “Project Titan” team is blowing up in size and features heavyweights with years of experience in the auto industry. A new report from The Wall Street Journal (WSJ, paywall) states that the tech giant has given its car an internal ship date of 2019. Now before you start standing in line to pre-order an Apple car, note that “ship date” doesn’t exactly mean what you think. (It's basically double speak that allows the company to cover its ass.)


According to The Wall Street Journal, when Apple says “ship date” it can also be talking about the date when engineers sign off on the main features of a product. Basically, 2019 could be the year when the car’s look, powerplant, tech, etc… crystallizes, not when it hits dealer lots. Of course the 2019 ship date could mean what it sounds like as earlier reports stated the car would be ready to go by 2020. The report notes that while the first Apple car will be electric it won’t be fully autonomous. We think 2019 is a bit ambitious for a ship date, and the WSJ confirms our suspicions by noting that members of the Project Titan team are skeptical about getting things done in time.
We don’t doubt Apple’s ability to design a gorgeous electric car with a top-notch battery and powerful engine. What we are skeptical of is the company’s ability to actually build it. Apple will need to partner with an automaker to make use of its plants or build its own manufacturing facilities. We think its ego will kill the former and the latter is damn expensive, especially for a tech company masquerading as an automaker. With that being said we want to know what you think. Will Apple will be able to hit its 2019 ship date or is that date overly ambitious?







                                                                      Source: CarBuzz

ელექტრო "icar"


ამიერიდან მთელმა მსოფლიომ იცის რომ "Apple-ს" უნდა შექმნას მანქანა. სახელწოდებით "პროექტი ტიტანის" ჯგუფი ახდებს "აფეთქებას" და ახასიათებთ მრავალწლიანი გამოცდილება ავტო ინდუსტრიაში. ახალი მოხსენებით რომელიც "Wall Street Journal-მა" გამოაქვეყნა, ტექნოლოგიის გიგანტმა  გადაწყვიტა მისი შემოქმედების საჯაროდ წარდგენა 2019 წლისთვის. ახლა, სანამ დგახართ შეკვეთის რიგში, დაიმახსოვრეთ რომ წარდგენის დღე არ არის ის რაც თქვენ გგონიათ. ( ეს არის კომპანიის ორმაგი ლაპარაკი დაზღვევის მხრივ)

"Wall Street Journal-ის" თანახმად როდესაც "Apple-მ" განაცხადა წარდგენის დრო, ეს ასევე შესაძლოა იყოს თარიღი როდესაც ინჟინრები შეაჩერებენ მთავარ მახასიათებლებს პროდუქტზე. 2019 შესაძლოა იყოს წელი როდესაც მანქანა იქნება ე.წ "ელექტროსადგურებით" და "დაკრისტალებული" (ფორმა მიღებული). რა თქმა უნდა 2019 შესაძლოა ასევე იყოს ადრე შემოთავაზებული ცნობა რომ მანქანა მზად იქნება 2020 წელს. ცნობა ასევე გვამცნობს რომ პირველი მანქaნა იქნება ელექტრო მაგრამ არა მთლიანად ავტონომიური. ვფიქრობთ იგი მზად იქნება 2019-ში და ასევე "WSJ" ადასტურებს ამას, რადგან "პროექტი ტიტანის" ჯგუფი სკეპტიკურია მანქანის დათქმულ დროზე შექმნაზე.

ჩვენ არ ვეჭვობთ "Apple-ს" შესაძლებლობაში შექმნას ბრწყინვალე ელექტრო მანქანა, მაღალი ხარისხის ბატარეებით და მძლავრი ძრავით. ამისთვის "Apple-ს" დასჭირდება ავტომწარმოებელი პარტნიორი რომ გამოიყენოს მისი გეგმა ან შექმნას თავად მისი შესაძლებლობით. შეძლებს "Apple" წარადგინოს 2019-ში თუ ეს უბრალოდ ამბიციური თარიღია?








Tuesday, September 22, 2015

Toyota Supra-ს შემცვლელი Corvette-ზე ძვირი ეღირება


Toyota მუშაობს BMW-თან ერთად ახალ სპორტულ ავტომობილის პლატფორმაზე რომელიც იქნება გამოყენებული იაპონული სუპრას შემცვლელად, რომელიც ნაჩვენები იყო FT-1 სერიის "კონცეფტ" მანქანაზე. BMW არ ამხელს მის გეგმები პლატფორმის შესახებ მაგრამ ფიქრობს რომ გამოიყენებს მას Z4-ის შესაცვლელად. სანამ ორივე მანქანა არის ჯერ კიდევ პროცესში და მოგვევლინება წლების შემდეგ- მათი ჩვენება შესაძლოა 2017ში იყოს.

