• ფორმულა 1: გრან პრი 2019

    2019 წლის ფორმულა ერთის გრან პრი სარბოლო სესიებით

  • ავტომობილის თვითდიაგნოსტიკის ფუნქცია

    თანამედროვე და, მით უმეტეს, მომავლის „ჭკვიანი ავტომობილის“ ტექნიკური სისტემის მართვა წარმოუდგენელია მისი შემადგენელი მექანიზმებისა და მოწყობილობების მუშაობის მუდმივი (თვით)დიაგნოსტიკის გარეშე. ეს აუცილებელია, რათა მართვის სისტემამ დროულად მოახდინოს რეაგირება სისტემაში მომხდარ არასტანდარტულ მოვლენებზე და ეცადოს, თავად აღმოფხვრას იგი; ან ოპერატიულად გააფრთხილოს მძღოლი უწესივრობების შესახებ; ან (უკიდურეს შემთხვევაში) დაიმახსოვროს ისინი, რათა მოთხოვნისთანავე მიაწოდოს მათ შესახებ ინფორმაცია სერვისის თანამშრომელს (ან მძღოლს).

  • Sir Vival - ექსპერიმენტალური უსაფრთხო ავტომობილი შორეული წარსულიდან

    არსებობენ ავტომობილები, რომლებიც ხანდახან დროს უსწრებენ: ტექნოლოგიით, ვიზუალით თუ ა.შ. უშუალოდ კი ეს ერთგვარი "მუშტაიდის საბავშვო მანქანა" სინამდვილეში 1958 წლის Sir Vival-ია. რომელიც ვოლტერ ჯერომის შთაგონებთი მისია იყო შეექმნა მსოფლიოში ყველაზე დაცული ავტომობილი. პროექტი 10 წელი გაგრძელდა. საბოლოო ჯამში, მას მართალია დასახული მიზანი ბოლომდე ვერ გამოუვიდა მაგრამ მისმა ქმნილებამ მსოფლოში ყველაზე უცნაური ავტომობილის ტიტული მაინც დაიმსახურა. რეალურად, იგი ერთ-ერთი პირველი ავტომობილია 1957 წლის Aurora-სთან ერთად რომელიც ექსპერიმენტალურ უსაფრთხო ავტომობილად შეიქმნა.

  • საავტომობილო შიგაწვის ძრავები

    საავტომობილო ტრანსპორტში დღეისთვის გამოყენებულია ნავთობური წარმოშობის თხევად საწვავზე (ან აირად საწვავზე) მომუშავე შიგაწვის ძრავები. აღნიშნული ენერგეტიკული დანადგარის დანიშნულებაა ნავთობური წარმოშობის საწვავის წვის შედეგად მიღებული ქიმიური ენერგია გარდაქმნას მექანიკურ ენერგიად.

  • რა არის Top fuel და რით განსხვავდება ბენზინისაგან

    თუკი გნებავთ შექმნათ მაღალი სიძლიერის მქონე 4 ტაქტიანი (Stroke) ძრავა, არსებობს რამოდენიმე მეთოდი მის მისაღწევად. პირველი: გავზარდოთ ტაქტი. მეორე: დავაყენოთ ტურბინა/სუპერჩარჯერი. მესამე და ბოლო: შევცვალოთ ბენზინი სხვა უფრო ენერგეტიკული საწვავით. ხოლო რაც შეეხება Top fuel დრაგსტერებს, სამივეს ერთიანად აკეთებენ.

Followers

Monday, September 21, 2015

Ford Amatoya – ხანძართან მებრძოლი ოთხბორბლიანი რაინდი


ეს უცნაური ავტომობილი ავსტრალიელ სტუდენტ დიზაინერ ლაიამ ფერგიუსონის ნამუშევარია. რატომ აქვს „ფორდს“ ემბლემა? იმიტომ, რომ ცისფერი ოვალი საგანგებო სიტუაციებისთვის განკუთვნილი ავტომობილების ბაზრის 60 პროცენტს აკონტროლებს. და რა შუაშია საგანგებო სიტუაციები? რაც „ამატოიას“ მხრებზე აქვს, „გეტლინგის“ ტყვიამფრქვევი სულაც არაა. ეს ორი ლულა წყალმტყორცნია.

საქმე ისაა, რომ ფერგუსონმა „ფორდ ამატოია“ ხანძართან საბრძოლველად შეიმუშავა. მისი მსგავსი მოქმედი მეხანძრე ავტომობილებისგან განსხვავებით, ამ ავტომობილს სულ ორი ადამიანი ემსახურება და მიუდგომელ ადგილებში (მთაზე შეფენილ ტყეებში, კლდოვან და ხევიან ადგილებში), 580 გალონი (2192 ლიტრი) წყლის ტრანსპორტირება შეუძლია.

გარდა ამისა, სრულ ამძრავიან „ამატოიას“ დაშავებულთა ევაკუაციაც შეუძლია – ავზის დაცლის შემდეგ, მათთვის ადგილი გამოთავისუფლდება. ავტომობილი ბაგის ტიპის შასის ეფუძნება და მაღალი სვლის მქონე საკიდარის გარდა იმითაც გამოირჩევა, რომ ბოლომდე დაშვებული საბურავებითაც შეასრულებს მისიას. და რა თქმა უნდა, თბოიზოლირებულია – ამაში სამხედრო ტექნოლოგიით დამზადებული თერმო-კერამიკული გარსით დაიფარება.


რაც შეეხება „მხერბზე“ დამაგრებულ წყალმტყორცნებს, მათი მართვა დისტანციურადაა შესაძლებელი, რათა მეხანძრეებს ნაკლები შეხება ჰქონდეთ ძლიერი ხანძრის კერასთან. წყლის ავზი ავტომობილის ძირზეა განლაგებული, რაც გაუვალ ადგილებში მის სტაბილურ გადაადგილებას უზრუნველყოფს. „ამატოია“ ასევე აღჭურვილია თერმული კამერით, რომელსაც ყველაზე მხურვალე ადგილების დაფიქსირება შეუძლია, რის შემდეგაც, მეხანძრე წყლის ჭავლს ამ ადგილისკენ მიმართავს.

ლაიამ ფერგიუსონს „ფორდ ამატოიას“ შემუშავების იდეა მას შემდეგ მოუვიდა, რაც 2009 წელს, შტატ ვიქტორიაში ძლიერმა ხანძარმა მონაშის უნვერსიტეტი (სადაც ფერგიუსონი სწავლობდა) ძლიერ დააზარალა და რაც მთავარია, 170 ადამიანის სიცოცხლე შეიწირა, ათასობით კი უსახლ-კაროდ დატოვა.

                                                                                            წყარო: Smartbox