• ფორმულა 1: გრან პრი 2019

    2019 წლის ფორმულა ერთის გრან პრი სარბოლო სესიებით

  • ავტომობილის თვითდიაგნოსტიკის ფუნქცია

    თანამედროვე და, მით უმეტეს, მომავლის „ჭკვიანი ავტომობილის“ ტექნიკური სისტემის მართვა წარმოუდგენელია მისი შემადგენელი მექანიზმებისა და მოწყობილობების მუშაობის მუდმივი (თვით)დიაგნოსტიკის გარეშე. ეს აუცილებელია, რათა მართვის სისტემამ დროულად მოახდინოს რეაგირება სისტემაში მომხდარ არასტანდარტულ მოვლენებზე და ეცადოს, თავად აღმოფხვრას იგი; ან ოპერატიულად გააფრთხილოს მძღოლი უწესივრობების შესახებ; ან (უკიდურეს შემთხვევაში) დაიმახსოვროს ისინი, რათა მოთხოვნისთანავე მიაწოდოს მათ შესახებ ინფორმაცია სერვისის თანამშრომელს (ან მძღოლს).

  • Sir Vival - ექსპერიმენტალური უსაფრთხო ავტომობილი შორეული წარსულიდან

    არსებობენ ავტომობილები, რომლებიც ხანდახან დროს უსწრებენ: ტექნოლოგიით, ვიზუალით თუ ა.შ. უშუალოდ კი ეს ერთგვარი "მუშტაიდის საბავშვო მანქანა" სინამდვილეში 1958 წლის Sir Vival-ია. რომელიც ვოლტერ ჯერომის შთაგონებთი მისია იყო შეექმნა მსოფლიოში ყველაზე დაცული ავტომობილი. პროექტი 10 წელი გაგრძელდა. საბოლოო ჯამში, მას მართალია დასახული მიზანი ბოლომდე ვერ გამოუვიდა მაგრამ მისმა ქმნილებამ მსოფლოში ყველაზე უცნაური ავტომობილის ტიტული მაინც დაიმსახურა. რეალურად, იგი ერთ-ერთი პირველი ავტომობილია 1957 წლის Aurora-სთან ერთად რომელიც ექსპერიმენტალურ უსაფრთხო ავტომობილად შეიქმნა.

  • საავტომობილო შიგაწვის ძრავები

    საავტომობილო ტრანსპორტში დღეისთვის გამოყენებულია ნავთობური წარმოშობის თხევად საწვავზე (ან აირად საწვავზე) მომუშავე შიგაწვის ძრავები. აღნიშნული ენერგეტიკული დანადგარის დანიშნულებაა ნავთობური წარმოშობის საწვავის წვის შედეგად მიღებული ქიმიური ენერგია გარდაქმნას მექანიკურ ენერგიად.

  • რა არის Top fuel და რით განსხვავდება ბენზინისაგან

    თუკი გნებავთ შექმნათ მაღალი სიძლიერის მქონე 4 ტაქტიანი (Stroke) ძრავა, არსებობს რამოდენიმე მეთოდი მის მისაღწევად. პირველი: გავზარდოთ ტაქტი. მეორე: დავაყენოთ ტურბინა/სუპერჩარჯერი. მესამე და ბოლო: შევცვალოთ ბენზინი სხვა უფრო ენერგეტიკული საწვავით. ხოლო რაც შეეხება Top fuel დრაგსტერებს, სამივეს ერთიანად აკეთებენ.

Followers

Saturday, March 5, 2016

მართვის მოწმობის აღება სხვადასხვა ქვეყანაში


ყველა ქვეყანაში მართვის მოწმობის გამოცდებს განსხვავებულად აბარებენ. ზოგიერთ მათგანთან დაკავშირებულ რამდენიმე უცნაურობაზე გვინდა, გიამბოთ:

მექსიკაში მართვის მოწმობის არანაირი გამოცდა არ არსებობს. უბრალოდ მიდიხართ და ყიდულობთ მას სულ რაღაც 677 პესოდ (რაც, დაახლოებით, 30 ევროს უდრის).

იაპონიაში თავისუფლად შეიძლება, ჩაიჭრათ გამოცდაში, თუ ავტომობილის დაძვრამდე არ შეამოწმებთ, მის ქვეშ კატებს ხომ არ სძინავთ ტკბილად.

ჩინეთში გამოცდაზე აუცილებლად შეგხვდებათ შეკითხვა: - რას იზამთ იმ შემთხვევაში, თუ თქვენი ავტომობილით წყალში გადავარდებით?

ბრაზილიაში ჯერ ფიზიკურ და ფსიქოლოგიურ ტესტს აბარებთ, შემდეგ კი ავტომობილის მართვის თეორიულ და პრაქტიკულ გამოცდას. აქაურ მძღოლებს გზაზე სიცოცხლისთვის საშიშ სიტუაციებთან გასამკლავებლად ამზადებენ და პირველადი სამედიცინო დახმარების გაწევასაც ასწავლიან.