ავტოჟურნალი Car and Driver ადასტურებს რომ Toyota-ს ახალი სპორტ ავტომობილი ეღირება Corvette-ზე მეტი, ხოლო ამ უკანასკნელის ფასი 55.000დან იწყება გადაზიდვის ჩათვლით. თუ Toyota-ს ახალი მოდელი იქნება ხელმისაწვდომი პროგრესული ჰიბრიდული სისტემით (როგორც ხმები ვრცელდება) უფრო ძვირად იქნება ხელმისაწვდომი.

ეს ასევე ბადებს კითხვას როგორი ფინანსური მოთხოვნილებები ექნება BMW-ს ახალ სპორტულ ავტომობილს. აქედან გამომდინარე შესაძლოა BMW-მ გაყიდოს "პრემიუმი" Toyota-ს საწინააღმდეგოდ მაგრამ მისი ფასის გათვალიწინებით, იგი კონკურენციას გაუწევს Jaguar F-type და Porsche 911-ის ვერსიას ვიდრე Z4-ის შემცვლელი, რომლის ფასიც იქნება 50,000ზე ნაკლები.

BMW-ს ახალი მანქანა დიდი შანსით იქნება უფრო თანამედროვე ვიდრე Z4-i, რომელსაც შესაძლოა ერქვას Z5-ი და აღჭურვილი იქნება თანამედროვე ტექნოლოგიით როგორც BMW-სშეეფერება.

CVT გადაცემათა კოლოფი. იგივე ( Continuously Variable Transmission)


დღევანდელი პოსტი ეძღვნება ახალი თაობის ტრანსმისიებს რომლებსაც სუბარუ უკვე აქტიურად იყენებს თავის Legacy-სა და forester-ებში.

CVT ( Continuously Variable Transmission) არის ტრანსმისია რომელიც სრულიად ახალი მექანიზმით მუშაობს იგი არ ჰგავს სხვა დანარჩენებს არც ორმაგ კონუსის დისკიანს და არც წინამორბედ სინგლქლაჩს. ტრანსმისიას არ აქვს გამოკვეთილი სიჩქარეები და შედეგად არც მათი შეცვლა იგრძნობა. მისი პრინციპი ძალიან მარტივია ის წარმოადგენს ჯაჭვით (ცეპით) ერთმანეთთან დაკავშირებულ ორ მბრუნავ ნაწილს რომლებიც ძრავის ბრუნვის მატებასთან ერთად რეაგირებენ და ფართოვდებიან არ ვიწროვდებიან.

შედეგად გვაქვს აქსელერაცია რომელიც იმავე სიმძლავრის ძრავიან მანქანებთან შედარებით უკეთესია რადგან სიჩქარის ცვლილების დროს დრო არ იკარგება. კიდევ ერთი პლიუსია საწვავის უფრო ეფექტური მოხმარება. თუმცა ყველაფერი ასე კარგად როდია, ტრანსმისიას აქვს პრობლემაც. მაგრამ პრობლემა ტექნიკური არაა პირიქიტ ტექნიკურად თითქოს სრულყოფილია.

პრობლემა ისაა რომ მანქანა კარგავს გრძნობას გაზზე ფეხს მიადგამ და ძრავის ხმა მონოტონურად სულ ერთსა და იმავე ბრუნზე ისმის და რაც მტავარია, დართყმა ზურგში რომელსაც სიჩქარის შეცვლა იწვევს აღარ არსებობს. სწორედ ამის გამო ტრანსმისიის ამ სახეობას უამრავი მოწინააღმდეგე ჰყავს ავტო კრიტიკოსებში.

Monday, September 21, 2015

Ford Amatoya – ხანძართან მებრძოლი ოთხბორბლიანი რაინდი


ეს უცნაური ავტომობილი ავსტრალიელ სტუდენტ დიზაინერ ლაიამ ფერგიუსონის ნამუშევარია. რატომ აქვს „ფორდს“ ემბლემა? იმიტომ, რომ ცისფერი ოვალი საგანგებო სიტუაციებისთვის განკუთვნილი ავტომობილების ბაზრის 60 პროცენტს აკონტროლებს. და რა შუაშია საგანგებო სიტუაციები? რაც „ამატოიას“ მხრებზე აქვს, „გეტლინგის“ ტყვიამფრქვევი სულაც არაა. ეს ორი ლულა წყალმტყორცნია.

