• ფორმულა 1: გრან პრი 2019

    2019 წლის ფორმულა ერთის გრან პრი სარბოლო სესიებით

  • ავტომობილის თვითდიაგნოსტიკის ფუნქცია

    თანამედროვე და, მით უმეტეს, მომავლის „ჭკვიანი ავტომობილის“ ტექნიკური სისტემის მართვა წარმოუდგენელია მისი შემადგენელი მექანიზმებისა და მოწყობილობების მუშაობის მუდმივი (თვით)დიაგნოსტიკის გარეშე. ეს აუცილებელია, რათა მართვის სისტემამ დროულად მოახდინოს რეაგირება სისტემაში მომხდარ არასტანდარტულ მოვლენებზე და ეცადოს, თავად აღმოფხვრას იგი; ან ოპერატიულად გააფრთხილოს მძღოლი უწესივრობების შესახებ; ან (უკიდურეს შემთხვევაში) დაიმახსოვროს ისინი, რათა მოთხოვნისთანავე მიაწოდოს მათ შესახებ ინფორმაცია სერვისის თანამშრომელს (ან მძღოლს).

  • Sir Vival - ექსპერიმენტალური უსაფრთხო ავტომობილი შორეული წარსულიდან

    არსებობენ ავტომობილები, რომლებიც ხანდახან დროს უსწრებენ: ტექნოლოგიით, ვიზუალით თუ ა.შ. უშუალოდ კი ეს ერთგვარი "მუშტაიდის საბავშვო მანქანა" სინამდვილეში 1958 წლის Sir Vival-ია. რომელიც ვოლტერ ჯერომის შთაგონებთი მისია იყო შეექმნა მსოფლიოში ყველაზე დაცული ავტომობილი. პროექტი 10 წელი გაგრძელდა. საბოლოო ჯამში, მას მართალია დასახული მიზანი ბოლომდე ვერ გამოუვიდა მაგრამ მისმა ქმნილებამ მსოფლოში ყველაზე უცნაური ავტომობილის ტიტული მაინც დაიმსახურა. რეალურად, იგი ერთ-ერთი პირველი ავტომობილია 1957 წლის Aurora-სთან ერთად რომელიც ექსპერიმენტალურ უსაფრთხო ავტომობილად შეიქმნა.

  • საავტომობილო შიგაწვის ძრავები

    საავტომობილო ტრანსპორტში დღეისთვის გამოყენებულია ნავთობური წარმოშობის თხევად საწვავზე (ან აირად საწვავზე) მომუშავე შიგაწვის ძრავები. აღნიშნული ენერგეტიკული დანადგარის დანიშნულებაა ნავთობური წარმოშობის საწვავის წვის შედეგად მიღებული ქიმიური ენერგია გარდაქმნას მექანიკურ ენერგიად.

  • რა არის Top fuel და რით განსხვავდება ბენზინისაგან

    თუკი გნებავთ შექმნათ მაღალი სიძლიერის მქონე 4 ტაქტიანი (Stroke) ძრავა, არსებობს რამოდენიმე მეთოდი მის მისაღწევად. პირველი: გავზარდოთ ტაქტი. მეორე: დავაყენოთ ტურბინა/სუპერჩარჯერი. მესამე და ბოლო: შევცვალოთ ბენზინი სხვა უფრო ენერგეტიკული საწვავით. ხოლო რაც შეეხება Top fuel დრაგსტერებს, სამივეს ერთიანად აკეთებენ.

Followers

Saturday, September 5, 2015

Shelby "Daytona" Cobra


გამძლეობაზე რბოლების მსოლიო ჩემპიონატში თავისი გუნდის 1965 წლის ტრიუმფის 50 წლის იუბილეს აღსანიშნად, „შელბი ამერიკენმა“ ტრიუმფატორ ავტომობილ „დეიტონა კობრას“ რეპლიკა მოამზადა, რომელსაც მხოლოდ 50 ცალს გამოუშვებს. ავტომობილის პრემიერა 12 აგვისტოს გაიმართება ლაგუნა სეკას (შეერთებული შტატები) ტრეკზე.

„შელბი ამერიკენი“ მყიდველს რეპლიკას ორი მოდიფიკაციის სახით შესთავაზებს. ერთის ძარა ალუმინისგან დამზადდება, მეორისა კი – შუშაბოჭკოვანი კომპოზიტისგან. „დეიტონა კობრა“ რეპლიკები ფოლადის მილებისგან შეკრულ სივრცულ ჩარჩოზე აიგება. ისევე როგორც ორიგინალურ ავტომობილზე, ამ შემთხვევაშიც ალუმინსძარიანი ვერსიის უკანა საკიდარი რესორულია. კოკპიტი შავი ტყავით გაიწყობა, საჭე კი ხისა იქნება. მუხრუჭები თანამედროვეა, დისკური, „უილვუდის“ წარმოების.

კომპოზიტის ძარის მქონე ვერსიაზე, ავტომობილს ზამბაროვანი საკიდარი და უფრო თანამედროვე ეკიპირება ექნება. მათ შორისაა საჭის გამაძლიერებელი, შუშების ელექტრო ამწევები და კონდიციონერი. გარდა ამისა, ოპციის სახით, მყიდველს სალონის გამათბობელს და ხმის დამატებით იზოლაციას შესთავაზებენ. სხვა მხრივ, ორივე ავტომობილი გარეგნულად იდენტურია და რაც მთავარია, ორივე ეგრეთ წოდებული მგორავი შასის (ძრავის გარეშე) სახით გაიყიდება.

რაც შეეხება ძრავს, ესაა „შელბის“ ძრავების მწარმოებელი შტოს მიერ შემუშავებული, 4.7-ლიტრიანი V8, რომელსაც ალუმინის ბლოკი აქვს. სამწუხაროდ, მისი ტექნიკური მახასიათებლები არ გამოქვეყნებულა. ძრავს კუპეს სერიული ნომერი ექნება.

ალუმინის ძარიანი ავტომობილის ფასი 349 900 დოლარია, კომპოზიტის ძარიანისა კი – 179 900 დოლარი. მყიდველს ცალკე ძრავი 25 500 დოლარი დაუჯდება.

                                                                   წყარო: SmartBox