• ფორმულა 1: გრან პრი 2019

    2019 წლის ფორმულა ერთის გრან პრი სარბოლო სესიებით

  • ავტომობილის თვითდიაგნოსტიკის ფუნქცია

    თანამედროვე და, მით უმეტეს, მომავლის „ჭკვიანი ავტომობილის“ ტექნიკური სისტემის მართვა წარმოუდგენელია მისი შემადგენელი მექანიზმებისა და მოწყობილობების მუშაობის მუდმივი (თვით)დიაგნოსტიკის გარეშე. ეს აუცილებელია, რათა მართვის სისტემამ დროულად მოახდინოს რეაგირება სისტემაში მომხდარ არასტანდარტულ მოვლენებზე და ეცადოს, თავად აღმოფხვრას იგი; ან ოპერატიულად გააფრთხილოს მძღოლი უწესივრობების შესახებ; ან (უკიდურეს შემთხვევაში) დაიმახსოვროს ისინი, რათა მოთხოვნისთანავე მიაწოდოს მათ შესახებ ინფორმაცია სერვისის თანამშრომელს (ან მძღოლს).

  • Sir Vival - ექსპერიმენტალური უსაფრთხო ავტომობილი შორეული წარსულიდან

    არსებობენ ავტომობილები, რომლებიც ხანდახან დროს უსწრებენ: ტექნოლოგიით, ვიზუალით თუ ა.შ. უშუალოდ კი ეს ერთგვარი "მუშტაიდის საბავშვო მანქანა" სინამდვილეში 1958 წლის Sir Vival-ია. რომელიც ვოლტერ ჯერომის შთაგონებთი მისია იყო შეექმნა მსოფლიოში ყველაზე დაცული ავტომობილი. პროექტი 10 წელი გაგრძელდა. საბოლოო ჯამში, მას მართალია დასახული მიზანი ბოლომდე ვერ გამოუვიდა მაგრამ მისმა ქმნილებამ მსოფლოში ყველაზე უცნაური ავტომობილის ტიტული მაინც დაიმსახურა. რეალურად, იგი ერთ-ერთი პირველი ავტომობილია 1957 წლის Aurora-სთან ერთად რომელიც ექსპერიმენტალურ უსაფრთხო ავტომობილად შეიქმნა.

  • საავტომობილო შიგაწვის ძრავები

    საავტომობილო ტრანსპორტში დღეისთვის გამოყენებულია ნავთობური წარმოშობის თხევად საწვავზე (ან აირად საწვავზე) მომუშავე შიგაწვის ძრავები. აღნიშნული ენერგეტიკული დანადგარის დანიშნულებაა ნავთობური წარმოშობის საწვავის წვის შედეგად მიღებული ქიმიური ენერგია გარდაქმნას მექანიკურ ენერგიად.

  • რა არის Top fuel და რით განსხვავდება ბენზინისაგან

    თუკი გნებავთ შექმნათ მაღალი სიძლიერის მქონე 4 ტაქტიანი (Stroke) ძრავა, არსებობს რამოდენიმე მეთოდი მის მისაღწევად. პირველი: გავზარდოთ ტაქტი. მეორე: დავაყენოთ ტურბინა/სუპერჩარჯერი. მესამე და ბოლო: შევცვალოთ ბენზინი სხვა უფრო ენერგეტიკული საწვავით. ხოლო რაც შეეხება Top fuel დრაგსტერებს, სამივეს ერთიანად აკეთებენ.

Followers

Wednesday, October 7, 2015

G-კლასი მეტი სიმძლავრით და მეტი კომფორტით



”გელენდევაგენის” მოყვარულებო, სწორდი, სმენა: Mercedes G-კლასი ამიერიდან AMG-GT-ს ბაზაზე აწყობილი 422-ცხენისძალიანი V8 ძრავით ირბენს. ჩვენ სწორედ G 500-ით ვიარეთ - გზაზეც და, რა თქმა უნდა, უგზოობაზეც

მთელი მსოფლიო რომ შეიცვალოს, G-კლასი მაინც არ შეიცვლება და რა გასაკვირია, რომ ”მერსედესის” ფეისლიფტიც თითქმის არაფერს ცვლის. თითქმის, რადგან ფეისლიფტში მხოლოდ მცირეოდენი მოდიფიკაცია შედის და G-ც ოდნავ უფრო აგრესიულად გამოიყურება, რაც უხდება კიდეც.

