• ფორმულა 1: გრან პრი 2019

    2019 წლის ფორმულა ერთის გრან პრი სარბოლო სესიებით

  • ავტომობილის თვითდიაგნოსტიკის ფუნქცია

    თანამედროვე და, მით უმეტეს, მომავლის „ჭკვიანი ავტომობილის“ ტექნიკური სისტემის მართვა წარმოუდგენელია მისი შემადგენელი მექანიზმებისა და მოწყობილობების მუშაობის მუდმივი (თვით)დიაგნოსტიკის გარეშე. ეს აუცილებელია, რათა მართვის სისტემამ დროულად მოახდინოს რეაგირება სისტემაში მომხდარ არასტანდარტულ მოვლენებზე და ეცადოს, თავად აღმოფხვრას იგი; ან ოპერატიულად გააფრთხილოს მძღოლი უწესივრობების შესახებ; ან (უკიდურეს შემთხვევაში) დაიმახსოვროს ისინი, რათა მოთხოვნისთანავე მიაწოდოს მათ შესახებ ინფორმაცია სერვისის თანამშრომელს (ან მძღოლს).

  • Sir Vival - ექსპერიმენტალური უსაფრთხო ავტომობილი შორეული წარსულიდან

    არსებობენ ავტომობილები, რომლებიც ხანდახან დროს უსწრებენ: ტექნოლოგიით, ვიზუალით თუ ა.შ. უშუალოდ კი ეს ერთგვარი "მუშტაიდის საბავშვო მანქანა" სინამდვილეში 1958 წლის Sir Vival-ია. რომელიც ვოლტერ ჯერომის შთაგონებთი მისია იყო შეექმნა მსოფლიოში ყველაზე დაცული ავტომობილი. პროექტი 10 წელი გაგრძელდა. საბოლოო ჯამში, მას მართალია დასახული მიზანი ბოლომდე ვერ გამოუვიდა მაგრამ მისმა ქმნილებამ მსოფლოში ყველაზე უცნაური ავტომობილის ტიტული მაინც დაიმსახურა. რეალურად, იგი ერთ-ერთი პირველი ავტომობილია 1957 წლის Aurora-სთან ერთად რომელიც ექსპერიმენტალურ უსაფრთხო ავტომობილად შეიქმნა.

  • საავტომობილო შიგაწვის ძრავები

    საავტომობილო ტრანსპორტში დღეისთვის გამოყენებულია ნავთობური წარმოშობის თხევად საწვავზე (ან აირად საწვავზე) მომუშავე შიგაწვის ძრავები. აღნიშნული ენერგეტიკული დანადგარის დანიშნულებაა ნავთობური წარმოშობის საწვავის წვის შედეგად მიღებული ქიმიური ენერგია გარდაქმნას მექანიკურ ენერგიად.

  • რა არის Top fuel და რით განსხვავდება ბენზინისაგან

    თუკი გნებავთ შექმნათ მაღალი სიძლიერის მქონე 4 ტაქტიანი (Stroke) ძრავა, არსებობს რამოდენიმე მეთოდი მის მისაღწევად. პირველი: გავზარდოთ ტაქტი. მეორე: დავაყენოთ ტურბინა/სუპერჩარჯერი. მესამე და ბოლო: შევცვალოთ ბენზინი სხვა უფრო ენერგეტიკული საწვავით. ხოლო რაც შეეხება Top fuel დრაგსტერებს, სამივეს ერთიანად აკეთებენ.

Followers

Wednesday, December 2, 2015

60-ანი წლების სუპერქარი რომელზეც არაფერი გსმენიათ


ბევრი ჩვენგანისთვის 60-იანი წლების სუპერმანქანას Ferrari 250 GTO, Ford mustang, ან მსოფლიოში ყველაზე ცნობილი საიდუმლო აგენტის, ჯეიმს ბონდის რჩეული Aston Martni DB 4წარმოადგენს.

თუმცა ამ გიგანტების გვერდით აუცილებლად უნდა ვახსენოთ ის ლეგენდებიც რომლებმაც დღემდე მოღწევა ვერ შეძლეს და ისტორიაში დაიკარგნენ. ერთ-ერთ ასეთ სუპერკლასიკას Lancia Flaminia GT Supersport წარმოადგენდა.


მრავალი წლის წინ იტალიური ბრენდი Lancia, Ferrari–ს მთავარ კონკურენტს წარმოადგენდა, ყველასთვის გასაკვირად მრავალ ფრონტზე დამარცხებული სწორედ დღევანდელი ავტოსამყაროს წამყავი მოთამაშე Ferrari გამოდიოდა.

Lancia Flaminia  პირველად 1957 წელს გამოვიდა და იმ დროისთვის კომპანიის ფლაგმან მოდელს წარმოადგენდა, 13 წლიანი ისტორიის მანძილზე, სანამ 1970 წელს ამ მოდელის გამოშვებას შეაჩერებდნენ 12 600 მოდელზე მეტი ავტომობილი გაიყიდა ევროპის მასშტაბით. ასევე Flaminia-ს მრავალი განსხვავებული ძარა იქნა გამოშვებული, მათ შორის კუპე, კაბრიოლეტი, სედანი, ჰეჩბეკი და საპრეზიდენტო ლიმუზინიც კი, რომელსაც იმდროინდელი იტალიის პრეზიდენტი პირად ტრანსპორტად იყენებდა.

Flaminia-ს საბოლოო ევოლუციას  GT Supersport წარმოადგენს, რომელიც თავისი წარმოუდგენელი დიზაინით და მონაცემებით 60-ანი წლების დაუვიწყარ სუპერქარად ჩამოყალიბდა. 1962 წელს მან ყველა კონკურენტი მოდელი დაამარცხა წლის ყველაზე ლამაზი ავტომობილის ნომინაციაში.

GT Supersport-ის მაქსიმალური სიჩქარე ზოგიერთ მოდელზე 210კმ/სთ-ს აღწევდა რაც 1962 წელს ერთ-ერთ საუკეტესო მაჩვენებლად ითვლებოდა.


საოცარია მაგრამ Ferrari 250 GTO და  Aston Martni DB 4 რომელთა ღირებულება დღეს მილიონობით დოლარს აღწევს, ნახევარი საუკუნის წინ სწორედ Lancia Flaminia GT Supersport-ის წინაშე იხრიდნენ ქედს, თუმცა მათგან განსხვავებით კლასიკური Lancia-ს  ყიდვა დღეს ნახევარ მილიონ დოლარადაა შესაძლებელი.

ნამდვილი ავტომოყვარულებს რომელთა შემოსავალი ათეულობით მილიონის ნაცვლად სულ რაღაც 500,000$-ს შეადგენს Mens.ge გირჩევთ შეიძინეთ Lancia Flaminia GT Supersport ამით თქვენ უდიდეს ისტორიას და საოცარ ხელოვნების ნიმუშს დაეუფლებით.