• ფორმულა 1: გრან პრი 2019

    2019 წლის ფორმულა ერთის გრან პრი სარბოლო სესიებით

  • ავტომობილის თვითდიაგნოსტიკის ფუნქცია

    თანამედროვე და, მით უმეტეს, მომავლის „ჭკვიანი ავტომობილის“ ტექნიკური სისტემის მართვა წარმოუდგენელია მისი შემადგენელი მექანიზმებისა და მოწყობილობების მუშაობის მუდმივი (თვით)დიაგნოსტიკის გარეშე. ეს აუცილებელია, რათა მართვის სისტემამ დროულად მოახდინოს რეაგირება სისტემაში მომხდარ არასტანდარტულ მოვლენებზე და ეცადოს, თავად აღმოფხვრას იგი; ან ოპერატიულად გააფრთხილოს მძღოლი უწესივრობების შესახებ; ან (უკიდურეს შემთხვევაში) დაიმახსოვროს ისინი, რათა მოთხოვნისთანავე მიაწოდოს მათ შესახებ ინფორმაცია სერვისის თანამშრომელს (ან მძღოლს).

  • Sir Vival - ექსპერიმენტალური უსაფრთხო ავტომობილი შორეული წარსულიდან

    არსებობენ ავტომობილები, რომლებიც ხანდახან დროს უსწრებენ: ტექნოლოგიით, ვიზუალით თუ ა.შ. უშუალოდ კი ეს ერთგვარი "მუშტაიდის საბავშვო მანქანა" სინამდვილეში 1958 წლის Sir Vival-ია. რომელიც ვოლტერ ჯერომის შთაგონებთი მისია იყო შეექმნა მსოფლიოში ყველაზე დაცული ავტომობილი. პროექტი 10 წელი გაგრძელდა. საბოლოო ჯამში, მას მართალია დასახული მიზანი ბოლომდე ვერ გამოუვიდა მაგრამ მისმა ქმნილებამ მსოფლოში ყველაზე უცნაური ავტომობილის ტიტული მაინც დაიმსახურა. რეალურად, იგი ერთ-ერთი პირველი ავტომობილია 1957 წლის Aurora-სთან ერთად რომელიც ექსპერიმენტალურ უსაფრთხო ავტომობილად შეიქმნა.

  • საავტომობილო შიგაწვის ძრავები

    საავტომობილო ტრანსპორტში დღეისთვის გამოყენებულია ნავთობური წარმოშობის თხევად საწვავზე (ან აირად საწვავზე) მომუშავე შიგაწვის ძრავები. აღნიშნული ენერგეტიკული დანადგარის დანიშნულებაა ნავთობური წარმოშობის საწვავის წვის შედეგად მიღებული ქიმიური ენერგია გარდაქმნას მექანიკურ ენერგიად.

  • რა არის Top fuel და რით განსხვავდება ბენზინისაგან

    თუკი გნებავთ შექმნათ მაღალი სიძლიერის მქონე 4 ტაქტიანი (Stroke) ძრავა, არსებობს რამოდენიმე მეთოდი მის მისაღწევად. პირველი: გავზარდოთ ტაქტი. მეორე: დავაყენოთ ტურბინა/სუპერჩარჯერი. მესამე და ბოლო: შევცვალოთ ბენზინი სხვა უფრო ენერგეტიკული საწვავით. ხოლო რაც შეეხება Top fuel დრაგსტერებს, სამივეს ერთიანად აკეთებენ.

Followers

Friday, November 6, 2015

იდეა, შიშველი ენთუზიაზმი და ერთი შანსი – “დვორნიკები”


“1902 წელი.
გარეთ წვიმს.
ფეხით არაკომფორტულია მოძრაობა, დავსველდები.
ავტომობილებსაც უჭირთ მოძრაობა.
ადგილზე მისვლაც მაგვიანდება.
რა უნდა ვქნა?” – ფიქრობდა მერი ანდერსონი.

ქალბატონო, დიდ მადლობას მოგახსენებთ იმ გაწეული წვლილისთვის, რითაც დღეს “BMW”–ს ან “Mercedes”–ის მგზავრები უსაფრთხოდ მგზავრობენ.

საუბარია წინა საქარე მინის საწმენდ ხელსაწყოზე.
საზოგადოებაზე ზრუნვამ განაპირობა ამ ქალბატონის თავში იმ ატრიბუტის დაბადება, რომელიც დღეს ჩვეულებრივი ამბავია ავტომობილისთვის.

