Friday, June 29, 2018
Ford-ს დეფექტურ ძრავაზე ედავებიან
Ford-ის EcoBoost ძრავები ბოლო დროის, ერთ-ერთი საუკეთესო ძრავია, რაც კი ბაზარზეა და ამას მისი "მსოფლიოს საუკეთესო ძრავებში" ზედიზედ 3-ჯერ გამარჯვებაც მოწმობს. ამ, I ტიპის 3 ცილინდრიან 1.0 ლიტრი მოცულობის ძრავს 123 ცხენის ძალა და 125 ნიუტონმეტრი აქვს. თუმცა, პრაქტიკაში, მყიდველნი სხვაგვარად საუბრობენ.
სარჩელი ვინმე ლუის ო'რიორდანს ეკუთვნის, რომელმაც 2014 წელს EcoBoost-ის ტიპის 1.0 ლიტრი მოცულობის Ford Focus-ი შეიძინა. ყველაფერი კარგად იყო, სანამ 51499 კილომეტრის გავლის შემდეგ კინაღამ ავტოსაგზაო შემთხვევაში არ მოყვა. პრობლემად კი გამაგრილებელი შლანგი დასახელდა, რომელიც მაღალ ტემპერატურაზე მწყობრიდან გამოდიოდა 2011-დან 2013 წლის გამოშვებულ მოდელებში. Ford-მა ამ პრობლემის მქონე ავტომობილების 86% შეაკეთა მაგრამ არა მანამდე, სანამ მფლობელებს თვითონ არ მოუწიათ.
გაწვევამდე, მფლობელები ამბობდნენ, რომ ძრავის შეცვლა დაახლოებით $10.500 ღირდა. გარდა ამისა, ზოგიერთი ძრავი ცეცხლშიც კი გაეხვა, რაც მის შეკეთებას შეუძლებელს ხდიდა. ზემოთხსნებული მომჩივარის საქმეზე, კომპანიამ შეკეთების 60% დაფარა მანამ, სანამ შეთანხმდებოდნენ მთლიან დაფარვაზე 11 კვირის შემდეგ. თუკი საჩივარი მომჩივარის სასიკეთოთ წავა, Ford-ს მოუწევს $1.3 მილიარდის გადახდა თითოეული დაზარალებული მფლობელისთვის.