• ფორმულა 1: გრან პრი 2019

    2019 წლის ფორმულა ერთის გრან პრი სარბოლო სესიებით

  • ავტომობილის თვითდიაგნოსტიკის ფუნქცია

    თანამედროვე და, მით უმეტეს, მომავლის „ჭკვიანი ავტომობილის“ ტექნიკური სისტემის მართვა წარმოუდგენელია მისი შემადგენელი მექანიზმებისა და მოწყობილობების მუშაობის მუდმივი (თვით)დიაგნოსტიკის გარეშე. ეს აუცილებელია, რათა მართვის სისტემამ დროულად მოახდინოს რეაგირება სისტემაში მომხდარ არასტანდარტულ მოვლენებზე და ეცადოს, თავად აღმოფხვრას იგი; ან ოპერატიულად გააფრთხილოს მძღოლი უწესივრობების შესახებ; ან (უკიდურეს შემთხვევაში) დაიმახსოვროს ისინი, რათა მოთხოვნისთანავე მიაწოდოს მათ შესახებ ინფორმაცია სერვისის თანამშრომელს (ან მძღოლს).

  • Sir Vival - ექსპერიმენტალური უსაფრთხო ავტომობილი შორეული წარსულიდან

    არსებობენ ავტომობილები, რომლებიც ხანდახან დროს უსწრებენ: ტექნოლოგიით, ვიზუალით თუ ა.შ. უშუალოდ კი ეს ერთგვარი "მუშტაიდის საბავშვო მანქანა" სინამდვილეში 1958 წლის Sir Vival-ია. რომელიც ვოლტერ ჯერომის შთაგონებთი მისია იყო შეექმნა მსოფლიოში ყველაზე დაცული ავტომობილი. პროექტი 10 წელი გაგრძელდა. საბოლოო ჯამში, მას მართალია დასახული მიზანი ბოლომდე ვერ გამოუვიდა მაგრამ მისმა ქმნილებამ მსოფლოში ყველაზე უცნაური ავტომობილის ტიტული მაინც დაიმსახურა. რეალურად, იგი ერთ-ერთი პირველი ავტომობილია 1957 წლის Aurora-სთან ერთად რომელიც ექსპერიმენტალურ უსაფრთხო ავტომობილად შეიქმნა.

  • საავტომობილო შიგაწვის ძრავები

    საავტომობილო ტრანსპორტში დღეისთვის გამოყენებულია ნავთობური წარმოშობის თხევად საწვავზე (ან აირად საწვავზე) მომუშავე შიგაწვის ძრავები. აღნიშნული ენერგეტიკული დანადგარის დანიშნულებაა ნავთობური წარმოშობის საწვავის წვის შედეგად მიღებული ქიმიური ენერგია გარდაქმნას მექანიკურ ენერგიად.

  • რა არის Top fuel და რით განსხვავდება ბენზინისაგან

    თუკი გნებავთ შექმნათ მაღალი სიძლიერის მქონე 4 ტაქტიანი (Stroke) ძრავა, არსებობს რამოდენიმე მეთოდი მის მისაღწევად. პირველი: გავზარდოთ ტაქტი. მეორე: დავაყენოთ ტურბინა/სუპერჩარჯერი. მესამე და ბოლო: შევცვალოთ ბენზინი სხვა უფრო ენერგეტიკული საწვავით. ხოლო რაც შეეხება Top fuel დრაგსტერებს, სამივეს ერთიანად აკეთებენ.

Followers

Wednesday, March 23, 2016

ჩავიხედოთ ბრაბუსის მაიბახში


მდიდრული ლიმუზინი, თუ სპორტული ავტომობილი? ვინც ასეთი არჩევანის წინაშე დგას და გადაწყვეტილების მიღება უჭირს, არჩევანი ”მაიბახზე” უნდა შეაჩეროს. თანაც, არა ჩვეულებრივ ”მაიბახზე” (თუკი შეიძლება, რომ ”მაიბახს” ჩვეულებრივი ეწოდოს), არამედ ახალ, კიდევ უფრო გამდიდრებულ ვერსიაზე, რომელზეც თვით ”ბრაბუსმა” იმუშავა. ამ შემთხვევაში მიიღებთ მდიდრულ ლიმუზინს წარმოუდგენელი სპორტული სულისკვეთებით.


საქმე იმაშია, რომ ”ბრაბუსმა” ”მაიბახი” არა მარტო კიდევ უფრო კომფორტულ ავტომობილად გადააქცია, არამედ გაცილებით სწრაფიც გახადა.

”ბრაბუსის” მიერ ჩატარებული სამუშაოების შემდეგ, ამ შავ ლიმუზინს 530-ის ნაცვლად 900 ცხენის ძალა აქვს და მისი მაქსიმალური სისწრაფე 350 კმ/სთ-მდე გაიზარდა, რაც სერიულ მოდელზე 100 კმ/სთ-ით მეტია!



რა თქმა უნდა, შეიცვალა ვიზუალიც: ”ბრაბუსმა” გარეგნულად სპეციალური, აეროდინამიკური კომპონენტები და 21-დუიმიანი დისკები დაამატა, ინტერიერში კი - უფრო მეტი ურბილესი ტყავი, ალკანტარა, კარბონი და უახლესი, საუკეთესო მულტიმედია-სისტემა.

ცხადია, რომ ამ ყველაფერმა Brabus Rocket 900 6.3 V12 Biturbo-ს ფასზეც ძალიან იმოქმედა: მხოლოდ ძრავის გადაკეთება 94 000 ევრო ჯდება! მანამდე კი, ”მაიბახის” მფლობელს ”მერსედესისთვის” უკვე 187 000 ევრო უნდა ჰქონდეს გადარიცხული...


                                                                  წყარო: AutoBild