• ფორმულა 1: გრან პრი 2019

    2019 წლის ფორმულა ერთის გრან პრი სარბოლო სესიებით

  • ავტომობილის თვითდიაგნოსტიკის ფუნქცია

    თანამედროვე და, მით უმეტეს, მომავლის „ჭკვიანი ავტომობილის“ ტექნიკური სისტემის მართვა წარმოუდგენელია მისი შემადგენელი მექანიზმებისა და მოწყობილობების მუშაობის მუდმივი (თვით)დიაგნოსტიკის გარეშე. ეს აუცილებელია, რათა მართვის სისტემამ დროულად მოახდინოს რეაგირება სისტემაში მომხდარ არასტანდარტულ მოვლენებზე და ეცადოს, თავად აღმოფხვრას იგი; ან ოპერატიულად გააფრთხილოს მძღოლი უწესივრობების შესახებ; ან (უკიდურეს შემთხვევაში) დაიმახსოვროს ისინი, რათა მოთხოვნისთანავე მიაწოდოს მათ შესახებ ინფორმაცია სერვისის თანამშრომელს (ან მძღოლს).

  • Sir Vival - ექსპერიმენტალური უსაფრთხო ავტომობილი შორეული წარსულიდან

    არსებობენ ავტომობილები, რომლებიც ხანდახან დროს უსწრებენ: ტექნოლოგიით, ვიზუალით თუ ა.შ. უშუალოდ კი ეს ერთგვარი "მუშტაიდის საბავშვო მანქანა" სინამდვილეში 1958 წლის Sir Vival-ია. რომელიც ვოლტერ ჯერომის შთაგონებთი მისია იყო შეექმნა მსოფლიოში ყველაზე დაცული ავტომობილი. პროექტი 10 წელი გაგრძელდა. საბოლოო ჯამში, მას მართალია დასახული მიზანი ბოლომდე ვერ გამოუვიდა მაგრამ მისმა ქმნილებამ მსოფლოში ყველაზე უცნაური ავტომობილის ტიტული მაინც დაიმსახურა. რეალურად, იგი ერთ-ერთი პირველი ავტომობილია 1957 წლის Aurora-სთან ერთად რომელიც ექსპერიმენტალურ უსაფრთხო ავტომობილად შეიქმნა.

  • საავტომობილო შიგაწვის ძრავები

    საავტომობილო ტრანსპორტში დღეისთვის გამოყენებულია ნავთობური წარმოშობის თხევად საწვავზე (ან აირად საწვავზე) მომუშავე შიგაწვის ძრავები. აღნიშნული ენერგეტიკული დანადგარის დანიშნულებაა ნავთობური წარმოშობის საწვავის წვის შედეგად მიღებული ქიმიური ენერგია გარდაქმნას მექანიკურ ენერგიად.

  • რა არის Top fuel და რით განსხვავდება ბენზინისაგან

    თუკი გნებავთ შექმნათ მაღალი სიძლიერის მქონე 4 ტაქტიანი (Stroke) ძრავა, არსებობს რამოდენიმე მეთოდი მის მისაღწევად. პირველი: გავზარდოთ ტაქტი. მეორე: დავაყენოთ ტურბინა/სუპერჩარჯერი. მესამე და ბოლო: შევცვალოთ ბენზინი სხვა უფრო ენერგეტიკული საწვავით. ხოლო რაც შეეხება Top fuel დრაგსტერებს, სამივეს ერთიანად აკეთებენ.

Followers

Saturday, May 7, 2016

TVR ჯერ კიდევ პირდება დაბრუნებას 2016 წლის ლონდონის მოტორ შოუზე


8 წლიანი ხარვეზის შემდეგ ლონდონის მოტორ შოუ დაბრუნდა და თან სრულიად შესაფერისად, სადაც აღმდგარი ბრიტანული ავტომწარმოებელი TVR პირველად გამოჩნდება საჯაროდ შოუს განმავლობაში.

უკანასკნელი მანქანა რომელიც ვიხილეთ TVR-ს მიერ იყო დიდებული Sagaris, რომელიც წარმოებული იყო მცირე რაოდენობით 2005 წლიდან 2006 წლამდე. სანამ TVR-ს არ დაუნონსებია რა ერქმევა ახალ მანქანას, ვიცით მხოლოდ ის რომ იგი იქნება აღჭურვილი 5.0 ლიტრი მოცულობის V8 ტიპის ძრავით, რომელიც ფორდ მუსტანგ GT-ს ეკუთვნის. 

ახალი ავტომობილი მიიღებს ლეგენდარული ფორმულა 1-ის დიზაინერი გორდონ მურაის IStream კონსტრუქციას. რადგან რეგულარული მატერიის გამოყენება ღრმა მექანიზირებული კონსტრუქციის პროცესში არ შეეფერება თუნდაც ამ ილუსტრირებულ ავტომობილს. ძლიერი და მსუბუქი, monocoque ( სამხედრო სტრუქტურული მეთოდი რომლის დახმარებით ტვირთი/მგზავრი დაცულია ავტომობილის გარეგნული გარსით) სტრუქტურა და ძარის გარსი დამზადებული იქნება კარბონისგან, სპეციალური ვერსიებისთვის. და ასევე იქნება ხელმისაწვდომი როგორც ოფცია მოგვიანებით, პროდუქციულ მოდელებზე.


TVR-ს თავჯდომარის განცხადებით, 400-ზე მეტი დეპოზიტი დაიხურა რამაც წარმოების 1 წელი განათავსა. TVR-მ ასევე შექმნა სამომავლო გეგმა რომელიც მოიცავს ახალი 3 მოდელის დამატებას შემადგენლობაში და აწარმოოს დაახლოებით 2.000 მანქანა 2022 წლისთვის.