ანდერსონის საწმენდი ხელსაწყო (დიახ, სწორედ ამ სახელით იყო) დაპატენტდა 1903 წელს. ამავე წელს, მერიმ კანადის ერთ–ერთ მსხვილ კომპანიას მისწერა  ამ გამოგონების შესახებ; თუმცა ჩათვალეს, რომ ამ გამოგონებას მომავალი არ ექნებოდა. ჩათვალეს, რომ კომერციულად კომპანიისთვის ამ ხელსაწყოს მასიური გამოშვება არ იქნებოდა მომგებიანი. მათ არ იცოდნენ ამ გამოგონებას რა ელოდა წინ. როგორც ჩანს, ამ კომპანიის მეწარმე არ იყო მეწარმეობირივი უნარით დაჯილდოებული, თუმცა ამ დროს ხომ წარმოების ფაქტორები მეწარმოეიბრივ უნარს არ მოიცავდა?

განვაგრძოთ ისტორია..

“ფორდი, ჰენრი ფორდი, ქალბატონო” – ხელი ჩამოართვეს ერთმანეთს ჰენრიმ და მერიმ.

ამ არაჩვეულებრივმა გამომგონებელ–მეწარმემ მიიღო მერის იდეა და მასიურ წარმოებაში “ჩაუშვა”.  საქარე მინის საწმენდი ხელსაწყო პირველად “ford model T”–ზე გამოჩნდა, რომლის გამოშვების რაოდენობაც 15 მილიონს შეადგენს. ამ გამოგონებით ავტომობილით მოძრაობა უფრო საიმედო გახდა.


ხედავთ მძღოლის ადგილთან, თქვენგან მარჯვენა ზედა კუთხეში “დვორნიკს”? ეს მერის  გამოგონებაა..

ქალბატონმა, რომელსაც საკუთარი ავტომობილიც კი არ გააჩნდა, საჭირო დროს, საჭირო ადგილას გაჩენილი იდეით და ენთუზიაზმით ავტომობილი უფრო კომფორტულად წარმოგვიდგინა.

Thursday, November 5, 2015

Ford Mustang, F-150 and Focus are hottest at SEMA show


Historically Ford has always stole the stage at the Specialty Equipment Market Association (SEMA) show. And this year it’s no surprise they have done it again.
Ford Mustang, Ford Focus and Ford F-Series are officially Hottest Car, Hottest Sport-Compact and Hottest Truck of this year’s SEMA show.
The SEMA award recognizes the most popular vehicles the organization’s members feature in their displays at the week long event. 2015 marks the first time any OEM has won three of the coveted awards.
Before this year’s show opened, SEMA officials walked the floor of the giant aftermarket expo and counted the number of new cars and trucks exhibited.
More Mustang, Focus and F-Series vehicles are on display than any other car or truck.
“Winning SEMA’s hottest vehicle awards for Mustang, Focus and F-Series is a great affirmation of the popularity of Ford vehicles with this trendsetting part of the market,” said Dave Pericak, director, Ford Performance, who accepted all of the honors at the annual awards breakfast.
“We’re proud the aftermarket has embraced these three vehicles with as much enthusiasm as our customers invest to personalize their Mustang, Focus and F-Series.”
Ford Focus won Hottest Sport-Compact of SEMA for the first time as the car’s popularity with the aftermarket grows. Mustang and F-Series each have multiple wins – a testament Ford says to the popularity and appeal of their vehicles.
Ford takes has the largest and most comprehensive venues at SEMA this year as the largest OEM presence with 28 unique SEMA builder cars featured on the Ford stand alone.
Additionally there are nearly 50 vehicles on display between the stand and the wildly popular Ford Out Front demo track.
Custom builds include six Ford Focus and Fiesta ST cars, seven Ford SUV models from Edge Sport and Explorer Sport, eight Ford Mustangs and seven Ford F-150 concepts.













