• ფორმულა 1: გრან პრი 2019

    2019 წლის ფორმულა ერთის გრან პრი სარბოლო სესიებით

  • ავტომობილის თვითდიაგნოსტიკის ფუნქცია

    თანამედროვე და, მით უმეტეს, მომავლის „ჭკვიანი ავტომობილის“ ტექნიკური სისტემის მართვა წარმოუდგენელია მისი შემადგენელი მექანიზმებისა და მოწყობილობების მუშაობის მუდმივი (თვით)დიაგნოსტიკის გარეშე. ეს აუცილებელია, რათა მართვის სისტემამ დროულად მოახდინოს რეაგირება სისტემაში მომხდარ არასტანდარტულ მოვლენებზე და ეცადოს, თავად აღმოფხვრას იგი; ან ოპერატიულად გააფრთხილოს მძღოლი უწესივრობების შესახებ; ან (უკიდურეს შემთხვევაში) დაიმახსოვროს ისინი, რათა მოთხოვნისთანავე მიაწოდოს მათ შესახებ ინფორმაცია სერვისის თანამშრომელს (ან მძღოლს).

  • Sir Vival - ექსპერიმენტალური უსაფრთხო ავტომობილი შორეული წარსულიდან

    არსებობენ ავტომობილები, რომლებიც ხანდახან დროს უსწრებენ: ტექნოლოგიით, ვიზუალით თუ ა.შ. უშუალოდ კი ეს ერთგვარი "მუშტაიდის საბავშვო მანქანა" სინამდვილეში 1958 წლის Sir Vival-ია. რომელიც ვოლტერ ჯერომის შთაგონებთი მისია იყო შეექმნა მსოფლიოში ყველაზე დაცული ავტომობილი. პროექტი 10 წელი გაგრძელდა. საბოლოო ჯამში, მას მართალია დასახული მიზანი ბოლომდე ვერ გამოუვიდა მაგრამ მისმა ქმნილებამ მსოფლოში ყველაზე უცნაური ავტომობილის ტიტული მაინც დაიმსახურა. რეალურად, იგი ერთ-ერთი პირველი ავტომობილია 1957 წლის Aurora-სთან ერთად რომელიც ექსპერიმენტალურ უსაფრთხო ავტომობილად შეიქმნა.

  • საავტომობილო შიგაწვის ძრავები

    საავტომობილო ტრანსპორტში დღეისთვის გამოყენებულია ნავთობური წარმოშობის თხევად საწვავზე (ან აირად საწვავზე) მომუშავე შიგაწვის ძრავები. აღნიშნული ენერგეტიკული დანადგარის დანიშნულებაა ნავთობური წარმოშობის საწვავის წვის შედეგად მიღებული ქიმიური ენერგია გარდაქმნას მექანიკურ ენერგიად.

  • რა არის Top fuel და რით განსხვავდება ბენზინისაგან

    თუკი გნებავთ შექმნათ მაღალი სიძლიერის მქონე 4 ტაქტიანი (Stroke) ძრავა, არსებობს რამოდენიმე მეთოდი მის მისაღწევად. პირველი: გავზარდოთ ტაქტი. მეორე: დავაყენოთ ტურბინა/სუპერჩარჯერი. მესამე და ბოლო: შევცვალოთ ბენზინი სხვა უფრო ენერგეტიკული საწვავით. ხოლო რაც შეეხება Top fuel დრაგსტერებს, სამივეს ერთიანად აკეთებენ.

Followers

Monday, April 4, 2016

გაიცანით – Tesla Model 3


(SmartBox) Tesla Motors-მა თავისი ახალი ელექტრომობილი – Model 3 წარმოგვიდგინა. ეს ავტომობილი არავის ჰქონდა ნანახი, მაგრამ ოფიციალურ პრემიერამდე ბოლო 24 საათის განმავლობაში, კომპანიის დილერებმა მასზე 115 000-ზე მეტი წინასწარი შეკვეთა მიიღეს. უფრო მეტიც, ახალ ავტომობილზე შეკვეთების მიღება პრეზენტაციის დროსაც გაგრძელდა და მის განმავლობაში, ავტომობილის შეძენაზე 1 000-დოლარიანი დეპოზიტი კიდევ რამდენიმე ათეულმა ათასმა ადამიანმა შეიტანა.



პრეზენტაციის დროს, ამერიკული კომპანიის აღმასრულებელმა ელონ მასკმა განაცხადა, რომ Model 3-ის საბაზო ვერსია 35 000 დოლარი ეღირება, ტოპ ვერსიების მყიდველს კი 50-60 ათასის გადახდაც მოუწევს. ამ ავტომობილს ხუთი ადამიანის კომფორტულად გადაყვანა შეუძლია. საბაზო ვერსიის სვლის სიშორე 350 კილომეტრამდე იქნება და მისი გაყიდვები 2017 წელს დაიწყება.



პრეზენტაციაზე, ახალი ავტომობილის შესახებ მხოლოდ მწირი ინფორმაცია გავრცელდა. ადრე იყო ლაპარაკი იმაზე, რომ Model 3 აიგებოდა Model S-ის მოდიფიცირებულ პლატფორმაზე. მაგრამ შემდეგ გადაწყდა, რომ მომცრო სედანისთვის ახალი შასი მოემზადებინათ. წარდგენის მიუხედავად, Model 3-ის ტესტები ჯერაც არ დასრულებულა. მასკი მის მყიდველს პირდება, რომ ეს იქნება თავის კლასში ყველაზე უსაფრთხო ავტომობილი და ის NHTSA-ს ყველა კატეგორიაში უმაღლეს, ხუთვარსკვლავიან შეფასებას დაიმსახურებს.



მასკმა ასევე განაცხადა, რომ Model 3-ის საბაზო ვერსია, ადგილიდან 100 კმ/სთ სიჩქარის აკრეფას 6.0 წამზე ნაკლებში მოასწრებს, ტოპ ვერსია კი იმავე აჩქარებას დაახლოებით ოთხ წამს მოანდომებს. მაქსიმალურ სიჩქარეზე მას არაფერი უთქვამს.

გარდა ამისა, ავტომობილი სადა ინტერიერით გამოირჩევა. იქ საჭის გვერდზე, დიდი ზომის ტაბლეტი განლაგდა, რომლითაც ავტომობილის სისტემების მართვა და სისტემების მდგომარეობის კონტროლია შესაძლებელი. სახურავი პანორამულია. მასკი ირწმუნება, რომ Model 3-ის სტანდარტულ ეკიპირებაში, ავტონომიური მართვის სისტემებიც შევა.




წყარო: SmartBox