• ფორმულა 1: გრან პრი 2019

    2019 წლის ფორმულა ერთის გრან პრი სარბოლო სესიებით

  • ავტომობილის თვითდიაგნოსტიკის ფუნქცია

    თანამედროვე და, მით უმეტეს, მომავლის „ჭკვიანი ავტომობილის“ ტექნიკური სისტემის მართვა წარმოუდგენელია მისი შემადგენელი მექანიზმებისა და მოწყობილობების მუშაობის მუდმივი (თვით)დიაგნოსტიკის გარეშე. ეს აუცილებელია, რათა მართვის სისტემამ დროულად მოახდინოს რეაგირება სისტემაში მომხდარ არასტანდარტულ მოვლენებზე და ეცადოს, თავად აღმოფხვრას იგი; ან ოპერატიულად გააფრთხილოს მძღოლი უწესივრობების შესახებ; ან (უკიდურეს შემთხვევაში) დაიმახსოვროს ისინი, რათა მოთხოვნისთანავე მიაწოდოს მათ შესახებ ინფორმაცია სერვისის თანამშრომელს (ან მძღოლს).

  • Sir Vival - ექსპერიმენტალური უსაფრთხო ავტომობილი შორეული წარსულიდან

    არსებობენ ავტომობილები, რომლებიც ხანდახან დროს უსწრებენ: ტექნოლოგიით, ვიზუალით თუ ა.შ. უშუალოდ კი ეს ერთგვარი "მუშტაიდის საბავშვო მანქანა" სინამდვილეში 1958 წლის Sir Vival-ია. რომელიც ვოლტერ ჯერომის შთაგონებთი მისია იყო შეექმნა მსოფლიოში ყველაზე დაცული ავტომობილი. პროექტი 10 წელი გაგრძელდა. საბოლოო ჯამში, მას მართალია დასახული მიზანი ბოლომდე ვერ გამოუვიდა მაგრამ მისმა ქმნილებამ მსოფლოში ყველაზე უცნაური ავტომობილის ტიტული მაინც დაიმსახურა. რეალურად, იგი ერთ-ერთი პირველი ავტომობილია 1957 წლის Aurora-სთან ერთად რომელიც ექსპერიმენტალურ უსაფრთხო ავტომობილად შეიქმნა.

  • საავტომობილო შიგაწვის ძრავები

    საავტომობილო ტრანსპორტში დღეისთვის გამოყენებულია ნავთობური წარმოშობის თხევად საწვავზე (ან აირად საწვავზე) მომუშავე შიგაწვის ძრავები. აღნიშნული ენერგეტიკული დანადგარის დანიშნულებაა ნავთობური წარმოშობის საწვავის წვის შედეგად მიღებული ქიმიური ენერგია გარდაქმნას მექანიკურ ენერგიად.

  • რა არის Top fuel და რით განსხვავდება ბენზინისაგან

    თუკი გნებავთ შექმნათ მაღალი სიძლიერის მქონე 4 ტაქტიანი (Stroke) ძრავა, არსებობს რამოდენიმე მეთოდი მის მისაღწევად. პირველი: გავზარდოთ ტაქტი. მეორე: დავაყენოთ ტურბინა/სუპერჩარჯერი. მესამე და ბოლო: შევცვალოთ ბენზინი სხვა უფრო ენერგეტიკული საწვავით. ხოლო რაც შეეხება Top fuel დრაგსტერებს, სამივეს ერთიანად აკეთებენ.

Followers

Friday, November 6, 2015

იდეა, შიშველი ენთუზიაზმი და ერთი შანსი – “დვორნიკები”


“1902 წელი.
გარეთ წვიმს.
ფეხით არაკომფორტულია მოძრაობა, დავსველდები.
ავტომობილებსაც უჭირთ მოძრაობა.
ადგილზე მისვლაც მაგვიანდება.
რა უნდა ვქნა?” – ფიქრობდა მერი ანდერსონი.

ქალბატონო, დიდ მადლობას მოგახსენებთ იმ გაწეული წვლილისთვის, რითაც დღეს “BMW”–ს ან “Mercedes”–ის მგზავრები უსაფრთხოდ მგზავრობენ.

საუბარია წინა საქარე მინის საწმენდ ხელსაწყოზე.
საზოგადოებაზე ზრუნვამ განაპირობა ამ ქალბატონის თავში იმ ატრიბუტის დაბადება, რომელიც დღეს ჩვეულებრივი ამბავია ავტომობილისთვის.

ანდერსონის საწმენდი ხელსაწყო (დიახ, სწორედ ამ სახელით იყო) დაპატენტდა 1903 წელს. ამავე წელს, მერიმ კანადის ერთ–ერთ მსხვილ კომპანიას მისწერა  ამ გამოგონების შესახებ; თუმცა ჩათვალეს, რომ ამ გამოგონებას მომავალი არ ექნებოდა. ჩათვალეს, რომ კომერციულად კომპანიისთვის ამ ხელსაწყოს მასიური გამოშვება არ იქნებოდა მომგებიანი. მათ არ იცოდნენ ამ გამოგონებას რა ელოდა წინ. როგორც ჩანს, ამ კომპანიის მეწარმე არ იყო მეწარმეობირივი უნარით დაჯილდოებული, თუმცა ამ დროს ხომ წარმოების ფაქტორები მეწარმოეიბრივ უნარს არ მოიცავდა?

განვაგრძოთ ისტორია..

“ფორდი, ჰენრი ფორდი, ქალბატონო” – ხელი ჩამოართვეს ერთმანეთს ჰენრიმ და მერიმ.

ამ არაჩვეულებრივმა გამომგონებელ–მეწარმემ მიიღო მერის იდეა და მასიურ წარმოებაში “ჩაუშვა”.  საქარე მინის საწმენდი ხელსაწყო პირველად “ford model T”–ზე გამოჩნდა, რომლის გამოშვების რაოდენობაც 15 მილიონს შეადგენს. ამ გამოგონებით ავტომობილით მოძრაობა უფრო საიმედო გახდა.


ხედავთ მძღოლის ადგილთან, თქვენგან მარჯვენა ზედა კუთხეში “დვორნიკს”? ეს მერის  გამოგონებაა..

ქალბატონმა, რომელსაც საკუთარი ავტომობილიც კი არ გააჩნდა, საჭირო დროს, საჭირო ადგილას გაჩენილი იდეით და ენთუზიაზმით ავტომობილი უფრო კომფორტულად წარმოგვიდგინა.