                                                            Source: Ford Motor Company

Tuesday, November 3, 2015

ელექტრომობილები ერთ დამუხტვაზე 10 -ჯერ მეტ მანძილს დაფარავენ


კემბრიჯის უნივერსიტეტის მეცნიერები მუშაობენ ახალ ლითიუმ-ჟანგბადის ბატარეებზე. რომლებიც საგრძნობლად გაზრდიან ელექტრომობილების ერთ დამუხტვაზე გასავლელ მანძილს და ამასთან, Financial Times -ის თქმით, ლითიუმ-იონურ ანალოგებზე გაცილებით მომგებიანები იქნებიან.
საიდუმლო არ არის, რომ ერთ დამუხტვაზე გასავლელი მანძილის სიდიდე ელექტრომობილისთვის გადამწყვეტი მნიშვნელობა აქვს. ამ სფეროში საგრძნობი პროგრესის მიუხედავად ავტომძღოლების უდიდესი ნაწილი მაინც ტრადიციულ საწვავზე მომუშავე ავტომობილებს ამჯობინებს. თუმცა, როგორც კემბრიჯის უნივერსიტეტის მეცნიერები ირწმუნებიან ლითიუმ-ჟანგბადის ბატარეას ნამდვილი გადატრიალების მოწყობა შეუძლია, რადგან მისი დახმარებით ელექტრომობილი ერთ დამუხტვაზე 10 -ჯერ მეტი მანძილის დაფარვას შეძლებს.
ყველაზე საინტერესო ის არის, რომ ეს ტექნოლოგია მხოლოდ გასავლელი მანძილის უპირატესობით არ სარგებლობს. ექსპერტები ირწმუნებიან, რომ ლითიუმ-ჟანგბადის ბატარეები მათ დღევანდელ ანალოგებთან შედარებით 5 -ჯერ მსუბუქები და 5 -ჯერ იაფები იქნებიან.
კემბრიჯის უნივერსიტეტის სპეციალისტები აცხადებენ, რომ დაახლოებით 10 წელი იქნება საჭირო იმ პერიოდამდე, მანამ ლითიუმ-ჯანგბადის ბატარეები მასიურ წარმოებაში გაიშვება.
                                                       წყარო: Driver.ge

Friday, October 30, 2015

განახლებული Subaru Forester -ი : უფრო ადვილად სამართავი და ჩუმი


Subaru განახლებებს თავისი მოდელებისთვის რეგულარულად აკეთებს. ამჯერად მან შემოგვთავაზა წელს უკვე მეორედ განახლებული Forester-ი.

დეკორატიული ცვლილებების გარდა ახალ მოდელში შეიცვალა ბამპერი, რადიატორის ჩარჩო, საჭე და ხელსაწყთა კომბინაცია. Forester -მა მიიღო ბევრი ნამდვილად სასარგებლო განახლება. მაგალითად ის გახდება Subaru -ს პირველი მდოელი, რომელიც აღჭურვილი იქნება სრულიად შუქდიოდური ადაპტიური ფარებით. ასევე მიიღო სხვა თანამედროვე პარამეტრები – SD-კარტის მხარდაჭერის მქონე ახალი ნავიგაციური სისტემა, უკანა სავარძლების გათბობის ფუნქცია, ბოლო ვერსიის უსაფრთხოების კომპლექსი EyeSight -ი და ა.შ. ასევე ავტომობილში გაიზარდა ხმის იზოლაციის დონე.

ავტომობილის საჭის მართვის სისტემა და სავალი ნაწილი ხელახლაა დაკონფიგურებული, გამყარებულია ძარა – ელოდეთ ავტომობილს უფრო კარგი მართვითა და რბილი სიარულით.

ახალ Forester -ში ძრავების გამა უცვლელია, მაგრამ გვპირდებიან, რომ ისინი უფრო ეკონომიურები გახდებიან. მოცემული მოდელის გაყიდვები იაპონიაში რამოდენიმე დღეში დაიწყება.

                                                                  წყარო: Driver.ge

Subaru -მ WRX STI უფრო მძლავრი გახადა


Subaru -მ ტოკიოს ავტოშოუს სტუმრები WRX STI -ის სპეცვერსიით გაახარა – სუპერსედანმა მიიღო S207 პრეფიქსი და ბევრი ტექნიკური განახლება, მათ შორის დამატებითი სიმძლავრეც. ნაადრევად ნუ გაგიხარდებათ – ასეთი STI -ები ხელმისაწვდომი იქნება მხოლოდ შიდა ბაზარზე, ანუ გაიყიდება მხოლოდ იაპონიაში.

ყველაფერთად ერთად ავტომობილი ლიმიტირებული რაოდენობით გამოვა და შეადგენს 400 ეგზემპლარს. აქედან დაახლოებით ასი ავტომობილი აღჭურვილი იქნება NBR Challenge Package -თი, რომელიც ითვალისწინებს ყვითელ ფერს და სხვა კოსმეტიკურ შტრიხებს. ხოლო დანარჩენებისთვის განკუთვნილია საფირმო ლურჯი ფერი.

რაც შეეხება ტექნიკურ მახასიათებლებს, აქ უნდა აღინიშნოს დამატებითი 28 ცხ.ძ.  და თითქმის 40 ნმ გამწეობა (საერთო ჯამში 328 ცხ.ძ. და 431 ნმ), რომელსაც გამოიმუშაებს 2 ლიტრი მოცულობის ძრავა – ეს ყველაფერი ახალი “ტვინის”, ტურბინის, სხვა დგუშებისა და სპორტული გამოსაბოლქვი სისტემის დამსახურებაა.