Auto Bild

მთავარი ცვლილება კი კაპოტის ქვეშ მოხდა და ასევე AMG-სგან მოდის: ეს გახლავთ 4-ლიტრიანი V8 ძრავა, რომელიც AMG-GT-ს ბაზაზე დამუშავდა და ახლა უკვე G 500-შიც გუგნებს. ჰო, ეს არ არის ერთი-ერთზე გადმოღებული ვარიანტი, რადგან G-კლასით არც არავინ იდრიფტავებს და არც სარბოლო ტრეკზე შევა. თუმცა ძრავის ძირითადი პრინციპი ორ ტურბოდამბერთან ერთად შენარჩუნებულია. ამ აგრეგატით აღჭურვილ G 500-ს 422 ცხენის ძალა და 610-ნიუტონმეტრიანი ბრუნის მომენტი აქვს. ამიტომაცაა, რომ ავტომობილი მაშინაც გრიალებს, როცა დგას და გვერდებზე წყვილი მაყუჩები შესაბამის ხმასაც გამოსცემენ.

”მერსედესმა” G 500-ის სავალ ნაწილზეც წაიმუშავა და იზრუნა იმისათვის, რომ მოსახვევებში უკეთესად შევიდეს. და მართლაც: 130 კმ/სთ-ზე მეტი სისწრაფისას და განსაკუთრებით კი მოსახვევებში, პროგრესი აშკარაა. ახალი G მკვეთრ მანევრებზე საგრძნოვლად უკეთესად რეაგირებს, ვიდრე მისი წინამორბედი. ”მერსედესმა” ესეც არ იკმარა და G 500 ოფციურად ადაპტირებადი სავალ ნაწილიც უსახსოვრა, რაც ფასიანი სიამოვნებაა და 1400 ევრო ღირს.

Auto Bild
Auto BildAuto Bild
Auto Bild

ცენტრალურ კონსოლზე მოთავსებული ღილაკის მეშვეობით მძღოლს შეუძლია აირჩიოს სვლის სპორტული ან კომფორტული რეჟიმი. სპორტულ რეჟიმში ამორტიზაცია ხისტდება, რაც ავტომობილის უფრო სწრაფ და უკეთეს უკურეაქციას იწვევს და, შესაბამისად, G მოსახვევებს საგრძნობლად უკეთესად ყლაპავს. ვინ უნდა ირბოლოს 2,6-ტონიანი ყუთით? მართალია, ამას მხოლოდ ერთეულები თუ გააკეთებენ და ისიც მხოლოდ გართობის მიზნით, მაგრამ ფაქტია, რომ V8 ძრავის მეშვეობით ”G-კლასი” 100 კმ/სთ-მდე 5,9 წამში ჩქარდება. მაგრამ თუ ამ მანქანას ასე ხშირად ააჩქარებთ, არც ის უნდა გაგიკვირდეთ, რომ საწვავის ხარჯი ”მერსედესის” დაპირებას (საშუალოდ 12,3 ლიტრი 100 კმ-ზე) მნიშვნელოვლად გადასცდება.

თუმცა G-კლასი პირველ რიგში თავისი გამავლობით გამოირჩევა და ამ მხრივ ტრადიციებს, რა თქმა უნდა, არ ღალატობს - მისი სტიქია პირველ რიგში სერიოზული უგზოობაა. დიფერენციალის ბლოკირებებით G-კლასი ასფალტს მიღმა ნამდვილი მეფეა. როგორც წესი, უგზოობაზე უკანა ხიდის დიფერენციალის ბლოკირებაც კი საკმარისია ხოლმე, მაგრამ თუ ექსტრემალური ოფროუდია, მაშინ წინა ხიდის დიფერენციალის ბლოკირებაც შესაძლებელია.

Auto Bild

G 500, რომელიც დაახლოებით 100 000 ევრო ღირს, გამორჩეულ გამავლობასთან ერთად კლასში ერთ-ერთ საუკეთესო კომფორტსაც გვთავაზობს. ტყავის სავარძლები კლიმატიზაციით, ბევრი ქრომი, ალკანტარა და ერთი სიტყვით, ბევრი ლუქსი სალონში. ოფროუდის შარმი შერჩენილია კარსა და მხარს შორის დარჩენილ მცირე სივრცეში. განახლებულ კოკპიტზე 11,4-სანტიმეტრიანი მულტიფუნქციური ეკრანია და ”სამუშაო მაგიდაზე” ახალ მაჩვენებლებსა და ციფერბლატებს შეხვდებით. ამაზე მეტი პრინციპში საჭირო არცაა.

Auto Bild

                                                                     დასკვნა
36 წელია, რაც G-კლასი სანდო და გამორჩეული ოფროუდერია. ავტომობილმა ამ ტრადიციას არც ფეისლიფტის შემდეგ უღალატა. სამაგიეროდ, გზაზე უფრო კომფორტული გახდა, რაც გაუმჯობესებული სავალი ნაწილის დამსახურებაა. AMG-GT-ს ბაზაზე შექმნილი V8 ძრავით 2,6-ტონიანი მანქანა სპრტქარად, რა თქმა უნდა, არ გადაიქცა, მაგრამ უფრო სწრაფი კი ნამდვილად გახდა.
რობინ ჰორნიგი
Auto Bild
Auto Bild


                                                                წყარო : Auto Bild Georgia