• ფორმულა 1: გრან პრი 2019

    2019 წლის ფორმულა ერთის გრან პრი სარბოლო სესიებით

  • ავტომობილის თვითდიაგნოსტიკის ფუნქცია

    თანამედროვე და, მით უმეტეს, მომავლის „ჭკვიანი ავტომობილის“ ტექნიკური სისტემის მართვა წარმოუდგენელია მისი შემადგენელი მექანიზმებისა და მოწყობილობების მუშაობის მუდმივი (თვით)დიაგნოსტიკის გარეშე. ეს აუცილებელია, რათა მართვის სისტემამ დროულად მოახდინოს რეაგირება სისტემაში მომხდარ არასტანდარტულ მოვლენებზე და ეცადოს, თავად აღმოფხვრას იგი; ან ოპერატიულად გააფრთხილოს მძღოლი უწესივრობების შესახებ; ან (უკიდურეს შემთხვევაში) დაიმახსოვროს ისინი, რათა მოთხოვნისთანავე მიაწოდოს მათ შესახებ ინფორმაცია სერვისის თანამშრომელს (ან მძღოლს).

  • Sir Vival - ექსპერიმენტალური უსაფრთხო ავტომობილი შორეული წარსულიდან

    არსებობენ ავტომობილები, რომლებიც ხანდახან დროს უსწრებენ: ტექნოლოგიით, ვიზუალით თუ ა.შ. უშუალოდ კი ეს ერთგვარი "მუშტაიდის საბავშვო მანქანა" სინამდვილეში 1958 წლის Sir Vival-ია. რომელიც ვოლტერ ჯერომის შთაგონებთი მისია იყო შეექმნა მსოფლიოში ყველაზე დაცული ავტომობილი. პროექტი 10 წელი გაგრძელდა. საბოლოო ჯამში, მას მართალია დასახული მიზანი ბოლომდე ვერ გამოუვიდა მაგრამ მისმა ქმნილებამ მსოფლოში ყველაზე უცნაური ავტომობილის ტიტული მაინც დაიმსახურა. რეალურად, იგი ერთ-ერთი პირველი ავტომობილია 1957 წლის Aurora-სთან ერთად რომელიც ექსპერიმენტალურ უსაფრთხო ავტომობილად შეიქმნა.

  • საავტომობილო შიგაწვის ძრავები

    საავტომობილო ტრანსპორტში დღეისთვის გამოყენებულია ნავთობური წარმოშობის თხევად საწვავზე (ან აირად საწვავზე) მომუშავე შიგაწვის ძრავები. აღნიშნული ენერგეტიკული დანადგარის დანიშნულებაა ნავთობური წარმოშობის საწვავის წვის შედეგად მიღებული ქიმიური ენერგია გარდაქმნას მექანიკურ ენერგიად.

  • რა არის Top fuel და რით განსხვავდება ბენზინისაგან

    თუკი გნებავთ შექმნათ მაღალი სიძლიერის მქონე 4 ტაქტიანი (Stroke) ძრავა, არსებობს რამოდენიმე მეთოდი მის მისაღწევად. პირველი: გავზარდოთ ტაქტი. მეორე: დავაყენოთ ტურბინა/სუპერჩარჯერი. მესამე და ბოლო: შევცვალოთ ბენზინი სხვა უფრო ენერგეტიკული საწვავით. ხოლო რაც შეეხება Top fuel დრაგსტერებს, სამივეს ერთიანად აკეთებენ.

Followers

Tuesday, November 24, 2015

ახალი Zenos E10 R ფორდ ფოკუსის ძრავით


ბრიტანულმა კომპანია ზენოსმა თავისი ახალი ავტომობილის, E10 R-ის ფოტოები და მის შესახებ ტექნიკური ინფორმაცია გამოაქვეყნა. ის გარეგნულად ფაქტობრივად არ განსხვავდება კომპანიის პირველ მოდელ E10-სგან. თუმცა, R-მოდიფიკაცია ფორდ ფოკუს RS-ის ძრავითაა აღჭურვილი, რომელიც ასევე მუსტანგის ძრავების გამაში შედის.


სერია ეკობუსტის 2.3-ლიტრიანი ტურბო ძრავი ავტომობილის ბაზაშია განლაგებული და 6-საფეხურიანი მექანიკური გადაცემათა კოლოფით, უკანა ბორბლებს უკავშირდება. ის 350 ცხენის ძალას (6000 ბრ/წთ-ზე) და 475 ნიუტონმეტრს (4000 ბრ/წთ-ზე) გამოიმუშავებს. ზენოსის მონაცემებით, ამ ავტომობილს ადგილიდან ასის აკრეფა 3.0 წამში შეუძლია, მისი მაქსიმალური სიჩქარე კი საათში 250 კილომეტრს აღწევს.

ორადგილიანი ღია კაბინის ცენტრალურ კონსოლზე სენსორული მულტი ფუნქციური TFT ეკრანია განლაგებული, საჭის რგოლის უკან კი მაჩვენბლების ციფრული დაფა განლაგდა. მსუბუქი, კომპოზიტისგან დამზადებული სავარძლები ოთხწერტილოვანი ღვედებით არის დაკომპლექტებული. ოპციის სახით ასევე შესაძლებელია კარბონის კომპოზიტისგან დამზადებული სავარძლების დაყენება, რომლებსაც ექვსწერტილოვანი ღვედები ექნება. ოპციაშივე შევიდა სწრაფად მოსახსნელი საჭის რგოლი.


ზენოსი მყიდველს მოდელ E10 R-ის ვერსია “დრაივ ედიშნსაც” გამოუშვებს, რომელიც შეზღუდული რაოდენობით დამზადდება. განსხვავებული, მძლავრი ძრავის გარდა, ის საბაზო ვერსიისგან ასევე „ბილშტაინის“ რეგულირებადი ამორტიზატორებით და უფრო ეფექტური მუხრუჭებით აღიჭურვა. ეკიპირებაში შევიდა განსხვავებული დეკორატიული ელემენტები. ამასთან, ინტერიერის გასაწყობად ტყავი გამოიყენეს.

ახალი ავტომობილი, რომელიც 700 კილოგრამს იწონის, ბრიტანეთში 39 995 გირვანქა სტერლინგი (დაახლოებით 60 757 დოლარი) ღირს. ვერსია „დრაივ ედიშნი“ მხოლოდ 15 ცალი დამზადდება და ის 43 995 გირვანქა სტერლინგი (66 833 დოლარი) ეღირება.
                                                                                       წყარო : Smartbox