                                                               წყარო: Driver.ge

Tuesday, October 27, 2015

The Gurkha is Here to Save You From the Apocalypse


According to Digital Trends, the Terradyne Gurkha RPV makes the “Hummer H1 look cuter than a Toyota Yaris,” and honestly, from the Gurkha’s exterior, we can’t argue with that. Like the original Hummer H1, the Gurkha is a civilian version of a military vehicle. It’s the ultimate go anywhere/flee from the zombie apocalypse type of vehicle.
Terradyne builds these trucks off a Ford F-550 chassis, and similarities between the Gurkha and the stock Ford end right then and there. The truck is armored from top to bottom and is able to move its bulky body through whatever terrain and through whatever type of firepower you might come up against. According to the company, the Gurkha’s body can withstand hours of AK-47 fire, .50 caliber sniper fire, and is blast protected from small explosives, which definitely makes it more durable than your average F-550.
The truck features a 6.7-liter V8 turbo diesel that makes 300 horsepower and 660 lb-ft of torque. It can fit up to 12 people, and has a fuel capacity of over 40 gallons, thus ensuring you have enough fuel to get you out of those sticky situations. The downside of such a vehicle? It weighs almost 10 tons and starts at $278,000. However, you do get the peace of mind that you can come up against any situation and laugh hysterically as you plow straight through it. I wonder how it would behave on Los Angeles’ 405 Freeway?








                                                                    Source: Ford-Trucks

Monday, October 26, 2015

Toyota ემზადება მსოფლიოსთვის ყველაზე უსაფრთხო სატრანსპორტო საშუალების წარსადგენად


იაპონური ავტოგიგანტი აპირებს წარმოადგინოს ახალი უსაფრთხო სატრანსპორტო საშუალება. ავტომობილს სხვა ავტომობილებთან შედარებით აქვს ერთი შესანიშნავი მახასიათებელი – უსაფრთხოების ბალიშები როგორც მგზავრებისთვის ისე ქვეითებისთვისაც.

დღესდღეისობით ავტომობილის შემუშავება ფინალურ სტადიაშია. მწარმოებლებმა გადაწყვიტეს იზრუნონ არა მარტო სალონში არსებულ მგზავრებზე, არამედ ქვეითებზეც.

Flesby -ის (ასეთი სახელწოდება მიიღო ავტომობილმა) კაპოტ ქვეშ, ასევე რადიატორის ჩარჩოს წინ, საბარგულში და ავტომობილის კარებებში ჩამონტაჟებული იქნება  უსაფრთხოების ბალიშები, რომლებიც შეჯახებისთანავე გაიხსნება. ავტომობილი “სინათლეს იხილავს” არანაკლებ 2030 წლისა.

                                                              წყარო: Driver.ge

Sunday, October 25, 2015

Drive Flashback: 1966 Ford Mustang by Bertone

That time a car magazine bought a Ford Mustang, shipped it to Italy, and had Bertone build them a custom to their exact specifications.


It's an everyday occurrence for an editor to commission a story. But for the editor and publisher of automobilia's answer to American Heritage to commission the construction of a car is, to borrow a phrase, a case of man bites dog. Yet this is exactly how the car on this month's cover came to be. Scott Bailey, the man who is Automobile Quarterly, pried a bright red fastback Mustang out of Dearborn, got Alitalia to fly it across the Atlantic, and commissioned Carrozzeria Bertone to rebody it.



As in any such commissioning, there were stipulations. There were to be no mechanical changes. Well, practically none. It was to be ready in time for the New York Automobile Show. (Like everybody else's exhibit, it was, but just barely.) And it was to be any color Nuccio chose as long as it was not the same color as when it left here. But that was it. No "It's got to be lower than the underside of a Fruehauf." No "I want a fastback just like Jayne Mansfield's Ferrari." No limits at all. Which makes Scott Bailey a good guy in any carrozzeria's eye.

                                                                 Source: Road and Track

Friday, October 23, 2015

Ford -მა SEMA -სთვის 8 განსაკუთრებული “მუსტანგი” მოამზადა


Ford -ი ლოს-ანჯელესის ტიუნინგ შოუ SEMA -ზე ერთდროულად რვა განსაკუთრებულ Mustang -ს გაგზავნის, რომლებიც ჩემუშავებული იქნა სხვადასხვა ატელიეებთან თანამშრომლობის შედეგად. მათ შორის იქნება პოლიციის ავტომობილი და Bisimoto Engineering -ის ძალიან მძლავრი ვარიანტი.

