• ფორმულა 1: გრან პრი 2019

    2019 წლის ფორმულა ერთის გრან პრი სარბოლო სესიებით

  • ავტომობილის თვითდიაგნოსტიკის ფუნქცია

    თანამედროვე და, მით უმეტეს, მომავლის „ჭკვიანი ავტომობილის“ ტექნიკური სისტემის მართვა წარმოუდგენელია მისი შემადგენელი მექანიზმებისა და მოწყობილობების მუშაობის მუდმივი (თვით)დიაგნოსტიკის გარეშე. ეს აუცილებელია, რათა მართვის სისტემამ დროულად მოახდინოს რეაგირება სისტემაში მომხდარ არასტანდარტულ მოვლენებზე და ეცადოს, თავად აღმოფხვრას იგი; ან ოპერატიულად გააფრთხილოს მძღოლი უწესივრობების შესახებ; ან (უკიდურეს შემთხვევაში) დაიმახსოვროს ისინი, რათა მოთხოვნისთანავე მიაწოდოს მათ შესახებ ინფორმაცია სერვისის თანამშრომელს (ან მძღოლს).

  • Sir Vival - ექსპერიმენტალური უსაფრთხო ავტომობილი შორეული წარსულიდან

    არსებობენ ავტომობილები, რომლებიც ხანდახან დროს უსწრებენ: ტექნოლოგიით, ვიზუალით თუ ა.შ. უშუალოდ კი ეს ერთგვარი "მუშტაიდის საბავშვო მანქანა" სინამდვილეში 1958 წლის Sir Vival-ია. რომელიც ვოლტერ ჯერომის შთაგონებთი მისია იყო შეექმნა მსოფლიოში ყველაზე დაცული ავტომობილი. პროექტი 10 წელი გაგრძელდა. საბოლოო ჯამში, მას მართალია დასახული მიზანი ბოლომდე ვერ გამოუვიდა მაგრამ მისმა ქმნილებამ მსოფლოში ყველაზე უცნაური ავტომობილის ტიტული მაინც დაიმსახურა. რეალურად, იგი ერთ-ერთი პირველი ავტომობილია 1957 წლის Aurora-სთან ერთად რომელიც ექსპერიმენტალურ უსაფრთხო ავტომობილად შეიქმნა.

  • საავტომობილო შიგაწვის ძრავები

    საავტომობილო ტრანსპორტში დღეისთვის გამოყენებულია ნავთობური წარმოშობის თხევად საწვავზე (ან აირად საწვავზე) მომუშავე შიგაწვის ძრავები. აღნიშნული ენერგეტიკული დანადგარის დანიშნულებაა ნავთობური წარმოშობის საწვავის წვის შედეგად მიღებული ქიმიური ენერგია გარდაქმნას მექანიკურ ენერგიად.

  • რა არის Top fuel და რით განსხვავდება ბენზინისაგან

    თუკი გნებავთ შექმნათ მაღალი სიძლიერის მქონე 4 ტაქტიანი (Stroke) ძრავა, არსებობს რამოდენიმე მეთოდი მის მისაღწევად. პირველი: გავზარდოთ ტაქტი. მეორე: დავაყენოთ ტურბინა/სუპერჩარჯერი. მესამე და ბოლო: შევცვალოთ ბენზინი სხვა უფრო ენერგეტიკული საწვავით. ხოლო რაც შეეხება Top fuel დრაგსტერებს, სამივეს ერთიანად აკეთებენ.

Followers

Saturday, September 5, 2015

მიესალმეთ სწრაფ, მტკიცე საბრძოლო მანქანას რომელიც ცვლის "ჰამვის"


3 ათწლეულის განმავლობაში, არმიისთვის და საზღვაო ქვეითებისთვის "ჰამვი" იყო ამერიკის სამხედრო ძალა ყველგან სადაც აშშს ფეხი დაუდგამს. პირველი პროდუქცია შეიქმნა 1985 წელს "AM GENERALის" მიერ. მას არამარტო გადაყავდა ათასობით ამერიკელი ბრძოლის ველზე, არამედ იგი იქცა საკულტურო გამოსახულებად. როგორც ლეგენდარული ვილისის ჯიპი.

