• ფორმულა 1: გრან პრი 2019

    2019 წლის ფორმულა ერთის გრან პრი სარბოლო სესიებით

  • ავტომობილის თვითდიაგნოსტიკის ფუნქცია

    თანამედროვე და, მით უმეტეს, მომავლის „ჭკვიანი ავტომობილის“ ტექნიკური სისტემის მართვა წარმოუდგენელია მისი შემადგენელი მექანიზმებისა და მოწყობილობების მუშაობის მუდმივი (თვით)დიაგნოსტიკის გარეშე. ეს აუცილებელია, რათა მართვის სისტემამ დროულად მოახდინოს რეაგირება სისტემაში მომხდარ არასტანდარტულ მოვლენებზე და ეცადოს, თავად აღმოფხვრას იგი; ან ოპერატიულად გააფრთხილოს მძღოლი უწესივრობების შესახებ; ან (უკიდურეს შემთხვევაში) დაიმახსოვროს ისინი, რათა მოთხოვნისთანავე მიაწოდოს მათ შესახებ ინფორმაცია სერვისის თანამშრომელს (ან მძღოლს).

  • Sir Vival - ექსპერიმენტალური უსაფრთხო ავტომობილი შორეული წარსულიდან

    არსებობენ ავტომობილები, რომლებიც ხანდახან დროს უსწრებენ: ტექნოლოგიით, ვიზუალით თუ ა.შ. უშუალოდ კი ეს ერთგვარი "მუშტაიდის საბავშვო მანქანა" სინამდვილეში 1958 წლის Sir Vival-ია. რომელიც ვოლტერ ჯერომის შთაგონებთი მისია იყო შეექმნა მსოფლიოში ყველაზე დაცული ავტომობილი. პროექტი 10 წელი გაგრძელდა. საბოლოო ჯამში, მას მართალია დასახული მიზანი ბოლომდე ვერ გამოუვიდა მაგრამ მისმა ქმნილებამ მსოფლოში ყველაზე უცნაური ავტომობილის ტიტული მაინც დაიმსახურა. რეალურად, იგი ერთ-ერთი პირველი ავტომობილია 1957 წლის Aurora-სთან ერთად რომელიც ექსპერიმენტალურ უსაფრთხო ავტომობილად შეიქმნა.

  • საავტომობილო შიგაწვის ძრავები

    საავტომობილო ტრანსპორტში დღეისთვის გამოყენებულია ნავთობური წარმოშობის თხევად საწვავზე (ან აირად საწვავზე) მომუშავე შიგაწვის ძრავები. აღნიშნული ენერგეტიკული დანადგარის დანიშნულებაა ნავთობური წარმოშობის საწვავის წვის შედეგად მიღებული ქიმიური ენერგია გარდაქმნას მექანიკურ ენერგიად.

  • რა არის Top fuel და რით განსხვავდება ბენზინისაგან

    თუკი გნებავთ შექმნათ მაღალი სიძლიერის მქონე 4 ტაქტიანი (Stroke) ძრავა, არსებობს რამოდენიმე მეთოდი მის მისაღწევად. პირველი: გავზარდოთ ტაქტი. მეორე: დავაყენოთ ტურბინა/სუპერჩარჯერი. მესამე და ბოლო: შევცვალოთ ბენზინი სხვა უფრო ენერგეტიკული საწვავით. ხოლო რაც შეეხება Top fuel დრაგსტერებს, სამივეს ერთიანად აკეთებენ.

Followers

Monday, September 7, 2015

პორშემ სპორტქარების მეფე განაახლა


”პორშემ” 911 განაახლა და ფრანკფურტის ავტოშოუზე წარმოგვიდგენს. მთავარი სიახლეს ის არის, რომ Carrera და Carrera S ტურბირებული ძრავებით აღიჭურვა. თუმცა გარკვეული ვიზუალური ცვლილებებიც სახეზეა. მოდერნიზებული 911-ის გაყიდვები 12 დეკემბერს იწყება, საწყისი ფასი კი 94 344 ევროა.