Ford -ში თავიანთ პოლიციის ავტომობილს უწოდებენ ” ყველაზე სექსუალური პოლიციის ავტომობილი დუბაის ემირატების ფარგლებს გარეთ”. რაც შეეხება Bisimoto -ს შემთხვევას, აქ ავტომობილი გამოიმუშავებს 900 ცხენის ძალას. ამის საშუალებას ავტომობილის 2,3 ლ მოცულობის EcoBoost -ის ძრავა აძლევს, რომელიც აღჭურვილია Turbonetics -ის ტურბინით.

რაც შეეხება სხვა ვერსიების დეტალებს, აქ ინფორმაცია ჯერ-ჯერობით უცნობია.საშუალება გვაქვს ვიხილოთ მხოლოდ მათი ფოტოები.







                                                               წყარო: Driver.ge

Wednesday, October 21, 2015

Will the New Ranger Come Raptor-fied?


Raptor. Raptor. Raptor. We love the Raptor around here quite a bit. But in addition to love the pre-runner F-150 Raptor, we’re also big fans of the Ford Ranger. We’re excited about the possibility of a new Ranger being made for the United States market, but now we’re doubly-excited. According to Ford Performance, they’d really like to make a Raptor version of the Ranger.
Apparently there’s a dealership in New Zealand that has been converting Rangers in to Raptor versions. Of course, like any dealer installed group of accessories, they’re charging extra for the privilege. But this dealership has caught the attention of Ford and their engineers, and they’ve apparently talked about building a Raptor Ranger.

While Ford Performance’s Jamal Hameedi wouldn’t confirm the discussion, but did mention this little nugget when asked;
…at the end of the day, we would love to do a vehicle like that but it all comes down to the business case. How many can we sell?
Remember kids, the last-generation Raptor was a strong seller all the way up to being cancelled, and we’re sure the new truck will be just as popular. But there might be some people have have been priced out of the Raptor. Would a Ranger version of the hot truck be just what the doctor ordered? We’ll have to wait and see.
                                                                    Source: Ford-Trucks

Tuesday, October 20, 2015

Mistubishi Lancer Evolution -ს გაგრძელება აღარ ექნება


კომპანია Mitsubishi -ში კონკრეტულად განაცხადეს, რომ Lancer Evolution -ის საკულტო სედანებს გაგრძელება აღარ ექნებათ. Mitsubishi Motors -ის გენერალურამ დირექტორმა ოსამუ მასუკომ პირდაპირ განაცხადა, რომ კომპანია ამიერიდან აქცენტს კროსოვერების მაღალშემოსავლიან სეგმენტზე გააკეთებს, ხოლო სრულამძრავიანი სედანი ინტერესს აღარ წარმოადგენს. ავტომობილის გაყიდვები ყოველთვის პატარა იყო, ამის გარდა Mitsubishi -მ ეკოლოგიურად სუფთა ავტომობილებისკენ აიღო კურსი, რომელთა რიცხვს Mitsubishi Lancer Evolution -ი არ მიეკუთვნება.

ამასთარ ერთად ოსამუ მასუკომ განაცხადა, რომ Evolution -ის “დამუხტული” ვერსია სამოდელო რიგში დარჩება, ოღონც კროსოვერის სახით. სავარაუდოდ, მეორე თაობის კროსოვერ Mitsubishi ASX -ს გამოუჩნდება Evolutionis ჰიბრიდული “დამუხტული”  მოდიფიკაცია, რომელიც მართალია ისეთი სწრაფი არ იქნება როგორც Mitsubishi Lancer Evolutioni, მაგრამ სამაგიეროდ გაცილებით მისაღები იქნება ეკოლოგიურობის მხრივ.


                                                            წყარო: Driver.ge

This Ratty Porsche 356 Is Totally Perfect

This isn't a trailer queen, it's a driver. As it should be.


As Porsche values have increased in recent years, the number of 356s on the road has seemingly decreased, while the number of pristine, restored examples has skyrocketed.
But is there a lot of joy in driving a 356 so perfect that you're scared that everything will damage it? Instead of driving and enjoying it, you drive it sheepishly and are scared something will break. Where's the fun in that?
Instead, an unrestored 356 that may look a little off but can be taken everywhere seems like the perfect solution. This one goes on dirt roads and explores the back corners of California. It's like seeing a little space ship out there. And it's so rad.
                                                          Source: Road and Track