პენტაგონის JLTV( Joint Light tactical Vehicle) პროგრამა ითხოვდა მანქანას რომელიც იქნებოდა ბალანსირებული მარგ დატვირთვაზე, სიმძლავრეზე და დაცვაზე კრიტიკულ სიტუაციებში როგორც დღეს ისევე ხვალ. პროგრამამ გადაწყვეტილება მიიღო" "Oshkosh Defenceს" L-ATV (Light Combat All-Terrain Vehicle) სასარგებლოდ.

რატომ ოშკოში? გადავინაცვლოთ 2006-2007 წლებში სადაც სამხედროები და საზღვაო ქვეითები ფეთქდებოდნენ IEDზე ერაყში. ფაქტიურად IEDმა 60% ცოცხალი ძალის დანაკარგი გამოიწვია. სიტუაცია ისეთი საშინელი იყო რომ ჯგუფები იძულებულნი იყვნენ გამოეყენებინათ დასამაგრებელი მეტალი დაცვის მხრივ თავიან ჰამერებზე. ამის შემდგომ დაიწყო ე.წ MRAPის შექმნა რომელიც საკმაოდ ეფექტური იყო, მაგრამ ავღანეთის მაღალმთიანი ტერიტორიებისათვის მიუდგომელი. ეს პრობლემა კი "ოშკოშმა" გადაჭრა მისი M-ATVთი.

მაგრამ სამხედროებს და საზღვაო ქვეითებს სჭირდებოდათ უფრო მსუბუქი მანქანა - რაღაც რომელსაც შეეძლო წასულიყო იქ სადაც ჰამერს შეეძლო, მაგრამ დაცვის მხრივ ისეთივე ძლიერი ყოფილიყო როგორც MRAP ან M-ATV. ეს იყო JLRV პროგრამის მოთხოვნები რომელიც ზემოთხენებულმა შეძლო დაეკმაყოფილებინა.

L-ATV ჰამერთან შედარებით დიდია და იგი 2 სახით იქნება ხელმისაწვდომი. 4 კარიანი საბრძოლო შეჯავშნული მანქანა და 2 კარიანი შეჯავშნული მხარდამჭერი/სადაზვერვო. მისი მაქსიმალური წონა 7.1 ტონა. ამ წონის გამო მისი ტრანსპორტირება შესაძლოა შვეულმფრენით. ასევე მას აქვს შესაძლებლობა ოფროუდის მობილურობის და "Baja racerის". იგი პირველი მანქანაა რომელმაც დაამთავრა "Baja 1000ის" უდაბნოს რბოლა 2010 წელს. L-ATV შეუძლია გადალახოს ყველაზე მკაცრი პირობების მქონე გზები. ასევე იგი 70%ით უფრო სწრაფია ვიდრე M-ATV, სიჩქარით 160კმ/სთ.

"ოშკოშის" თავდაცვის პრეზიდენტის თქმით მას ისეთივე ჯავშანი აქვს გარედან როგორც MRAPს.იგი ამსგავსებს მის ჯავშანს 1080 დაცვის ჯგუფის სისტემას რომელიც მძღოლს თავიდან ააცილებს საშინელ ავარიას.

მანქანა აღჭურვილია GM Duramaxის 6.6 ლიტრი მოცულობის V8 ტურბო-დიზელი ძრავით და TAK 4i დამოუკიდებელი ამორტიზაციით. ასევე მისი სათადარიგო ელექტრო-დიზელი ძრავი უზრუნველყოფს 70კილოვატის ენერგიას. დამოუკიდებელი ამორტიზაციის სისტემას გააჩნია არათანაბარი-სიგრძე შეთავსებით ხვეულ წკირთან. ამის გამო იგი ადვილად ერგება 20 ინჩის მქონე საბურავებს. (Ford F-150 "მტაცებელი" "Baja racerისგან" განსხვავებით რომელსაც 15 ინჩი აქვს) ამის ფონზე იგი დადის როგორც დიდი "პიკაპი".

პირველი პარტიას არმია მიიღებს 2018 წელს და დამთავრდება 2040 წელს. ხოლო საზღვაო კორპუსი გამოსვლისთანავე, რომელიც 2022 წელს დამთავრდება.

P.S ჰამერი მაინც ჩემი ფავორიტია.