• ფორმულა 1: გრან პრი 2019

    2019 წლის ფორმულა ერთის გრან პრი სარბოლო სესიებით

  • ავტომობილის თვითდიაგნოსტიკის ფუნქცია

    თანამედროვე და, მით უმეტეს, მომავლის „ჭკვიანი ავტომობილის“ ტექნიკური სისტემის მართვა წარმოუდგენელია მისი შემადგენელი მექანიზმებისა და მოწყობილობების მუშაობის მუდმივი (თვით)დიაგნოსტიკის გარეშე. ეს აუცილებელია, რათა მართვის სისტემამ დროულად მოახდინოს რეაგირება სისტემაში მომხდარ არასტანდარტულ მოვლენებზე და ეცადოს, თავად აღმოფხვრას იგი; ან ოპერატიულად გააფრთხილოს მძღოლი უწესივრობების შესახებ; ან (უკიდურეს შემთხვევაში) დაიმახსოვროს ისინი, რათა მოთხოვნისთანავე მიაწოდოს მათ შესახებ ინფორმაცია სერვისის თანამშრომელს (ან მძღოლს).

  • Sir Vival - ექსპერიმენტალური უსაფრთხო ავტომობილი შორეული წარსულიდან

    არსებობენ ავტომობილები, რომლებიც ხანდახან დროს უსწრებენ: ტექნოლოგიით, ვიზუალით თუ ა.შ. უშუალოდ კი ეს ერთგვარი "მუშტაიდის საბავშვო მანქანა" სინამდვილეში 1958 წლის Sir Vival-ია. რომელიც ვოლტერ ჯერომის შთაგონებთი მისია იყო შეექმნა მსოფლიოში ყველაზე დაცული ავტომობილი. პროექტი 10 წელი გაგრძელდა. საბოლოო ჯამში, მას მართალია დასახული მიზანი ბოლომდე ვერ გამოუვიდა მაგრამ მისმა ქმნილებამ მსოფლოში ყველაზე უცნაური ავტომობილის ტიტული მაინც დაიმსახურა. რეალურად, იგი ერთ-ერთი პირველი ავტომობილია 1957 წლის Aurora-სთან ერთად რომელიც ექსპერიმენტალურ უსაფრთხო ავტომობილად შეიქმნა.

  • საავტომობილო შიგაწვის ძრავები

    საავტომობილო ტრანსპორტში დღეისთვის გამოყენებულია ნავთობური წარმოშობის თხევად საწვავზე (ან აირად საწვავზე) მომუშავე შიგაწვის ძრავები. აღნიშნული ენერგეტიკული დანადგარის დანიშნულებაა ნავთობური წარმოშობის საწვავის წვის შედეგად მიღებული ქიმიური ენერგია გარდაქმნას მექანიკურ ენერგიად.

  • რა არის Top fuel და რით განსხვავდება ბენზინისაგან

    თუკი გნებავთ შექმნათ მაღალი სიძლიერის მქონე 4 ტაქტიანი (Stroke) ძრავა, არსებობს რამოდენიმე მეთოდი მის მისაღწევად. პირველი: გავზარდოთ ტაქტი. მეორე: დავაყენოთ ტურბინა/სუპერჩარჯერი. მესამე და ბოლო: შევცვალოთ ბენზინი სხვა უფრო ენერგეტიკული საწვავით. ხოლო რაც შეეხება Top fuel დრაგსტერებს, სამივეს ერთიანად აკეთებენ.

Followers

Friday, May 19, 2017

Shelby-ის ახალი კონცეფტუალური Super Snake


როგორც უკვე ვიცით, ხვალ Shelby ქეროლ შელბის მე-5 წლისთავთან და GT500-ის დაბადების დღესთან დაკავშირებით გამოფენას ატარებს. სადაც, როგორც დაგვპირდა, 2 უახლეს მოდელს წარადგენს. ერთ-ერთი Super Snake-ის კონცეპტია.


"ლურჯი ელვა" - როგორც მას უწოდებენ კომპანიაში, წინამორბედებისგან დიდად განსხვავდება. რასაც გავრცელებული სურათები მოწმობს.


ექსტერიერში, როგორც სურათებიდან ჩანს, დამატებული აქვს ე.წ Wide Body, 4 ინჩი ზომის track-ი და 2.5 ინჩი ზომის სპლიტერი, მართვის მაქსიმალური რეგულირებისათვის. ასევე სპეციალური: ტრეკის ამორტიზაცია, უკანა ე.წ დაბლითა გიტარები, ლილვი, გიტარები, რა თქმა უნდა ახალი საბურავები თავისი დისკებითურთ და Brembo Shelby-ის სამუხრუჭე სისტემა 16 ინჩიანი როტორით და 4 ცილინდრიანი სუპორტით წინ, ხოლო უკან 14 ინჩიანი როტორით და 6 ცილინდრიანი სუპორტით.


რაც შეეხება ყველაზე მთავარს: მის მამოძრავებელ ძალას. კომპანიაში გადაწყვიტეს ისევ ის ძველი 5 ლიტრი მოცულობის V ტიპის 8 ცილინდრიანი ძრავი გამოეყენებინათ, რომელსაც ძველ Super Snake-ებში ვხვდებით. თუმცა, ამჯერად იგი 750 ცხენის ძალით იქნება აღჭურვილი.


"რეგულირებადი ამორტიზაციის "პრუჟინა" და უზარმაზარი Brembo-ს სამუხრუჭე სისტემა, ფართე დისკებისა და საბურავების გვერდით, მრავალმნიშვნელოვნად ცვლის მანქანის მართვის დინამიკას. ყოველივე ეს კი წარმოქმნის უფრო მეტ მოჭერას შემდეგი დამუხრუჭებისათვის და ნაადრევი აჩქარებისთვის კუთხეებში.


იგი უფრო მეტ კომუნიკაციას დაამყარებს მძღოლთან და უკეთესად შთანთქავს ტრეკის არასაკმარისობას" - ასე განუცხადა ვინს ლავიოლეტემ, Shelby Amerian-ის ოპერაციების ვიცე პრეზიდენტმა ჟურნალისტებს და სტუმრებს.