• ფორმულა 1: გრან პრი 2019

    2019 წლის ფორმულა ერთის გრან პრი სარბოლო სესიებით

  • ავტომობილის თვითდიაგნოსტიკის ფუნქცია

    თანამედროვე და, მით უმეტეს, მომავლის „ჭკვიანი ავტომობილის“ ტექნიკური სისტემის მართვა წარმოუდგენელია მისი შემადგენელი მექანიზმებისა და მოწყობილობების მუშაობის მუდმივი (თვით)დიაგნოსტიკის გარეშე. ეს აუცილებელია, რათა მართვის სისტემამ დროულად მოახდინოს რეაგირება სისტემაში მომხდარ არასტანდარტულ მოვლენებზე და ეცადოს, თავად აღმოფხვრას იგი; ან ოპერატიულად გააფრთხილოს მძღოლი უწესივრობების შესახებ; ან (უკიდურეს შემთხვევაში) დაიმახსოვროს ისინი, რათა მოთხოვნისთანავე მიაწოდოს მათ შესახებ ინფორმაცია სერვისის თანამშრომელს (ან მძღოლს).

  • Sir Vival - ექსპერიმენტალური უსაფრთხო ავტომობილი შორეული წარსულიდან

    არსებობენ ავტომობილები, რომლებიც ხანდახან დროს უსწრებენ: ტექნოლოგიით, ვიზუალით თუ ა.შ. უშუალოდ კი ეს ერთგვარი "მუშტაიდის საბავშვო მანქანა" სინამდვილეში 1958 წლის Sir Vival-ია. რომელიც ვოლტერ ჯერომის შთაგონებთი მისია იყო შეექმნა მსოფლიოში ყველაზე დაცული ავტომობილი. პროექტი 10 წელი გაგრძელდა. საბოლოო ჯამში, მას მართალია დასახული მიზანი ბოლომდე ვერ გამოუვიდა მაგრამ მისმა ქმნილებამ მსოფლოში ყველაზე უცნაური ავტომობილის ტიტული მაინც დაიმსახურა. რეალურად, იგი ერთ-ერთი პირველი ავტომობილია 1957 წლის Aurora-სთან ერთად რომელიც ექსპერიმენტალურ უსაფრთხო ავტომობილად შეიქმნა.

  • საავტომობილო შიგაწვის ძრავები

    საავტომობილო ტრანსპორტში დღეისთვის გამოყენებულია ნავთობური წარმოშობის თხევად საწვავზე (ან აირად საწვავზე) მომუშავე შიგაწვის ძრავები. აღნიშნული ენერგეტიკული დანადგარის დანიშნულებაა ნავთობური წარმოშობის საწვავის წვის შედეგად მიღებული ქიმიური ენერგია გარდაქმნას მექანიკურ ენერგიად.

  • რა არის Top fuel და რით განსხვავდება ბენზინისაგან

    თუკი გნებავთ შექმნათ მაღალი სიძლიერის მქონე 4 ტაქტიანი (Stroke) ძრავა, არსებობს რამოდენიმე მეთოდი მის მისაღწევად. პირველი: გავზარდოთ ტაქტი. მეორე: დავაყენოთ ტურბინა/სუპერჩარჯერი. მესამე და ბოლო: შევცვალოთ ბენზინი სხვა უფრო ენერგეტიკული საწვავით. ხოლო რაც შეეხება Top fuel დრაგსტერებს, სამივეს ერთიანად აკეთებენ.

Followers

Wednesday, March 16, 2016

აშშ-ს არმია იწყებს ფუნქციურად დამოუკიდებელი მართვის სისტემის ტესტირებას


ივნისის დასაწყისში აშშ-ს არმია იწყებს "თვით-მმართავი კონვოის" პროექტის ხელმძღვანელობას, რომელიც მოიცავს: მძიმე სამხედრო სატვირთო მანქანების ფუნქციიურად დამოუკიდებელი მართვის ტესტირებას. როგორც აღნიშნეს ტესტირება ჯერ ისევ ექსპერიმენტის სტატუსშია რაც ნიშნავს რომ მანქანაში ადამიანს მაინც უწევს ყოფნა.

 Trucks.com-ის განცხადებით არმიას დაგეგმილი აქვს გააგზავნოს მინიმუმ 4 ექსპერიმენტული მანქანა, რომლებიც იქნება აღჭურვილი შემდეგი სისტემებით: "მანქანა-მანქანა", "მანქანა - ინფრასტრუქტული კომუნიკაციის" სისტემებით. რაც გულისხმობს თუ როგორი იქნება სამომავლოდ კონვოის მსვლელობის დროს კომუნიკაცია ეკიპაჟებს შორის, სხვა (თუნდაც სამოქალაქო მანქანებთან), ტექნოლოგიურად მაღალ ინფრასტრუქტურულ აღჭურვილობასთან, სიჩქარის ლიმიტთან, გზის მშენებლობის, ავარიის დროს მოქცევას და ა.შ.

 არმიის წარმომადგენლის თქმით ტესტირება სრული დატვირთვით მუშაობს და ფუნქციურად დამოუკიდებელი მანქანების წარმოებაში ჩაშვება არც ისე შორსაა. "მართალია ეს ივნისში არ მოხდება, მაგრამ არც დიდი დრო დარჩა" - დასძენს იგი.

 ასევე შეიარაღებული ძალები განსაკუთრებულ ყურადღებას იჩენს, რადგან მათი თქმით ეს სისტემა არამარტო კონვოის დროს არამედ ბრძოლის დროსაც შეამცირებს სამხედროთა დაშავებას და ა.შ.
კონვოის ამ მომენტში საჭიროებს 2 კაციანი ეკიპაჟი, ესკორტის და დამცავი მანქანების გარეშე.

 თუკი სისტემამ გაამართლა ექსპერტების თქმით მას სამოქალაქო ინდუსტრიაშიც გამოიყენებენ. კერძოთ: კონვოის დროს "დიდ" სატვირთო მანქანას (რომელსაც ადამიანი მართავს) გაჰყვება შედარებით "მომცრო" სატვირთო მანქანები (მძღოლის გარეშე).