Alfa Romeo-ს ისტორია



“ალფა რომეოს” საოცარი ისტორია საფრანგეთიდან იწყება, თუმცა მისი დიდება იტალიას უკავშირდება. 1900 წელს ალექსანდრე დარაკმა ავტომობილების წარმოების მანუფაქტურა საფრანგეთიდან მილანში, “პორტელოს” ფაბრიკაში გადაიტანა. აქ წარმოებულ ავტომობილებს პარიზიდან იმპორტირებული 1 ან 2-ცილინდრიანი ძრავები ჰქონდათ. როგორც დარაკი ვარაუდობდა, პროექტმა არ გაამართლა და 1909 წელს მან თავისი ავტოქარხანა იტალიურ “Anonima Lombarda Fabrica Automobil”-ს იგივე “ალფას” მიჰყიდა.
1910 წლიდან იწყება კომპანია “ალფას” ისტორია. იგი ამზადებდა ავტომობილებს 4-ცილინდრიანი ძრავით. ხოლო 1915 წელს, ამ ავტოსაწარმოს სათავეში ჩაუდგა ავტოსპორტის მცოდნე და საუკეთესო ინჟინერი ნიკოლა რომეო და კომპანიის სახელწოდებაც “ალფა რომეო” გახდა. მან ძველი, 4-ცილინდრიანი ძრავა, 6 და 8- ცილინდრიანი ძრავით შეცვალა.
1920 წელს, ოპერის მომღერალმა ჯუზეპე კამპარიმ, “ალფა რომეოს” პირველი დიდი გამარჯვება მოუტანა ავტორბოლაში. მან ასევე აიღო ფრანგული გრან პრი “ალფა რომეოს” პირველი ავტომობილით “გრან პრი ალფა რომეო P2”, რომელიც ვიტორიო ჯანოს მიერ იყო აწყობილი.
1930 წელს დაამზადეს პირველი ერთადგილიანი ავტომობილი “P3 ალფა”, რომელიც პირველად 1932 წელს წარმოადგინეს. “P3” ძალიან ლამაზი, სარბოლი და გამარჯვებისათვის დაბადებული ავტომობილი იყო, რომლითაც ცნობილმა და გამოცდილმა ავტომრბოლელებმა დიდ წარმატებებს მიაღწიეს.
2000 წელს “ალფა რომეომ” სამყარო კიდევ ერთხელ დაამარცხა ახალი ავტომობილით “156 Sportswagon”.
“ალფა რომეოს” გეგმაში აქვს ისეთი ავტომობილის შექმნა, რომელიც ნებისმიერ, რთულად გასავლელ გზას ადვილად გადალახავს და თავის პატრონს პრობლემას არ შეუქმნის. საცდელი ნიმუში უკვე მოფიქრებულია.


Ford-ის ისტორია


კომპანია FORD MOTORS დღესდღეისობით ერთერთი წამყვანი საავტომობილო კომპანიაა. არსებული ლეგენდის მიხედვით, სატრანსპორტო საშუალების შექმნის პირველი იდეა, რომელიც შედარებით უსაფრთხო იქნებოდა და არ დასჭირდებოდა ცხოველების გამწევი ძალა, თავში მოუვიდა მამის ფერმაში მომუშავე ახალგაზრდა ამერიკელს, როდესაც ცხენიდან გადმოვარდა და დაზარალდა. ეს მოუხერხებელი მხედარი ჰენრი ფორდი იყო.

ავტომობილების მსხვილი მწარმოებლის ,,ფორდის’’ ისტორია საკმაოდ მოკრძალებულად, დაახლოებით ასი წლის წინ დაიწყო. ახალგაზრდა მეოცნებე ფორდმა მეგობართან ერთად შეძლო თავი მოეყარა 28 ათასი დოლარისთვის და 16 ივლისს, 1903 წელს შეექმნა ახალი ორგანიზაცია – სამრეწველო საწარმო მიჩიგანის შტატში. ასე დაიწყო თავისი მოღვაწეობა ,,ფორდ მოტორ კომპანიამ’’.

,,ფორდის” პირველი ავტომობილი ააგეს მომცრო ფაბრიკაში, რომელიც ადრე კარეტებს უშვებდა. როგორც აღწერიდან ჩანს, ეს იყო შედარებით თანამედროვე ავტომობილი ბაზარზე. ამ ავტომობილის მართვა 15 წლის ბიჭსაც შეეძლო. ავტომობილი 8 ცხენის ძალის მქონე ძრავას მოჰყავდა მოძრაობაში. ეს იმ დროისათვის საკმაოდ პროგრესული მაჩვენებელი იყო.

