• ფორმულა 1: გრან პრი 2019

    2019 წლის ფორმულა ერთის გრან პრი სარბოლო სესიებით

  • ავტომობილის თვითდიაგნოსტიკის ფუნქცია

    თანამედროვე და, მით უმეტეს, მომავლის „ჭკვიანი ავტომობილის“ ტექნიკური სისტემის მართვა წარმოუდგენელია მისი შემადგენელი მექანიზმებისა და მოწყობილობების მუშაობის მუდმივი (თვით)დიაგნოსტიკის გარეშე. ეს აუცილებელია, რათა მართვის სისტემამ დროულად მოახდინოს რეაგირება სისტემაში მომხდარ არასტანდარტულ მოვლენებზე და ეცადოს, თავად აღმოფხვრას იგი; ან ოპერატიულად გააფრთხილოს მძღოლი უწესივრობების შესახებ; ან (უკიდურეს შემთხვევაში) დაიმახსოვროს ისინი, რათა მოთხოვნისთანავე მიაწოდოს მათ შესახებ ინფორმაცია სერვისის თანამშრომელს (ან მძღოლს).

  • Sir Vival - ექსპერიმენტალური უსაფრთხო ავტომობილი შორეული წარსულიდან

    არსებობენ ავტომობილები, რომლებიც ხანდახან დროს უსწრებენ: ტექნოლოგიით, ვიზუალით თუ ა.შ. უშუალოდ კი ეს ერთგვარი "მუშტაიდის საბავშვო მანქანა" სინამდვილეში 1958 წლის Sir Vival-ია. რომელიც ვოლტერ ჯერომის შთაგონებთი მისია იყო შეექმნა მსოფლიოში ყველაზე დაცული ავტომობილი. პროექტი 10 წელი გაგრძელდა. საბოლოო ჯამში, მას მართალია დასახული მიზანი ბოლომდე ვერ გამოუვიდა მაგრამ მისმა ქმნილებამ მსოფლოში ყველაზე უცნაური ავტომობილის ტიტული მაინც დაიმსახურა. რეალურად, იგი ერთ-ერთი პირველი ავტომობილია 1957 წლის Aurora-სთან ერთად რომელიც ექსპერიმენტალურ უსაფრთხო ავტომობილად შეიქმნა.

  • საავტომობილო შიგაწვის ძრავები

    საავტომობილო ტრანსპორტში დღეისთვის გამოყენებულია ნავთობური წარმოშობის თხევად საწვავზე (ან აირად საწვავზე) მომუშავე შიგაწვის ძრავები. აღნიშნული ენერგეტიკული დანადგარის დანიშნულებაა ნავთობური წარმოშობის საწვავის წვის შედეგად მიღებული ქიმიური ენერგია გარდაქმნას მექანიკურ ენერგიად.

  • რა არის Top fuel და რით განსხვავდება ბენზინისაგან

    თუკი გნებავთ შექმნათ მაღალი სიძლიერის მქონე 4 ტაქტიანი (Stroke) ძრავა, არსებობს რამოდენიმე მეთოდი მის მისაღწევად. პირველი: გავზარდოთ ტაქტი. მეორე: დავაყენოთ ტურბინა/სუპერჩარჯერი. მესამე და ბოლო: შევცვალოთ ბენზინი სხვა უფრო ენერგეტიკული საწვავით. ხოლო რაც შეეხება Top fuel დრაგსტერებს, სამივეს ერთიანად აკეთებენ.

Followers

Sunday, December 6, 2015

Lamborghini Urus-ი V8 წყვილ ტურბოიანი ძრავით აღიჭურვება


მაშ ასე, გადაწყდა, ტურბო ეპოქა ლამბორგინისთვისაც იწყება და მას უგზოობის მოდელი Urus-ი გახსნის. ბრიტანულ გამოცემა „ავტოქართან“ საუბრისას, ლამბორგინის მთავარმა აღმასრულებელმა სტეფან ვინკელმანმა და ამავე კომპანიის კვლევისა და განვითარების ცენტრის უფროსმა მაურიციო რეჯანიმ დაადასტურეს, რომ Urus-ის მამოძრავებელ ძალას, 4.0-ლიტრიანი V8 წყვილ ტურბოიანი ძრავი მიანიჭებს.


იმისათვის, რომ მაქსიმალურად სწრაფი აჩქარება შეძლოთ და უგზოობაში მოძრაობისას, სწრაფადვე მოახერხოთ კრიტიკული სიტუაციიდან თავის დაღწევა, მაღალი მაბრუნი მომენტი დაგჭირდებათ. ამიტომ გადავწყვიტეთ, რომ უგზოობის სპორტული ავტომობილისთვის საუკეთესო არჩევანი, ტურბო კომპრესორით აღჭურვილი ძრავი იქნება. ის უნდა იყოს მსუბუქიც და მძლავრიც და დაბალ ბრუნვებზე, მაღალი მომენტი უნდა გააჩნდეს“, – ამბობს რეჯანი და დასძენს, რომ ტურბო ძრავით აღჭურვილ პროტოტიპს უკვე გავლილი აქვს სატრეკო ტესტები, უგზოობის პირობებში ტესტები კი გაზაფხულზე დაიწყება.

ვინკელმანის თქმით, რვაცილინდრიანი აგრეგატი სრულიად ახალია და მას ფოლკსვაგენის ჯგუფის არცერთი სხვა ბრენდი არ გამოიყენებს. ის ასევე დასძენს, რომ Urus-ს კონცეპტუალურ ვერსიასთან (რომლის პრემიერაც სამი წლის წინათ, პეკინის მოტორ შოუზე შედგა) შედარებით, გარეგნობაც შეუცვალეს. ვინკელმანი ირწმუნება, რომ Urus-ი მსოფლიოში უსწრაფესი უგზოობის ავტომობილი გახდება.


Urus-ი იმავე პლატფორმაზე აიგება, რომელიც საფუძვლად Audi Q7-ს და ბენტლი ბენტაიგას უდევს. „ლამბოს“ უგზბის ავტომობილის ბაზარზე გამოსვლამდე, უსწრაფესის სახელს სწორედ „ბენტაიგა“ მოიხვეჭს, რომლის წარმოებაც ქრიუში (ბრიტანეთი) ახლახანს დაიწყო. ეს ავტომობილი 6.0-ლიტრიანი წყვილ ტურბოიანი W12 ძრავით არის აღჭურვილი, რომელიც 608 ცხენის ძალას გამოიმუშავებს. მისი დახმარებით, ავტომობილს ადგილიდან ასის აკრეფა 4.1 წამში შეუძლია, მისი მაქსიმალური სიჩქარე კი საათში 301 კილომეტრია.

და ბოლოს, ურუსის გაყიდვები სავარაუდოდ 2018 წელს დაიწყება, სერიული ვერსიის პრემიერა კი იმავე წელს, ჟენევის მოტორ შოუზე შედგება.
                                                                                        წყარო: SmartBox