• ფორმულა 1: გრან პრი 2019

    2019 წლის ფორმულა ერთის გრან პრი სარბოლო სესიებით

  • ავტომობილის თვითდიაგნოსტიკის ფუნქცია

    თანამედროვე და, მით უმეტეს, მომავლის „ჭკვიანი ავტომობილის“ ტექნიკური სისტემის მართვა წარმოუდგენელია მისი შემადგენელი მექანიზმებისა და მოწყობილობების მუშაობის მუდმივი (თვით)დიაგნოსტიკის გარეშე. ეს აუცილებელია, რათა მართვის სისტემამ დროულად მოახდინოს რეაგირება სისტემაში მომხდარ არასტანდარტულ მოვლენებზე და ეცადოს, თავად აღმოფხვრას იგი; ან ოპერატიულად გააფრთხილოს მძღოლი უწესივრობების შესახებ; ან (უკიდურეს შემთხვევაში) დაიმახსოვროს ისინი, რათა მოთხოვნისთანავე მიაწოდოს მათ შესახებ ინფორმაცია სერვისის თანამშრომელს (ან მძღოლს).

  • Sir Vival - ექსპერიმენტალური უსაფრთხო ავტომობილი შორეული წარსულიდან

    არსებობენ ავტომობილები, რომლებიც ხანდახან დროს უსწრებენ: ტექნოლოგიით, ვიზუალით თუ ა.შ. უშუალოდ კი ეს ერთგვარი "მუშტაიდის საბავშვო მანქანა" სინამდვილეში 1958 წლის Sir Vival-ია. რომელიც ვოლტერ ჯერომის შთაგონებთი მისია იყო შეექმნა მსოფლიოში ყველაზე დაცული ავტომობილი. პროექტი 10 წელი გაგრძელდა. საბოლოო ჯამში, მას მართალია დასახული მიზანი ბოლომდე ვერ გამოუვიდა მაგრამ მისმა ქმნილებამ მსოფლოში ყველაზე უცნაური ავტომობილის ტიტული მაინც დაიმსახურა. რეალურად, იგი ერთ-ერთი პირველი ავტომობილია 1957 წლის Aurora-სთან ერთად რომელიც ექსპერიმენტალურ უსაფრთხო ავტომობილად შეიქმნა.

  • საავტომობილო შიგაწვის ძრავები

    საავტომობილო ტრანსპორტში დღეისთვის გამოყენებულია ნავთობური წარმოშობის თხევად საწვავზე (ან აირად საწვავზე) მომუშავე შიგაწვის ძრავები. აღნიშნული ენერგეტიკული დანადგარის დანიშნულებაა ნავთობური წარმოშობის საწვავის წვის შედეგად მიღებული ქიმიური ენერგია გარდაქმნას მექანიკურ ენერგიად.

  • რა არის Top fuel და რით განსხვავდება ბენზინისაგან

    თუკი გნებავთ შექმნათ მაღალი სიძლიერის მქონე 4 ტაქტიანი (Stroke) ძრავა, არსებობს რამოდენიმე მეთოდი მის მისაღწევად. პირველი: გავზარდოთ ტაქტი. მეორე: დავაყენოთ ტურბინა/სუპერჩარჯერი. მესამე და ბოლო: შევცვალოთ ბენზინი სხვა უფრო ენერგეტიკული საწვავით. ხოლო რაც შეეხება Top fuel დრაგსტერებს, სამივეს ერთიანად აკეთებენ.

Followers

Thursday, September 24, 2015

დაივიწყეთ ბენზინგასამართი სადგურების შესახებ! რა შეიცვლება ავტომობილების სამყაროში?


როგორც ვიცით, ნავთობის მსოფლიო მარაგი უსასრული არ არის, ამიტომ ავტომობილების მწარმოებლები დიზელის და ბენზინის ალტერნატივებს აქტიურად ეძებენ.
გაჩნდა უამრავი გიბრიდული და ელექტრო ავტომობილი და ყველასთვის გასაგებია, რომ მომავალში არსებული ავტო პარკი კარდინალურად შეიცვლება.
ამერიკულმა ფირმამ Laser Power Systems–მა მომავლის ავტომობილის საკუთარი ხედვა წარადგინა. ისინი, ავტომობილების მწარმოებლებს, თორიუმის, როგორც საწვავის გამოყენებას სთავაზობენ. ეს სუსტი რადიაქტიული ელემენტია, რომელსაც უზარმაზარი ენერგიის წარმოება შეუძლია. თორიუმის 232 იზოტოპის 1 გრამს ისეთივე მაღალი ეფექტურობა აქვს, როგორც ბენზინის 28 ტონას!


ეს კი, მომავლის ავტომობილებს მილიონი კილომეტრის დაფარვის შესაძლებლობას მისცემს ყოველგვარი ბენზინის ჩასხმის გარეშე.


ინოვაციური ძრავის ფუძე თორიუმის ლაზერია, რომელიც აცხელებს წყალს და ორთქლის ტურბინებს ატრიალებს. აქტიური ნივთიერება თორიუმის 232 იზოტოპის 8 გრამი იქნება. Laser Power Systems–ის სპეციალისტები ამბობენ, რომ ამ ძრავის წონა სულ რაღაც 200 კილოგრამზე მეტი იქნება.


თუმცა ამ საკითხთან დაკავშირებით, ბევრი სკეპტიკური შენიშვნა არსებობს. მიუხედავად იმისა, რომ თორიუმი სუსტი რადიაქტიული ელემენტია, ის მანც რადიაქტიულია. შესაბამისად ძრავის განყოფილება კარგად იზოლირებული უნდა იყოს, ეს კი მაქანის წონას საგრძნობლად გაზრდის.


არ უნდა დაგვავიწყდეს, რომ რადიაცია ძალიან სახიფათოა ჯანმრთელობისთვის, მით უმეტეს იმ შემთხვევაში ავარია თუ მოხდა. ასევე ბევრ კრიტიკოსს აინტერესებს, როგორ მოხდება მსგავსი ავტომობილების უტილიზაცია.


გავიხსენოთ კომპანია “ფორდ”–ის ცდა 50–იან წლებში შეექმნა მანქანა ბირთვული ძრავით.



ნებისმიერ შემთხვევაში ეს კონცეფცია ყურადღებას იქცევს, ვინ იცის შეიძლება რამდენიმე წელიწადში ასეთი მანქანების წარმოება სერიულიც კი გახდეს.