• ფორმულა 1: გრან პრი 2019

    2019 წლის ფორმულა ერთის გრან პრი სარბოლო სესიებით

  • ავტომობილის თვითდიაგნოსტიკის ფუნქცია

    თანამედროვე და, მით უმეტეს, მომავლის „ჭკვიანი ავტომობილის“ ტექნიკური სისტემის მართვა წარმოუდგენელია მისი შემადგენელი მექანიზმებისა და მოწყობილობების მუშაობის მუდმივი (თვით)დიაგნოსტიკის გარეშე. ეს აუცილებელია, რათა მართვის სისტემამ დროულად მოახდინოს რეაგირება სისტემაში მომხდარ არასტანდარტულ მოვლენებზე და ეცადოს, თავად აღმოფხვრას იგი; ან ოპერატიულად გააფრთხილოს მძღოლი უწესივრობების შესახებ; ან (უკიდურეს შემთხვევაში) დაიმახსოვროს ისინი, რათა მოთხოვნისთანავე მიაწოდოს მათ შესახებ ინფორმაცია სერვისის თანამშრომელს (ან მძღოლს).

  • Sir Vival - ექსპერიმენტალური უსაფრთხო ავტომობილი შორეული წარსულიდან

    არსებობენ ავტომობილები, რომლებიც ხანდახან დროს უსწრებენ: ტექნოლოგიით, ვიზუალით თუ ა.შ. უშუალოდ კი ეს ერთგვარი "მუშტაიდის საბავშვო მანქანა" სინამდვილეში 1958 წლის Sir Vival-ია. რომელიც ვოლტერ ჯერომის შთაგონებთი მისია იყო შეექმნა მსოფლიოში ყველაზე დაცული ავტომობილი. პროექტი 10 წელი გაგრძელდა. საბოლოო ჯამში, მას მართალია დასახული მიზანი ბოლომდე ვერ გამოუვიდა მაგრამ მისმა ქმნილებამ მსოფლოში ყველაზე უცნაური ავტომობილის ტიტული მაინც დაიმსახურა. რეალურად, იგი ერთ-ერთი პირველი ავტომობილია 1957 წლის Aurora-სთან ერთად რომელიც ექსპერიმენტალურ უსაფრთხო ავტომობილად შეიქმნა.

  • საავტომობილო შიგაწვის ძრავები

    საავტომობილო ტრანსპორტში დღეისთვის გამოყენებულია ნავთობური წარმოშობის თხევად საწვავზე (ან აირად საწვავზე) მომუშავე შიგაწვის ძრავები. აღნიშნული ენერგეტიკული დანადგარის დანიშნულებაა ნავთობური წარმოშობის საწვავის წვის შედეგად მიღებული ქიმიური ენერგია გარდაქმნას მექანიკურ ენერგიად.

  • რა არის Top fuel და რით განსხვავდება ბენზინისაგან

    თუკი გნებავთ შექმნათ მაღალი სიძლიერის მქონე 4 ტაქტიანი (Stroke) ძრავა, არსებობს რამოდენიმე მეთოდი მის მისაღწევად. პირველი: გავზარდოთ ტაქტი. მეორე: დავაყენოთ ტურბინა/სუპერჩარჯერი. მესამე და ბოლო: შევცვალოთ ბენზინი სხვა უფრო ენერგეტიკული საწვავით. ხოლო რაც შეეხება Top fuel დრაგსტერებს, სამივეს ერთიანად აკეთებენ.

Followers

Thursday, December 10, 2015

რუსები ГАЗ-69-ს აცოცხლებენ!


რუსული ტიუნინგ-კომპანია Truck Garage ყველგანმავალ ГАЗ-69-ის 12 ახალ ეგზემპლარს ქმნის. პირველი ავტომობილი 6,4-ლიტრიანი V8 HEMI ძრავით იქნება აღჭურვილი - 425-ცხენისძალიანი სიმძლავრით. შესაძლებელი იქნება 5,7-ლიტრიანი ძრავის მქონე ვერსიის შეკვეთაც, რომლის სიმძლავრე 360 ცხენის ძალა იქნება. რუსები პრემიერას გაზაფხულზე გეგმავენ.


ხსენებული კომპანიის წარმომადგენლები აცხადებენ, რომ თანამედროვე ГАЗ-69 ძველი მოდელისგან მხოლოდ ძარას და ჩარჩოს მიიღებს - რა თქმა უნდა, გარკვეული ცვლილებებით. ავტომობილს, რა თქმა უნდა, სრული ამძრაობა და დიფერენციალის ბლოკირებაც ექნება. ასევე: წინა და უკანა ამორტიზატორების რეგულირება, სრულად დისკური მუხრუჭები, 17-დუიმიანი დისკები უგზოობის საბურავებით და, რაც განსაკუთრებით საინტერესოა, Chrysler 545RFE ტრანსმისია.


ცხადია, შეეცდებიან ინტერიერის შეძლებისდაგვარად თანამედროვე სტილში მოწყობას - ტყავის სავარძლებით, მულტიმედია-სისტემით, წინა სავარძლების ელ. რეგულირებით და ა.შ. Truck Garage ავტომობილის სამ ვერსიას შექმნის: მყარი სახურავით, გადასაწევი სახურავით და პიკაპს. ახალ ГАЗ-69-ს სანკტ პეტერბურგში ააწყობენ და მისი ფასი, სკამზე კარგად დაჯექით, დაახლოებით 60 000 ევრო იქნება.


აქვე ვთქვათ, რომ ორიგინალი ГАЗ-69 1952-დან 1972 წლამდე იწარმოებოდა. აღჭურვილი იყო ბენზინის 2,1-ლიტრიანი აგრეგატით (55 ცხენის ძალა). 1956 წლამდე ავტომობილს ნიჟნი ნოვგოროდის (ყოფილი გორკის) ავტოქარხანაში (Горьковский автомобильный завод - ГАЗ) აწარმოებდნენ, მოგვიანებით კი მისი წარმოება ულიანოვსკის ქარხანაში (Ульяновский автомобильный завод - УАЗ) განაგრძეს.


                                                                    წყარო: AutoBild