• ფორმულა 1: გრან პრი 2019

    2019 წლის ფორმულა ერთის გრან პრი სარბოლო სესიებით

  • ავტომობილის თვითდიაგნოსტიკის ფუნქცია

    თანამედროვე და, მით უმეტეს, მომავლის „ჭკვიანი ავტომობილის“ ტექნიკური სისტემის მართვა წარმოუდგენელია მისი შემადგენელი მექანიზმებისა და მოწყობილობების მუშაობის მუდმივი (თვით)დიაგნოსტიკის გარეშე. ეს აუცილებელია, რათა მართვის სისტემამ დროულად მოახდინოს რეაგირება სისტემაში მომხდარ არასტანდარტულ მოვლენებზე და ეცადოს, თავად აღმოფხვრას იგი; ან ოპერატიულად გააფრთხილოს მძღოლი უწესივრობების შესახებ; ან (უკიდურეს შემთხვევაში) დაიმახსოვროს ისინი, რათა მოთხოვნისთანავე მიაწოდოს მათ შესახებ ინფორმაცია სერვისის თანამშრომელს (ან მძღოლს).

  • Sir Vival - ექსპერიმენტალური უსაფრთხო ავტომობილი შორეული წარსულიდან

    არსებობენ ავტომობილები, რომლებიც ხანდახან დროს უსწრებენ: ტექნოლოგიით, ვიზუალით თუ ა.შ. უშუალოდ კი ეს ერთგვარი "მუშტაიდის საბავშვო მანქანა" სინამდვილეში 1958 წლის Sir Vival-ია. რომელიც ვოლტერ ჯერომის შთაგონებთი მისია იყო შეექმნა მსოფლიოში ყველაზე დაცული ავტომობილი. პროექტი 10 წელი გაგრძელდა. საბოლოო ჯამში, მას მართალია დასახული მიზანი ბოლომდე ვერ გამოუვიდა მაგრამ მისმა ქმნილებამ მსოფლოში ყველაზე უცნაური ავტომობილის ტიტული მაინც დაიმსახურა. რეალურად, იგი ერთ-ერთი პირველი ავტომობილია 1957 წლის Aurora-სთან ერთად რომელიც ექსპერიმენტალურ უსაფრთხო ავტომობილად შეიქმნა.

  • საავტომობილო შიგაწვის ძრავები

    საავტომობილო ტრანსპორტში დღეისთვის გამოყენებულია ნავთობური წარმოშობის თხევად საწვავზე (ან აირად საწვავზე) მომუშავე შიგაწვის ძრავები. აღნიშნული ენერგეტიკული დანადგარის დანიშნულებაა ნავთობური წარმოშობის საწვავის წვის შედეგად მიღებული ქიმიური ენერგია გარდაქმნას მექანიკურ ენერგიად.

  • რა არის Top fuel და რით განსხვავდება ბენზინისაგან

    თუკი გნებავთ შექმნათ მაღალი სიძლიერის მქონე 4 ტაქტიანი (Stroke) ძრავა, არსებობს რამოდენიმე მეთოდი მის მისაღწევად. პირველი: გავზარდოთ ტაქტი. მეორე: დავაყენოთ ტურბინა/სუპერჩარჯერი. მესამე და ბოლო: შევცვალოთ ბენზინი სხვა უფრო ენერგეტიკული საწვავით. ხოლო რაც შეეხება Top fuel დრაგსტერებს, სამივეს ერთიანად აკეთებენ.

Followers

Tuesday, October 20, 2015

Alfa Romeo-ს ისტორია



“ალფა რომეოს” საოცარი ისტორია საფრანგეთიდან იწყება, თუმცა მისი დიდება იტალიას უკავშირდება. 1900 წელს ალექსანდრე დარაკმა ავტომობილების წარმოების მანუფაქტურა საფრანგეთიდან მილანში, “პორტელოს” ფაბრიკაში გადაიტანა. აქ წარმოებულ ავტომობილებს პარიზიდან იმპორტირებული 1 ან 2-ცილინდრიანი ძრავები ჰქონდათ. როგორც დარაკი ვარაუდობდა, პროექტმა არ გაამართლა და 1909 წელს მან თავისი ავტოქარხანა იტალიურ “Anonima Lombarda Fabrica Automobil”-ს იგივე “ალფას” მიჰყიდა.
1910 წლიდან იწყება კომპანია “ალფას” ისტორია. იგი ამზადებდა ავტომობილებს 4-ცილინდრიანი ძრავით. ხოლო 1915 წელს, ამ ავტოსაწარმოს სათავეში ჩაუდგა ავტოსპორტის მცოდნე და საუკეთესო ინჟინერი ნიკოლა რომეო და კომპანიის სახელწოდებაც “ალფა რომეო” გახდა. მან ძველი, 4-ცილინდრიანი ძრავა, 6 და 8- ცილინდრიანი ძრავით შეცვალა.
1920 წელს, ოპერის მომღერალმა ჯუზეპე კამპარიმ, “ალფა რომეოს” პირველი დიდი გამარჯვება მოუტანა ავტორბოლაში. მან ასევე აიღო ფრანგული გრან პრი “ალფა რომეოს” პირველი ავტომობილით “გრან პრი ალფა რომეო P2”, რომელიც ვიტორიო ჯანოს მიერ იყო აწყობილი.
1930 წელს დაამზადეს პირველი ერთადგილიანი ავტომობილი “P3 ალფა”, რომელიც პირველად 1932 წელს წარმოადგინეს. “P3” ძალიან ლამაზი, სარბოლი და გამარჯვებისათვის დაბადებული ავტომობილი იყო, რომლითაც ცნობილმა და გამოცდილმა ავტომრბოლელებმა დიდ წარმატებებს მიაღწიეს.
2000 წელს “ალფა რომეომ” სამყარო კიდევ ერთხელ დაამარცხა ახალი ავტომობილით “156 Sportswagon”.
“ალფა რომეოს” გეგმაში აქვს ისეთი ავტომობილის შექმნა, რომელიც ნებისმიერ, რთულად გასავლელ გზას ადვილად გადალახავს და თავის პატრონს პრობლემას არ შეუქმნის. საცდელი ნიმუში უკვე მოფიქრებულია.