• ფორმულა 1: გრან პრი 2019

    2019 წლის ფორმულა ერთის გრან პრი სარბოლო სესიებით

  • ავტომობილის თვითდიაგნოსტიკის ფუნქცია

    თანამედროვე და, მით უმეტეს, მომავლის „ჭკვიანი ავტომობილის“ ტექნიკური სისტემის მართვა წარმოუდგენელია მისი შემადგენელი მექანიზმებისა და მოწყობილობების მუშაობის მუდმივი (თვით)დიაგნოსტიკის გარეშე. ეს აუცილებელია, რათა მართვის სისტემამ დროულად მოახდინოს რეაგირება სისტემაში მომხდარ არასტანდარტულ მოვლენებზე და ეცადოს, თავად აღმოფხვრას იგი; ან ოპერატიულად გააფრთხილოს მძღოლი უწესივრობების შესახებ; ან (უკიდურეს შემთხვევაში) დაიმახსოვროს ისინი, რათა მოთხოვნისთანავე მიაწოდოს მათ შესახებ ინფორმაცია სერვისის თანამშრომელს (ან მძღოლს).

  • Sir Vival - ექსპერიმენტალური უსაფრთხო ავტომობილი შორეული წარსულიდან

    არსებობენ ავტომობილები, რომლებიც ხანდახან დროს უსწრებენ: ტექნოლოგიით, ვიზუალით თუ ა.შ. უშუალოდ კი ეს ერთგვარი "მუშტაიდის საბავშვო მანქანა" სინამდვილეში 1958 წლის Sir Vival-ია. რომელიც ვოლტერ ჯერომის შთაგონებთი მისია იყო შეექმნა მსოფლიოში ყველაზე დაცული ავტომობილი. პროექტი 10 წელი გაგრძელდა. საბოლოო ჯამში, მას მართალია დასახული მიზანი ბოლომდე ვერ გამოუვიდა მაგრამ მისმა ქმნილებამ მსოფლოში ყველაზე უცნაური ავტომობილის ტიტული მაინც დაიმსახურა. რეალურად, იგი ერთ-ერთი პირველი ავტომობილია 1957 წლის Aurora-სთან ერთად რომელიც ექსპერიმენტალურ უსაფრთხო ავტომობილად შეიქმნა.

  • საავტომობილო შიგაწვის ძრავები

    საავტომობილო ტრანსპორტში დღეისთვის გამოყენებულია ნავთობური წარმოშობის თხევად საწვავზე (ან აირად საწვავზე) მომუშავე შიგაწვის ძრავები. აღნიშნული ენერგეტიკული დანადგარის დანიშნულებაა ნავთობური წარმოშობის საწვავის წვის შედეგად მიღებული ქიმიური ენერგია გარდაქმნას მექანიკურ ენერგიად.

  • რა არის Top fuel და რით განსხვავდება ბენზინისაგან

    თუკი გნებავთ შექმნათ მაღალი სიძლიერის მქონე 4 ტაქტიანი (Stroke) ძრავა, არსებობს რამოდენიმე მეთოდი მის მისაღწევად. პირველი: გავზარდოთ ტაქტი. მეორე: დავაყენოთ ტურბინა/სუპერჩარჯერი. მესამე და ბოლო: შევცვალოთ ბენზინი სხვა უფრო ენერგეტიკული საწვავით. ხოლო რაც შეეხება Top fuel დრაგსტერებს, სამივეს ერთიანად აკეთებენ.

Followers

Friday, June 26, 2015

Lotus 3-Eleven: The quickest, most expensive Lotus ever

Yes, Lotus considers this roofless, windshieldless speedster to be a road car. There's also a race version



Lotus has always been a purveyor of purpose-built vehicles—witness the relentless lightweight nature of bare-bones vehicles like the Elise, or the original Lotus 7, an exercise in minimalism. The company's latest offering sticks to those roots, while also taking the title for quickest and most expensive. Meet the Lotus 3-Eleven.

Introduced at the Goodwood Festival of Speed, Lotus calls the 3-Eleven "an uncompromised manifestation of the Lotus spirit," focused on "providing an undiluted driving experience" of "legendary handling and blistering speed."
Packing a tweaked version of the supercharged 3.5-liter V6 from the Evora 400, the newest Lotus cranks out 450 horsepower. The Road version sends that power through a true six-speed manual transmission and Torsen limited slip; the Race variant, with an FIA-approved seat, six-point harness, racing data logger and on-board fire suppression, gets a paddle-shifted six-speed sequential transmission, semi-dry sump engine lubrication, and an oil cooler.
Thanks to a new, bespoke chassis built of bonded and extruded aluminum, Lotus claims the 3-Eleven Race will sport a dry weight of under 900 kg (1984 lbs)—making easy work for the supercharged engine's 332 lb.-ft. of torque. Lightweight double-wishbone suspension front and rear, adjustable front anti-roll bar and Eibach springs with Öhlins adjustable dampers offer all the handling tweaking you could ask for; the Race version's aggressive downforce provides nearly 475 lb of aero grip at 150 mph, while a 0-60 time of less than three seconds is the quickest of any Lotus product. Top speed is 180 mph in Road trim, 174 for the more aggressive aero of the Race spec.
Production of this purpose-built machine begins in February 2016. The 3-Eleven Road rings in at £82,000 (around $129,000 at today's rates), with the Race version demanding £96,000 (roughly $151,000). That makes this the most expensive vehicle to ever wear the Lotus badge. And if you want one, you better move fast: Befitting the name, only 311 examples of this beast will be produced.
                                                    Source: www.roadandtrack.com