ფეისლიფტის შემდეგ სალონში გამოჩნდა ეკრანი Multitouch-ფუნქციით (7-დუიმიანი). სმარტფონების მულტიმედიურ სისტემასთან დაკავშირება WLAN-ითაა შესაძლებელი და სისტემას აქვს Apple CarPlay-ც. Carrera-ს განახლებულ მოდელებს სერიულად მოყვება სავალი ნაწილი PASM, რომელიც ასევე განახლებულია. დამატებით თანხის გადახდის შემთხვევაში Carrera S-ის (ასევე Turbo და GT3) უკანა ღერძიც მოუხვევს. ასევე სიახლეა ის, რომ შესაბამის ღილაკზე თითის დაჭერის შემდეგ 911 წინა მხარეს 40 მილიმეტრით წევს.

პირველად: Turbo-ძრავები Carrera-მოდელებში

911-ის ისტორიაში პირველად ხდება ისე, რომ Carrera და Carrera S ტურბირებული ძრავებით აღიჭურვა. ორივე ვერსიაში წარმოდგენილია 3-ლიტრიანი, 6-ცილინდრიანი ძრავები. Carrera-ში ტურბოაგრეგატის სიმძლავრე 370 ცხენის ძალა, ბრუნის მაქსიმალური მომენტი კი 450 ნიუტონმეტრია, ხოლო Carrera S-ის შემთხვევაში კი - 420 ცხენის ძალა და 500 ნმ.


ამრიგად, ორივე ვერსიის შემთხვევაში მივიღეთ 20 ცხენისძალითა და 60 ნმ-ით მეტი, ვიდრე Carrera-ს წინამორბედ მოდელებში, ატმოსფერული ძრავების შემთხვევაში გვქონდა. ”პორშეს” სახელგანთქმული PDK დამატებითი ოფციის სახითაა ხელმისაწვდომი, რომელიც Sport Chrono-პაკეტთან ერთად ავტომობილს 100 კმ/სთ სისწრაფეს 4 წამზე ნაკლებ დროში ავითარებინებს.


GT3-ში ატმოსფერული ძრავა დარჩება

კლასიკური, ატმოსფერული ძრავის ფანებისთვის რჩება მხოლოდ GT3-ვარიანტები. ამ მოდელებში თავიდან ტურბო-ტექნიკა არ გამოჩნდება. ”პორშეში” აცხადებენ, რომ ატმოსფერული ძრავების ”დაჩაგვრის” ძირითადი მიზეზი გამონაბოლქვის მუდმივად გამკაცრებადი ევროპული მოთხოვნებია. ძრავის ნაკლები მოცულობითა და ნაკლები ბრუნებით (”Downsizing”, ”Downspeeding”) , ტურბოაგრეგარები ნაკლებ საწვავსაც მოიხმარენ და გარემოსაც ნაკლებად აბინძურებენ. თუმცა, მიუხედავად ამისა, კლასიკურ ატმოსფერულ ძრავებს დღემზე უამრავი ავტომოყვარული ეტრფის.
რობინ ჰორნიგი
ტექნიკური მონაცემები Porsche 991 Facelift
მოდელი
ძრავა
მოცულობა
სიმძლავრე
ბრუნის მომენტი
0-100 კმ/სთ
მაქს. სიჩქარე
911 Carrera
6-ცილ.-Boxer
2981 სმ3
370 ცხ. ძ.
450 ნმ
4,6(4,4/4,2) წმ
295 (293) კმ/სთ
911 Carrera S
6-ცილ.-Boxer
2981 სმ3
420 ცხ. ძ.
500 ნმ
4,3(4,1/3,9) წმ
308 (306) კმ/სთ
911 Carrera Cabriolet
6-ცილ.-Boxer
2981 სმ3
370 ცხ. ძ.
450 ნმ
4,8(4,6/4,4) წმ
292 (290) კმ/სთ
911 Carrera S Cabriolet
6-ცილ.-Boxer
2981 სმ3
420 ცხ. ძ.
500 ნმ
4,5(4,3/4,1) წმ
306 (304) კმ/სთ



                                                                     წყარო: Auto Bild Georgia