საქმე ისაა, რომ ფერგუსონმა „ფორდ ამატოია“ ხანძართან საბრძოლველად შეიმუშავა. მისი მსგავსი მოქმედი მეხანძრე ავტომობილებისგან განსხვავებით, ამ ავტომობილს სულ ორი ადამიანი ემსახურება და მიუდგომელ ადგილებში (მთაზე შეფენილ ტყეებში, კლდოვან და ხევიან ადგილებში), 580 გალონი (2192 ლიტრი) წყლის ტრანსპორტირება შეუძლია.

გარდა ამისა, სრულ ამძრავიან „ამატოიას“ დაშავებულთა ევაკუაციაც შეუძლია – ავზის დაცლის შემდეგ, მათთვის ადგილი გამოთავისუფლდება. ავტომობილი ბაგის ტიპის შასის ეფუძნება და მაღალი სვლის მქონე საკიდარის გარდა იმითაც გამოირჩევა, რომ ბოლომდე დაშვებული საბურავებითაც შეასრულებს მისიას. და რა თქმა უნდა, თბოიზოლირებულია – ამაში სამხედრო ტექნოლოგიით დამზადებული თერმო-კერამიკული გარსით დაიფარება.


რაც შეეხება „მხერბზე“ დამაგრებულ წყალმტყორცნებს, მათი მართვა დისტანციურადაა შესაძლებელი, რათა მეხანძრეებს ნაკლები შეხება ჰქონდეთ ძლიერი ხანძრის კერასთან. წყლის ავზი ავტომობილის ძირზეა განლაგებული, რაც გაუვალ ადგილებში მის სტაბილურ გადაადგილებას უზრუნველყოფს. „ამატოია“ ასევე აღჭურვილია თერმული კამერით, რომელსაც ყველაზე მხურვალე ადგილების დაფიქსირება შეუძლია, რის შემდეგაც, მეხანძრე წყლის ჭავლს ამ ადგილისკენ მიმართავს.

ლაიამ ფერგიუსონს „ფორდ ამატოიას“ შემუშავების იდეა მას შემდეგ მოუვიდა, რაც 2009 წელს, შტატ ვიქტორიაში ძლიერმა ხანძარმა მონაშის უნვერსიტეტი (სადაც ფერგიუსონი სწავლობდა) ძლიერ დააზარალა და რაც მთავარია, 170 ადამიანის სიცოცხლე შეიწირა, ათასობით კი უსახლ-კაროდ დატოვა.

                                                                                            წყარო: Smartbox

Sunday, September 20, 2015

ახალი მუსტანგი ე.წ "ცხენის ძალების მეფე"


უკვე ყველა ლაპარაკობს ახალ GT350 და GT350R-ზე, მაგრამ მუსტანგის გულშემატკივრები არანაკლები ენთუზიაზმით ელოდებიან ახალ GT500, რომელიც 2017 წლიდან ჩაესვება მასიურ წარმოებაში.

ფორდის მესვეურების თქმით ის იქნება მეექვსე თაობის მუსტანგის "ცხენის ძალების მეფე" (Horsepower King) ახალი GT500 5.2 ლიტრიანი GT350-ის პლატფორმაზე გამოვა და მას 700+ ცხენის ძალას უწინასწარმეტყველებენ. წარმატებულ ექპერიმენტს, რომ ალუმინის დისკები ჩაენაცვლათ ნახშირბად-ბოჭკოვანი მასალით (როგორც იცით ის GT350R-ში გამოიყენეს და მან საკმაოდ კარგი შედეგები აჩვენა) სავარაუდოდ მისით ამ ახალ GT500-საც უბოძებენ, რითაც ავტომობილის წონა საგრძნობლად შემცირდება.

"გამოწვევა მიღებულია და ჩვენს მუსტანგს გაცილებით მეტი HP ექნება ვიდრე HELLCAT-ს" განაცხადეს ფორდის მესვეურებმა და ამით გულშემატკივრები საინფორმაციო ბლოგებსა და საიტებს მიაჯაჭვეს ამ ახალი მონსტრის მოლოდინში.

                                                                                 წყარო: Mustang Team of Georgia