• ფორმულა 1: გრან პრი 2019

    2019 წლის ფორმულა ერთის გრან პრი სარბოლო სესიებით

  • ავტომობილის თვითდიაგნოსტიკის ფუნქცია

    თანამედროვე და, მით უმეტეს, მომავლის „ჭკვიანი ავტომობილის“ ტექნიკური სისტემის მართვა წარმოუდგენელია მისი შემადგენელი მექანიზმებისა და მოწყობილობების მუშაობის მუდმივი (თვით)დიაგნოსტიკის გარეშე. ეს აუცილებელია, რათა მართვის სისტემამ დროულად მოახდინოს რეაგირება სისტემაში მომხდარ არასტანდარტულ მოვლენებზე და ეცადოს, თავად აღმოფხვრას იგი; ან ოპერატიულად გააფრთხილოს მძღოლი უწესივრობების შესახებ; ან (უკიდურეს შემთხვევაში) დაიმახსოვროს ისინი, რათა მოთხოვნისთანავე მიაწოდოს მათ შესახებ ინფორმაცია სერვისის თანამშრომელს (ან მძღოლს).

  • Sir Vival - ექსპერიმენტალური უსაფრთხო ავტომობილი შორეული წარსულიდან

    არსებობენ ავტომობილები, რომლებიც ხანდახან დროს უსწრებენ: ტექნოლოგიით, ვიზუალით თუ ა.შ. უშუალოდ კი ეს ერთგვარი "მუშტაიდის საბავშვო მანქანა" სინამდვილეში 1958 წლის Sir Vival-ია. რომელიც ვოლტერ ჯერომის შთაგონებთი მისია იყო შეექმნა მსოფლიოში ყველაზე დაცული ავტომობილი. პროექტი 10 წელი გაგრძელდა. საბოლოო ჯამში, მას მართალია დასახული მიზანი ბოლომდე ვერ გამოუვიდა მაგრამ მისმა ქმნილებამ მსოფლოში ყველაზე უცნაური ავტომობილის ტიტული მაინც დაიმსახურა. რეალურად, იგი ერთ-ერთი პირველი ავტომობილია 1957 წლის Aurora-სთან ერთად რომელიც ექსპერიმენტალურ უსაფრთხო ავტომობილად შეიქმნა.

  • საავტომობილო შიგაწვის ძრავები

    საავტომობილო ტრანსპორტში დღეისთვის გამოყენებულია ნავთობური წარმოშობის თხევად საწვავზე (ან აირად საწვავზე) მომუშავე შიგაწვის ძრავები. აღნიშნული ენერგეტიკული დანადგარის დანიშნულებაა ნავთობური წარმოშობის საწვავის წვის შედეგად მიღებული ქიმიური ენერგია გარდაქმნას მექანიკურ ენერგიად.

  • რა არის Top fuel და რით განსხვავდება ბენზინისაგან

    თუკი გნებავთ შექმნათ მაღალი სიძლიერის მქონე 4 ტაქტიანი (Stroke) ძრავა, არსებობს რამოდენიმე მეთოდი მის მისაღწევად. პირველი: გავზარდოთ ტაქტი. მეორე: დავაყენოთ ტურბინა/სუპერჩარჯერი. მესამე და ბოლო: შევცვალოთ ბენზინი სხვა უფრო ენერგეტიკული საწვავით. ხოლო რაც შეეხება Top fuel დრაგსტერებს, სამივეს ერთიანად აკეთებენ.

Followers

Tuesday, March 22, 2016

McLaren-ის ახალი სარბოლო ავტომობილი – 570S GT4


McLaren-მა თავის მოდელ Sports Series-ის სარბოლო ვერსია შეიმუშავა, რომელიც ორ ვარიანტად დამზადდება. ერთია სატრეკო 570S Sprint-ი, მეორე კი – სარბოლო 570S GT4. პირველი მხოლოდ სატრეკო დღეებისთვის არის გამოსადგი და არც რბოლებზე დაიშვება და არც საერთო სარგებლობის გზებზე. მეორე კი სარბოლო ავტომობილია, რომელიც ბრიტანეთის GT-ს ჩემპიონატში მიიღებს მონაწილეობას.


ბრიტანულ გრან ტურიზმოს ჩემპიონატში, 570S GT4-ით მონაწილეობას მხოლოდ ერთი გუნდი – „ბლექ ბულ ეკური ეკოსი“ მიიღებს. ეს ავტომობილი ჯერ დასრულებული არ არის, თუმცა „მაკლარენი“ აპირებს, რომ მისი სრულყოფა რბოლების დროს განახორციელოს. რაც შეეხება 570S Sprint-ს, ეს სატრეკო ავტომობილი კი არის, მაგრამ მის მფლობელებს, მისი GT4-ად გადაკეთების და რბოლებში მონაწილეობის საშუალება ექნებათ.

GT4-ს გაგანიერებული წინა და უკანა კვალი აქვს, ძარა და შასი კარბონითა და ალუმინით არის დამზადებული. საკიდარში გამოყენებული ზამბარების და ამორტიზატორების წყვილები, ორ პოზიციაში რეგულირდება. ახალია აეროდინამიკური პაკეტი, რომელშიც უკანა დიდი ზომის ანტი ფრთა და დიდი ზომის წინა სპლიტერი შევიდა. ახალი ბამპერის ქვეშ კი დამატებითი რადიატორი განლაგდა.


სარბოლო ავტომობილი 3.8-ლიტრიანი V8 ძრავით აღიჭურვა, რომელსაც ორი ტურბო კომპრესორი ემსახურება. საბაზო Sports Series-ზე ამ ძრავის სიმძლავრე 570 ცხენის ძალა, მაბრუნი მომენტი კი 600 ნიუტონმეტრია. სარბოლო ვერსიების შემთხვევაში კი ჯერჯერობით ძრავის მონაცემები არ გამოქვეყნებულა. იმავე Sports Series-ს ადგილიდან ასის ასაკრეფად 3.2 წამი ჰყოფნის, მისი მაქსიმალური სიჩქარე კი საათში 328 კილომეტრს აღწევს.

სარბოლო და სატრეკო ავტომობილები, უსაფრთხოების კარკასით, ხანძარ საწინააღმდეგო სისტემით და ახალი, მაგნიუმის ბორბლებითაა აღჭურვილი. ბორბლები კი Michelin-ის წარმოების, სარბოლო საბურავებით შეიმოსა.

სარბოლო 570S GT4-ის ფასი 159 900 გირვანქა სტერლინგია.

                                                                        წყარო: SmartBox