• ფორმულა 1: გრან პრი 2019

    2019 წლის ფორმულა ერთის გრან პრი სარბოლო სესიებით

  • ავტომობილის თვითდიაგნოსტიკის ფუნქცია

    თანამედროვე და, მით უმეტეს, მომავლის „ჭკვიანი ავტომობილის“ ტექნიკური სისტემის მართვა წარმოუდგენელია მისი შემადგენელი მექანიზმებისა და მოწყობილობების მუშაობის მუდმივი (თვით)დიაგნოსტიკის გარეშე. ეს აუცილებელია, რათა მართვის სისტემამ დროულად მოახდინოს რეაგირება სისტემაში მომხდარ არასტანდარტულ მოვლენებზე და ეცადოს, თავად აღმოფხვრას იგი; ან ოპერატიულად გააფრთხილოს მძღოლი უწესივრობების შესახებ; ან (უკიდურეს შემთხვევაში) დაიმახსოვროს ისინი, რათა მოთხოვნისთანავე მიაწოდოს მათ შესახებ ინფორმაცია სერვისის თანამშრომელს (ან მძღოლს).

  • Sir Vival - ექსპერიმენტალური უსაფრთხო ავტომობილი შორეული წარსულიდან

    არსებობენ ავტომობილები, რომლებიც ხანდახან დროს უსწრებენ: ტექნოლოგიით, ვიზუალით თუ ა.შ. უშუალოდ კი ეს ერთგვარი "მუშტაიდის საბავშვო მანქანა" სინამდვილეში 1958 წლის Sir Vival-ია. რომელიც ვოლტერ ჯერომის შთაგონებთი მისია იყო შეექმნა მსოფლიოში ყველაზე დაცული ავტომობილი. პროექტი 10 წელი გაგრძელდა. საბოლოო ჯამში, მას მართალია დასახული მიზანი ბოლომდე ვერ გამოუვიდა მაგრამ მისმა ქმნილებამ მსოფლოში ყველაზე უცნაური ავტომობილის ტიტული მაინც დაიმსახურა. რეალურად, იგი ერთ-ერთი პირველი ავტომობილია 1957 წლის Aurora-სთან ერთად რომელიც ექსპერიმენტალურ უსაფრთხო ავტომობილად შეიქმნა.

  • საავტომობილო შიგაწვის ძრავები

    საავტომობილო ტრანსპორტში დღეისთვის გამოყენებულია ნავთობური წარმოშობის თხევად საწვავზე (ან აირად საწვავზე) მომუშავე შიგაწვის ძრავები. აღნიშნული ენერგეტიკული დანადგარის დანიშნულებაა ნავთობური წარმოშობის საწვავის წვის შედეგად მიღებული ქიმიური ენერგია გარდაქმნას მექანიკურ ენერგიად.

  • რა არის Top fuel და რით განსხვავდება ბენზინისაგან

    თუკი გნებავთ შექმნათ მაღალი სიძლიერის მქონე 4 ტაქტიანი (Stroke) ძრავა, არსებობს რამოდენიმე მეთოდი მის მისაღწევად. პირველი: გავზარდოთ ტაქტი. მეორე: დავაყენოთ ტურბინა/სუპერჩარჯერი. მესამე და ბოლო: შევცვალოთ ბენზინი სხვა უფრო ენერგეტიკული საწვავით. ხოლო რაც შეეხება Top fuel დრაგსტერებს, სამივეს ერთიანად აკეთებენ.

Followers

Wednesday, September 2, 2015

Mustang-ი კოდური სახელით "მელა"


ერთ-ერთი საუკეთესო Mustang-ი, კოდური სახელით "მელა". (მესამე თაობა) რომელიც დაიწუნეს, მაგრამ დროთა განმავლობაში მან მაინც მიაღწია იმას რომ გამხდარიყო საუკეთესო თავის რიგებში. მისი უნიკალური ძარის გამო შეიძლება ნებისმიერი დისციპლინის მორგება, დრაგი იქნება რბოლა თუ დრიფტი. (რატომღაც სულ დრიფტი ურჩევნიათ) ვინმე იტყვის რატომ "მელა" ? იმიტომ რომ მასსავით "ეშმაკი" და მოქნილი არის.
სურათზე კი არის Speedhunters-ის ერთ-ერთი წარმატებული დრიფთ პროექტი რომელსაც ბადალი არ ჰყავს.
მოგვიანებით შეიქმნა მისი კობრა ვერსია, რომელიც 90იანი წლების დრაგის მეფე ხშირად იყო.

•მწარმოებელი - Ford Motor Company
•პროდუქცია 1978–1993
•მოდელის წლები 1979-1993
•დიზაინის შექმნა 1976

ძრავთა შემადგენლობა
•2.3 L (140 cu in) 86 hp I4
•2.3 L (140 cu in) turbocharged I4
•3.3 L (201 cu in) I6 85 hp
•2.8 L (171 cu in) V6
•3.8 L (232 cu in) Essex V6
•4.2 L (256 cu in) V8
•4.9 L (302 cu in) Windsor

გადაცემათა კოლოფი
•4/5-speed მექანიკური
•3/4-speed ავტომატური

ძარის ტიპები
•2-კარიანი ე.წ "კაბრიოლეტი
•2-კარიანი კუპე
•3-კარიანი "ჰეჩბექი"

ვიღაც იტყვის 86 ცხენი რა არისო. მაშასადამე პასუხია საწვავის კრიზისი რომელიც ამერიკას 79ში ქონდა. შესაბამისად ძრავიც დაბალი მოცულობის იყო და დაბალი "საჯინიბო" ჰყავდა.
ხალხის უმეტესობა თვლის რომ ეს "ნაგავია", არადა ასეთი პერსპექტიული მანქანები იშვიათობაა.