კომპანია ფორდის მიერ პირველი ავტომობილები გაყიდული იქნა გახსნიდან ზუსტად ერთი თვის შემდეგ. პირველი ავტომობილის მფლობელი იყო დეტროიტის ექიმი. პირველმა გაყიდვამ დიდი იმედები გააჩინა და შემდგომი 5 წლის განმავლობაში ,,ფორდ მოტორ კომპანიამ’’ შეძლო გაყიდვების მაჩვენებელი 20 000-მდე აეყვანა. ამ დროისთვის ფირმის დამაარსებელი და კომპანიის მფლობელი გახდა ჰენრი ფორდი. კომპანიამ შემდგომ ამოცანად დაისახა შედარებით იაფი ავტომობილების გამოშვება მასიური ბაზრისათვის. 1911 წელს დღის სინათლე იხილა ,,მოდელ ტ-მ’’, ან როგორც მას ამერიკელები მოფერებით ეძახდნენ ,,თუნუქის ლიზის’’ ეძახდნენ. ამ ავტომობილის შექმნაზე ფორდი 1907 წლიდან მუშაობდა. საწყისი ფასი სულ რაღაც 260 დოლარს შეადგენდა. სწორედ დაბალი ფასის წყალობით ეს მოდელი ხელმისაწვდომი გახდა ფართო ფენისათვის. ამ დღიდან ,,მოდელი ტ’’ ითვლება ყველაზე პოპულარულად ავტომობილთა ინდუსტრიაში.

ავტომობილების აწყობა 29 ოპერაციისგან სრულდებოდა და მთელ პროცესს, სულ რაღაც, 93 წუთი სჭირდებოდა. კონვეიერული წესით ავტომობილების დამზადება იყო რევოლუციური ეტაპი მსოფლიო ინდუსტრიაში. ,,ფორდი’’ პირველი ფირმა იყო, რომელმაც ავტომანქანების კონვეიერული წესით წარმოება დაიწყო.

1919 წელს ფირმის ერთადერთი მფლობელები გახდნენ ჰენრი ფორდი და მისი შვილი ედსელი. ამისთვის მათ 105,5 მილიარდი დოლარი დასჭირდათ. ამავე წელს ფროდმა პრეზიდენტის პოსტი შვილს გადაულოცა. ედლსის ხელმძღვანელობით კომპანია აყვავდა და და მეტად იკრეფდა ძალას. 1925 წელს ,,ფორდ მოტორ კომპანიამ’’ შეიძინა ,,ლინკოლ მოტორ კომპანია’’. ამავე წელს დაუცხრომელმა ფორდმა ააგო პირველი თვითმფრინავი. 1932 წლის პირველ აპრილს, ,,ფორდმა’’ წარმოადგინა ახალი ძრავა – V8, რომელიც იყო ისტორიაში პირველი ძრავა მონოლითური 8ცილინდრული ბლოკით.

1943 წელს, შუა ომის პერიოდში კომპანია ,,ფორდმა’’ შეწყვიტა წარმოება სამოქალაქო ავტომობილების და მთელი თავისი ძალები დაუთმო საომარი ტექნიკის წარმოებას. სპეციალური პროგრამით კომპანიამ გამოუშვა თვითმფრინავებისთვის 57 000 ძრავა, ბომბდამშენის 86 000 ძრავა, და 4 მილიონზე მეტი ტანკი, ტანკსაწინააღმდეგო დანადგარებით და განსხვავებული საომარი აღჭურვილობით.

ომის დამთავრების დროისათვის ჰენრი ფორდმა კომპანიის მთლიანი მართვის სადავეები ჰენრი ფორდ უმცროსს გადასცა და ბიზნესიდან გავიდა. 1946 წელს ჰენრი ფორდ უფროსი დაჯილდოებული იქნა ამერიკული ინსტიტუტის მიერ პრემიით – ოქროს მედლით საზოგადოების წინაშე დამსახურებისათვის. ერთი წლის გასვლის შემდეგ, 7 აპრილს 1947 წლის, 83 წლის ასაკში ლეგენდარული კომპანიის დამფუძნებელი გარდაიცვალა. ასე დასრულდა ლეგენდარული კომპანიის ლეგენდარული ეპოქა, რომელმაც აქტიური განვითარება უკვე ჰენრი ფორდ II-ს დროს ჰპოვა. კომპანია ,,ფორდი’’ დღეს მსხვილი მწარმოებელია მსოფლიო ბაზარზე, მფლობელია ისეთი სავაჭრო მარკებისა, როგორებიც არიან ლინკოლნი, მერკური და ასტონ მარტინი.

70-იან წლებამდე ,,ფორდი’’ ავტომობილებს ლურჯი, ოვალური ლოგო არ უკეთდებოდა. კომპანიამ მხოლოდ 70-იანი წლების შემდეგ ჩათვალა საჭიროდ, რომ მთელ მსოფლიოში ეცნოთ მისი სახე.

