• ფორმულა 1: გრან პრი 2019

    2019 წლის ფორმულა ერთის გრან პრი სარბოლო სესიებით

  • ავტომობილის თვითდიაგნოსტიკის ფუნქცია

    თანამედროვე და, მით უმეტეს, მომავლის „ჭკვიანი ავტომობილის“ ტექნიკური სისტემის მართვა წარმოუდგენელია მისი შემადგენელი მექანიზმებისა და მოწყობილობების მუშაობის მუდმივი (თვით)დიაგნოსტიკის გარეშე. ეს აუცილებელია, რათა მართვის სისტემამ დროულად მოახდინოს რეაგირება სისტემაში მომხდარ არასტანდარტულ მოვლენებზე და ეცადოს, თავად აღმოფხვრას იგი; ან ოპერატიულად გააფრთხილოს მძღოლი უწესივრობების შესახებ; ან (უკიდურეს შემთხვევაში) დაიმახსოვროს ისინი, რათა მოთხოვნისთანავე მიაწოდოს მათ შესახებ ინფორმაცია სერვისის თანამშრომელს (ან მძღოლს).

  • Sir Vival - ექსპერიმენტალური უსაფრთხო ავტომობილი შორეული წარსულიდან

    არსებობენ ავტომობილები, რომლებიც ხანდახან დროს უსწრებენ: ტექნოლოგიით, ვიზუალით თუ ა.შ. უშუალოდ კი ეს ერთგვარი "მუშტაიდის საბავშვო მანქანა" სინამდვილეში 1958 წლის Sir Vival-ია. რომელიც ვოლტერ ჯერომის შთაგონებთი მისია იყო შეექმნა მსოფლიოში ყველაზე დაცული ავტომობილი. პროექტი 10 წელი გაგრძელდა. საბოლოო ჯამში, მას მართალია დასახული მიზანი ბოლომდე ვერ გამოუვიდა მაგრამ მისმა ქმნილებამ მსოფლოში ყველაზე უცნაური ავტომობილის ტიტული მაინც დაიმსახურა. რეალურად, იგი ერთ-ერთი პირველი ავტომობილია 1957 წლის Aurora-სთან ერთად რომელიც ექსპერიმენტალურ უსაფრთხო ავტომობილად შეიქმნა.

  • საავტომობილო შიგაწვის ძრავები

    საავტომობილო ტრანსპორტში დღეისთვის გამოყენებულია ნავთობური წარმოშობის თხევად საწვავზე (ან აირად საწვავზე) მომუშავე შიგაწვის ძრავები. აღნიშნული ენერგეტიკული დანადგარის დანიშნულებაა ნავთობური წარმოშობის საწვავის წვის შედეგად მიღებული ქიმიური ენერგია გარდაქმნას მექანიკურ ენერგიად.

  • რა არის Top fuel და რით განსხვავდება ბენზინისაგან

    თუკი გნებავთ შექმნათ მაღალი სიძლიერის მქონე 4 ტაქტიანი (Stroke) ძრავა, არსებობს რამოდენიმე მეთოდი მის მისაღწევად. პირველი: გავზარდოთ ტაქტი. მეორე: დავაყენოთ ტურბინა/სუპერჩარჯერი. მესამე და ბოლო: შევცვალოთ ბენზინი სხვა უფრო ენერგეტიკული საწვავით. ხოლო რაც შეეხება Top fuel დრაგსტერებს, სამივეს ერთიანად აკეთებენ.

Followers

Wednesday, October 14, 2015

BMW-მ M2 გაგვაცნო!


6-ცილინდრიანი 370 ცხენის ძალით და უკანა ამძრაობა - აი, ასეთი იქნება BMW M2 , რომელიც 2016 წლის აპრილიდან გაიყიდება



ბავარიული მარკის ფანები ამ ავტომობილს დიდხანს ელოდნენ და აი, BMW-მ, როგორც იქნა, წარმოადგინა M2 და მისი ოფიციალური მონაცემები. 370 ცხენის ძალა და 465-ნიუტონმეტრიანი ბრუნის მომენტი პირველი და ყველაზე მთავარი მონაცემებია. სპორტული კომპაქტის ძრავა 3-ლიტრიანი და 6-ცილინდრიანია. Overboost-ის წყალობით, მისი პილოტების განკარგულებაში მცირე ხნით 500-ნიუტონმეტრიანი ბრუნის მომენტიც იქნება.




M-ის ოფციური ორდისკიანი ტრანსმისიით M2 100 კმ/სთ-მდე 4,3 წამში აჩქარდება. მაქსიმუმი კი 250 ან 270 კმ/სთ-ია - გააჩნია პაკეტს. M2-ს, რა თქმა უნდა, ვიზუალურადაც მაშინვე იცნობთ: დიდი საჰაეროები, 4 მაყუჩი, ექსკლუზიური 19-დუიმიანი დისკები და ა.შ. მანქანამ M3-ისა და M4-ის წინა და უკანა ღერძები მიიღო.


 

 



კარგი ამბავი ის არის, რომ BMW M2 არ იქნება ლიმიტირებული, ცუდი კი ის, რომ ეს ავტომობილი მინიმუმ 55 000 ევრო ეღირება. გაყიდვები 2016 წლის აპრილში იწყება.



                                                                    წყარო: Auto Bild Georgia