• ფორმულა 1: გრან პრი 2019

    2019 წლის ფორმულა ერთის გრან პრი სარბოლო სესიებით

  • ავტომობილის თვითდიაგნოსტიკის ფუნქცია

    თანამედროვე და, მით უმეტეს, მომავლის „ჭკვიანი ავტომობილის“ ტექნიკური სისტემის მართვა წარმოუდგენელია მისი შემადგენელი მექანიზმებისა და მოწყობილობების მუშაობის მუდმივი (თვით)დიაგნოსტიკის გარეშე. ეს აუცილებელია, რათა მართვის სისტემამ დროულად მოახდინოს რეაგირება სისტემაში მომხდარ არასტანდარტულ მოვლენებზე და ეცადოს, თავად აღმოფხვრას იგი; ან ოპერატიულად გააფრთხილოს მძღოლი უწესივრობების შესახებ; ან (უკიდურეს შემთხვევაში) დაიმახსოვროს ისინი, რათა მოთხოვნისთანავე მიაწოდოს მათ შესახებ ინფორმაცია სერვისის თანამშრომელს (ან მძღოლს).

  • Sir Vival - ექსპერიმენტალური უსაფრთხო ავტომობილი შორეული წარსულიდან

    არსებობენ ავტომობილები, რომლებიც ხანდახან დროს უსწრებენ: ტექნოლოგიით, ვიზუალით თუ ა.შ. უშუალოდ კი ეს ერთგვარი "მუშტაიდის საბავშვო მანქანა" სინამდვილეში 1958 წლის Sir Vival-ია. რომელიც ვოლტერ ჯერომის შთაგონებთი მისია იყო შეექმნა მსოფლიოში ყველაზე დაცული ავტომობილი. პროექტი 10 წელი გაგრძელდა. საბოლოო ჯამში, მას მართალია დასახული მიზანი ბოლომდე ვერ გამოუვიდა მაგრამ მისმა ქმნილებამ მსოფლოში ყველაზე უცნაური ავტომობილის ტიტული მაინც დაიმსახურა. რეალურად, იგი ერთ-ერთი პირველი ავტომობილია 1957 წლის Aurora-სთან ერთად რომელიც ექსპერიმენტალურ უსაფრთხო ავტომობილად შეიქმნა.

  • საავტომობილო შიგაწვის ძრავები

    საავტომობილო ტრანსპორტში დღეისთვის გამოყენებულია ნავთობური წარმოშობის თხევად საწვავზე (ან აირად საწვავზე) მომუშავე შიგაწვის ძრავები. აღნიშნული ენერგეტიკული დანადგარის დანიშნულებაა ნავთობური წარმოშობის საწვავის წვის შედეგად მიღებული ქიმიური ენერგია გარდაქმნას მექანიკურ ენერგიად.

  • რა არის Top fuel და რით განსხვავდება ბენზინისაგან

    თუკი გნებავთ შექმნათ მაღალი სიძლიერის მქონე 4 ტაქტიანი (Stroke) ძრავა, არსებობს რამოდენიმე მეთოდი მის მისაღწევად. პირველი: გავზარდოთ ტაქტი. მეორე: დავაყენოთ ტურბინა/სუპერჩარჯერი. მესამე და ბოლო: შევცვალოთ ბენზინი სხვა უფრო ენერგეტიკული საწვავით. ხოლო რაც შეეხება Top fuel დრაგსტერებს, სამივეს ერთიანად აკეთებენ.

Followers

Tuesday, September 22, 2015

CVT გადაცემათა კოლოფი. იგივე ( Continuously Variable Transmission)


დღევანდელი პოსტი ეძღვნება ახალი თაობის ტრანსმისიებს რომლებსაც სუბარუ უკვე აქტიურად იყენებს თავის Legacy-სა და forester-ებში.

CVT ( Continuously Variable Transmission) არის ტრანსმისია რომელიც სრულიად ახალი მექანიზმით მუშაობს იგი არ ჰგავს სხვა დანარჩენებს არც ორმაგ კონუსის დისკიანს და არც წინამორბედ სინგლქლაჩს. ტრანსმისიას არ აქვს გამოკვეთილი სიჩქარეები და შედეგად არც მათი შეცვლა იგრძნობა. მისი პრინციპი ძალიან მარტივია ის წარმოადგენს ჯაჭვით (ცეპით) ერთმანეთთან დაკავშირებულ ორ მბრუნავ ნაწილს რომლებიც ძრავის ბრუნვის მატებასთან ერთად რეაგირებენ და ფართოვდებიან არ ვიწროვდებიან.

შედეგად გვაქვს აქსელერაცია რომელიც იმავე სიმძლავრის ძრავიან მანქანებთან შედარებით უკეთესია რადგან სიჩქარის ცვლილების დროს დრო არ იკარგება. კიდევ ერთი პლიუსია საწვავის უფრო ეფექტური მოხმარება. თუმცა ყველაფერი ასე კარგად როდია, ტრანსმისიას აქვს პრობლემაც. მაგრამ პრობლემა ტექნიკური არაა პირიქიტ ტექნიკურად თითქოს სრულყოფილია.

პრობლემა ისაა რომ მანქანა კარგავს გრძნობას გაზზე ფეხს მიადგამ და ძრავის ხმა მონოტონურად სულ ერთსა და იმავე ბრუნზე ისმის და რაც მტავარია, დართყმა ზურგში რომელსაც სიჩქარის შეცვლა იწვევს აღარ არსებობს. სწორედ ამის გამო ტრანსმისიის ამ სახეობას უამრავი მოწინააღმდეგე ჰყავს ავტო კრიტიკოსებში.