მაშინ, როდესაც XX საუკუნის 80-იანი და 2000-იან წლებში, გაცხოველებული კონკურენცია მიდი სხვადასხვა მარკებს შორის, ფორდის დიზაინერების მიზანს წარმოადგენს მსოფლიო კლასის ლიდერის შექმნა, რომელიც მისაღები იქნება საზოგადოების საშუალო ფენისთვის. საბოლოოდ, ამ მიზანს ემსახურებოდა ,,ფორდ-ტაურუსის’’ და ,,მერკური-სეიბლის’’ შექმნა. აღსანიშნავია, რომ ,,ტაურუსი’’ იქნებოდა როგორც სრულყოფილებასთან მიახლოებული ავტომობილი. ძალისხმევას ამაოდ არ ჩაუვლია, ,,ტაურუსი’’ 1986 წლის ავტომობილად იქნა გამოცხადებული. და ერთი წლის შემდეგ ამერიკაში ,,ბესტსელერადაც’’ იქცა.

ფორდის შემდგომი სიახლე იყო ,,მონდეო’’, ასევე ,,მუსტანგი’’. 1994 წელს პრემიერა შედგა ,,ფორდ-ესპაიას’’ და ,,ვინდექსის’’. ამის შემდგომ, ამერიკამ იხილა ,,ფორდ ტაურუსის’’ და ,,მერკური-ტრეისერის’’ გაუმჯობესებული მოდელი. ევროპაშიც ასევე წარდგენილი იქნენ F სერიის პიკაპი ახალი ,,ფიესტა’’. კომპანიის ძირითადი მიზანს ახალი მოდელების სრულყოფა წარმოადგენს.

Volkswagen-ის ლოგოტიპის ისტორია



XX-საუკუნის დასაწყისში გერმანიაში ჩატარდა Volkswagen-ის ლოგოტიპის შესარჩევი კონკურსი, სადაც გაიმარჯვა გერმანელმა დიზაინერმა Franz Xavier Reimspiess, რომელიც იმჟამად Porsche-ში მუშაობდა. ლოგო იყო სტილიზირებული სვასტიკა. Volkswagen - გერმანულიდან სიტყვა-სიტყვით ითარგმნება, როგორც ავტომობილი ხალხისთვის ან სახალხო ავტომობილი. ცოტა მოგვიანებით, სვასტიკა გაქრა. ლოგოს დიზაინმა ცვლილებები განიცადა. დღეისათვის, ლოგო Volkwagen, როგორც ადრე, არის კომბინაცია სიმბოლოების VW, მაგრამ ლურჯ ფონზე.

BMW-ს ლოგოტიპის ისტორია


თავიდან BMW (Bayerische Motoren Werke) აწარმოებდა თვითმფრინავის ძრავებს. ლოგოტიპი კი შემორჩა მას შემქმნელისგან - Rapp Motorenwerke.  კომპანიის საწარმო მდებარეობდა ბავარიაში, ამიტომ ლოგოტიპის წრის სეგმენტები იყო გაფერადებული თეთრ და ლურჯ ფერებში.  კომპანისს „ტრანსფორმაციის“ შემდეგ, მარკეტოლოგებმა მოიფიქრეს ლეგენდა BMW-თვის - თეთრი პროპელერი რომელიც ჭრის ლურჯ ცას.  მხოლოდ 10 წლის შემდეგ BMW-მ დაიწყო ავტომობილების წარმოება. პირველად BMW-ს ემბლემა დაფიქსირდა 1920 წელს.

Mercedes-Benz-ის ლოგოტიპის ისტორია


 ცნობილია,  რომ Mercedes იყო კომპანიის დამფუძნებლის ქალიშვილის სახელი - მას ერქვა მერსედესი. მაგრამ სამ სხივიანი ვარსკვლავი მის ემბლემაზე, რომელიც 1909 წელს გახდა კომპანიის სიმბლო, არის ნიშანი იმისა რომ კომპანია  Mercedes-Benz წარმატებულია, მიწაზე, ჰაერში და წყალზე. გარდა ავტომობილებისა, კომპანია დაიმლერი აწარმოებდა ავტომობილებისა და თვითმფრინავების ძრავებს. დღესდღეობით მერსედესის მუზეუმი განთავსებულია გერმანიის ქალაქ შტუტგარტში, სადაც დაინტერესებულ მნახველს შეუძლია იხილოს მერსედეს-ბენცის ისტორია დაწყებული მსოფლიოს პირველი ავტომობილით - ,,Motorwagen”-ით და დამთავრებული ლეგენდარული ,,Silberpfeil”-ით.