• ფორმულა 1: გრან პრი 2019

    2019 წლის ფორმულა ერთის გრან პრი სარბოლო სესიებით

  • ავტომობილის თვითდიაგნოსტიკის ფუნქცია

    თანამედროვე და, მით უმეტეს, მომავლის „ჭკვიანი ავტომობილის“ ტექნიკური სისტემის მართვა წარმოუდგენელია მისი შემადგენელი მექანიზმებისა და მოწყობილობების მუშაობის მუდმივი (თვით)დიაგნოსტიკის გარეშე. ეს აუცილებელია, რათა მართვის სისტემამ დროულად მოახდინოს რეაგირება სისტემაში მომხდარ არასტანდარტულ მოვლენებზე და ეცადოს, თავად აღმოფხვრას იგი; ან ოპერატიულად გააფრთხილოს მძღოლი უწესივრობების შესახებ; ან (უკიდურეს შემთხვევაში) დაიმახსოვროს ისინი, რათა მოთხოვნისთანავე მიაწოდოს მათ შესახებ ინფორმაცია სერვისის თანამშრომელს (ან მძღოლს).

  • Sir Vival - ექსპერიმენტალური უსაფრთხო ავტომობილი შორეული წარსულიდან

    არსებობენ ავტომობილები, რომლებიც ხანდახან დროს უსწრებენ: ტექნოლოგიით, ვიზუალით თუ ა.შ. უშუალოდ კი ეს ერთგვარი "მუშტაიდის საბავშვო მანქანა" სინამდვილეში 1958 წლის Sir Vival-ია. რომელიც ვოლტერ ჯერომის შთაგონებთი მისია იყო შეექმნა მსოფლიოში ყველაზე დაცული ავტომობილი. პროექტი 10 წელი გაგრძელდა. საბოლოო ჯამში, მას მართალია დასახული მიზანი ბოლომდე ვერ გამოუვიდა მაგრამ მისმა ქმნილებამ მსოფლოში ყველაზე უცნაური ავტომობილის ტიტული მაინც დაიმსახურა. რეალურად, იგი ერთ-ერთი პირველი ავტომობილია 1957 წლის Aurora-სთან ერთად რომელიც ექსპერიმენტალურ უსაფრთხო ავტომობილად შეიქმნა.

  • საავტომობილო შიგაწვის ძრავები

    საავტომობილო ტრანსპორტში დღეისთვის გამოყენებულია ნავთობური წარმოშობის თხევად საწვავზე (ან აირად საწვავზე) მომუშავე შიგაწვის ძრავები. აღნიშნული ენერგეტიკული დანადგარის დანიშნულებაა ნავთობური წარმოშობის საწვავის წვის შედეგად მიღებული ქიმიური ენერგია გარდაქმნას მექანიკურ ენერგიად.

  • რა არის Top fuel და რით განსხვავდება ბენზინისაგან

    თუკი გნებავთ შექმნათ მაღალი სიძლიერის მქონე 4 ტაქტიანი (Stroke) ძრავა, არსებობს რამოდენიმე მეთოდი მის მისაღწევად. პირველი: გავზარდოთ ტაქტი. მეორე: დავაყენოთ ტურბინა/სუპერჩარჯერი. მესამე და ბოლო: შევცვალოთ ბენზინი სხვა უფრო ენერგეტიკული საწვავით. ხოლო რაც შეეხება Top fuel დრაგსტერებს, სამივეს ერთიანად აკეთებენ.

Followers

Friday, August 24, 2018

Aston Martin-ის უახლესი მოდელი ყველაზე მძლავრი ლეგალური ჰიპერქარია


Aston Martin-ი Valkyrie-ს წარდგენამდე (რომელიც წლის ბოლოს გაიმართება) გვაუწყის, რომ მის მომავალ ჰიპერქარს რეკორდულად დიდი ძრავა ექნება მოთავსებული. სამშაბათს, Cosworth-მა გაავრცელა ამბავი იმის შესახებ, რომ აღნიშნული ძრავა ატმოსფერული იქნება და 1.130 ცხენის ძალას გამოიმუშავებს. რაც, ყველაზე დიდი მაჩვენებელია გზისთვის განკუთვნილი (ლეგალური) ავტომობილისთვის მსოფლიოში.

თვითონ ძრავა V ტიპის 12 ცილინდრიანი 6.5 ლიტრი მოცულობისაა. ასევე ამით, კომპანიის პირობაც ასრულდა, რაშიც იგულისხმებოდა კონკრეტული მონაცემებით 1000 ცხენის ძალის გარშემო "ყოფნას".



მანამდე, Red Bull Racing-ის აეროდინამიკოსმა ადრიან ნევეიმ Autocar-თან საუბრისას აღნიშნა, რომ V12-ის არჩევა მის კონკურენტ V6-თან შედარებით მოხდა წონისა და სხვა ელემენტების გათანაბრებით. V12 არსებითაც უფრო უკეთესად ბალანსირებულია , რამაც უზრუნველყო სტრუქტურული დაყენების უპირატესობა. აღნიშნული კონფიგურაციის წონას დიდად არ შეუშინებია ინჟინრები, რადგანაც მასიური 6 ცილინდრიანი ძრავა ტურბოდამჭირხნით თითქმის იგივეს იწონის, რასაც ატმოსფერული V12.

აღნიშნული ძრავა იქნება გამოყენებული სხვადასხვა დისციპლინაში, როგორებიცაა: F1 ტრეკის დროები, სადაც Valkyrie AMR Pro მიიღებს მონაწილეობას და სხვა. Aston Martin-ის Red Bull Racing-ის გუნდის უფროსს კრისტიან ჰორნერს სჯერა, რომ აღნიშნული ავტომობილი Porsche 919 Evo-ს ახლად დამყარებულ რეკორდს მოხსნის ნიუბურგრინგზე.


კომპანია 175 მოდელის წარმოებას აპირებს. აქედან, 25 AMR Pro-ს ვარიანტი იქნება. 

თითოეულის ფასი 2.6 მილიონი დოლარია.